Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parisuhteessa erilaiset libidot - onko mitään tehtävissä?

Vierailija
28.12.2021 |

Olemme kolmekymppinen pariskunta, suhdetta takana neljä vuotta, ei lapsia. Mieheni haluaisi vähintään kolmesti viikossa, minä noin kahdesti kuukaudessa. En koe itseäni haluttomaksi, sillä haluan kyllä, mutta en vain niin usein kuin mieheni. Mies pitää huolen siitä, että saan orgasmin, joten huonoudestakaan ei ole kyse.

Onko tällaiselle tehtävissä jotain vai onko suhde tuomittu epäonnistumaan, jos en jotenkin saa itseäni haluamaan enemmän? Ja mistä siinä tapauksessa koskaan voisi löytää miestä, joka ei haluaisi montaa kertaa viikossa...?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti kuukaudessa on ihan hyvä tahti.

Seksihurjalle ukolle flesu muuksi ajaksi.

Vierailija
2/51 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo käynyt ilmi jo suhteenne alkuaikoina? Sitä vartenhan ihmiset seurustelevat, jotta näkevät, sovitaanko yhteen ja syveneekö rakkaus. Seksi on sen verran merkittävä osa parisuhdetta, että jos halut ovat kovin erilaiset, on yleensä parempi jatkaa eri suuntiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdesti kuukaudessa on ihan hyvä tahti.

Seksihurjalle ukolle flesu muuksi ajaksi.

Ap ei halua kahdesti kuukaudessa vaan kerran kahdessa kuukaudessa eli kuutisen kertaa vuodessa.

Vierailija
4/51 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ihan entinen avioliitto mieleen.

Ehkä siksi se on entinen, ja hyvä niin. 3-7 kertaa viikossa on hyvä, muuten alkaa ahdistaa.

Vierailija
5/51 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo käynyt ilmi jo suhteenne alkuaikoina? Sitä vartenhan ihmiset seurustelevat, jotta näkevät, sovitaanko yhteen ja syveneekö rakkaus. Seksi on sen verran merkittävä osa parisuhdetta, että jos halut ovat kovin erilaiset, on yleensä parempi jatkaa eri suuntiin.

Aluksi alkuhuuman aikana (suunnilleen ensimmäiset 1,5 vuotta) seksiä oli enemmän, kai kun asuimme erillään ja mukana oli vielä "uutuudenviehätystä". Nyt olemme asuneet pari vuotta yhdessä ja sinä aikana tämä ongelma on konkretisoitunut. 

Ja tosiaan minulla olisi oikeasti haluja seksiin n. 2-3 kertaa/kk. 

ap

Vierailija
6/51 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi yrittää opetella haluamaan enemmän? Lue eroottisia kirjoja ym. eli ”ruoki” seksuaalisuuttasi aktiivisesti.

Vierailija
7/51 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tosiaan minulla olisi oikeasti haluja seksiin n. 2-3 kertaa/kk. 

ap

Olet kyllä jotenkin rikki. Parempi olisi päästää halukas mies parempaan suhteeseen jossa saa hyvää seksiä. Näitä seksittömissä "suhteissa" eläviä on aivan liikaa.

Vierailija
8/51 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sanot "oikeasti minulla olisi haluja vain 2-3 kertaa kuussa" niin oletan että teillä on kuitenkin seksiä useammin kuin 2-3 kertaa kuussa? Herääkö ne halut siinä seksiä harrastaessa vai harrastatko vastentahtoisesti? Itselläni on selvästi haluja vain ovulaation aikaan ja olenkin selvästi aloitteellinen vain silloin. Seksiä on kuitenkin paljon useammin ja aina kuitenkin sytyn vaikka en mitenkään himokas alussa olisikaan.

Ja onhan noita haluttomia miehiä. Tälläkin palstalla usein todettu ilmiö.

Vierailija
9/51 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että miehesi löytää paremman ihmisen ja nopeasti!

Vierailija
10/51 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi on yliarvostettua. Kyllä se ukko siihen tottuu.

Vierailija
11/51 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihminen ole rikki jos haluaa 2 kertaa kuussa. Libidon vahvuuskin vaihtelee ajoittain. Mieheni on sellainen munkki, että sitä pitää houkutella ihan erikseen petipuuhiin, mutta itseäkin huvittaa harvoin. Kaksi kertaa viikossa tuntuu paljolta, mutta ei tietysti kaikille.

Vierailija
12/51 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mitään, en edes vanhasta kokemuksesta yrittäisi kompromissia, jos halut on kovin erilaiset seksi loppuu vääjäämättä kokonaan koska toinen, joskus kumpikin ovat tyytymättömiä.

M35

Vierailija
13/51 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä miehesi on? Pystyykö hän hyväksymään tilanteen? Silloinhan ongelmaa ei ole jos hän voi mukautua muutamaan kertaan kuussa. Tai jos sinä voit mukautua esim. yhteen kertaan viikossa ja se riittäisi hänelle.

Jos miehesi ei missään tapauksessa halua seksiä harvemmin kuin muutaman kerran viikossa ja sinä et missään nimessä useammin kuin pari kertaa kuussa niin onhan se aika selvää että pidemmän päälle tilanne vain katkeroittaa.

Libidot ovat erilaisia ja on niitä miehiäkin jotka haluavat harvemmin. Eräs miespuolinen ystäväni esim. sanoi että hänestä noin yksi kerta viikossa on hyvä. Tuo on jo sen verran lähellä omaa libidoasi että varmasti saataisiin toimimaan. Ongelmia tulee sitten jos ero haluissa on oikeasti moninkertainen kuten sinulla ja nykyisellä miehelläsi.

Näissä tilanteissa on hyvä muistaa ettei kummankaan libido ole vääränlainen. On ihan yhtä ok haluta päivittäin kuin haluta kerran kuussa tai ei esim. koskaan. Eli kummankaan syyttelyyn ei kannata lähteä.

Vierailija
14/51 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sanot "oikeasti minulla olisi haluja vain 2-3 kertaa kuussa" niin oletan että teillä on kuitenkin seksiä useammin kuin 2-3 kertaa kuussa? Herääkö ne halut siinä seksiä harrastaessa vai harrastatko vastentahtoisesti? Itselläni on selvästi haluja vain ovulaation aikaan ja olenkin selvästi aloitteellinen vain silloin. Seksiä on kuitenkin paljon useammin ja aina kuitenkin sytyn vaikka en mitenkään himokas alussa olisikaan.

Juu ilmaisin epäselvästi, seksiä on keskimäärin 3-4 kertaa/kk ja lomalla jonkin verran enemmän (silloin noin 2 kertaa viikossa). Minä en kyllä saa itseäni syttymään millään konstilla esim. tilanteessa jossa pitkän työpäivän jälkeen haluaisi vain mennä aikaisin nukkumaan...

ap

Vierailija
15/51 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exmies halusi korkeintaan kerran vuodessa, kun oltiin hotellissa tai risteilyllä tms. Kotona ei koskaan. Miksiköhän on ex...

Vierailija
16/51 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kompromissi mitään? 

Mäkään en aina ole varsinaisesti halukas mutta teen kyllä aktiivisesti silti aloitteita. Eniten tekee mieli ovulaation aikaan.

Seksiä on yleensä 2-4krt viikossa. Se on mukavaa puuhaa kuitenkin omasta mielestäni ja O:nkin saan lähes aina.

Mies taas panisi monta kertaa päivässä. :D

Vierailija
17/51 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen AP.n puolella. Kun olette nussineet sen 1000 kertaa täyteen, loppuu halut molemmilta. Kun annat harvemmin, niin hommat ja ehkä myös suhde jatkuu kauemmin.

Vierailija
18/51 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa suhteessa molemmat ovat tyytyväisiä, kun seksiä on sen 2-4 kertaa kuussa, meidän suhde mukaan lukien. Itse olen juuri tuollainen, ettei stressaavan työpäivän jälkeen haluta, eikä haluta puolisoakaan. Seksiä on vain viikonloppuisin, eikä aivan aina silloinkaan. Eli on muitakin meitä muitakin matalalibidoisia. 

Jos eroon päädytty niin kannattaa jatkossa kertoa jo suhteen alussa ettei libido ole kovin korkea. 

Vierailija
19/51 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän ikää tulee sen vähemmän tärkeäksi seksi muuttuu. Parikymppisenä ei mielessä ollutkaan muuta kuin paneminen. Nyt riittää se kerran pari kuussa mainiosti.

Vierailija
20/51 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, minä teen aloitteen yleensä juuri tuolloin ovulaation aikoihin ja muun ajan kuusta mennään sen mukaan, miten usein mies on aloitteellinen. Hyvin toimii ja en muista, että olis kumpikaan koskaan kieltäytynyt toisen ehdotuksista vajaan kymmenen vuoden suhteemme aikana.