Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
9221/10671 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin varoittaa nykyistä kumppaniaan. Ollaan samoissa kaveripiireissä, joten somejuttuihin välillä törmään. Mutta ei varmasti uskoisi tämä uusi, siellä ollaan nyt onnensa kukkuloilla. Niin on ihana. Tuossa vaiheessa kun oltiin meidän suhdetta, niin alkoi jo olla asioita, joita ihmettelin. Ja hän oli suorastaan ilkeäkin.

Ei kannata. No contact vaan.

Just niin. Ei kannata sekaantua. Joudut vaan itse mukaan siihen pa*kaan uudelleen. Ja kovin moni varoitteluja siinä alussa tuskin edes uskoisi.

Mä en varmaankaan olisi itse uskonut. Tuntuu vaan niin pahalta, kun tiedän kuinka pikkuhiljaa alkaa kaikki käymään oudoksi ja pahaksi. Ja tietty mietin, että ehkä vika oli mussa ja hän on ottanut opikseen ja osaa olla nyt parempi.

Meillä se alkoi pikkujutuilla, kuten kiroilu. En muutenkaan paljon kiroile, mutta hän sanoi, että häntä häiritsee kiroilu ja voisinko rajoittaa. Itse kyllä kiroili reilusti. Sitten tuli nämä ihastelut, että jonkun tv:ssä tai kadulla nähdessään sanoi, että hän tykkää tuollaisesta tyylistä naisilla. Ja ihan varkain myös asiat ajautuivat siihen, että hänen piti suunnitella ja päättää kaikki. Suuttui ja mökötti jos tehtiin mun toiveiden mukaan. Nyt sen kaiken näkee niin selvästi.

Se on ihan tavallinen ajatus että oliko syy sittenkin minussa. Usko pois, se menee kyllä ohi. Traumasidos tekee temppujaan vielä pitkään eron jälkeenkin.

Narsisti ei muuksi muutu, mutta sinä et ole vastuussa hänen toiminnastaan ja siitä mitä pahaa se aiheuttaa muille. Tsemppiä!

Vierailija
9222/10671 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä "hyvin toimeen tulevilla narsisti-pukumiehillä siellä firman johtotasolla on niin omahyväinen ja täydellisyyttä tavoitteleva elämäntyyli. Tarkoittaa siis sitä että kumppaninkin pitää olla täydellinen varsinkin ulkoisesti, muuten et riitä. Narsistille sellainen fiksu, syvällinen, henkisesti kypsä ja keskustelitaitoinen kumppani on uhka. He eivät tule toimeen tällaisten kanssa koska ovat itse niin pinnallisia ja keskustelukyvyttömiä. Vähän niinkuin lapsiaikuisia jotka ovat henkisesti jääneet sinne lapsen tasolla. Koetapa siinä sitten itse aikuisena tulla toimeen ja selvittää asioita epäkypsä narsistin kanssa. Ei tule onnistumaan. Narsisti menee paniikkiin ja häipyy. Tästä alkaa se hiljaisuushoito jolloin ei kyetä aikuiseen keskusteluun ja hämärrytetään uhrin huomio varsinaisesta ongelmasta ihan muuhun asiaan kun suvaitaan taas olla yhteydessä uhriin. Narsisti välttelee keskusteluja koska hänellä ei ole mitään kykyä itsereflektioon eikä siihen että ongelmat johtuvat hänestä . Raukkamainen häipyminen on narsistille parempi vaihtoehto kuin pelottava keskustelu jossa saattaa tulla paljastetuksi uhrilleen. Et saa koskaan kunnon vastauksia narsistilta. Ja jos Narsisti jättää niin häntä ei todellakaan kiinnosta selvitellä asioita ja eron syitä. Narsisti on jo löytänyt sen uuden uhrin nopeasti. Tämä on niin säälittävää. Kun normaali ihminen eron jälkeen yleensä käsittelee asioita hetken aikaa yksin, niin narsisti ei kykene tähän. Hän vain lennosta hyppää uuteen suhteeseen ja sama peli jatkuu. Narsisti ei kykene rakastamaan vaan narsisti rakastaa sitä että sinä rakastat, ihailet ja huomioit häntä. Tämä on ainut käsite mitä on rakkaus narsistille. Kun arki koittaa ja ylenpalttinen yksipuolinen ( uhrin puolelta) ihailukin ja huomioiminen hiipuu alkaa narsisti etsiä uutta lähdettä. Narsisti pelaa ihmisillä. Eivät ihmiset ole narsistille kuin hyötytarkoitukseen soveltuvia käyttöesineitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9223/10671 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin tuli eka mykkäkoulu? Mä en tajunnut ensimmäisiä mykkäkouluiksi, kun katosi vaan. Näin jälkeenpäin ajatellen tarkoitus oli kai kouluttaa. Ekan kerran häipyi viikoksi. Toisella oli muutaman päivän. En ottanut yhteyttä ja sitten jo vietiinkin illastamaan pitkän kaavan mukaan, ja oltiin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Yhteenmuutettua ehkä parin kolmen kuukauden jälkeen jo pitempiä. Ja sitä ennen paljon sitä, että ei esim. vastannut puhelimeen.

Niin tyypillistä narsistin käytöstä. Juokse! Lähde!

Mä olen jo ottanut jalat alle. Nämä ovat vain niitä juttuja, joita en tapahtuessa tajunnut. En voinut käsittää, että joku tahallaan ei vastaa puhelimeen, kun työmatkalta soitan. Nämä olivat rangaistuksia, myöhemmin aloin käsittää. Ongelma oli aina, kun itse olin työmatkalla.

Vierailija
9224/10671 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin tuli eka mykkäkoulu? Mä en tajunnut ensimmäisiä mykkäkouluiksi, kun katosi vaan. Näin jälkeenpäin ajatellen tarkoitus oli kai kouluttaa. Ekan kerran häipyi viikoksi. Toisella oli muutaman päivän. En ottanut yhteyttä ja sitten jo vietiinkin illastamaan pitkän kaavan mukaan, ja oltiin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Yhteenmuutettua ehkä parin kolmen kuukauden jälkeen jo pitempiä. Ja sitä ennen paljon sitä, että ei esim. vastannut puhelimeen.

Joo, juuri tuollaista. Esimerkiksi, että yhteydenpito on palkkio hyvästä käyttäytymisestä. Ja päinvastoin, että jos on huonosti käyttäydytty, niin ei sitten vastata puhelimeen tai jätetään epätietoisuuteen. Keppiä ja porkkanaa. Hän sanoikin joskus, että kun olet ollut niin ilkeä, niin sinulle ei vastata tai puhuta. Ilkeyttähän oli se, että vaikkapa kysyi jonkin omasta mielestäni normaalin kysymyksen vaikkapa miksi ei tullutkaan kotiin silloin kuin lupasi tai ei käynyt kaupassa.

Vierailija
9225/10671 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mykkäkoulu on seurausta juuri siitä että narsisti ei kykene vastavuoroiseen ja avoimeen parisuhteeseen jossa asioista keskustellaan aikuisesti. Sehän tarkoittaisi hänelle silloin myös sitä että ne omat haavat eli kesken eräisyydet pitäisi toiselle uskaltaa näyttää. Narsisti ei tee näin koska ei nää itsessään mitään vikaa. Jos jokin tällainen inhimillinen häpeä alkaa nousta pintaan niin narsisti ei tunnista sitä vaan siirtää tämän "paska fiiliksen" toiseen ihmiseen. Vika on loppuviimein aina siinä toisessa. Narsisti ei koe häpeää eikä syyllisyyttä. Hän on kaiken yläpuolella. Tätä on alkuun vaikea havaita mutta kyllä se sieltä esiin tulee kun aikansa narsistin kynsissä elelee. Mykkäkoulunkin tarkoitus on saada uhri alistumaan ja toimimaan ainoastaan narsistin haluamalla tavalla..

Koska n on niin herkkähipiäinen, niin kaikki on myös arvostelua. Ei voi sanoa vaikka, että annas kun huuhdon tän kupin uudelleen, tähän on jäänyt vielä jotain. Se on suora arvostelu ja sodanjulistus. Häntä haukutaan.

Vierailija
9226/10671 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun narsisti oli juuri sellainen valkokaulus-narsisti. Upseeri, itsensä suurin fani, mielestään maailman hienoin ihminen hienossa ammatissa. Toi ammattiaan jatkuvasti esille. Minun ulkonäköni oli hänelle hyvin tärkeä ja myös auto oli hänelle tärkeä statussymboli. Muistan ekoilla treffeillä, kuinka hän jankkasi, että minun pitää tulla katsomaan hänen autoaan, se on hieno. Hän haluaa viedä minut ajelulle. En olisi halunnut mutta hän jankutti niin kauan, että suostuin. Kehuin, että hieno auto, mutta ei minulle ole autolla kovinkaan suurta merkitystä, että mielestäni pitäisi olla mahdollisimman hieno auto. Ajaessamme hän katseli itseään ihaillen taustapeilistä, teki kummallisia ilmeitä silmillään, kuvitteli näyttävänsä komealta, kuin joku leffahahmo hienossa urheiluautossa kaunis nainen kyydissään. Kyllä näitä kaikkia pidin outona jo siinä hetkessä Mutta olin kokematon 20v ja niin vain hän sai minut verkkoonsa. Hänestä ei vaan kerta kaikkiaan päässyt eroon kun antoi pikkusormen. Nämä kuulostaa näin 20v myöhemmin aivan naurettavilta ja älyttömiltä ken ei ole kokenut niin vain elokuvissa on voinut nähdä sellaisia tilanteita mihin narsistin kanssa joutuu.

N. 10v suhteessa oltuamme narsistillani oli jälleen kerran uusi sivuhoito eli toinen nainen kierroksessa. Olin juuri päässyt jyvälle asiasta. Tässä vaiheessa oli jo päivän selvää, että olin pitkään ollut suhteessa narsistin kanssa. Päätin lähteä yksinäni kauppakeskukseen jouluostoksille. Kiusallani meikkasin pitkään ja laittauduin. Mutta sanoin silti meneväni yksin ostoksille, kuten teinkin. Olin aivan varma, että narsisti hätääntyy ja niinhän hän sitten siellä ostoksilla ollessani soitteli ja viestitteli aivan jatkuvasti. Olin poissa noin 3 h ja narsisti oli aivan paniikissa, että olin tekemässä muuta kuin ostoksia, koska meikkasin niin huolellisesti :D

Ollessamme ystävieni hääjuhlissa, narsisti käyttäytyi koko illan kuin minua ei olisikaan. Olin hänelle aivan ilmaa. Hän oli avecini, mutta en edes nähnyt häntä kokos iltana pahemmin. Vietin illan aika lailla yksin tai muutaman ystävän ja heidän puolisoidensa kanssa. KUNNES puolituttu mies tuli juttelemaan minulle. Meni ehkä 30 sekuntia ja tunsin narsistin kouran niskassani, kun hän veti minua pois ko. miehen luota ja tivasi mitä ihmettä teen. Ehdin vaihtaa miehen kanssa pari sanaa ja mies katsoi todella hämmästyneenä ja poistui. Tämän kurinpalautuksen tehtyään narsisti häipyi taas näkymättömiin omille teilleen :D

Aivan sairauta nöyryyttäviä juttuja siinä tilanteessa mutta, kun erosta on jo lähes 10v niin olen pystynyt jatkamaan elämääni ja muistelen näitä päätäni pudistellen, että joskus tosiaan olin noissa tilanteissa..

Vierailija
9227/10671 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun narsisti oli juuri sellainen valkokaulus-narsisti. Upseeri, itsensä suurin fani, mielestään maailman hienoin ihminen hienossa ammatissa. Toi ammattiaan jatkuvasti esille. Minun ulkonäköni oli hänelle hyvin tärkeä ja myös auto oli hänelle tärkeä statussymboli. Muistan ekoilla treffeillä, kuinka hän jankkasi, että minun pitää tulla katsomaan hänen autoaan, se on hieno. Hän haluaa viedä minut ajelulle. En olisi halunnut mutta hän jankutti niin kauan, että suostuin. Kehuin, että hieno auto, mutta ei minulle ole autolla kovinkaan suurta merkitystä, että mielestäni pitäisi olla mahdollisimman hieno auto. Ajaessamme hän katseli itseään ihaillen taustapeilistä, teki kummallisia ilmeitä silmillään, kuvitteli näyttävänsä komealta, kuin joku leffahahmo hienossa urheiluautossa kaunis nainen kyydissään. Kyllä näitä kaikkia pidin outona jo siinä hetkessä Mutta olin kokematon 20v ja niin vain hän sai minut verkkoonsa. Hänestä ei vaan kerta kaikkiaan päässyt eroon kun antoi pikkusormen. Nämä kuulostaa näin 20v myöhemmin aivan naurettavilta ja älyttömiltä ken ei ole kokenut niin vain elokuvissa on voinut nähdä sellaisia tilanteita mihin narsistin kanssa joutuu.

N. 10v suhteessa oltuamme narsistillani oli jälleen kerran uusi sivuhoito eli toinen nainen kierroksessa. Olin juuri päässyt jyvälle asiasta. Tässä vaiheessa oli jo päivän selvää, että olin pitkään ollut suhteessa narsistin kanssa. Päätin lähteä yksinäni kauppakeskukseen jouluostoksille. Kiusallani meikkasin pitkään ja laittauduin. Mutta sanoin silti meneväni yksin ostoksille, kuten teinkin. Olin aivan varma, että narsisti hätääntyy ja niinhän hän sitten siellä ostoksilla ollessani soitteli ja viestitteli aivan jatkuvasti. Olin poissa noin 3 h ja narsisti oli aivan paniikissa, että olin tekemässä muuta kuin ostoksia, koska meikkasin niin huolellisesti :D

Ollessamme ystävieni hääjuhlissa, narsisti käyttäytyi koko illan kuin minua ei olisikaan. Olin hänelle aivan ilmaa. Hän oli avecini, mutta en edes nähnyt häntä kokos iltana pahemmin. Vietin illan aika lailla yksin tai muutaman ystävän ja heidän puolisoidensa kanssa. KUNNES puolituttu mies tuli juttelemaan minulle. Meni ehkä 30 sekuntia ja tunsin narsistin kouran niskassani, kun hän veti minua pois ko. miehen luota ja tivasi mitä ihmettä teen. Ehdin vaihtaa miehen kanssa pari sanaa ja mies katsoi todella hämmästyneenä ja poistui. Tämän kurinpalautuksen tehtyään narsisti häipyi taas näkymättömiin omille teilleen :D

Aivan sairauta nöyryyttäviä juttuja siinä tilanteessa mutta, kun erosta on jo lähes 10v niin olen pystynyt jatkamaan elämääni ja muistelen näitä päätäni pudistellen, että joskus tosiaan olin noissa tilanteissa..

Ei trvinnut juhlissa tosiaankaan odotella, että olisi pitänyt seuraa minulle. Oli monia juhlia, joissa oli hänen tuttujaan enkä tuntenut ketään. Onko tuo kovinkin yleistä ilman, että toinen on narsisti?

Vierailija
9228/10671 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oli joku muu leikkikaveri tarjolla, niin mun kanssa ei leikitty. Oli juhlat tai mitkä vaan. Kaikki muut oli parempia ja tärkeämpiä. Tämä alkoi näin jälkeenpäin ajatellen aika pian.

Vierailija
9229/10671 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa ja johtajissa on paljon näitä narsistin piirteitä..On kokemusta molemmista. Eka oli upseeri ja toinen DI insinööri johtotehtävissä. Nykyään kartan kyllä näitä tiettyjä ammattiryhmiä vaikka ei pidä tietenkään yleistää että kaikki on siellä narsisteja mutta tosi varovainen olen.

Vierailija
9230/10671 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei trvinnut juhlissa tosiaankaan odotella, että olisi pitänyt seuraa minulle. Oli monia juhlia, joissa oli hänen tuttujaan enkä tuntenut ketään. Onko tuo kovinkin yleistä ilman, että toinen on narsisti?

Narsistit ovat hyvin huomionhakuisia. Kun ovat siellä valokeilassa niin sinä et ole mitään.

Vierailija
9231/10671 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle narsistista tulee mieleen: jos hän haluaa salata esim suhteen, saattaa myös naisen raskaaksi sitten valehtelee että ei hänellä ole perhettä tai lapsia (narsistilla on aina vaimo kotona) ja uskottelee toiselle, on hänellä jotakin salattavaa. Hän ei itse tajua valehtelemistaan, saattaa mennä paniikkiin jos nainen puhuu miehestä jollekin. Uupuu kulisseista ja nainen "naiset" on mustasukkaisia sekopäitä loppujen lopuksi. Ei pääse kontrolloimaan sitä että nainen "naiset" ei sattumalta tapaa. Jos profiilikuvassa on omakotitalo niin salaa on perhe.

Vierailija
9232/10671 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeijassa ja johtajissa on paljon näitä narsistin piirteitä..On kokemusta molemmista. Eka oli upseeri ja toinen DI insinööri johtotehtävissä. Nykyään kartan kyllä näitä tiettyjä ammattiryhmiä vaikka ei pidä tietenkään yleistää että kaikki on siellä narsisteja mutta tosi varovainen olen.

Työni kautta olen huomannut armeijan kapiaisten olevan hyvin edustettuina riitatilanteissa/pettämisissä ja myös narsististen piirteiden kohdalla.

Vierailija
9233/10671 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriutuminen saattaa olla myös tietynlaista narsismia tai ainakin sen ylläpitämistä. Toista ei voi lopulta muuttaa, vain omaa mieltään/kokemustaan

Vierailija
9234/10671 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa tuo suhteen salaaminen, minua yritti pitkään ja sitkeästi myös tunnetusti narsistin maineessa oleva mies, joka yritti esittää sinkkua, vaikka tiesin hänen olevan suhteessa. Kulissien ylläpitäminen oli tälle myös tärkeää, vaikka velkaa oli ulosottoon saakka. Kovat luulot oli kyllä itsestään, jatkuvasti oli hakuja ja yritystä muualle, kun jälkikäteen kuulin. Sääliksi kävi kumppaninsa.

Vierailija
9235/10671 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhriutuminen saattaa olla myös tietynlaista narsismia tai ainakin sen ylläpitämistä. Toista ei voi lopulta muuttaa, vain omaa mieltään/kokemustaan

Riikka Purrahan on tyyppiesimerkki narsistista. Ulkoistaa kokonaan omat tekemisensä itsestään ja uhriutuu.

Vierailija
9236/10671 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri. Viimeksi eilen tuli jo päättyneen etäsuhteen osapuolelta välittämänsä viesti, miten ilmeisesti kotkalainen nainen on siivonnut kanikopit ja pessyt matot ym eikä koe näitä hommia mitenkään raskaiksi. Tämä siksi, kun huomautin äijän vongatessa kylään, ettei äijä auttanut minua raskaassa mökkiremontissa yhtään, vaikka nivelrikko ja verenpainetauti. Ex on insinööri, kaupungin virkamies, puheidensa perusteella kiireisempi kuin presidentti. Olen estänyt 4kk äijää kyläilystä, koska valehtelee, pitää mykkäkoulua, ei ole auttanut, mutta on vaatinut päästä kylään. Olen yli 60v ja äijä ihan vähän nuorempi. Kinusi saunaan ja kanikoppiviesti tuli kun kielsin. Sinänsä viihdyttävää, mutta nyt joku jolla on kaneja, luulee äijää kiltiksi, jo aikuisten lastensa yksinhuoltajaksi koska avopuoliso oli todella surkea. Niin varmaan joo. Jos ei tee kuten äijä vaatii, tulee seurauksia. Suuret luulot, omahyväinen, ilkeäkin. Käyttäytyy ja pukeutuu siististi, joten kaltaiseni yksin elävät ovat helppo kohde. Jos olisin nuorempi, olisi tullut vaurioita, mutta nyt kehotin vain äijää häipymään. Siis viestit ovat viihdettä kun kiintymyksestä pääsee yli, enkä minäkään mikään huono ole ikäisekseni. Antakaa samalla mitalla takaisin, älkää alistuko jos alkavat kohtuuttomiksi.

Vierailija
9237/10671 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri. Viimeksi eilen tuli jo päättyneen etäsuhteen osapuolelta välittämänsä viesti, miten ilmeisesti kotkalainen nainen on siivonnut kanikopit ja pessyt matot ym eikä koe näitä hommia mitenkään raskaiksi. Tämä siksi, kun huomautin äijän vongatessa kylään, ettei äijä auttanut minua raskaassa mökkiremontissa yhtään, vaikka nivelrikko ja verenpainetauti. Ex on insinööri, kaupungin virkamies, puheidensa perusteella kiireisempi kuin presidentti. Olen estänyt 4kk äijää kyläilystä, koska valehtelee, pitää mykkäkoulua, ei ole auttanut, mutta on vaatinut päästä kylään. Olen yli 60v ja äijä ihan vähän nuorempi. Kinusi saunaan ja kanikoppiviesti tuli kun kielsin. Sinänsä viihdyttävää, mutta nyt joku jolla on kaneja, luulee äijää kiltiksi, jo aikuisten lastensa yksinhuoltajaksi koska avopuoliso oli todella surkea. Niin varmaan joo. Jos ei tee kuten äijä vaatii, tulee seurauksia. Suuret luulot, omahyväinen, ilkeäkin. Käyttäytyy ja pukeutuu siististi, joten kaltaiseni yksin elävät ovat helppo kohde. Jos olisin nuorempi, olisi tullut vaurioita, mutta nyt kehotin vain äijää häipymään. Siis viestit ovat viihdettä kun kiintymyksestä pääsee yli, enkä minäkään mikään huono ole ikäisekseni. Antakaa samalla mitalla takaisin, älkää alistuko jos alkavat kohtuuttomiksi.

Lisäys: tapoihin kuuluu myös kertoa jälkikäteen, että olisi tehnyt sitä ja tätä, ellen minä olisi tehnyt/sanonut noin tai näin. Mykkäkoulua sitten aina kun kysyin, miksei näitä tekemisiään ja auttamisiaan kerro ikinä etukäteen, eli tulos on ettei tee mitään avuksi, syyllistää vain. Pulinan sijaan tekoja edes joskus? En tiedä , ehkä jotain olisi tehnytkin jos hlvtisti olisin ylistänyt erinomaisuuttaan, mutta se vaihe oli jo ajat sitten mennyt äijän jatkuvien vaatimusten ja uhoamisten takia.

No. Nyt vänkää kylään jokin tieteen ja tekniikan ihmemies, johtoporrasta, ja oireet ihan samat. Nämä olettavat, että yksin elävä vähän vanhempi nainen tekee mitä tahansa saadakseen edustavan miehen. No ei nyt sentään, dildo on parempi vaihtoehto.

Vierailija
9238/10671 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä "hyvin toimeen tulevilla narsisti-pukumiehillä siellä firman johtotasolla on niin omahyväinen ja täydellisyyttä tavoitteleva elämäntyyli. Tarkoittaa siis sitä että kumppaninkin pitää olla täydellinen varsinkin ulkoisesti, muuten et riitä. Narsistille sellainen fiksu, syvällinen, henkisesti kypsä ja keskustelitaitoinen kumppani on uhka. He eivät tule toimeen tällaisten kanssa koska ovat itse niin pinnallisia ja keskustelukyvyttömiä. Vähän niinkuin lapsiaikuisia jotka ovat henkisesti jääneet sinne lapsen tasolla. Koetapa siinä sitten itse aikuisena tulla toimeen ja selvittää asioita epäkypsä narsistin kanssa. Ei tule onnistumaan. Narsisti menee paniikkiin ja häipyy. Tästä alkaa se hiljaisuushoito jolloin ei kyetä aikuiseen keskusteluun ja hämärrytetään uhrin huomio varsinaisesta ongelmasta ihan muuhun asiaan kun suvaitaan taas olla yhteydessä uhriin. Narsisti välttelee keskusteluja koska hänellä ei ole mitään kykyä itsereflektioon eikä siihen että ongelmat johtuvat hänestä . Raukkamainen häipyminen on narsistille parempi vaihtoehto kuin pelottava keskustelu jossa saattaa tulla paljastetuksi uhrilleen. Et saa koskaan kunnon vastauksia narsistilta. Ja jos Narsisti jättää niin häntä ei todellakaan kiinnosta selvitellä asioita ja eron syitä. Narsisti on jo löytänyt sen uuden uhrin nopeasti. Tämä on niin säälittävää. Kun normaali ihminen eron jälkeen yleensä käsittelee asioita hetken aikaa yksin, niin narsisti ei kykene tähän. Hän vain lennosta hyppää uuteen suhteeseen ja sama peli jatkuu. Narsisti ei kykene rakastamaan vaan narsisti rakastaa sitä että sinä rakastat, ihailet ja huomioit häntä. Tämä on ainut käsite mitä on rakkaus narsistille. Kun arki koittaa ja ylenpalttinen yksipuolinen ( uhrin puolelta) ihailukin ja huomioiminen hiipuu alkaa narsisti etsiä uutta lähdettä. Narsisti pelaa ihmisillä. Eivät ihmiset ole narsistille kuin hyötytarkoitukseen soveltuvia käyttöesineitä.

Tunnistan tästä niiin paljon yhtäläisyyksiä exääni. Paljon yhtäläisyyksiä kuvaamasi asioihin. Toki lisäksi valehtelu/asioiden vääristely ym. ym. mitä nyt narsismiin vaan voi liittyä. Meillä oli pitkä suhde, joten tiedän mistä puhun.

Hän ei ole johtavassa asemassa (enää) mutta ihan hyvässä positiossa kuitenkin.

Vierailija
9239/10671 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistin tunnistaa tatuoinneista. Jos on niin  turhamainen, että miettii kuvia ihoonsa siksi, että muiden ihmisten pitäisi niitä tuijotella niin on varmasti narsisti.

Osalla kyllä. Myös huomiota herättävä poikkeava pukeutuminen kuuluu kuvaan.

Ei välttämättä. On noita valkokaulusnarsistejakin ilman tatuointeja. Status ja ego tärkeitä. Ilman niitä eivät ole mitään. Rahaa on aseman lisäksi. Luottavat tähän että ovat tavoiteltavia ja helppo saada nalkkiin toinen. Kaikille ei onneksi toi raha ja asema merkitse juuri mitään. Onnellisuus ja toimiva suhde on jotain ihan muuta. Narsistit jolla on hyvä ulkonäkö ja hyvä työ, asema, tietävät että se on hyvää valuuttaa deittimarkkinoilla. Moni valitettavasti retkahtaa helposti näihin kusipäihin. Sisältäpäin ovat kuin tyhjiä persoonottomia kuoria.

Olin valkokaulusnarsistin kanssa, jolla ei ollut tatuointeja, mutta sen sijaan lävistys alapäässä. Suunnitteli vielä ottavansa toisen..

Oli johtavassa asemassa ja kertoi ettei voi edes koskaan olla kenenkään alainen. Rahaa varmasti tuli hyvin, mutta sitten toisaalta oli myös Elviksen menot: noin 5 ulkomaanmatkaa vuodessa (ei työmatkoja) ja lisäksi useita laskettelureissuja. Pukeutuminen, sisustus, hajusteet jne statusjutut tietenkin myös. Eli halusi myös naisen, jolla varallisuutta sponssata hänen elämäntyyliään.

Vierailija
9240/10671 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole suurempi uhri tässä maailmassa kuin narsisti itse omasta mielestään.