Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
1121/10671 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän ketjun perusteella yksikään teistä ei ole tavannut narsistia.

Narsistit eivät ole lapsellisia kiukuttelijoita tai mykkäkoulua harrastavia.

Narsistit ovat usein taitavia keskustelijoita ja osaavat perustella kantansa hyvin. Narsismi tulee hiljan esille kun kyseisen ihmisen kanssa on enemmän aikoja kontaktissa. Tällöin narsisti on yleensä itsekeskeinen ja manipuloiva.

Usein narsisti valitsee yksittäisiä ihmisiä uhreikseen ja tuottaa valituille pahaa oloa (esim työpaikalla). Tätä ympärillä olevat eivät välttämättä huomaa, koska heitä nostetaan ”arvoasteikossa” korkeammalle, niin että he itse kuvittelevat olevansa erityislaatuisia. (Myöhemmin narsisti voikin lytätä tämän saman ihmisen.)

Parisuhteessa yleensä muut näkevät narsistin paremmin kuin narsistin uhrit itse. Narsistin uhri saattaa olla täysin muuttunut ihmisenä ja huomaa narsistin todellisen luonteen aina hetkittäin, mutta ei osaa päästä suhteesta irti.

Nolaat vain itsesi. Et ole perehtynyt aiheeseen mitenkään ja esität tietäväsi asiat paremmin kuin muut. Narsistin kanssa parisuhteessa oleva on sitä paitsi AINA narsistin uhri. Sellaista mahdollisuutta ei ole, ettei olisi. 

Vierailija
1122/10671 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten narsisti suhtautuu siihen että lähteeksi aikomansa onkin älykkäämpi kuin narsisti itse eikä lähde mukaan perinteisiin hoovering yms tempauksiin tai uskomaan hänen juttujaan? Mulle ainakin voi kokeilla vaikka mitä mutta harmaan kiven metodi on niin syvälle iskostunut ettei minusta saa irti edes vihareaktiota.

Narsisti palaa siis aina, ennemmin tai myöhemmin vaikka vuosienkin päästä, yhtäkkiä kyselemään kuulumisia tai jopa suoraan ehdottelemaan. On jopa kosinut parin viestinvaihdon jälkeen. Koska hän on minulle tahtomattaan ihan nobody, vastaan toki ystävällisesti muutamalla sanalla kuten kelle tahansa tuntemattomalle vaikka bussipysäkillä. Yleensä tämä narsisti aktivoituessaan jaksaa hetken kokeilla kylmää/kuumaa yms tempauksia kunnes perääntyy oma-aloitteisesti vaikka olen ystävällisesti ja kunnioittavasti lähtenyt keskuteluun mukaan. Olisi mielenkiintoista päästä tuohon hetkeen, että mitä hän ajattelee kun tajuaa ettei merkitsekään minulle mitään eikä tule saamaan haluamaansa draamaa ja tämän johdosta lähteekin itse takaisin luolaansa nuolemaan haavojaan. 

Tämä sama kuvio toteutunut koko tuntemisemme ajan (yli 20 vuotta) useammin kuin kerran ja ihmetyttää miksi hän tulee aina takaisin kokeilemaan. Ei tule koskaan pääsemään ihoni alle vaikka kuinka haluaisi.

Narsisti ex- mieheni, josta olen kirjoitellut tähän ketjuun, alkoi saamaan ydinpommiin verrattavia raivokohtauksia, jos pystyin osoittamaan jonkun hänen päättömän väittämänsä valheeksi. Ylipäätään se, että kyseenalaistin hänen toimintaansa ja ilmaisin, että en hyväksy sitä (minun haukkuminen tyhmäksi ja yksinkertaiseksi jne) saivat aikaan hirvittäviä monologi-raivokohtauksia häneltä. Se, että en mennyt kaasuvalotukseen vaan oikaisin asian oli pahaa myrkkyä hänelle.

Kun ex oli pettänyt minua taas jonkun yhden yön jutun kanssa ja jäi todisteiden kanssa kiinni niin tietystihän hän sanoi, että pettäminen on minun syytäni, koska olen tällainen nainen ja näytän tällaiselta. Kun sanoin, että pettäminen oli SINUN valinta ja SINÄ uitit elintäsi toisessa naisessa niin exä yritti vaihtaa puheenaihetta huutoraivon säestämänä ja poistui lopulta huoneesta. En antanut periksi vaan sanoin rauhallisesti että en hyväksy toimintaasi, se on väärin. Ja piru oli sen jälkeen irti. Vuosien myötä minusta tuli todella taitava pitämään keskustelut raiteillaan vaikka exä yritti vetäytyä vastuusta ja vaihtaa puheenaihetta, kun oli tehnyt jotain epäsopivaa. Ja tietysti ne exän raivokohtaukset vain hurjistuivat, kun hän ymmärsi että minua ei enää pissitä silmään ja hänen temppuilunsa eivät toimi minuun. Uhallanikaan en provosoitunut enkä lähtenyt riitelemään vaan olin tyynen rauhallinen puheessani. En tajua miten löysin sen sisäisen voiman itsestäni!

Exän kanssa on pakko olla edelleen hiukan tekemississä, koska on alaikäisiä lapsia. En tapaa häntä kasvotusten, pakolliset asiat vain viesteillä. Mä lähetän hänelle ehkä 1 viestin kuukaudessa ja exältä tulee joka tai joka toinen päivä 1-5 viestiä. Exän viestit on 99% minun haukkumistani. En reagoi niihin mitenkään, en avaa viestejä koska pystyn lukemaan ne näytöltä. Mutta sitkeästi se exä vain laittaa viestejä vaikka noudatan grey rock- mallia. Eli ilmeisesti hän yrittää saada mitä tahansa reaktiota minulta näillä viesteillään, mutta ähäkutti, ei onnistu enää mun kanssani. Ja mikä hulluinta - exällä on ollut jo pitkään toinen nainen ja vakituinen suhde. Käyttäisi energian, jonka käyttää minun haukkumiseeni, nyxäänsä. Eniten ihmettelen millainen älykääpiö hänen nyxänsä on kun katselee tällaista touhua. Jos mulla olisi uusi mies niin kyllä hyvin äkkiä muuttuisi tuolla toimintatavalla exäksi.

Niin, ja exäni on sanonut minulle useaan otteeseen, että hän aikoo olla minuun yheteydessä eläkepäivilläkin. Ja nyt ollaan hiukan yli 40v. Aion estää exän numeron puhelimessani sinä päivänä, kun kuopus täyttää 18v. Sähköpostiin voin laittaa samana päivänä säännön, että exän spostista tulevat mailit menevät suoraan roskapostiin. Tokihan hän voi hankkia prepaidit ja uusia sähköposteja jos haluaa työkseen häiritä minua, mutta toivon että tuo edellä mainittu auttaa.

Voit tehdä niin jo nyt. Voit estää hänet ja antaa vaikka sähköpostiosoitteen ja ilmoittaa, että luet sitä esim tiettyinä päivinä. Tuskin noissa saamissasi viesteissä mitään sellaista on, joka vaatii reagointia.

EI voi estää, koska vanhempi pitää saada kiinni, jos lapselle sattuu jotakin vakavaa hänen ollessaan toisen vanhemman luona. En ole ylläolevan kirjoittaja, mutta minullakin lapsi N_n kanssa enkä voi estää häntä, vaikka todellakin haluaisin.

Tapaamisten ajaksi voi ottaa eston pois. Lapsi on tapaamisten ajan toisen vanhemman vastuulla ja hänen on selvittävä, joten voi myös lähteä siitä, että jos esim joutuu sairaalaan, niin ilmoittavat sieltä ja pitää eston myös tuolloin.

Ja voisihan antaa vaikka kolmannen henkilön numeron että tieto lapsen yllättävistä tapahtumista tuonne, sieltä tieto siirtyy äidille.

Kokeilin tätä kerran ja tyyppi lähetti viestiä siitä, että minun pitää palauttaa hänen lapselleen antamansa lahja. Tämä oli se hätätilanne, jonka vuoksi hän laittoi viestiä kolmannelle osapuolelle.

Silloin tämä kolmas osapuoli vastaa narsistille lyhyesti ja napakasti, että tämä ei ole hätätilanne. Siis pointti, että kolmas osapuoli toimisi roskasuodattimena, kun ilmeisesti Suomessa ei sellaista appia vielä ole tehtynä. 

Ymmärrän tämän pointin, ongelmana vaan on se, että kukaan, siis kukaan läheisistäni ei halua missään nimessä oli tämä hätäpuhelinnumero, he kun tietävät tismalleen millainen as s ho le on kyseessä.

Miun eksäni on ottanut asiakseen soitella sukulaisilleni ja en halua kuormittaa vielä lisää niitä suhteita, jotka eivät vielä ole katkenneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/10671 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän ketjun perusteella yksikään teistä ei ole tavannut narsistia.

Narsistit eivät ole lapsellisia kiukuttelijoita tai mykkäkoulua harrastavia.

Narsistit ovat usein taitavia keskustelijoita ja osaavat perustella kantansa hyvin. Narsismi tulee hiljan esille kun kyseisen ihmisen kanssa on enemmän aikoja kontaktissa. Tällöin narsisti on yleensä itsekeskeinen ja manipuloiva.

Usein narsisti valitsee yksittäisiä ihmisiä uhreikseen ja tuottaa valituille pahaa oloa (esim työpaikalla). Tätä ympärillä olevat eivät välttämättä huomaa, koska heitä nostetaan ”arvoasteikossa” korkeammalle, niin että he itse kuvittelevat olevansa erityislaatuisia. (Myöhemmin narsisti voikin lytätä tämän saman ihmisen.)

Parisuhteessa yleensä muut näkevät narsistin paremmin kuin narsistin uhrit itse. Narsistin uhri saattaa olla täysin muuttunut ihmisenä ja huomaa narsistin todellisen luonteen aina hetkittäin, mutta ei osaa päästä suhteesta irti.

Kiitos. Miten luulet, että se minunkin pitkä avioliittoni alkoi? Retkahdinko johonkin koulukiusaajaan, mykkäkouluilijaan? Vai olisiko ollut vähän tavallista paremmannäköinen, hyvin käyttäytyvä, kiinnostavaa kansainvälistä työtä tekevä kielitaitoinen ja pidetty seuramies?

Vierailija
1124/10671 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni teistä on ollut yhteydessä narsistin entisiin tai nykyisiin kumppaneihin tai onko teihinpäin oltu yhteyksissä? Onko teitä yritetty varoittaa tai oletteko kokeneet tarpeelliseksi varoittaa? Useinhan sama kontrollointi seuraa suhteesta toiseen. Jos teitä yritettiin varoittaa, niin uskoitteko vai ajattelitteko yhteydenottajan olevan vain katkera ex?

Tiedän tapauksen, jossa narsistimies kertoi uudelle kumppanilleen tulleensa petetyksi ja kaikenlaisia yksityiskohtia siitä, mitä pettäjäeksä oli tehnyt. Oli kuulemma myös itse ottanut eron. Vuosia myöhemmin kävi ilmi, että kaikki minkä narsisti oli kertonut eksänsä tehneen, oli lopulta narsistin itsensä tekemää (pettäminen jne.) Ex-vaimokin oli joutunut lähtemään suhteesta poliisin avustuksella.

Lopulta ex-vaimo auttoi uuden vaimon pois suhteesta (jossa oli lopulta ihan fyysistä väkivaltaakin). Heistä tuli joksikin aikaa hyvät ystävät, ja kävi ilmi, että molemmat avioliitot olivat melkein identtiset.

Vierailija
1125/10671 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tuon kuuluisi olevan jo osa yleissivistystä, ettei ole yhdentyyppisiä narsisteja vaan lukuisia alatyyppejä jotka voivat päällisin puolin olla hyvinkin erilaisia ja myös sekoittuneita. Kuten myös että julki ja piilonarsistisuus voi vaihdella samassa ihmisessä.

Jotkut narsistit ovat taitavia puhujia, toiset ovat lähes mykkiä. Tai sanotaan nyt sitten klusteri b:n häiriöiset, jotta se kirjo näkyy. Narsistinen tyhjiö kuitenkin kaikilla alla eli kyvyttömyys rakastaa, sitoutua (kypsästi) ja moninainen epävakaus joka voi tosin olla kaavamaista ja ennustettavaa. Joillakin on ikäänkuin erillisiä osapersoonia, toiset ovat lähes tunteettomia joka hetki.

Yhteistä on kuitenkin hyvin heikko tai olematon kyky itsereflektioon, syyttely ja henkisen pahoinvoinnin levittäminen ympärilleen. Tuo syyttelykin voi olla aika olematonta, tunsin erään joka antoi kyllä kiertoteitä ymmärtää ettei ole vastuussa mistään elämässään tapahtuneesta pahasta ja hänen naamionsa oli uskovaisen hyveellisyys. Eli jos narsku naamioituus uskonnolliseen hyveeseen, hän tietää tasan tarkkaan millä sanamuodoilla syyllisyyttä kierrättää.

Tyhjiä ihmisiä. Kiertäkää kaukaa heti kun hoksaatte näiden mindgamet. Noista voi olla pirullista päästä irti kun haksahtaa uskomaan heidän naamiotaan. Alat epäillä omaa mielenterveyttäsi hyvin pian ja oma älytön käytös lisääntyy, mihin nämä juuri pyrkivätkin. Narsismi ja addiktiot ovat kuin siamilaiset kaksoset.

Vierailija
1126/10671 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän ketjun perusteella yksikään teistä ei ole tavannut narsistin."

On muuten ihan kun narsistin lausuma tämä kommentti. Me muut ollaan kärsitty, mutta tämä tietää paremmin että ei olla narsistin takia kärsitty. Ei olla edes sellaista tavattu. Mielelläni olisin elänyt elämäni ilman.

Vierailija
1127/10671 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkäkoulu on hyvin tyypillinen narsistin henkisen kontrollin muoto. Sillähän muutoin niin supliikki henkilö tuo sanattomasti ilmi sen, ettet ole hänen aikansa, sanojensa tai ajatustensa arvoinen - toisin kuin kaikki muut ympärillä olevat ihmiset.

Vierailija
1128/10671 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni teistä on ollut yhteydessä narsistin entisiin tai nykyisiin kumppaneihin tai onko teihinpäin oltu yhteyksissä? Onko teitä yritetty varoittaa tai oletteko kokeneet tarpeelliseksi varoittaa? Useinhan sama kontrollointi seuraa suhteesta toiseen. Jos teitä yritettiin varoittaa, niin uskoitteko vai ajattelitteko yhteydenottajan olevan vain katkera ex?

Tiedän tapauksen, jossa narsistimies kertoi uudelle kumppanilleen tulleensa petetyksi ja kaikenlaisia yksityiskohtia siitä, mitä pettäjäeksä oli tehnyt. Oli kuulemma myös itse ottanut eron. Vuosia myöhemmin kävi ilmi, että kaikki minkä narsisti oli kertonut eksänsä tehneen, oli lopulta narsistin itsensä tekemää (pettäminen jne.) Ex-vaimokin oli joutunut lähtemään suhteesta poliisin avustuksella.

Lopulta ex-vaimo auttoi uuden vaimon pois suhteesta (jossa oli lopulta ihan fyysistä väkivaltaakin). Heistä tuli joksikin aikaa hyvät ystävät, ja kävi ilmi, että molemmat avioliitot olivat melkein identtiset.

Vasta eron jälkeen kuulin, että ex oli pelännyt miestä niin paljon, että nukkui mm. työpaikallaan. Tämän oli ystäväni kuullut yhteiseltä ystävältä (siis ystäväni ja ex-vaimon yhteinen ystävä, pieni maailma), mutta kertoi minulle vasta, kun olin eroamassa. Ei halunnut ”pilata” suhdettamme. Olisiko tieto muuttanut jotain? Olisin varmaan aikaisemmin alkanut yhdistellä varoitusmerkkejä ja ehkä eronnut aikaisemmin. En tiedä kuitenkaan.

Vierailija
1129/10671 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun narskuexän exä on tppanut itsensä.

Vierailija
1130/10671 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sympatiat.

Minä sain ruman eron jälkeen kymmenittäin viestejä, joissa narsisti kehotti minua tap pa maan itseni. Yksityiskohtaisia viestejä. Ihan itse otti eron ja oli jo uudessa suhteessa. Se oli sellaista lyödä lyötyä -mentaliteettia, jota en tule koskaan ymmärtämään.

Vierailija
1131/10671 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe viisaaksi antaa vainoavalle hullulle vielä lisää polttoainetta. Todennäköisesti kostaa sekä eksälle että nyksälle. Kävele pois ja jatka kävelemistä, se on oman toipumisen kannalta parasta. Rohkenen väittää, että omassa toipumisessa on paljon keskeneräistä ja tyyppi on vielä vahvasti korvien välissä, jos tällaista suunnittelee.

Joko se nyksä tietää jo, mikä tyyppi on, tai sitten ei usko. Turhaa siinäkin mielessä.

Vierailija
1132/10671 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sympatiat.

Minä sain ruman eron jälkeen kymmenittäin viestejä, joissa narsisti kehotti minua tap pa maan itseni. Yksityiskohtaisia viestejä. Ihan itse otti eron ja oli jo uudessa suhteessa. Se oli sellaista lyödä lyötyä -mentaliteettia, jota en tule koskaan ymmärtämään.

Mulla ihan vastaavia kokemuksia. Useita kehotuksia tappaa itseni, niin kirjallisesti kuin päin naamaakin. Todella kipeä ihminen kyseessä.

Vierailija
1133/10671 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koe viisaaksi antaa vainoavalle hullulle vielä lisää polttoainetta. Todennäköisesti kostaa sekä eksälle että nyksälle. Kävele pois ja jatka kävelemistä, se on oman toipumisen kannalta parasta. Rohkenen väittää, että omassa toipumisessa on paljon keskeneräistä ja tyyppi on vielä vahvasti korvien välissä, jos tällaista suunnittelee.

Joko se nyksä tietää jo, mikä tyyppi on, tai sitten ei usko. Turhaa siinäkin mielessä.

Mulla on niin, että sain "varoituksen" eli tietoa eksästä tutultani, joka ei tiennyt, että seurustelemme. Olin alkanut jo havaita ensimmäisiä red flageja, mutta en ollut vielä oikein varma niistä. Ensin en halunnut uskoa sitä varoitusta, mutta minulla ei ollut mitään syytä epäillä tätä tuttuni kommenttia eksästä ja entisestä avioliitostaan ja se varmaan auttoi minua tekemään nopeammin päätökseni ja selvisin pahemmalta. 

Vierailija
1134/10671 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun joku on iloinen, tyytyväinen, tasapainoinen ja innostunut omasta jutustaan, se saa narskun näkemään punaista. Hän kun ei koskaan tule aidosti olemaan noita asioita. Se toisen ilo ja into pitää sammuttaa ja lannistaa.

Tämä on totta.

Narsisti mitätöi toisten osaamisen ja kyvyn kehittyä. Kannustavassa ilmapiirissä kaikki on mahdollista mutta ei narsistin lähellä. Siellä on vain epäonnistujia. Haihattelijoita. Valehtelijoita. Kiitos narsistin luoman ilmapiirin jossa lannistetaan ja mitätöidään onnistujia. 

Narsistit toistavat samaa kaavaa. Mistä tunnistat narsistin? Heidän työpaikat vaihtuvat usein. Eivät sopeudu työyhteisöön. Ihmissuhteet eivät kestä pitkään. Narsistien exät ovat ne pahimmat. Tosiystäviä ei ole.

Vierailija
1135/10671 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun joku on iloinen, tyytyväinen, tasapainoinen ja innostunut omasta jutustaan, se saa narskun näkemään punaista. Hän kun ei koskaan tule aidosti olemaan noita asioita. Se toisen ilo ja into pitää sammuttaa ja lannistaa.

Tämä on totta.

Narsisti mitätöi toisten osaamisen ja kyvyn kehittyä. Kannustavassa ilmapiirissä kaikki on mahdollista mutta ei narsistin lähellä. Siellä on vain epäonnistujia. Haihattelijoita. Valehtelijoita. Kiitos narsistin luoman ilmapiirin jossa lannistetaan ja mitätöidään onnistujia. 

Narsistit toistavat samaa kaavaa. Mistä tunnistat narsistin? Heidän työpaikat vaihtuvat usein. Eivät sopeudu työyhteisöön. Ihmissuhteet eivät kestä pitkään. Narsistien exät ovat ne pahimmat. Tosiystäviä ei ole.

Mun tuntema narsisti on kyllä ollut naimisissa jo 15 vuotta saman naisen kanssa ja samassa työpaikassa 20. Ystäviin en ota kantaa. Pyörittää työyhteisöä ja pomoja ihan mielin määrin. Vaimo ei suinkaan ole mikään rassukka myöskään, epäilen että on aika narsistinen hänkin.

Näin läheltä seuranneena, veli kyseessä.

Vierailija
1136/10671 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta.

Mun tuntema narsisti on kyllä ollut naimisissa jo 15 vuotta saman naisen kanssa ja samassa työpaikassa 20. Ystäviin en ota kantaa. Pyörittää työyhteisöä ja pomoja ihan mielin määrin. Vaimo ei suinkaan ole mikään rassukka myöskään, epäilen että on aika narsistinen hänkin.

Mun tuntema narsisti on myös ollut samassa työpaikassa ainakin 20 vuotta. No ei se varmaan muualle pääsisikään kun ainoa koulutus on hädin tuskin peruskoulu.

Vierailija
1137/10671 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta.

Mun tuntema narsisti on myös ollut samassa työpaikassa ainakin 20 vuotta. No ei se varmaan muualle pääsisikään kun ainoa koulutus on hädin tuskin peruskoulu.

Narsistit näkevät ympärillään narsisteja. MOT.

Vierailija
1138/10671 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit etsivät heikkouksia ihmisistä. Siis mitä he sairaassa mielessään pitävät heikkouksina. Iskevät sitten niuhin kohtelemalla maailman epäreiluiten ja mitä alhaisimmilla tavoilla. HE ovat siten heikkoja mieleltään, mutta heidän sadistisen mielen mukaan he saavat voimaa siitä kun he painavat muita alas. Ihmissaastaa, joiden lähellä kukaan ei voi lopulta hyvin.

Kaikki positiivinen on narskulta vain laskelmoitua teeskentelyä. Ydin on synkkä, sotaisa, epätasapainoinen ja ilkeä. Imee muilta elinvoiman, iloisuuden ja tasapainon. Eivät ikinä tule olemaan tasapainoisia ja sinut itsensä ja muiden kanssa.

Vierailija
1139/10671 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on ollut narsistin kanssa parisuhteessa ikisinkkuuskaan ei tunnu huonolta vaihtoehdolta vaan huippuelämältä.

Vierailija
1140/10671 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoin mielessäni ja ääneenkin pitkään "Ei hän mikään narsisti ole, mutta..." Tavallaan ne kaikki merkit oli esillä, mutta silti oli todella vaikea myöntää ja sisäistää asiaa.

Usein ne älykkäimmät narsistit käyttävät pitkään hyvin älykkäitä keinoja kontrolloida, jolloin siitä ei jää mitään pitävää todistetta, vain hämmennys ja surkea olo.

Haluaisin nostaa tähän käsitteen ylistämällä alistaminen. Se on kokijalle niin hämmentävä kokemus, josta ei saa kiinni. Sinua saatetaan kehua kauniiksi tai hyväksi äidiksi, mutta se tapahtuukin jotenkin vähättelevästi. Tai kun olet niin hyvä äiti, niin tottakai hoidat lapset vatsataudissa ja narsisti voi lähteä töihin ja harrastuksiin. Olet niin kaunis, et voi tietää kuinka etuoikeutettu olet kauniina ihmisenä. Olet kaunis, mutten tunne mitään sinua kohtaan enää, mistä luulet sen johtuvan? Olet saanut kaiken niin helpolla, kun olet niin kaunis. Olet kaunis, mutta... Helppo sinun sanoa kun olet tuollainen kaunotar. Lopeta meikkaaminen, lähdetään jo, et sä tartte mitään meikkiä, kun oot niin nätti. Oot hyvä äiti, tottakai sä hoidat sen.

Jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi