Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
2561/10671 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun exä on myös ottanut yhteyttä mentyään naimisiin uuden kanssa että josko me aloitettaisiin suhde kun heillä on nyt niin vakiintunutta. En tajunnut silloin mikä idea ja vielä vähemmän nyt että mikä logiikka tässä on takana...

Tuttua. Minun N-mies katosi kun lapsemme syntyi, vaihtoi nuorempaan eikä ottanut lapsesta mitään vastuuta muuta kuin kävi joskus synttäreillä uusien heilojensa kanssa ja sellaista. Kun lapsemme täytti 18 alkoi taas rakkauspommitus johon tein stopin hyvin pian.

Jatkan vielä. Luulen että tuo viimeinen yritis oli että hänen oli pakko testata omaa hurmaavuuttaan, vieläkö ultimate hylkäämisen ja nöyryytysten jälkeen jotenkin onnistuisi. En tiedä tunsiko yhtään mitään kun ei natsannut, luultavasti ei vaan vaihtoi kohdetta varmaan välittömästi

Jos kuuntelet HG Tudoria niin kyse ei ole siitä, että testaisi omaa hurmaavuuttaan vaan sitä, oletko sinä kontrollissa vai et. Ja olisiko sinusta saatavilla polttoainetta vai ei. Narsisti on kuin narkkari, hänellä on jatkuva etsintä polttoainelähteistä. 

Ok. Kiitos tästä

Vierailija
2562/10671 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettelisi, vaikka nämä ihmiset laittaisivat ihmistenkin ruokaan tai juomaan jotain. Eksäkin vitsaili myös siitä, että on laittanut paikantimia ja kameroita. [/quote]

Tämä. Ihan yhtälailla nainen kuin mies narsisti voi laittaa jotain juomaan. Vaikka aborttipillereitä tai mitä tahansa liuotinta, luutusta tiristää likaa, en voi luottaa! Älkää luottako! Never againg![/quote]

Voi ***vetti mullekin vihjaili kameroista. Ei asuttu samassa kaupungissa, ei naimisissa. Olen se jonka väitti laittaneensa lähiomaiseksi🙄 Huh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2563/10671 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exäni esitteli minut isälleen. Isä sanoi ensimmäisenä "onko tämäkin nyt taas joku miljonäärinainen?"

En ollut mutta ajan saatossa opin että kyllä se oli raha joka merkitsi eniten. Kaikki omat "palveluksensa" narsisti hinnoitteli ja olikin pitänyt velkalistaa mitä kaikkea olen velkaan hänen suurista palveluksistaan esim.kaupassa käynti, kyyti kun hän haki minut luokseen, ruokatarjoilut siellä, ja kaikki muu mikä normaalisti parisuhteessa on ilmaista.

Ja hoki usein kuinka hänen roolinsa parisuhteessamme on vain tehdä palveluksia palvelusten perään.

Sama, hän koki olevansa vain resurssina minulle, mikä oli ihan käsittämätöntä minulle, koska todella rakastin ja kaipasin yhteyttä. Myöhemmin olen ymmärtänyt, että tuokin oli vain projisointia (minä olin resurssi hänelle), hänen pelkoa tulla hyväksikäytetyksi (jos hän olikin parempi resurssi minulle kuin minä hänelle) eli siis kateutta.

Vierailija
2564/10671 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettelisi, vaikka nämä ihmiset laittaisivat ihmistenkin ruokaan tai juomaan jotain. Eksäkin vitsaili myös siitä, että on laittanut paikantimia ja kameroita. 

Tämä. Ihan yhtälailla nainen kuin mies narsisti voi laittaa jotain juomaan. Vaikka aborttipillereitä tai mitä tahansa liuotinta, luutusta tiristää likaa, en voi luottaa! Älkää luottako! Never againg!

Voi ***vetti mullekin vihjaili kameroista. Ei asuttu samassa kaupungissa, ei naimisissa. Olen se jonka väitti laittaneensa lähiomaiseksi🙄 Huh.

Mulle myös kertoi, mitä kostotoimenpiteitä on tehty eksälle ja jollekin yhtiökumppanille. Ihan leppoisan ja normaalin oloinen mies, habitus ei mitenkään kriminaali tai uhkaava. 

Vierailija
2565/10671 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exäni esitteli minut isälleen. Isä sanoi ensimmäisenä "onko tämäkin nyt taas joku miljonäärinainen?"

En ollut mutta ajan saatossa opin että kyllä se oli raha joka merkitsi eniten. Kaikki omat "palveluksensa" narsisti hinnoitteli ja olikin pitänyt velkalistaa mitä kaikkea olen velkaan hänen suurista palveluksistaan esim.kaupassa käynti, kyyti kun hän haki minut luokseen, ruokatarjoilut siellä, ja kaikki muu mikä normaalisti parisuhteessa on ilmaista.

Ja hoki usein kuinka hänen roolinsa parisuhteessamme on vain tehdä palveluksia palvelusten perään.

Sama, hän koki olevansa vain resurssina minulle, mikä oli ihan käsittämätöntä minulle, koska todella rakastin ja kaipasin yhteyttä. Myöhemmin olen ymmärtänyt, että tuokin oli vain projisointia (minä olin resurssi hänelle), hänen pelkoa tulla hyväksikäytetyksi (jos hän olikin parempi resurssi minulle kuin minä hänelle) eli siis kateutta.

Siksi he eivät voi antaa kehujakaan tai seksuaalisia tekoja enempää kuin kokevat itse saavansa. 

Vierailija
2566/10671 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paha. Jos isä on sitä mieltä, että naisia tulee liukuhihnalta. Ja että ovat vielä miljonäärejä tms. targetoituja. 

Vierailija
2567/10671 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi he eivät voi antaa kehujakaan tai seksuaalisia tekoja enempää kuin kokevat itse saavansa. 

Apua, just näin. Summasit juuri meidän suhteen. Se oli just tätä.

Vierailija
2568/10671 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leivänpaahtimista.

Minuthan jätettiin (pitkä suhde) sanoilla, ettei hän tarvitse minua enää mihinkään. (Jossain kirjassa rakkaus oli muuten määritelty siten, että rakastaa toista, vaikkei tarvitse toiselta mitään eli käytännössä narsistin rakkauden vastakohta). Uusi naisystävä esitettiin minulle sanoilla "hyvä lisäapu arkeen", käytti ihan sanaa hyvä lisäRESURSSI.

Kyse on juuri siitä, millainen välineellinen arvo sinulla on narsistille. Eromme jälkeen itki, että aikoo hommata seuraavaksi rikkaan elättäjän itselleen (minä olin kait sitten köyhä, ja koki joutuneensa elättämään minua, mikä ei sekään totta).

Professori, narsisti Sam Vakninin mukaan narsisti haluaa kumppaniltaan kahta asiaa. Toinen on services ja toinen on vaihtoehtoisesti äitihahmo tai seksi. 

Eikä koskaan äitihahmo ja seksi samasta paketista?

Niin, en tiedä. Eksän kanssa oli selvää, että minä olin se seksinukke. Toisaalta oli sellainen olo, että silloin kun ei oltu yhdessä (ei siis asuttu yhdessä), hän piti minua äitinä siinä mielessä, että lapsi saa mennä ja olla kavereiden kanssa eikä äidistä tarvi välittää eikä murehtia, äiti odottaa lempeänä kotona sitten kun lapsi sinne joskus palaa eikä äidillä ole mitään omia tarpeita vaan äiti on vaan sinua varten ilman vastavuoroisuuden tarvetta. 

Vierailija
2569/10671 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Älä maiskuta syödessä

- Älä istu siihen, istu tuohon

- Älä kävele noin hitaasti

- Älä kävele niin nopeasti

- Älä helisytä astioita

- Älä istu noin kun mä en näe mitään (istuin autossa apukuskin paikalla)

- On kyllä ihan s:n vaikeata ajaa kun sä istut siinä (istuin autossa apukuskin paikalla)

- Tule jo sieltä

- Älä mene nyt mihinkään

- Ole hiljaa äläkä selitä siinä

- Miksi et puhu mitään

- Älä sitä, älä tätä, miksi teit noin, miksi et tehnyt näin

- Miksi, miksi ja miksi

- Olet todella epäkohtelias, koska _________________

- Maailmassa on hänelle vain hyviä ja pahoja ihmisiä (Mutta ehkä kuitenkin enemmän niitä pahoja)

Listaa voisi jatkaa mutta eiköhän tästä jo käsitystä saa

Kaikki nuo on mun äitini suusta. Voisin myös jatkaa listaa, mutta jo noiden lukemisesta tuli sama inhottava tunne, joka seurasi mua koko lapsuuteni, joten en saata.

Käsityksen saa kyllä noistakin kyllä kristallin kirkkaasti.

Tämän henkilön seurasta, puheista ja tekemisistä minulle tuli ajan mittaan vain voimistuva alussa vain omituinen - ja myöhemmin jopa pelottava tunne, että hän on yksiselitteisesti paha.

Oli kyseessä narsisti tai ei, mutta minulle tuli joka tapauksessa selväksi että kyseessä oli syvästi häiriintynyt ihminen jonka käytös muita kohtaan ei ole millään mittareilla normaalia. Yksi (monista) hänelle selvästi jonkinlaista nautintoa tuova asia oli ihmissuhteiden loputon "ru-n kk aaminen". Kuinka sekin sanoi sitä ja teki tätä, ja kuinka hän oli oikeassa ja kuinka hänelle tehtiin siinä ja siinä ja siinäkin asiassa taas vääryttä. Sellainen kummallinen minä vastaan koko muu maailma -asetelma.

Eihän tuollaista kukaan vähänkään normaali aikuinen jaksa. Jotkut ihmiset eivät koskaan muutu ja he tekevät sen selväksi omalla käyttäytymisellään.

Vierailija
2570/10671 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leivänpaahtimista.

Minuthan jätettiin (pitkä suhde) sanoilla, ettei hän tarvitse minua enää mihinkään. (Jossain kirjassa rakkaus oli muuten määritelty siten, että rakastaa toista, vaikkei tarvitse toiselta mitään eli käytännössä narsistin rakkauden vastakohta). Uusi naisystävä esitettiin minulle sanoilla "hyvä lisäapu arkeen", käytti ihan sanaa hyvä lisäRESURSSI.

Kyse on juuri siitä, millainen välineellinen arvo sinulla on narsistille. Eromme jälkeen itki, että aikoo hommata seuraavaksi rikkaan elättäjän itselleen (minä olin kait sitten köyhä, ja koki joutuneensa elättämään minua, mikä ei sekään totta).

Professori, narsisti Sam Vakninin mukaan narsisti haluaa kumppaniltaan kahta asiaa. Toinen on services ja toinen on vaihtoehtoisesti äitihahmo tai seksi. 

Niin, en tiedä. Eksän kanssa oli selvää, että minä olin se seksinukke. Toisaalta oli sellainen olo, että silloin kun ei oltu yhdessä (ei siis asuttu yhdessä), hän piti minua äitinä siinä mielessä, että lapsi saa mennä ja olla kavereiden kanssa eikä äidistä tarvi välittää eikä murehtia, äiti odottaa lempeänä kotona sitten kun lapsi sinne joskus palaa eikä äidillä ole mitään omia tarpeita vaan äiti on vaan sinua varten ilman vastavuoroisuuden tarvetta. 

Minä näkisin, että seksinukke on just se objekti, jolle tarvitsee kertoa vielä vähemmän kuin äidille.

Vierailija
2571/10671 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettelisi, vaikka nämä ihmiset laittaisivat ihmistenkin ruokaan tai juomaan jotain. Eksäkin vitsaili myös siitä, että on laittanut paikantimia ja kameroita. 

Tämä. Ihan yhtälailla nainen kuin mies narsisti voi laittaa jotain juomaan. Vaikka aborttipillereitä tai mitä tahansa liuotinta, luutusta tiristää likaa, en voi luottaa! Älkää luottako! Never againg!

Mulle myös kerrottiin erilaisista mielenhallinta- ja manipulaatiotekniikoista. 

Vierailija
2572/10671 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leivänpaahtimista.

Täysin sama kokemus minullakin. Minusta kaivattiin lohduttavaa ja ihailevaa äitiä tarvittaessa, ja tietty omien seksuallisesten halujen tyydyttäjään, mutta ei koskaan tasa-arvoista kumppania.

Ihannetilanne miehelle olisi ollut se, että olisin ollut täysin ilman omia tarpeita ja toiveita esim yhteisten tekemisen tai tulevaiduuen suhteen. GaaS tai Maas tai jotain, asia X as a service siis. 

Vierailija
2573/10671 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin aikani miten tämä melkein 40 v. mies jätti mut yksikseni (asuttiin välillä ulkomaillakin), kun tuli vaikka businestuttuja tai joku kaverin kaveri samoille seuduille. Jo seurusteluaikoina vain ikään kuin pisti mut jäähylle, kun oli joku muu kaveri. Unohti kokonaan. Enkä sanoisi olleeni läheisriippuvainen tai koko ajan jonkun seuran tarpeessa.

Aikaisemmissa seurustelusuhteissa olin kokenut, että vaikka toinen on matkoilla tai kavereiden kanssa, niin se kulta on kuitenkin mielessä ja soitetaan vaikka äkkiä hyvää yötä tai tekstataan, vaikka sydämen kuva.

Tämä sankari ilmiselvästi unohti, että olin olemassa, kun en ollut silmien edessä. Siis hänen valinnastaan. Jos olin omien kavereiden kanssa, niin saattoi soittaa ja pitää puhelimessa pitkänkin aikaa jonkin draaman muodossa.

Vierailija
2574/10671 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti voi hivuttautua jonkun elämään uhrin tuttujen kautta tai oman piirinsä kautta eli käyttää jotakin lähipiiristään houkuttimena. Lähipiiriin voi kuulua muita narsisteja. Narsistilla voi olla järjestelmä tälle ja muille tempuilleen omassa mielessään. Voivat saada jonkun yhtä vinksahtaneen mukaan esittämään todelliselle uhrille ihastunutta kumppaniehdokasta tai ihan mitä vain. Kunhan uhri voi tuoda narsistille jotain tarpeeksi arvokasta.

Narsisti syyttää omista ja lähipiirinsä teoista muita, mistä hyötyy usealla tavalla. Pyrkii näin myös eristämään kohteitaan. Narsisti kerää mahdollisimman paljon myös oikeaa tietoa, jota levittää, jos et tajua valehdella hänelle, jotta hänen valheensa menisivät muille läpi. Narsistilla ei ole omaa identiteettiä yleensä, joten pyrkii tuhoamaan toisen ja saamaan parhaat puolet hänen elämästään. Ottaa kunnian toisen teoista. Eli on samaan aikaan sekä riippuvainen että mitätöivä. Myös siksi kuulustelee paljon, jotta voi kopioida pieniäkin yksityiskohtia. Ihannetilanteessa narsisti saa selville uhrin suunnitelmia ja toteuttaa ne ensin tai ainoana. Levittää kohteista, että he ovat narsisteja. Pääkohteen lähipiiri joutuu myös usein kohteeksi.

Voi tehdä ensin uhkaavia eleitä, joista tietää, että väkivaltaa on luvassa. Tai käyttää samoja lauseita ennen väkivaltaa. Väkivaltaan ei tarvita syytä vaan vain tilanne, jossa ei voi jäädä kiinni. Laittaa myös muita toteuttamaan väkivaltaa. Narsisti ei välttämättä lopeta ennen kuin toinen kuolee tai hänestä on jäljellä ihmisraunio. Voivat tehdä mitä vain, kuten huumata muita, mikä mainittiin aiemmin ketjussa. Ulkopuolisille esittää yliempaattista samoilla äänenpainoilla ja eleillä. Jatkaa toimintaa niin pitkään kuin pystyy ja hyötyy. Kohde voi olla kuka vain vauvasta vaariin.

Vierailija
2575/10671 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leivänpaahtimista.

Selittikö sinulle itse gaas:sta? Minulle yksi narsku selitti sellaista, muttei parisuhteesta.

Täysin sama kokemus minullakin. Minusta kaivattiin lohduttavaa ja ihailevaa äitiä tarvittaessa, ja tietty omien seksuallisesten halujen tyydyttäjään, mutta ei koskaan tasa-arvoista kumppania.

Ihannetilanne miehelle olisi ollut se, että olisin ollut täysin ilman omia tarpeita ja toiveita esim yhteisten tekemisen tai tulevaiduuen suhteen. GaaS tai Maas tai jotain, asia X as a service siis. 

Vierailija
2576/10671 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Esittää muiden paikalla ollessa, että on ystävällinen uhrille

-Jatkuva virheiden osoittelu ja suoranainen pakkomielle päästä sättimään ihmisiä niistä. Virheistä toki muistutellaan moneen kertaan, jos uusia ei ole vielä ilmestynyt mistä sanoa

-Pienien asioiden tekeminen suureksi. Jos olet toiminut toisin kun hän on halunnut voit olla varma, että kuulet asiasta draamaattisella tunnelatauksella

-Tärkeiden ihmisten/hänen mieleisten ihmisten melkein kuvottava nuoleskelu ja heidän huomion hakeminen mairittelussa. Tai ihmisten joilla on jotain valtaa tai osaa narsistin asiassa

-Päälle puhuminen

-Pitkäkestoiset monologit haluamastaan asiasta

-Tarve kontrolloida asioita myös silloin kun ei ole paikalla esim. heippa laput. Kontrolli tulee esiin muiden puheissa vaikka henkilö ei ole paikalla. Eli muistetaan narsistin ohjeistus ja koitetaan noudattaa sitä vaikka hän ei ole edes paikalla. Kertoo manipuloinnin määrästä. Esim. Laitampa tämän kaapin lukkoon, kun herra X siitä aina huomauttaa.

Juuri noita esimerkkejä oli Shirly ja Even toiminnassa havaittavissa selviytyjissä.

Esittivät joukossa, että ovat tulevan uhrin ystäviä jne ja puukkoa tuli heti kun muut poistuivat

Selviytyjät on viihdeohjelma, johon kuuluu tarkoituksella se että pelataan ihmissuhdepelejä ja manipuloidaan toisia, jotta voitetaan peli. Et ole ilmeisesti ymmärtänyt ohjelman ideaa, vai miksi jauhat tuota paskaa täällä?

Vierailija
2577/10671 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leivänpaahtimista.

Selittikö sinulle itse gaas:sta? Minulle yksi narsku selitti sellaista, muttei parisuhteesta.

Mitä tarkoittaa GaaS ja Maas?

Vierailija
2578/10671 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin aikani miten tämä melkein 40 v. mies jätti mut yksikseni (asuttiin välillä ulkomaillakin), kun tuli vaikka businestuttuja tai joku kaverin kaveri samoille seuduille. Jo seurusteluaikoina vain ikään kuin pisti mut jäähylle, kun oli joku muu kaveri. Unohti kokonaan. Enkä sanoisi olleeni läheisriippuvainen tai koko ajan jonkun seuran tarpeessa.

Aikaisemmissa seurustelusuhteissa olin kokenut, että vaikka toinen on matkoilla tai kavereiden kanssa, niin se kulta on kuitenkin mielessä ja soitetaan vaikka äkkiä hyvää yötä tai tekstataan, vaikka sydämen kuva.

Tämä sankari ilmiselvästi unohti, että olin olemassa, kun en ollut silmien edessä. Siis hänen valinnastaan. Jos olin omien kavereiden kanssa, niin saattoi soittaa ja pitää puhelimessa pitkänkin aikaa jonkin draaman muodossa.

Mun eksä unohti mut, kun lähti työkomennukselle eri paikkakunnalle. Meillä oli yhteinen omistusasunto, aika tuore sellainen ja häitä suunniteltiin. Olin niin ihmeissäni tapahtuneesta, että jätin hänet. 

Myöhemmin seurustelukumppanin kanssa sama tuntemus. Jotenkin oudosti sellainen olo, että minua ei ole hänelle, ellemme ole yhdessä tai hän halua ottaa minua "esille" laatikosta ja leikkiä hetken. 

Noista narsisti-videoista toki selviää tämä hyllytystoiminta. Eihän kukaan kaipaile pesukonettaan tai leivänpaahdintakaan kuin vain sitä käyttäessään. 

Vierailija
2579/10671 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin munkin...  ja viinerinkin.

Vierailija
2580/10671 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Esittää muiden paikalla ollessa, että on ystävällinen uhrille

-Jatkuva virheiden osoittelu ja suoranainen pakkomielle päästä sättimään ihmisiä niistä. Virheistä toki muistutellaan moneen kertaan, jos uusia ei ole vielä ilmestynyt mistä sanoa

-Pienien asioiden tekeminen suureksi. Jos olet toiminut toisin kun hän on halunnut voit olla varma, että kuulet asiasta draamaattisella tunnelatauksella

-Tärkeiden ihmisten/hänen mieleisten ihmisten melkein kuvottava nuoleskelu ja heidän huomion hakeminen mairittelussa. Tai ihmisten joilla on jotain valtaa tai osaa narsistin asiassa

-Päälle puhuminen

-Pitkäkestoiset monologit haluamastaan asiasta

-Tarve kontrolloida asioita myös silloin kun ei ole paikalla esim. heippa laput. Kontrolli tulee esiin muiden puheissa vaikka henkilö ei ole paikalla. Eli muistetaan narsistin ohjeistus ja koitetaan noudattaa sitä vaikka hän ei ole edes paikalla. Kertoo manipuloinnin määrästä. Esim. Laitampa tämän kaapin lukkoon, kun herra X siitä aina huomauttaa.

Tarve kontrolloida tulee esiin niin monilla tavoilla. Minun exäni kontrolloi painoani. Kun laihduin hänen kanssa ollessaan, hän puhui painostani hävettävän innoissaan esim työpaikallaan ja kyseli muiden painoja. Niin kuin ketään kiinnostaisi. Mutta paino oli joku kilpailun aihe sekin.

Toinen kontrollointitapa oli, että kun hänen lapsena lähtivät exälleen, hän laittoi heille tiettyjä eväitä mukaan. Lapsella olikin orastava syömishäiriö tuosta fanaattisesta syömisten kyttäyksestä. No, onneksi on ex, mutta sääliksi käy edelleen lapsia sen sekopään vankina.