Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
4281/10671 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistista käytöstä. Tapaamme narsistin kanssa ja on hyvällä tuulella. Päättänyt tehdä asian, joka lisää molempien hyvää oloa ja varsinkin hänen. Kertoo asiasta rauhallisesti ja kuvailee sitä sekä miten sen saavuttaa ja miksi. Kerron tyytyväisyyteni asiaan.

Kuluu muutama päivä ja tässä välissä olemme vain viestien varassa, joissa sitä asiaa ei käsitellä ja viestit lyhyitä.

Näemme taas ja hän on hyvin ärsyyntynyt jo tavatessa. Haastaa riitaa ja olen ihmeissäni. Lähtee ovet paukkuen. Perässä seuraa viesti kuinka minä olen tehnyt siitä asiasta joka sovittiin edellisellä kerralla vaikean saavuttaa ja se on minun vikani. Olen syyllinen liki pitäen kaikkeen hänen syntymästään lähtien, vaikka olemmekin tavanneet edes vasta keski-iässä.

Olen ihmeissäni, mitä oikein tapahtui.

Vierailija
4282/10671 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua huvitti joku aika sitten kun tällainen ihminen lähetti minulle viestin:

"Sinun kanssasi en harmillisesti koe ja kohtaa tällaista ainakaan itseäni sivuavaa älyllistä keskustelua."

Muutoinkin hän mainitsee aina, että minä en osaa keskustella ja hän kaipaisi keskustelukaveria joka osaa keskustella. Kuitenkin keskustelu hänen kanssaan menee niin, että hän pitää tunnin monologia eikä anna suunvuoroa minulle tai jos saan suunvuoron niin hän keskeyttää sen jatkuvasti. Ja kun hän keskeyttää puheeni niin hän luulee ymmärtävän mitä sanon vaikken todellakaan tarkoita mitä hän kuvittelee. Sitten yritän sanoa etten todellakaan tarkoittanut sitä ja käsken kuuntelemaan mitä sanon. Saattaa mennä parikin tuntia että saan sanotuksi kahden lauseen verran asiaa jonka hän on keskeyttänyt ja ymmärtänyt väärin sen pari tuntia satoja kertoja. Josta seuraa taas hänen tunnin monologi jostain ihan muusta ja tässä ei pääse käymään dialogia lainkaan. 

Narsistin kanssa ei voi keskustella. Se on ihan satavarma asia!

Niin tuttua tämäkin. Ja kuinka monta kertaa minäkin sain kuulla - ja olen saanut kuulla vielä eron jälkeenkin - kuinka minun kanssani ei pysty keskustelemaan mistään ja miten kummallista se on, kun hänellä ei ole mitään vaikeuksia kenenkään muun kanssa, mutta minun kanssani on täysin mahdotonta puhua mistään.

Näissä eron jälkeisissä "keskusteluissa" narsisti sanoo jotain ja samaan hengenvetoon toteaa, että minä tietysti kyseenalaistan hänen väitteensä ja väitän niin tai näin ja miten tässäkin nähdään taas kerran se, että minun kanssani ei pysty puhumaan mistään, on se kummallista kun se on aina niin vaikeaa. Ja minä en ole hiiskahtanut sanaakaan tämän vuodatuksen aikana, mutta narsisti kertoo satavarmasti puhelun jälkeen muille, miten hankala olin ja miten rupesin taas riitelemään ja jankkaamaan kaikesta ja miten vaikeaa teenkään hänen elämästään.

Todellisuudessa olen omaksunut grey rock -menetelmän ja vältän antamasta narsistille minkäänlaisia reaktioita. Mutta ei hän niitä tarvitse, vaan pystyy pistämään yksipuolisen riidan pystyyn ihan itsekseen ja vielä syyttämään siitä jälkeenpäin minua.

Olen lukenut joskus Janne Viljamaan osuvan määritelmän narsistista: narsisti on ihminen, joka syö sinun pizzasi ja laittaa sinut maksamaan ja sitten hän vielä valittaa, että pizza oli pahaa, ja kertoo siitä myös muille. Juuri niin järjenvastaista narsistin käytös on.

Narsuni vei lapseni sotamuseoon ja oli ostanut leluja lapselleni tuolla retkellä. Myöhemmin paljastui että kaikki tämä tapahtui minun luottokortillani jolla piti maksaa vain sisäänpääsymaksu. Rahaa oli vingutettu ties mihin muuhunkin. Narsu keräsi pisteet itselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4283/10671 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistista käytöstä. Tapaamme narsistin kanssa ja on hyvällä tuulella. Päättänyt tehdä asian, joka lisää molempien hyvää oloa ja varsinkin hänen. Kertoo asiasta rauhallisesti ja kuvailee sitä sekä miten sen saavuttaa ja miksi. Kerron tyytyväisyyteni asiaan.

Kuluu muutama päivä ja tässä välissä olemme vain viestien varassa, joissa sitä asiaa ei käsitellä ja viestit lyhyitä.

Näemme taas ja hän on hyvin ärsyyntynyt jo tavatessa. Haastaa riitaa ja olen ihmeissäni. Lähtee ovet paukkuen. Perässä seuraa viesti kuinka minä olen tehnyt siitä asiasta joka sovittiin edellisellä kerralla vaikean saavuttaa ja se on minun vikani. Olen syyllinen liki pitäen kaikkeen hänen syntymästään lähtien, vaikka olemmekin tavanneet edes vasta keski-iässä.

Luin tästä vasta toisen rivin ja tuo on muuten aina se asia minkä mukaan mennään ja muistan monesti sanoneeni että "Jarmo on nyt hyvällä tuulella" Se oli aina, päivittäin "se juttu". Millä tuulella narsu suvaitsee olla. Ja sen mukaan mennään. Aina. Hän.

Vierailija
4284/10671 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui olkoon tuli mieheni mieleen. Täällä aivan täysin samanlainen meno. Olen syyllinen kaikkeen. Aivan jokaiseen asiaan mitä hän vain keksii. Ne syytökset on niin uskomattomia ja ihan pokeri naamalla aivan varmasti voisi syyttää minua jotenkin ihmeellisellä tavalla jopa syntymänsä hetkellä tapahtuneista asioista. Ja tuntuu että hän uskoo itsekin nämä valheet koska on niistä joskus hyvinkin raivona. Uskon että tuo narsun hyväntuulisuus on sitä että opettaa meitä olemaan varpaillaan koko ajan ja kun emme halua hänen olevan taas hyonolla tuulella niin pysymme alati valppaina olemaan hänelle mieliksi että hänellä ei olisi tylsää hetkeä elämässään. Nämä upeat prinssimmehän ansaitsevat jatkuvaa virikettä ja viihdykettä pysyäkseen hyvällä tuulella. Hyvän tuulen voi myös pilata sadaosa sekunnissa ja tiedäthän kenen syytä se aina on...

Vierailija
4285/10671 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paradoksi sinällään tuo narsistin keskustelutyyli sikäli, että narsisti ei lähtökohtaisesti keskustele. Narsisti kyllä kommunikoi, mutta ei keskustele. Kommunikaatio on pääpiirteissään lyhytsanaista ja kuulostaa helposti ilkeämieliseltä töksäyttelyltä, ja sitä se myös suurelta osin on, sitten voi olla asioista valittamista ja/tai narisemista tai voi olla kehumista ja ihailua mutta monologina ilman vuorovaikutusta toisen kanssa. Tämä on hyvä väline havaita narsisti, eli että osaako keskustella ja mielummin myös eri aiheista, keskustella ja vähän analysoida välillä, ihan rauhassa, ei onnistu narsistilta tuommoinen, se on turhanpäiväistä lässyttämistä tms. Hänen mielestään.

"Sinun kanssasi en harmillisesti koe ja kohtaa tällaista ainakaan itseäni sivuavaa älyllistä keskustelua."

Muutoinkin hän mainitsee aina, että minä en osaa keskustella ja hän kaipaisi keskustelukaveria joka osaa keskustella. Kuitenkin keskustelu hänen kanssaan menee niin, että hän pitää tunnin monologia eikä anna suunvuoroa minulle tai jos saan suunvuoron niin hän keskeyttää sen jatkuvasti. Ja kun hän keskeyttää puheeni niin hän luulee ymmärtävän mitä sanon vaikken todellakaan tarkoita mitä hän kuvittelee. Sitten yritän sanoa etten todellakaan tarkoittanut sitä ja käsken kuuntelemaan mitä sanon. Saattaa mennä parikin tuntia että saan sanotuksi kahden lauseen verran asiaa jonka hän on keskeyttänyt ja ymmärtänyt väärin sen pari tuntia satoja kertoja. Josta seuraa taas hänen tunnin monologi jostain ihan muusta ja tässä ei pääse käymään dialogia lainkaan. 

Aahahah, mahtavaa! Kerro salainen aseesi millä ja miten käyttäytymällä sait narsulle tuon tunteen että olet noin surkea lähde!

Ja sydämelliset onnittelut! Väistit luodin erinomaisella tavalla :) Tämä on se mihin itse pyrin jatkossa. Kutkuttava ajatus että narsu jää nuolemaan näppejään ja tuo on juuri se vastaus miten hän ilmaisee häviönsä, kääntäen kaiken toisen syyksi.

Yksi esimerkki minullakin on. Kerran narsututkani toimi ja en antanut hänelle mitään tarttumapintaa juhlien aikana. Oli ollut tarkoitus että tämä narsu esittää illan aikana jossakin vaiheessa sellaisen yhden näytöksen(en viitsi tarkemmin kertoa tässä) Aamulla sanoin että hei se sinun näytös jäi esittämättä kokonaan. Narsun vastaus: "Ei kuule tullu semmosta fiilistä että olis tehny mieli esittää teille yhtään mitään" Sanoin hymyillen takaisin että "Hei kuule toi on ihan oikee tapa, mitä sitä esiintymään jos ei oo sitä tunnetta" Narsu näytti hapanta naamaa. Varmaan kosto tulee jossain muodossa jälkikäteen varsinkaan kun kukaan ei harmitellut suureen ääneen mikä menetys oli meille kun jäi nyt näkemättä tämä vertaansa vailla oleva näytös🙄

Vierailija
4286/10671 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös muutama muu yksinkertaista keinoa havaita narsisti.

1.koetko itsesi jotenkin kiireiseksi, tai olosi riittämättömäksi, kun olet tekemisissä oletettavan narsistin seurassa? (aito narsisti on kiireinen ja ei voi olla paikoillaan kovin kauaa, asioiden pitää edistyä) tuo kiire voi tarttua ja tarttuukin, altistusaika ratkaisee kuinka tehokkaasti.

2.koetko outoa syyllisyyttä jostakin? Et osaa selittää itsellesi mistä tunne tulee, mutta olo on vähän syyllinen ja epävarma, (tunne tarttui narsistilta, jonka seurassa olet juuri viettänyt aikaa, narsisti hakee keinoa omaan syyllisyydentunteeseen mutta ei löydä sitä koskaan)

3.koitko olosi hyväksi ja halusit jakaa tunteesi, narsisti huomasi innostuksesi ja oli joko hiljaa pettyneen oloisesti tai töksäytti jotakin ikävää, ja seuraavaksi sinä vähän petyit siitä, mutta nyt narsisti kuitenkin jo virnuilee pirullisen oloisesti. (Narsisti sai vietyä hyvänolontunteesi ja pappasi sen itselleen, narsisti elää tuolla ominaisuudellaan).

Vierailija
4287/10671 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuttua tämäkin. Ja kuinka monta kertaa minäkin sain kuulla - ja olen saanut kuulla vielä eron jälkeenkin - kuinka minun kanssani ei pysty keskustelemaan mistään ja miten kummallista se on, kun hänellä ei ole mitään vaikeuksia kenenkään muun kanssa, mutta minun kanssani on täysin mahdotonta puhua mistään.

Näissä eron jälkeisissä "keskusteluissa" narsisti sanoo jotain ja samaan hengenvetoon toteaa, että minä tietysti kyseenalaistan hänen väitteensä ja väitän niin tai näin ja miten tässäkin nähdään taas kerran se, että minun kanssani ei pysty puhumaan mistään, on se kummallista kun se on aina niin vaikeaa. Ja minä en ole hiiskahtanut sanaakaan tämän vuodatuksen aikana, mutta narsisti kertoo satavarmasti puhelun jälkeen muille, miten hankala olin ja miten rupesin taas riitelemään ja jankkaamaan kaikesta ja miten vaikeaa teenkään hänen elämästään.

Todellisuudessa olen omaksunut grey rock -menetelmän ja vältän antamasta narsistille minkäänlaisia reaktioita. Mutta ei hän niitä tarvitse, vaan pystyy pistämään yksipuolisen riidan pystyyn ihan itsekseen ja vielä syyttämään siitä jälkeenpäin minua.

Olen lukenut joskus Janne Viljamaan osuvan määritelmän narsistista: narsisti on ihminen, joka syö sinun pizzasi ja laittaa sinut maksamaan ja sitten hän vielä valittaa, että pizza oli pahaa, ja kertoo siitä myös muille. Juuri niin järjenvastaista narsistin käytös on.

Hyvät ihmiset nauhoittakaa näitä keskusteluja tai kirjoittakaa vaikka jonnekin ylös. Näitä ei nimittäin jälkikäteen pysty selittämään eikä edes muistamaan. Näistä voi olla myöhemmin hyötyä terapiassa ja omassa toipumissa ja esim jos sinulla on joku jonka kanssa käydä läpi näitä asioita. Itse olen kolmatta vuotta erossa narsustani ja vähäsen harmittaa kun en oikein muista enkä osaa kuvailla erityisesti näitä riitoja.

Toisaalta, narsullani oli joku ihme kyky, vaikka hän olisi ollut kuinka kännissä ja sekaisin mutta sillä samalla sekunnilla kun yritin salaa nauhoittaa näitä hänen monologejaan, hän lopetti puhumisen kuin seinään!

Vierailija
4288/10671 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paradoksi sinällään tuo narsistin keskustelutyyli sikäli, että narsisti ei lähtökohtaisesti keskustele. Narsisti kyllä kommunikoi, mutta ei keskustele. Kommunikaatio on pääpiirteissään lyhytsanaista ja kuulostaa helposti ilkeämieliseltä töksäyttelyltä, ja sitä se myös suurelta osin on, sitten voi olla asioista valittamista ja/tai narisemista tai voi olla kehumista ja ihailua mutta monologina ilman vuorovaikutusta toisen kanssa. Tämä on hyvä väline havaita narsisti, eli että osaako keskustella ja mielummin myös eri aiheista, keskustella ja vähän analysoida välillä, ihan rauhassa, ei onnistu narsistilta tuommoinen, se on turhanpäiväistä lässyttämistä tms. Hänen mielestään.

Sinä päivänä kun minä saan tuollaisen viestin narsistilta, tulostan sen paperille ja kehystän kultaraameihin ja piirrän rastin seinään sen kunniaksi että onnistuin! =D

Vierailija
4289/10671 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4290/10671 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yrität selittää miksi hänen käytöksensä satutti ja miltä se tuntui niin hän vaan katsoo suoraan eteensä hiljaa ilman, että liikahtaakaan eikä katsekaan värähdä. Aivan kuin puulle puhuisi.

Vierailija
4291/10671 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan noita terapeuttipalveluja saada edes jossain aikajanassa, esim. säästämällä rahaa tuollaiseen  viiden kerran ratkaisukeskeiseen, mikä nyt kenenkin tapauksessa parhaiten sopii? Ei ainakaan tarvitse todistella ilmiön olemassaoloa, joten siihen ei kulu aikaa.

https://www.narsisminuhrientuki.fi/tukea-uhrille/terapeuttipalveluja/

Vierailija
4292/10671 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät ihmiset nauhoittakaa näitä keskusteluja tai kirjoittakaa vaikka jonnekin ylös. Näitä ei nimittäin jälkikäteen pysty selittämään eikä edes muistamaan. Näistä voi olla myöhemmin hyötyä terapiassa ja omassa toipumissa ja esim jos sinulla on joku jonka kanssa käydä läpi näitä asioita. Itse olen kolmatta vuotta erossa narsustani ja vähäsen harmittaa kun en oikein muista enkä osaa kuvailla erityisesti näitä riitoja.

Toisaalta, narsullani oli joku ihme kyky, vaikka hän olisi ollut kuinka kännissä ja sekaisin mutta sillä samalla sekunnilla kun yritin salaa nauhoittaa näitä hänen monologejaan, hän lopetti puhumisen kuin seinään!

Niin minä nauhoitankin. En puhu narsistin kanssa enää mitään äänittämättä keskustelua. Hän myös tietää sen nykyään ja yrittää pääsääntöisesti hillitä itsensä, mutta aina välillä läikkyy silti vähän yli.

Keskustelujen ja etenkin riitojen tallentaminen on tosiaan ihan ehdotonta narsistin kanssa, ja suosittelen sitä itsekin, myös niille jotka vielä pyristelevät narsistin seitissä eivätkä ole varmoja siitä, mitä tapahtuu ja onko suhteessa vielä toivoa. Äänitysten kuunteleminen tilanteen jälkeen on erittäin silmiä avaavaa.

Vierailija
4293/10671 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minä nauhoitankin. En puhu narsistin kanssa enää mitään äänittämättä keskustelua. Hän myös tietää sen nykyään ja yrittää pääsääntöisesti hillitä itsensä, mutta aina välillä läikkyy silti vähän yli.

Keskustelujen ja etenkin riitojen tallentaminen on tosiaan ihan ehdotonta narsistin kanssa, ja suosittelen sitä itsekin, myös niille jotka vielä pyristelevät narsistin seitissä eivätkä ole varmoja siitä, mitä tapahtuu ja onko suhteessa vielä toivoa. Äänitysten kuunteleminen tilanteen jälkeen on erittäin silmiä avaavaa.

Piti vielä lisätä, että kaikkein tehokkainta on litteroida äänityksen sisältö, sillä paperilta näkee vielä paremmin, miten järjettömällä tavalla narsisti "keskustelee" ja miten hän manipuloi keskustelukumppaniaan.

Vierailija
4294/10671 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette varmaan huomanneet, että facebook ja instakin ovat monelle narsistille mahtavia pelikenttiä. ”Meilläpä syötiinkin tänään tällaista ruokaa (kuva), tällaisen tortun väkersin tänään (kuva), nyt olenkin tällaisella matkalla tällaisessa hotellissa(kuva), tällaiset popot tuli ostettua tänään (kuva), tällaiset oli Jormatertun synttärit tänään (kuva).

Ja sitten eikun tykkäyksiä odottelemaan. Hohhoijaa mitä pätemisen tarvetta.

Vierailija
4295/10671 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette varmaan huomanneet, että facebook ja instakin ovat monelle narsistille mahtavia pelikenttiä. ”Meilläpä syötiinkin tänään tällaista ruokaa (kuva), tällaisen tortun väkersin tänään (kuva), nyt olenkin tällaisella matkalla tällaisessa hotellissa(kuva), tällaiset popot tuli ostettua tänään (kuva), tällaiset oli Jormatertun synttärit tänään (kuva).

Ja sitten eikun tykkäyksiä odottelemaan. Hohhoijaa mitä pätemisen tarvetta.

Sanoi narsisti muiden facebookin käytöstä.

Vierailija
4296/10671 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille ulkopuolisille narsisti näyttää sen nauravan,iloisen ja hauskan vitsailija puolen ,kun ollaan kodin seinien sisäpuolella niin...Ja tätä ei tajua ne jotka itse elänyt ilman tälläisen henkilön seuraa,, " mut eskohan on ihan mukava ja hauska,etköhän vähän liioittele " on erittäin tuttu lausahdus ja mahdollisesti yks pahimmista vähättely keinoista.

Vierailija
4297/10671 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö vaan vastata seuraavaan viestiin "ei kiinnosta" ja sitten ignooraat henkilön pitkäksi aikaa. Voi laittaa "nyt ei ehdi/jaksa/pysty" eikä jää odottamaan vastausta.

Moni odottaa kiusaajan suostumusta itsenäistymiseen ja sitä ei tietenkään tule.

Vierailija
4298/10671 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin kanssa kaikki on jäykkää, kaavamaista ja täsmälleen itseään toistavaa. Kaikki on laskelmoitua ja kaikki tähtää vain narsistin itsensä hyötymiseen. Jokainen teko, sana ja ele on tarkkaan harkittu. Mikään ei ole vilpitöntä ja spontaania. Oikeaa, aitoa vuorovaikutusta ei ole. Narsistin kanssa suhde ei koskaan syvene, eikä häntä koskaan opi oikeasti tuntemaan. Narsisti on salaileva, pinnallinen, etäinen. Ei paljasta itsestään koskaan mitään oikeasti. Minkä näyttää tai kertoo on sekin laskelmoitua, valheellista ja palvelee vain omia hyötymistarkoituksiaan. Vaikka olisit tehnyt vuodet asioita narsistin hyväksi 24/7, mutta pienesti poikkeat totutusta rutiinista tai jokin päivä et jaksa ihailla ja kehua yhtä vuolaasti. Yksi päivä ja narsisti suuttuu ja loukkaantuu heti. Ei osaa suhteuttaa, kuinka paljon on saanut toiselta jo siihen saakka. Loukkaantuu mitättömän pienestä. Pisteen tai merkin väärästä paikasta jopa. Uuvuttavaa. Et koskaan voi oikeasti miellyttää narsistia, vaikka yrittäisit parhaasi. Narsisti ei koskaan ole tyytyväinen paitsi, kun saa loukata ja satuttaa sinua. Kun tietää pilanneen ilosi tai sinun kärsivän jostain. Kun huomaa, ettet jaksa joka minuutti ylistää häntä yhtä vuolaasti päivästä toiseen loputtomana virtana narsisti loukkaantuu, raivostuu ja kostaa heti. Ei ole koskaan kiinnostunut sinusta aidosti. Ei koskaan kysy mitä sinulle kuuluu tai miten voit? Kiinnostaa ainoastaan jos voi hyötyä sinusta jotenkin. Säälittävä, naurettava, sairas ihmishirviö.

Vierailija
4299/10671 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistin kanssa kaikki on jäykkää, kaavamaista ja täsmälleen itseään toistavaa. Kaikki on laskelmoitua ja kaikki tähtää vain narsistin itsensä hyötymiseen. Jokainen teko, sana ja ele on tarkkaan harkittu. Mikään ei ole vilpitöntä ja spontaania. Oikeaa, aitoa vuorovaikutusta ei ole. Narsistin kanssa suhde ei koskaan syvene, eikä häntä koskaan opi oikeasti tuntemaan. Narsisti on salaileva, pinnallinen, etäinen. Ei paljasta itsestään koskaan mitään oikeasti. Minkä näyttää tai kertoo on sekin laskelmoitua, valheellista ja palvelee vain omia hyötymistarkoituksiaan. Vaikka olisit tehnyt vuodet asioita narsistin hyväksi 24/7, mutta pienesti poikkeat totutusta rutiinista tai jokin päivä et jaksa ihailla ja kehua yhtä vuolaasti. Yksi päivä ja narsisti suuttuu ja loukkaantuu heti. Ei osaa suhteuttaa, kuinka paljon on saanut toiselta jo siihen saakka. Loukkaantuu mitättömän pienestä. Pisteen tai merkin väärästä paikasta jopa. Uuvuttavaa. Et koskaan voi oikeasti miellyttää narsistia, vaikka yrittäisit parhaasi. Narsisti ei koskaan ole tyytyväinen paitsi, kun saa loukata ja satuttaa sinua. Kun tietää pilanneen ilosi tai sinun kärsivän jostain. Kun huomaa, ettet jaksa joka minuutti ylistää häntä yhtä vuolaasti päivästä toiseen loputtomana virtana narsisti loukkaantuu, raivostuu ja kostaa heti. Ei ole koskaan kiinnostunut sinusta aidosti. Ei koskaan kysy mitä sinulle kuuluu tai miten voit? Kiinnostaa ainoastaan jos voi hyötyä sinusta jotenkin. Säälittävä, naurettava, sairas ihmishirviö.

Tuommoinen myrkynkylväjä kannattaa jättää ja unohtaa.

Vierailija
4300/10671 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapiamusiikkia

Tähän sanat:

Ne on toiset mimmit, kun teikäläisiä sietää

Mä tarvin jonkun paremman

Jonkun vähän halvemman

Jonkun vähän pidemmän

Jonkun miehemmän