Parisuhteessa erilaiset libidot - onko mitään tehtävissä?
Olemme kolmekymppinen pariskunta, suhdetta takana neljä vuotta, ei lapsia. Mieheni haluaisi vähintään kolmesti viikossa, minä noin kahdesti kuukaudessa. En koe itseäni haluttomaksi, sillä haluan kyllä, mutta en vain niin usein kuin mieheni. Mies pitää huolen siitä, että saan orgasmin, joten huonoudestakaan ei ole kyse.
Onko tällaiselle tehtävissä jotain vai onko suhde tuomittu epäonnistumaan, jos en jotenkin saa itseäni haluamaan enemmän? Ja mistä siinä tapauksessa koskaan voisi löytää miestä, joka ei haluaisi montaa kertaa viikossa...?
Kommentit (51)
Joo se tuntuukin korkeamman libidon omaavasta mukavalle kun toinen puoliväkisin antaa periksi. Hohhoijaa. Sitten ihmetellään miksi petetään tai salasuhteillaan. Voisko nyt vain tunnustaa tosiasiat eikä teipillä pitää kasassa liittoa joka nyt vain ei toimi? Eli hyväksyä se että libidot on erilaiset, JA siinä ei todellakaan ole mitään väärää, mutta onhan tuo nyt kidutusta molemmille hyvänen aika. Tuosta seuraa vain suurempia tunnepuolen ongelmia kun toinen alkaa vältellä läheisyyttä seksin pelossa ja siitä tulee kierre ja toinen tuntee itsensä ei-halutuksi ja jopa ikäväksi kun haluaa enemmän.
Meillä sama mutta toisin päin, mies on se joka ei halua. Hän tosin ei taida haluta edes kerran kuussa, päätellen siitä että tänä vuonna on pantu alle 10 kertaa. Vähempihaluisen tahdin mukaan kun on mentävä. Itse kyllä harkitsen eroa, koska eihän tämä muuksi muutu.
Onko sun mies ruma vai miksi ei halua ole?
Itse olen eronnut tuon syyn takia kerran. Minulle riitti kerran viikossa. Miehelle ei. Luultavasti sinunkin miehesi on tyytymätön hiljaa itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Ja onhan noita haluttomia miehiä. Tälläkin palstalla usein todettu ilmiö.
Eihän ap ole haluton. On ärsyttävää, että vähemmän haluavan kuvitellaan olevan haluton. Jos joku haluaa kerran kuukaudessa ja toinen kerran päivässä, ei se tarkoita sitä, että kerran kuukaudessa haluava olisi haluton. Näin ot:na vain huomautan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sanot "oikeasti minulla olisi haluja vain 2-3 kertaa kuussa" niin oletan että teillä on kuitenkin seksiä useammin kuin 2-3 kertaa kuussa? Herääkö ne halut siinä seksiä harrastaessa vai harrastatko vastentahtoisesti? Itselläni on selvästi haluja vain ovulaation aikaan ja olenkin selvästi aloitteellinen vain silloin. Seksiä on kuitenkin paljon useammin ja aina kuitenkin sytyn vaikka en mitenkään himokas alussa olisikaan.
Juu ilmaisin epäselvästi, seksiä on keskimäärin 3-4 kertaa/kk ja lomalla jonkin verran enemmän (silloin noin 2 kertaa viikossa). Minä en kyllä saa itseäni syttymään millään konstilla esim. tilanteessa jossa pitkän työpäivän jälkeen haluaisi vain mennä aikaisin nukkumaan...
ap
Tämä on hassu ilmiö, ja se löytyy monista miehistä. Aletaan vaatia seksiä mahdollisimman huonossa tilanteessa, kuten rankan työpäivän päätteeksi nukkumaan mennessä, tai 5 min ennen etäpalverin alkua tms. Kun yrittää kieltäytyä nätisti, että nyt ei tosiaankaan ole hyvä hetki, loukkaannutaan.
Ehkä ne ei itsekään halua, mutta näin vaimo saadaan näyttämään ilkeältä pihtarilta.
Ihmiset on ihan sekaisin näiden parisuhdeongelmiensa kanssa. Läheisriippuvaisia koko sakki kun ei uskalla elää elämää joka olisi itselle oikea. Kaikista ongelmista saadaan väännettyä 3000 % pahempia tällä tyylillä.
Olen 34v. nainen ja kyllä mä seksiin "suostuisin" päivittäin jos olisi kumppani, joka sitä haluaisi. Tai ainakin monta kertaa viikossa. Itsellä on aina välillä viikon-kahden jaksoja jolloin haluan joka päivä monta kertaa.
Aivan varmasti matalalibidoisiakin miehiä on olemassa paljon. Itse en sellaisen kanssa pärjäisi, koska tulisi olo että hän ei halua minua ja olisin onneton, jos tuntuisi että haluni on toiselle liikaa. Olisi kauheaa jatkuvasti joutua toivomaan ja pettymään, ja joutua houkuttelemaan toista seksiin. En varmaan ikinä tekisi aloitteita jos tuntisin, että tulisin torjutuksi kumminkin. Sitten harrastettais kaksi kertaa kuussa toisen aloitteesta kunnes erottaisiin.
Me ollaan oltu kohta 15 vuotta yhessä ja mulla on aina ollut selvästi matalampi libido kuin miehellä. Yhteinen seksielämä on kuitenkin vain rikastunut vuosien varrella. Seksiä meillä on joskus kolmena päivänä putkeen ja joskus voi olla kuukausi tai parikin ilman seksiä. Ollaan molemmat kipuiltu tän asian kanssa mut nyt sanoisin tilanteen olevan aika hyvä. Suosittelen lämpimästi seksuaaliterapeutilla käymistä yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Joo se tuntuukin korkeamman libidon omaavasta mukavalle kun toinen puoliväkisin antaa periksi. Hohhoijaa. Sitten ihmetellään miksi petetään tai salasuhteillaan. Voisko nyt vain tunnustaa tosiasiat eikä teipillä pitää kasassa liittoa joka nyt vain ei toimi? Eli hyväksyä se että libidot on erilaiset, JA siinä ei todellakaan ole mitään väärää, mutta onhan tuo nyt kidutusta molemmille hyvänen aika. Tuosta seuraa vain suurempia tunnepuolen ongelmia kun toinen alkaa vältellä läheisyyttä seksin pelossa ja siitä tulee kierre ja toinen tuntee itsensä ei-halutuksi ja jopa ikäväksi kun haluaa enemmän.
Onko tässä nyt joku puoliväkisin antanut periksi? Ei se sitä tarkoita, jos seksiä on useammin toisen aloitteesta, että se toinen puoliväkisin antaisi periksi.
Mä oon ratkaissut asian siten, että harrastan seksiä joka tapauksessa, vaikka itseä ei erikseen haluttaisi juuri silloin. Koskaan ei ole jäänyt harmittamaan se, että ryhdyin hommiin. Mieheni lämmittelee niin kauan, että kyllä siinä vaiheessa jo haluaa, kun on penetroitumisen hetki. Asia on aivan sama kuin jumpalle lähtiessä. EI välttämättä yhtään kiinnosta lähtee, mutta takaisin tulee aina hyvillä mielin ja tyytyväisenä siitä, että lähti kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen 34v. nainen ja kyllä mä seksiin "suostuisin" päivittäin jos olisi kumppani, joka sitä haluaisi. Tai ainakin monta kertaa viikossa. Itsellä on aina välillä viikon-kahden jaksoja jolloin haluan joka päivä monta kertaa.
Aivan varmasti matalalibidoisiakin miehiä on olemassa paljon. Itse en sellaisen kanssa pärjäisi, koska tulisi olo että hän ei halua minua ja olisin onneton, jos tuntuisi että haluni on toiselle liikaa. Olisi kauheaa jatkuvasti joutua toivomaan ja pettymään, ja joutua houkuttelemaan toista seksiin. En varmaan ikinä tekisi aloitteita jos tuntisin, että tulisin torjutuksi kumminkin. Sitten harrastettais kaksi kertaa kuussa toisen aloitteesta kunnes erottaisiin.
Juuri tuota jatkuvaa houkutteluahan se olisi, jos yrittää monta kertaa viikossa saada väsyneen tai stressaantuneen ihmisen syttymään. Siis siinä tapauksessa, että haluaa molempien nauttivan.
Tuomittu epäonnistumaan, mikä naisia vaivaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sanot "oikeasti minulla olisi haluja vain 2-3 kertaa kuussa" niin oletan että teillä on kuitenkin seksiä useammin kuin 2-3 kertaa kuussa? Herääkö ne halut siinä seksiä harrastaessa vai harrastatko vastentahtoisesti? Itselläni on selvästi haluja vain ovulaation aikaan ja olenkin selvästi aloitteellinen vain silloin. Seksiä on kuitenkin paljon useammin ja aina kuitenkin sytyn vaikka en mitenkään himokas alussa olisikaan.
Juu ilmaisin epäselvästi, seksiä on keskimäärin 3-4 kertaa/kk ja lomalla jonkin verran enemmän (silloin noin 2 kertaa viikossa). Minä en kyllä saa itseäni syttymään millään konstilla esim. tilanteessa jossa pitkän työpäivän jälkeen haluaisi vain mennä aikaisin nukkumaan...
ap
Tämä on hassu ilmiö, ja se löytyy monista miehistä. Aletaan vaatia seksiä mahdollisimman huonossa tilanteessa, kuten rankan työpäivän päätteeksi nukkumaan mennessä, tai 5 min ennen etäpalverin alkua tms. Kun yrittää kieltäytyä nätisti, että nyt ei tosiaankaan ole hyvä hetki, loukkaannutaan.
Ehkä ne ei itsekään halua, mutta näin vaimo saadaan näyttämään ilkeältä pihtarilta.
Noinkin voi olla. Tai sitten se vaimo keksii jonkun tekosyyn. Koitin tässä lomalla aamulla herätellä vaimon mielenkiintoa, mutta vastasi, että nyt ei ehdi, kun menee naapurin rouvan kanssa kävelylenkille. No ei lähtenyt koko päivänä pihalle.
Todennäköisesti ap:n libido vain laskee entiestään ja mies katkeroituu pikku hiljaa.
Jos olisin miehesi nii eroaisin. Haluan kokea olevani suhteessa haluttu, himoittu ja kiihottava. On ikävää jos näkee että toiselle omat halut tuntuvat rasitteilta ja seksi vaivalloiselta.
Mies on siis tyytymätön seksin määrään. Seuraava kysymys voisi olla: oletko sinä täysin tyytyväinen arkeenne?
Pari kertaa kuukaudessa on vähän. Ehkei sitä voi sanoa haluttomuudeksi, mutta matalaksi libidoksi kuitenkin. Ja se voi olla toiselle osapuolelle aidosti ikävää, jos kokee ettei ole haluttu.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ratkaissut asian siten, että harrastan seksiä joka tapauksessa, vaikka itseä ei erikseen haluttaisi juuri silloin. Koskaan ei ole jäänyt harmittamaan se, että ryhdyin hommiin. Mieheni lämmittelee niin kauan, että kyllä siinä vaiheessa jo haluaa, kun on penetroitumisen hetki. Asia on aivan sama kuin jumpalle lähtiessä. EI välttämättä yhtään kiinnosta lähtee, mutta takaisin tulee aina hyvillä mielin ja tyytyväisenä siitä, että lähti kumminkin.
Olen yrittänyt asennoitua tuolla tavalla, mutta jälkikäteen tuli vain hyväksikäytetty olo, ja aloin inhoamaan itseäni ja miestäni. En tiedä olenko aseksuaali, mutta en yksinkertaisesti pidä seksistä, joten erohan siinä lopulta tuli.
Näin tuo elämä menee