Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
961/10671 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun narsisti isäni kääntää asian jopa aina niin että olen kiittämätön ja lapsuus oli hyvä.

Tosiasiassa se sisälsi hirveät määrät henkistä väkivaltaa sekä myös muutamia fyysisiäkin.

Juuri tuota kaksoissidosviestintää ja narsistista projisiota kokoajan. Jos en taivu tahtoon niin saan tuntea sen kyllä, omat ajatukset kiellettyjä.

Ulospäin kyllä sai pidettyä kulissia yllä, tosin sekoillut niin paljon että varmasti monet varmasti huomanneet ettei kaikki ole ok.

Itsestäni kasvoi häiriintynyt ihminen tuon seurauksena joka menetti jo nuorena kykynsä olla yhteiskunnan jäsen, kiva sitten aikuisena räpiköidä henkisesti vammaisena elämässä kun ulospäin näyttää varmasti monille vielä siltä että minä olen syyllinen oireiluun ja valinnut kaiken. Narsisti myös sanoi minulle että mieti niitä omia valintojas.. Hieno ihminen. Osa uskookin tuon tarinoita.

Vierailija
962/10671 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taatusti äänestän! :D kirjoitti:

Esimerkki erittäin tyypillisestä narsistisesta käyttäytymismallista! :D :D :D

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/8eb70bad-6594-4ae9-904a-9c0dd85cf…

Tää oli kyl.. Niin tyypillistä!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/10671 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun narsisti isäni kääntää asian jopa aina niin että olen kiittämätön ja lapsuus oli hyvä.

Tosiasiassa se sisälsi hirveät määrät henkistä väkivaltaa sekä myös muutamia fyysisiäkin.

Juuri tuota kaksoissidosviestintää ja narsistista projisiota kokoajan. Jos en taivu tahtoon niin saan tuntea sen kyllä, omat ajatukset kiellettyjä.

Ulospäin kyllä sai pidettyä kulissia yllä, tosin sekoillut niin paljon että varmasti monet varmasti huomanneet ettei kaikki ole ok.

Itsestäni kasvoi häiriintynyt ihminen tuon seurauksena joka menetti jo nuorena kykynsä olla yhteiskunnan jäsen, kiva sitten aikuisena räpiköidä henkisesti vammaisena elämässä kun ulospäin näyttää varmasti monille vielä siltä että minä olen syyllinen oireiluun ja valinnut kaiken. Narsisti myös sanoi minulle että mieti niitä omia valintojas.. Hieno ihminen. Osa uskookin tuon tarinoita.

"Sinä olet KIITTÄMÄTÖN!" (Kun lahjani ja teeskennellyt rakkauspommitukseni eivät oikeuttaneetkaan sitä, että olen kohdellut sinua ja muita todella hirvittävällä tavalla)

"Miten PALJON minä olen sinun eteesi tehnyt!" (Kun olen harrastanut henkistä väkivaltaa, manipulaatiota ja kohdellut hirvittävällä tavalla)

"Sinä et ole MITÄÄN ilman minua!" (Kun olen vienyt vapautesti, itsetuntosi ja sen, että uskot pärjääväsi itse)

"Katso nyt mitä SINÄ sait minut tekemään!" (Kun narsisti saa hulluusraivokohtauksen, kun joku on eri mieltä tai ei suostukaan alistumaan ja unohtamaan itseään)

Vierailija
964/10671 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette tekemisissä hankalan ihmisen kanssa? Se askarruttaa minua. 

Minä en ole. Ja voi mikä maukuminen kun en käy sitä rakasta vanhaa äitiäni hyysäämässä.

Vierailija
965/10671 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten narsisti suhtautuu siihen että lähteeksi aikomansa onkin älykkäämpi kuin narsisti itse eikä lähde mukaan perinteisiin hoovering yms tempauksiin tai uskomaan hänen juttujaan? Mulle ainakin voi kokeilla vaikka mitä mutta harmaan kiven metodi on niin syvälle iskostunut ettei minusta saa irti edes vihareaktiota.

Narsisti palaa siis aina, ennemmin tai myöhemmin vaikka vuosienkin päästä, yhtäkkiä kyselemään kuulumisia tai jopa suoraan ehdottelemaan. On jopa kosinut parin viestinvaihdon jälkeen. Koska hän on minulle tahtomattaan ihan nobody, vastaan toki ystävällisesti muutamalla sanalla kuten kelle tahansa tuntemattomalle vaikka bussipysäkillä. Yleensä tämä narsisti aktivoituessaan jaksaa hetken kokeilla kylmää/kuumaa yms tempauksia kunnes perääntyy oma-aloitteisesti vaikka olen ystävällisesti ja kunnioittavasti lähtenyt keskuteluun mukaan. Olisi mielenkiintoista päästä tuohon hetkeen, että mitä hän ajattelee kun tajuaa ettei merkitsekään minulle mitään eikä tule saamaan haluamaansa draamaa ja tämän johdosta lähteekin itse takaisin luolaansa nuolemaan haavojaan. 

Tämä sama kuvio toteutunut koko tuntemisemme ajan (yli 20 vuotta) useammin kuin kerran ja ihmetyttää miksi hän tulee aina takaisin kokeilemaan. Ei tule koskaan pääsemään ihoni alle vaikka kuinka haluaisi.

Yhden katsomani videon pohjalta, missä narsistinen nainen on rehellinen itsestään, tuli ajatus voiko kyse olla siitä, että tämä lähestyjä haluaa sinun muistavan hänet? Hän ei siis siedä ajatusta siitä että hän unohtuu ja siksi muistuttelee näin olemassaolostaan. Se että avaat hänen viestinsä on hänelle myönteinen signaali. Ehkäpä hän ajattelee, että jokin portti on vielä avoinna.

Mulla ei ihan tuollaisesta ole kokemusta (kosinta jne) mutta ajattelen että arkipäiväisempi versio siitä on aiemmin laittamani esimerkki. Yhteyttä ei ole ollut moneen vuoteen, mutta yhtäkkiä kysytään lähtisinkö elokuviin. Kun vastaan myöntävästi keskustelu loppuukin siihen eikä henkilöstä kuulu mitään. Otappa näistä nyt selvää.

Ap

Vierailija
966/10671 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinä olet KIITTÄMÄTÖN!" (Kun lahjani ja teeskennellyt rakkauspommitukseni eivät oikeuttaneetkaan sitä, että olen kohdellut sinua ja muita todella hirvittävällä tavalla)

"Miten PALJON minä olen sinun eteesi tehnyt!" (Kun olen harrastanut henkistä väkivaltaa, manipulaatiota ja kohdellut hirvittävällä tavalla)

"Sinä et ole MITÄÄN ilman minua!" (Kun olen vienyt vapautesti, itsetuntosi ja sen, että uskot pärjääväsi itse)

"Katso nyt mitä SINÄ sait minut tekemään!" (Kun narsisti saa hulluusraivokohtauksen, kun joku on eri mieltä tai ei suostukaan alistumaan ja unohtamaan itseään)

Tuo ihminen vielä elää puoliksi omassa todellisuudessa kun luulee että sitä vastaan on meneillään joku mustamaalauskampanja. Tosiasiassa tekee itse sitä. Eikä ymmärrä että jos menee välit niin on itse sen aiheuttanut. Täysin mahdoton tapaus eikä tuohon tehoa puhe, ei ymmärrä yksinkertaisesti.

Vierailija
967/10671 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ihminen vielä elää puoliksi omassa todellisuudessa kun luulee että sitä vastaan on meneillään joku mustamaalauskampanja. Tosiasiassa tekee itse sitä. Eikä ymmärrä että jos menee välit niin on itse sen aiheuttanut. Täysin mahdoton tapaus eikä tuohon tehoa puhe, ei ymmärrä yksinkertaisesti.

Kaikkia mahdollisia ihmisiä yrittää aina ärsyttää ja kun onnistuu niin tekeytyy uhriksi ja kertoo miten kohdellaan väärin. Tosiasiassa itse tehnyt miljoona kertaa enemmän ja pahempia asioita, ne ei tietysti ole totta jos häneltä kysytään. Tuolla on aina joku kohde selvästi menossa myös ketä täytyy kiusata. Pakko etsiä virheitä jostakin. Säälittävää touhua lähinnä ja lähiomaisten mielenterveydelle tosi tuhoisaa. Onneksi on takana päin kaikki. Kai tuo jotain kostoa tekee vielä, ainakin valheita levittelee jos ei muuta keksi. Terve ihminen vaan alkaa huomaamaan tuon touhun jossain kohti.

Vierailija
968/10671 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on näin aikuisena tajuta se että olin oikeasti lapsi josta olisi ollut moneen, lahjakkuuksiakin oli ja on edelleen, hyvin olisin voinut päästä elämässä melko pitkälle.

Tuon narsistin touhut tosin teki minuun sen että puhuin jo pikkupoikana kaikkia itsemurha fantasioita yms, aloin tahallisesti käyttäytymään erittäin itsetuhoisesti. Nuorella iällä aloin huumeilla hoitamaan itseäni ja tahallisesti käytin kokoajan niin paljon että voi kuolla milloin vaan. Monta kertaa kävinkin kuoleman porteilla.

Ihme että säilyi hengissä.

Syy kaikkeen oli se että lapsena minuun taottiin ajatukset: olet arvoton, haitallinen, vääränlainen, pahan tekijä, huonompi kuin muut jne

Vierailija
969/10671 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon lapsuuden seurauksena itsellä katosi pelon tunne osittain tai vaimentui reilusti, en välttämättä tunne mitään tilanteessa jossa normaali ihminen pelkää. Muu tunne elämä toimii edelleen, ei tosin normaalisti täysin.

Vierailija
970/10671 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kaikille narsistin uhreille ja narsistisesta väkivallasta toipuville youtube-kanavaa nimeltä Surviving Narcissism. Minä olen saanut siitä vahvistusta kokemuksilleni.

Vierailija
971/10671 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon lapsuuden seurauksena itsellä katosi pelon tunne osittain tai vaimentui reilusti, en välttämättä tunne mitään tilanteessa jossa normaali ihminen pelkää. Muu tunne elämä toimii edelleen, ei tosin normaalisti täysin.

Itsellä on hävinnyt kyky suuttua. Tai se suuttuminen voi tulla päivien viiveellä.

Vierailija
972/10671 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on hävinnyt kyky suuttua. Tai se suuttuminen voi tulla päivien viiveellä.

MInulta katosi narsistin lapsena kyky puolustaa itseäni ja ylipäätään tunne siitä, että omilla tarpeillani on merkitystä. Niinpä olen vetänyt puoleeni narsisteja ja itsekin viehättynyt heistä - kunnes lähden, kun taas tajuan, että olen taas tekemisissä narsistin kanssa. Aikuisena olen opetellut tunnistamaan kuka olen, mitä tarvitsen ja pitämään puoliani. 

Vierailija
973/10671 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse saatan siis pelätä jotain sosiaalisen tilanteen ongelmia tyyliin ja viihdyn lähinnä yksin enimmäkseen, mutta hengenvaarallisessa tilanteessa en tunne pakosti mitään. Liittyy kai lapsuuteen jossa saanut pelätä paljon hävinnyt se kyky silloin että kestää.

Vierailija
974/10671 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia mahdollisia ihmisiä yrittää aina ärsyttää ja kun onnistuu niin tekeytyy uhriksi ja kertoo miten kohdellaan väärin. Tosiasiassa itse tehnyt miljoona kertaa enemmän ja pahempia asioita, ne ei tietysti ole totta jos häneltä kysytään. Tuolla on aina joku kohde selvästi menossa myös ketä täytyy kiusata. Pakko etsiä virheitä jostakin. Säälittävää touhua lähinnä ja lähiomaisten mielenterveydelle tosi tuhoisaa. Onneksi on takana päin kaikki. Kai tuo jotain kostoa tekee vielä, ainakin valheita levittelee jos ei muuta keksi. Terve ihminen vaan alkaa huomaamaan tuon touhun jossain kohti.

Niinpä. Narsisti ei jotenkin tajua (tai ei halua tajuta tai painaa sen vain mielensä perukoille) oman kamalan käytöksensä seurauksia ja vaikutuksia muihin. Rikkoo rajoja, vähättelee, kiusaa, manipuloi, kontrolloi, pelottelee, valehtelee ja vaikka mitä... Toisaalta hän kuvittelee, että hänellä on oikeus olla muiden ja kaikkien "sääntöjen" (myös sosiaalisten) yläpuolella. Kuka hänelle on sanomaan, miten hänen pitäisi käyttäytyä ja kohdella muita!

Ja kun joku laittaa stopin sille, vetää rajat sille miten itseään saa kohdella ja lopulta laittaa välit poikki, narsku ei vain Tajua, että se oli hänen omaa syytään. Hänhän on aina niin loistavaa seuraa ja ihan paras ihminen! (näin hän voi oikeasti sairaassa mielessään ajatella ja uskoa itsekin). Se toinen ymmärsi ihan väärin tai on tyhmä ja sairas ihminen.

Ne muut aina ylireagoivat tai ymmärtävät väärin. Joskus vetoaa siihen, että se olikin "huumoria". Tai "en mä sitä tarkoittanut, Sinä ymmärsit väärin".

Vierailija
975/10671 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten narsisti suhtautuu siihen että lähteeksi aikomansa onkin älykkäämpi kuin narsisti itse eikä lähde mukaan perinteisiin hoovering yms tempauksiin tai uskomaan hänen juttujaan? Mulle ainakin voi kokeilla vaikka mitä mutta harmaan kiven metodi on niin syvälle iskostunut ettei minusta saa irti edes vihareaktiota.

Narsisti palaa siis aina, ennemmin tai myöhemmin vaikka vuosienkin päästä, yhtäkkiä kyselemään kuulumisia tai jopa suoraan ehdottelemaan. On jopa kosinut parin viestinvaihdon jälkeen. Koska hän on minulle tahtomattaan ihan nobody, vastaan toki ystävällisesti muutamalla sanalla kuten kelle tahansa tuntemattomalle vaikka bussipysäkillä. Yleensä tämä narsisti aktivoituessaan jaksaa hetken kokeilla kylmää/kuumaa yms tempauksia kunnes perääntyy oma-aloitteisesti vaikka olen ystävällisesti ja kunnioittavasti lähtenyt keskuteluun mukaan. Olisi mielenkiintoista päästä tuohon hetkeen, että mitä hän ajattelee kun tajuaa ettei merkitsekään minulle mitään eikä tule saamaan haluamaansa draamaa ja tämän johdosta lähteekin itse takaisin luolaansa nuolemaan haavojaan. 

Tämä sama kuvio toteutunut koko tuntemisemme ajan (yli 20 vuotta) useammin kuin kerran ja ihmetyttää miksi hän tulee aina takaisin kokeilemaan. Ei tule koskaan pääsemään ihoni alle vaikka kuinka haluaisi.

Narsisti ex- mieheni, josta olen kirjoitellut tähän ketjuun, alkoi saamaan ydinpommiin verrattavia raivokohtauksia, jos pystyin osoittamaan jonkun hänen päättömän väittämänsä valheeksi. Ylipäätään se, että kyseenalaistin hänen toimintaansa ja ilmaisin, että en hyväksy sitä (minun haukkuminen tyhmäksi ja yksinkertaiseksi jne) saivat aikaan hirvittäviä monologi-raivokohtauksia häneltä. Se, että en mennyt kaasuvalotukseen vaan oikaisin asian oli pahaa myrkkyä hänelle.

Kun ex oli pettänyt minua taas jonkun yhden yön jutun kanssa ja jäi todisteiden kanssa kiinni niin tietystihän hän sanoi, että pettäminen on minun syytäni, koska olen tällainen nainen ja näytän tällaiselta. Kun sanoin, että pettäminen oli SINUN valinta ja SINÄ uitit elintäsi toisessa naisessa niin exä yritti vaihtaa puheenaihetta huutoraivon säestämänä ja poistui lopulta huoneesta. En antanut periksi vaan sanoin rauhallisesti että en hyväksy toimintaasi, se on väärin. Ja piru oli sen jälkeen irti. Vuosien myötä minusta tuli todella taitava pitämään keskustelut raiteillaan vaikka exä yritti vetäytyä vastuusta ja vaihtaa puheenaihetta, kun oli tehnyt jotain epäsopivaa. Ja tietysti ne exän raivokohtaukset vain hurjistuivat, kun hän ymmärsi että minua ei enää pissitä silmään ja hänen temppuilunsa eivät toimi minuun. Uhallanikaan en provosoitunut enkä lähtenyt riitelemään vaan olin tyynen rauhallinen puheessani. En tajua miten löysin sen sisäisen voiman itsestäni!

Exän kanssa on pakko olla edelleen hiukan tekemississä, koska on alaikäisiä lapsia. En tapaa häntä kasvotusten, pakolliset asiat vain viesteillä. Mä lähetän hänelle ehkä 1 viestin kuukaudessa ja exältä tulee joka tai joka toinen päivä 1-5 viestiä. Exän viestit on 99% minun haukkumistani. En reagoi niihin mitenkään, en avaa viestejä koska pystyn lukemaan ne näytöltä. Mutta sitkeästi se exä vain laittaa viestejä vaikka noudatan grey rock- mallia. Eli ilmeisesti hän yrittää saada mitä tahansa reaktiota minulta näillä viesteillään, mutta ähäkutti, ei onnistu enää mun kanssani. Ja mikä hulluinta - exällä on ollut jo pitkään toinen nainen ja vakituinen suhde. Käyttäisi energian, jonka käyttää minun haukkumiseeni, nyxäänsä. Eniten ihmettelen millainen älykääpiö hänen nyxänsä on kun katselee tällaista touhua. Jos mulla olisi uusi mies niin kyllä hyvin äkkiä muuttuisi tuolla toimintatavalla exäksi.

Niin, ja exäni on sanonut minulle useaan otteeseen, että hän aikoo olla minuun yheteydessä eläkepäivilläkin. Ja nyt ollaan hiukan yli 40v. Aion estää exän numeron puhelimessani sinä päivänä, kun kuopus täyttää 18v. Sähköpostiin voin laittaa samana päivänä säännön, että exän spostista tulevat mailit menevät suoraan roskapostiin. Tokihan hän voi hankkia prepaidit ja uusia sähköposteja jos haluaa työkseen häiritä minua, mutta toivon että tuo edellä mainittu auttaa.

Vierailija
976/10671 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuttuminen ja viha olisivat tosiaan terveitä tunteita, koska ne auttavat laittamaan pisteen rajojen rikkomiselle ja  hyväksikäytölle, ja tekemään päätöksen irtautua. Mutta pahimmassa tapauksessa jo lapsuudesta asti on opetettu unohtamaan omat tarpeet ja rajat. Ja toinen saa aina puhuttua ympäri ja samaa sykli jatkuu.

Vierailija
977/10671 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmisiä kohtaan epäluuloinen, vaikka tiedän ettei suurin osa ole pahalla asialla. En pysty normaalilla tavalla olemaan sosiaalinen vaan kuormitun nopeasti. Olen nykyään oppinut pitämään rajani, lapsena se oli itsekästä isäni sanoin. En halua pahaa kenellekään mutta olen traumojeni takia myös raskasta seuraa välillä, olen silti päättänyt etten jatka isäni touhua eteenpäin, en tiedä pystynkö elämään ikinä niin että joku on lähellä. Voi olla että en pysty tai tarvitsee tosi ymmärtäviä ihmisiä. Jäänyt siis paitsi siitä kaikesta ns normaalista ja mahdollisesti tulee jäämään koska ihmissuhteet herkästi takkuaa traumojeni takia.

Vierailija
978/10671 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden katsomani videon pohjalta, missä narsistinen nainen on rehellinen itsestään, tuli ajatus voiko kyse olla siitä, että tämä lähestyjä haluaa sinun muistavan hänet? Hän ei siis siedä ajatusta siitä että hän unohtuu ja siksi muistuttelee näin olemassaolostaan. Se että avaat hänen viestinsä on hänelle myönteinen signaali. Ehkäpä hän ajattelee, että jokin portti on vielä avoinna.

Mulla ei ihan tuollaisesta ole kokemusta (kosinta jne) mutta ajattelen että arkipäiväisempi versio siitä on aiemmin laittamani esimerkki. Yhteyttä ei ole ollut moneen vuoteen, mutta yhtäkkiä kysytään lähtisinkö elokuviin. Kun vastaan myöntävästi keskustelu loppuukin siihen eikä henkilöstä kuulu mitään. Otappa näistä nyt selvää.

Ap

Uskon myös tuohon unohtamisteoriaan. Kerran hän soitti minulle yllättäen (kun en ollut lukenut/vastannut hänen viesteihinsä Facessa tai tekstarina) enkä tunnistanut hänen numeroaan vaan vastasin virallisesti omalla koko nimelläni :D Ymmärsiköhän viimein että en todella ole tallentanut hänen numeroaan, en estänyt enkä mitään sellaista kimpaantumisreaktiota koska hän ei nyt ihan oikeasti ole yhtä merkittävä minulle kuin itse luulee. 

Vierailija
979/10671 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaessa pystyn olemaan myös täysi ihmishirviö jos haluaisin, yleensä tätä ei kukaan tajua minusta päällepäin ennenkuin tekee jotain tosi väärää mulle ja saa ns kilahtamaan. Tämä ominaisuus on sellainen jota en haluaisi omistaa edes, saisin tuon narsistinkin elämän hetkessä täysin solmuun jos antaisin mennä mutta en halua mitään sellaista. Siksi enimmäkseen välttelen ihmisiä ja konflikteja koska mun kanssa ei pärjää kukaan jos menee ns kuppi nurin.

Vierailija
980/10671 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti ex- mieheni, josta olen kirjoitellut tähän ketjuun, alkoi saamaan ydinpommiin verrattavia raivokohtauksia, jos pystyin osoittamaan jonkun hänen päättömän väittämänsä valheeksi. Ylipäätään se, että kyseenalaistin hänen toimintaansa ja ilmaisin, että en hyväksy sitä (minun haukkuminen tyhmäksi ja yksinkertaiseksi jne) saivat aikaan hirvittäviä monologi-raivokohtauksia häneltä. Se, että en mennyt kaasuvalotukseen vaan oikaisin asian oli pahaa myrkkyä hänelle.

Kun ex oli pettänyt minua taas jonkun yhden yön jutun kanssa ja jäi todisteiden kanssa kiinni niin tietystihän hän sanoi, että pettäminen on minun syytäni, koska olen tällainen nainen ja näytän tällaiselta. Kun sanoin, että pettäminen oli SINUN valinta ja SINÄ uitit elintäsi toisessa naisessa niin exä yritti vaihtaa puheenaihetta huutoraivon säestämänä ja poistui lopulta huoneesta. En antanut periksi vaan sanoin rauhallisesti että en hyväksy toimintaasi, se on väärin. Ja piru oli sen jälkeen irti. Vuosien myötä minusta tuli todella taitava pitämään keskustelut raiteillaan vaikka exä yritti vetäytyä vastuusta ja vaihtaa puheenaihetta, kun oli tehnyt jotain epäsopivaa. Ja tietysti ne exän raivokohtaukset vain hurjistuivat, kun hän ymmärsi että minua ei enää pissitä silmään ja hänen temppuilunsa eivät toimi minuun. Uhallanikaan en provosoitunut enkä lähtenyt riitelemään vaan olin tyynen rauhallinen puheessani. En tajua miten löysin sen sisäisen voiman itsestäni!

Exän kanssa on pakko olla edelleen hiukan tekemississä, koska on alaikäisiä lapsia. En tapaa häntä kasvotusten, pakolliset asiat vain viesteillä. Mä lähetän hänelle ehkä 1 viestin kuukaudessa ja exältä tulee joka tai joka toinen päivä 1-5 viestiä. Exän viestit on 99% minun haukkumistani. En reagoi niihin mitenkään, en avaa viestejä koska pystyn lukemaan ne näytöltä. Mutta sitkeästi se exä vain laittaa viestejä vaikka noudatan grey rock- mallia. Eli ilmeisesti hän yrittää saada mitä tahansa reaktiota minulta näillä viesteillään, mutta ähäkutti, ei onnistu enää mun kanssani. Ja mikä hulluinta - exällä on ollut jo pitkään toinen nainen ja vakituinen suhde. Käyttäisi energian, jonka käyttää minun haukkumiseeni, nyxäänsä. Eniten ihmettelen millainen älykääpiö hänen nyxänsä on kun katselee tällaista touhua. Jos mulla olisi uusi mies niin kyllä hyvin äkkiä muuttuisi tuolla toimintatavalla exäksi.

Niin, ja exäni on sanonut minulle useaan otteeseen, että hän aikoo olla minuun yheteydessä eläkepäivilläkin. Ja nyt ollaan hiukan yli 40v. Aion estää exän numeron puhelimessani sinä päivänä, kun kuopus täyttää 18v. Sähköpostiin voin laittaa samana päivänä säännön, että exän spostista tulevat mailit menevät suoraan roskapostiin. Tokihan hän voi hankkia prepaidit ja uusia sähköposteja jos haluaa työkseen häiritä minua, mutta toivon että tuo edellä mainittu auttaa.

No, olithan sinäkin hänen kanssaan niin pitkään, että saitte jopa useamman lapsen. Ja niin olen ollut minäkin vuosia narsistin kanssa ja täytyy sen sun eksän nyksän oppia myös omat läksynsä. 

Kun sitten aloin suhteen uuden narsistin kanssa, homma menikin jo paljon jouhevammin. Hän aloitti provosointiyritykset, pysyin rauhallisena enkä alistunut kontrolloitavaksi enkä kaasuvalotettavaksi, joten hänkään ei kehdannut saada itkupotkuraivaria tai sitten se ei kuulunut hänen repertuaariinsa. Mutta joka tapauksessa, minä olin surkea narsistinen lähde hänelle, koska en antanut riittäviä reaktioita ja toisaalta itse tunnistin hänet narsistiksi, joten suhde päättyi tällä kertaa alkuunsa.