Narsistin keskustelutyyli
Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:
-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.
-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.
-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.
Kommentit (10671)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tiesin ja osasin jo tavoitella tasaisempaa. Olin kokenut välissä hyvän, tasapainoisen viisitoistavuotisen suhteen. Mutta silti taas se narsisti sai jotkut lapsuuden hermotukset aktivoitua ja hormonit laukeamaan niin, että traumaside syntyi. Se oli kuin huumetta. Ja vaikka tiesi, että just tätä en halua eikä tämä voi kantaa, olin suhteessa jokusen kuukauden, kunnes jouduin pakkovierotukseen.
Onneksi jokin osa minusta taisteli vastaan ja pysyin rauhallisen tylsänä koko suhteen ja narsisti kyllästyi varmaan siihen sekä siihen, että olisin halunnut ihan oikeaa, tasaiasta, hyvää, normaalia ja kestävää parisuhdetta, joten hän poistui. Onneksi sain itseni pysäytettyä, etten pyydellyt häntä jäämään hänen ehdoillaan.
Ilokseni huomaan, että olen parantunut puoliksi. Mutta sama juttu, eivät minusta kiinnostu ne tasapainoiset hyvät miehet. Näitä epämääräisiä tyyppejä vedän puoleeni, vaikka olen ihan eri maailmasta heidän kanssaan. Jo teininä olin ns. kympintyttö ja silti moni paha poika piiritti ja sama näemmä jatkuu aikuisenakin. Haluan löytää taas hyvän ja normaalin miehen! Ja jos ei niin pärjään sitten sinkkunakin oikein mukavasti.
Missä välissä teistä voisi tavismiehet kiinnostua, kun pyöritte koko ajan noiden narskujen kanssa?
Itsehän tutustuin tämmöiseen hyvinkin tavallisen oloiseen, hieman tossukankin oloiseen mitäänsanomattoman näköiseen mieheen jolla oli kuitenkin näennöisesti kaikki arvot kohdillaan ja elämä mallillaan. Päätin antaa hänelle kuitenkin mahdollisuuden koska todella toivon ihan tavallista tasapainoista elämää, eikä ulkonäkökään ollut enää nii tärkeää.
Lopputuloksena; Pahempaan ja itsekeskeisempään narsistiin en ole koskaan eläessäni törmännyt!
Kurja juttu, mutta tämä vain vahvisti alkuperäistä kysymystäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen kysymys; onko teidän tuntemillanne narsisteilla ns."dokumentti papereita tai kansioita"?
Kolmella tuntemallani narsulla on kaapeissaan tämmöisiä salamyhkäisiä paperikasoja joihin ei saa koskaan katsoa ja ne ovat heille jonkinlainen pakkomielle.
En tiedä paljoa mitä noissa papereissa sitten on paitsi yhdellä henkilöllä on oikeustaisteluista kaikenlaista lippua ja lappua. Tämän henkilön pääasiallinen elinkeino kun tuntuu olevan kaikkien haastaminen oikeiteen ja taisteluja käydään maailman tappiin asti.
Kiinnostaa tietää onko tämä salaperäisten dokumentti tiedostojen keräily yleistäkin?
Niin ja tosiaan nämä dokumentit otetaan välillä puheeksi ja annetaan vaikutelma että niissä on jotakin elämää suurempaa,varmaankin kokevat näin olevan tärkeitä tms.
Toki siellä voi olla jotain salattavaa, mutta tyhjäkin kaappi voi myös symboloida sille itselleen jotain omaa, kun muu on niin epävakaata. Siellä voi myös olla exiltä pöllittyjä "sotasaaliita" tai muuta mitä hänen heikko egonsa tarvii.
Hyiii saakeli! Mun exällä oli ilmoitustaululla erivärisiä pitkiä hiuksia ja naisten kaikenlaisia hiuspinnejä, koruja ja muuta krääsää hyiiii. Ei suostunut kertomaan mitä ja kenen ne on
Yyyh. Tossa vaiheessa kyllä olis jo pakko nostaa kytkintä. Toisaalta, itsekin jostain ihmeen syystä kestin sen, että eksällä oli naiselle omat lakanat, pyyhkeet, kampa, kosmetiikkatuotteita, ihan kuin koiraa varten hankitut tarvikkeet. Monikohan niitä oli käyttänyt...
Tuo on kyllä kuvaavaa. Tarvikkeet kuin koiralle. Laittoi ajattelemaan.
Kohteli mua kyllä muutenkin kuin koiraa. Tai esinettä. Periaattessa valtaosin ihan hyvin, mutta kuin esinettä tai koiraa eikä kuin aikuista ihmistä, jolla on omat tarpeet ja tahto ja vastavuoroisuus. Lähdin sitten ennen kuin oltaisiin menty siihen vaiheeseen, että koulutetaan huonosti käyttäytyvää koiraa...
Mun hullulla exällä oli siivouskaappi täynnä raskaustestejä. Tää oli jotain järkyttävää, ja tapahtui kaikkia fyysisiä pahoinpitelyitä ennen , tähän asti oli vain henkistä lyttäämistä ja seksii n painostamista ja muihin vertailua .Oltiin seurusteltu 5 kk ja pari kertaa oltu ilman ehkäisyä ja kuukautiset oli pari päivää myöhässä ja sanoin että ei hitto , pitäis varmaan ostaa testi . Exä huikkas "joo, ota sieltä siivouskaapista" . Siellähän niitä oli pinoittain ja mies asui yksin .En onneks ollut raskaana :D
Nämä jutut on kyllä ihan käsittämättömiä.
Niin on. Ja sitten joku tulee höpisemään diagnooseista, siitä ettei tiedetä toista puolta tarinasta tai nahkaisuuksista.
Narsistien uhrit ovat kai niin sinisilmäisiä, että uskovat kaikki tarinat täälläkin ihan täysin ilman mitään kyseenalaistamista.
Aika ironista.
Joku random esittää omana uskomuksenaan uskomuksensa narstien uhreista totuutena jollain vauva palstalla ja kuvittelee olevansa oikein näppäräkin.
Onhan viestiin sisällytetty sana kai ja kyse voi olla pelkästä trollailun ilosta. Laps raukka ei ymmärrä ettei ole kovin tervettä touhua, vaikka kuinka asian itselleen selittäisi ja partaansa nauraisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen kysymys; onko teidän tuntemillanne narsisteilla ns."dokumentti papereita tai kansioita"?
Kolmella tuntemallani narsulla on kaapeissaan tämmöisiä salamyhkäisiä paperikasoja joihin ei saa koskaan katsoa ja ne ovat heille jonkinlainen pakkomielle.
En tiedä paljoa mitä noissa papereissa sitten on paitsi yhdellä henkilöllä on oikeustaisteluista kaikenlaista lippua ja lappua. Tämän henkilön pääasiallinen elinkeino kun tuntuu olevan kaikkien haastaminen oikeiteen ja taisteluja käydään maailman tappiin asti.
Kiinnostaa tietää onko tämä salaperäisten dokumentti tiedostojen keräily yleistäkin?
Niin ja tosiaan nämä dokumentit otetaan välillä puheeksi ja annetaan vaikutelma että niissä on jotakin elämää suurempaa,varmaankin kokevat näin olevan tärkeitä tms.
Toki siellä voi olla jotain salattavaa, mutta tyhjäkin kaappi voi myös symboloida sille itselleen jotain omaa, kun muu on niin epävakaata. Siellä voi myös olla exiltä pöllittyjä "sotasaaliita" tai muuta mitä hänen heikko egonsa tarvii.
Hyiii saakeli! Mun exällä oli ilmoitustaululla erivärisiä pitkiä hiuksia ja naisten kaikenlaisia hiuspinnejä, koruja ja muuta krääsää hyiiii. Ei suostunut kertomaan mitä ja kenen ne on
Yyyh. Tossa vaiheessa kyllä olis jo pakko nostaa kytkintä. Toisaalta, itsekin jostain ihmeen syystä kestin sen, että eksällä oli naiselle omat lakanat, pyyhkeet, kampa, kosmetiikkatuotteita, ihan kuin koiraa varten hankitut tarvikkeet. Monikohan niitä oli käyttänyt...
Tuo on kyllä kuvaavaa. Tarvikkeet kuin koiralle. Laittoi ajattelemaan.
Kohteli mua kyllä muutenkin kuin koiraa. Tai esinettä. Periaattessa valtaosin ihan hyvin, mutta kuin esinettä tai koiraa eikä kuin aikuista ihmistä, jolla on omat tarpeet ja tahto ja vastavuoroisuus. Lähdin sitten ennen kuin oltaisiin menty siihen vaiheeseen, että koulutetaan huonosti käyttäytyvää koiraa...
Mun hullulla exällä oli siivouskaappi täynnä raskaustestejä. Tää oli jotain järkyttävää, ja tapahtui kaikkia fyysisiä pahoinpitelyitä ennen , tähän asti oli vain henkistä lyttäämistä ja seksii n painostamista ja muihin vertailua .Oltiin seurusteltu 5 kk ja pari kertaa oltu ilman ehkäisyä ja kuukautiset oli pari päivää myöhässä ja sanoin että ei hitto , pitäis varmaan ostaa testi . Exä huikkas "joo, ota sieltä siivouskaapista" . Siellähän niitä oli pinoittain ja mies asui yksin .En onneks ollut raskaana :D
Nämä jutut on kyllä ihan käsittämättömiä.
Niin on. Ja sitten joku tulee höpisemään diagnooseista, siitä ettei tiedetä toista puolta tarinasta tai nahkaisuuksista.
Narsistien uhrit ovat kai niin sinisilmäisiä, että uskovat kaikki tarinat täälläkin ihan täysin ilman mitään kyseenalaistamista.
Aika ironista.
Noniin nyt meillä on psykopaatti palstalla
Millä perusteella? Diagnoosit lentelevät taas villisti ja vapaasti. Kaikki mukaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka tulitte narsistin jättämiksi (discard), kertoisitteko enemmän siitä? Oliko pitkä/lyhyt suhde? Tuliko yllätyksenä, miten tapahtui? Miten reagoitte ja mitä teissä tapahtui? Miten ympäristö reagoi?
Narsuni jätti minut usein useiden vuosien aikana. Ja jättäminen tapahtui aina silloin kun olisin tarvinnut kaikkein eniten tukea. Jättäminen tapahtui aina jollain tavalla niin ja sellaisena ajankohtana että se samanaikaisen shokeerasi ja aiheutti minulle mahdollisimman paljon tuskaa. Todellisuudessa narsisti ei koskaan jättänyt minua kokonaan vaan päin vastoin silloin kun itse olisin ollut riittävän vanha lähtemään niin alkoi kaikenlainen pommitus ja iilimatomainen roikkuminen, stalkkaaminen, painostus, uhkailu, you name it.
Jättämisen uhka leijui usein ilmassa ja usein kaikki ehdollistettiin että "riippuu miten kiltisti osaat olla"
Joskus taas asia saattoi yllätyksekseni kääntyä niinkin että olimme vuosia tai kuukausia jo seurustelleen kun ilmottikin ettei ole vielä ihan varma rupeaisiko seurustelemaan kanssani.
Jättäminen saattoi tapahtua kesken ajomatkan ja hän vain pysäytti auton ja väkivalloin työnsi ulos ja siihen jäin hämmästelemään. Ihan ilman että olisi oölut riitelyä tai mitään. Yht'äkkiä.
Jättäminen saattoi olla joko suurieleistä tai sitten kesken lauseeni kääntyi ja poistui ja myöhemmin tekstasi että eihän meillä koskaan ole ollutkaan parisuhdetta että mitä nyt höpiset siellä nainen.
Aina halusi jollain tavalla jättää minut hämmentyneeseen olotilaan. Mielellään myös veti aina jonkun kolmannen osapuolen mukaan. Jos kolmatta osapuolta ei ollut siihen hätään niin esimerkiksi kaivoi jonkun kymmenen vuoden takaisen exänsä kuvan ja piti sitä autonsa häikäisyläppään teipattuna ja oli kuin se olisi ihan normaalia ja "ainahan tää on tässä ollut etkö ole tosiaan tajunnut"
Itsehän näiden 6vuoden aikana hajosin aikalailla ja unohdin itseni. Näistä näennäisistä jättämisistä huolimatta olen varma etten todellisuudessa olisi päässyt hänestä koskaan eroon, ilman jomman kumnan kuolemaa. Itse jäin henkiin vaikkei siitäkään ollut aina takeita ja se oli koko ajan sellaista selviytymistaistelua kuinka tässä nyt käy.
Kysyit miten ympäristö reagoi. Lähimmät ystäväni vihasivat häntä. Toiset näkivät läpi ja ne jotka ei nähneet, rakastivat tätä ja suorastaan ihailivat.
Oi että. Olen kokenut samaa. Vaikka tämähän ei ole millään tavalla huvittavaa, niin nauroin ääneen tuon eksän kuvan teippaamiselle siihen läppään. Ihan käsittämätöntä, ihan sairasta - ja juu-u, koomista, kun näkökulmaa muuttaa hiukan. Voitteko kuvitella tämän tyypin suunnittelemassa ja toteuttamassa tuota kuvajuttua? Ehkä teettää sen kuvan salaa jossain, kenties on teettänyt jo vuosia sitten, kaiken varalta (ne lukitut kaapit!!). Ja sitten yön pimeydessä hiipii teippaamaan sen kuvan paikalleen, ettei vaimo näe.
Ja yritäpä oikeasti jollekulle, joka ei tällaista ole kokenut, niin selittää näitä tapahtumia.
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen nauttii narsistin uhrina olemisesta? Saa tyydytystä ja tuntee olonsa tärkeäksi, kun narsisti pelaa hänellä, keskittyy häneen ja huomioi häntä. Nauttii olla sairaan narsistin kohteena. Ei voi elää ilman narsistia ja on riippuvainen tämän huomiosta ja huonostakin kohtelusta. Mikä tällaisella ihmisellä on vialla? Nauttii narsistin julmasta kylmää kuumaa pelistä, rankaisemisesta ja alistamisesta. Ei edes halua irti narsistista. Millainen ihminen?
Hmm, mielenkiintoinen näkökulma. Jospa se on yhtä sairas, joka viettää elämänsä kulkemalla narsistilta toiselle, nauttii siitä kerta kaikkiaan jollain kierolla tavalla. Jopa suhteiden välissä saa sitten huomiota ja sympatiaa nyyhkytarinoillaan, nauttii siitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette tekemisissä hankalan ihmisen kanssa? Se askarruttaa minua.
Tyyppi roikkuu kuin takiainen kiinni vaikka olisi ventovieras. Takertuu ja vaikka saisi lähtöpassit tulee aina uudelleen, vaanii, stalkkaa, etsii yhteyksiä joista on hyötyä vaikka pahanteossa ja hänellä on kaikki maailman aika pahanpuhumiseen ja ilkeyteen, salakuuntelee toisten keskusteluja ja urkkii asioita. Ei minkäänlaista itsekritiikkiä, täysin edesvastuuton touhuissaan ja syyttää totta kai muita ja kaapii muita ventovieraita ja tuntemattomia mukaan pahantekoon uskotellen näille ovat hyvällä asialla. Ei kaikkia paljon tarvitse houkutella, sillä löytää kyllä muita vaikeita tapauksia helposti tihutöihin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä äiti 9uhriutui suunnattomasti siivouksesta ja kokkaamisestaan, kun "kukaan muu ei tee mitään ". Kun isä tai minä tytär yritimme sitten auttaa, se oli kaikki väärin ja huonosti tehty, kelvotonta kuraa. Isä oli mukamas kamala ihmishirviö, jonka kanssa äiti oli "vain meidän lasten takia". Vasta hyvin myöhään tajusin, kuka se oikea hirviö oli. Isä oli ihan tavallinen fiksu. mies, joka oli valitettavasti saanut hirviövaimon. Äidin taas tarvitsi päteä sillä kokkaamisellaan ja huushollaamisellaan, jotta sai kirkkaamman marttyyrikruunun..
Isäparka yritti lukea mm. Deborah Tannenia ymmärtääkseen miesten ja naisten kommunikaatioeroja, mutta kun se ongelma ei ollut siellä, vaan umpihullun äitini narsismissa ja triangulaatiossa. Olen tästä ikuisesti katkera äidilleni, että onnistui sabotoimaan isäsuhdettani, koska nuorempana näytelmä meni minuun lähes täydestä. Ei täysin, mutta vahingoitti pahasit kuitenkin. Olisipa helvetti olemassa, niin tietäisin äidin palavan nyt siellä. Uskoisin takana olevan kateus tytärtä kohtaan. :(
Tai sitten isäsi oli niin narsistinen, että uuvutti äitisi täysin.
Ja yksin kaikesta vastaamaan jäänyt äiti oli niin loppuun palanut, että huusi perheelleen, yritti kertoa tilanteesta lapsilleen, jne.
Perhe, jossa narsistisesti käyttäytyvä vanhempi mellastaa on sellainen sekasotku, ettei aina lopulta tiedä kuka on kuka.
Kannattaa vilkaista sellainen artikkeli kuin 'Spouses of As-men lose twice'.
Juuri tuosta kuvaamastasi ilmiöstä on kyse, ja vaikka artikkelissa puhutaan , käytösmallit ovat samoja.
Toki naisetkin voivat olla narsisteja, mutta yleisempää miehissä.
Oma lapsuuden perheeni oli myös melkoisen myrkyllinen ja sairas ja opin aikuisena, että lähes kaikki mitä olin nähnyt ja kuvitellut olikin ihan toisinpäin. Narsistisesti käyttäytyvä ihminen saa läheisensä käyttäytymään myös huonosti, uuvuttaa, vie voimat, ja jos silti yrittää pitää puolensa onkin hullu ja mielenvikainen ja mitä lie.
Aivan kuin eläisit tivolin peilitalossa pahantahtoisen sirkuspellen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän toi tosi pahalta kuulostaa. Halaus <3
Tämä eläimen kidutus olisi jo liikaa, itse selvisin niistä pahoinpitelyistä mutta sitä en siedä että viattomia eläimiä sotketaan asioihin. Esiintyi niin hyväntekijänä kun auttoi viemään koiraani tuhkattavaksi, ei juma.. nyt ei ole sanoja kun muistelenkin tapausta. Oli kuitenkin täysin tunteeton niinä hetkinä kun kuristi mua kodissani, nosti seinälle kurkusta ja piti siellä niin että henki loppui. Miksipä siis ei vihaisi koiraa joka ei häneen tykästynyt.
Miten voisi oikeasti tehdä jotain sen eteen että kukaan ei enää joutuisi narsistin sairaaseen maailmaan?! Miten voisi levittää sanaa että pysykää kaukana ja pitäkää huolta kaikesta joka on teille rakasta!! Älkää päästäkö vieraita ihmisiä kotiinne ja tehkää tuttavuutta vasta kun kuulette jonkun maineesta pelkkää hyvää kyliltä!! Joku kampanja nyt käyntiin!
Se koirahan olisi puolustanut sua, kun miehellä olisi napsahtanut raivolle ja väkivaltaan.
Muistatteko sen, kun se joku häiskä paiskasi ne kaksi koiraa joitain vuosia sitten parvekkeelta alas.
En yhtään ihmettelisi, vaikka nämä ihmiset laittaisivat ihmistenkin ruokaan tai juomaan jotain. Eksäkin vitsaili myös siitä, että on laittanut paikantimia ja kameroita.
Kirjoitin tuolla toisessa ketjussa narsistiäitini tekemisistä (se, joka kielsi käyttämästä lahjaksi saatuja vaatteita). Hän leimasi minua myös erittäin vahvasti narkomaaniksi kaikille jotka suostuivat hetkenkin kuuntelemaan. Hän yritti pakottaa syömään vitamiinipillereitä vielä kotona asuessani, ja asetti ne valmiiksi odottamaan. Yhtäkään pilleriä en syönyt sen jälkeen kun hän jäi kiinni siitä että yritti antaa minulle opiaatteja Disperiinin tilalla. Myöhemmin hän käytti itse puolisonsa syöpäkipulääkkeet ja jäi kiinni avaavan astmalääkkeeni varastamisesta. Ihan hengenvaarallisia ihmisiähän nämä ovat, voi vain miettiä että tässäkään tuskin on kaikki mitä henkilö on vuosien mittaan lääkeaineiden saralla touhunnut.
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen nauttii narsistin uhrina olemisesta? Saa tyydytystä ja tuntee olonsa tärkeäksi, kun narsisti pelaa hänellä, keskittyy häneen ja huomioi häntä. Nauttii olla sairaan narsistin kohteena. Ei voi elää ilman narsistia ja on riippuvainen tämän huomiosta ja huonostakin kohtelusta. Mikä tällaisella ihmisellä on vialla? Nauttii narsistin julmasta kylmää kuumaa pelistä, rankaisemisesta ja alistamisesta. Ei edes halua irti narsistista. Millainen ihminen?
Mene pois täältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene pois täältä.
No miksiköhän?
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen nauttii narsistin uhrina olemisesta? Saa tyydytystä ja tuntee olonsa tärkeäksi, kun narsisti pelaa hänellä, keskittyy häneen ja huomioi häntä. Nauttii olla sairaan narsistin kohteena. Ei voi elää ilman narsistia ja on riippuvainen tämän huomiosta ja huonostakin kohtelusta. Mikä tällaisella ihmisellä on vialla? Nauttii narsistin julmasta kylmää kuumaa pelistä, rankaisemisesta ja alistamisesta. Ei edes halua irti narsistista. Millainen ihminen?[/quote
Oma narsuni vastasi moniin kysymyksiin "Siinähän sulla riittää miettimistä" :)
Vierailija kirjoitti:
Apua näitä juttuja, aivan kuin omasta elämästäni. Oon nyt 3 vuotta eron jälkeen vähitellen pystynyt myöntämään, että mikäli eksäni ei ollut aivan diagnostisia kriteereitä täyttävä narsisti, vahvasti narsistisia piirteitä kumminkin oli. Onko kenelläkään viikko-viikko-vanhemmuutta narsistin kanssa? Omassa tilanteessani eniten ahdistaa se, että lapset ovat joka toisen viikon hänen luonaan. Ahdistaa suuresti, mitkä vaikutukset tällä on lapsiin. En näe kuitenkaan mahdolliseksi, että saisin lapset kokonaan asumaan luokseni, sillä vanhemmuus on ex-puolisolleni todella tärkeä rooli, ja hän korostaa isyyttään kaikissa mahdollisissa yhteyksissä.
Sama ahdistus puristaa minua joka kerta kun lapsi narskuisällään. En uskalla edes kuvitella mitä kaikkea ikävää hän opettaa lapselleen ja kuinka kaltoin kohtelee. Välillä pelkään että lapsestanikin tulee narsisti ja se särkisi kyllä sydämeni lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka tulitte narsistin jättämiksi (discard), kertoisitteko enemmän siitä? Oliko pitkä/lyhyt suhde? Tuliko yllätyksenä, miten tapahtui? Miten reagoitte ja mitä teissä tapahtui? Miten ympäristö reagoi?
Narsuni jätti minut usein useiden vuosien aikana. Ja jättäminen tapahtui aina silloin kun olisin tarvinnut kaikkein eniten tukea. Jättäminen tapahtui aina jollain tavalla niin ja sellaisena ajankohtana että se samanaikaisen shokeerasi ja aiheutti minulle mahdollisimman paljon tuskaa. Todellisuudessa narsisti ei koskaan jättänyt minua kokonaan vaan päin vastoin silloin kun itse olisin ollut riittävän vanha lähtemään niin alkoi kaikenlainen pommitus ja iilimatomainen roikkuminen, stalkkaaminen, painostus, uhkailu, you name it.
Jättämisen uhka leijui usein ilmassa ja usein kaikki ehdollistettiin että "riippuu miten kiltisti osaat olla"
Joskus taas asia saattoi yllätyksekseni kääntyä niinkin että olimme vuosia tai kuukausia jo seurustelleen kun ilmottikin ettei ole vielä ihan varma rupeaisiko seurustelemaan kanssani.
Jättäminen saattoi tapahtua kesken ajomatkan ja hän vain pysäytti auton ja väkivalloin työnsi ulos ja siihen jäin hämmästelemään. Ihan ilman että olisi oölut riitelyä tai mitään. Yht'äkkiä.
Jättäminen saattoi olla joko suurieleistä tai sitten kesken lauseeni kääntyi ja poistui ja myöhemmin tekstasi että eihän meillä koskaan ole ollutkaan parisuhdetta että mitä nyt höpiset siellä nainen.
Aina halusi jollain tavalla jättää minut hämmentyneeseen olotilaan. Mielellään myös veti aina jonkun kolmannen osapuolen mukaan. Jos kolmatta osapuolta ei ollut siihen hätään niin esimerkiksi kaivoi jonkun kymmenen vuoden takaisen exänsä kuvan ja piti sitä autonsa häikäisyläppään teipattuna ja oli kuin se olisi ihan normaalia ja "ainahan tää on tässä ollut etkö ole tosiaan tajunnut"
Itsehän näiden 6vuoden aikana hajosin aikalailla ja unohdin itseni. Näistä näennäisistä jättämisistä huolimatta olen varma etten todellisuudessa olisi päässyt hänestä koskaan eroon, ilman jomman kumnan kuolemaa. Itse jäin henkiin vaikkei siitäkään ollut aina takeita ja se oli koko ajan sellaista selviytymistaistelua kuinka tässä nyt käy.
Kysyit miten ympäristö reagoi. Lähimmät ystäväni vihasivat häntä. Toiset näkivät läpi ja ne jotka ei nähneet, rakastivat tätä ja suorastaan ihailivat.
Oi että. Olen kokenut samaa. Vaikka tämähän ei ole millään tavalla huvittavaa, niin nauroin ääneen tuon eksän kuvan teippaamiselle siihen läppään. Ihan käsittämätöntä, ihan sairasta - ja juu-u, koomista, kun näkökulmaa muuttaa hiukan. Voitteko kuvitella tämän tyypin suunnittelemassa ja toteuttamassa tuota kuvajuttua? Ehkä teettää sen kuvan salaa jossain, kenties on teettänyt jo vuosia sitten, kaiken varalta (ne lukitut kaapit!!). Ja sitten yön pimeydessä hiipii teippaamaan sen kuvan paikalleen, ettei vaimo näe.
Ja yritäpä oikeasti jollekulle, joka ei tällaista ole kokenut, niin selittää näitä tapahtumia.
Jep x'D Eihän näitä kehtaa kertoa kuin anonyymisti täällä. On ollut niin uskomatonta settiä että pakko se on itsekin nauraa.
Jaahas, joku yksinpuhelijanarsku löysi tiensä ketjuun.
Huvittaisi, jos ei uuvittaisi. Nämä nasistien jutut ja teot on niin kuluneita. Varsinkin nämä tällaiset keskustelupalstalle heitetyt näppärät ”mitäs itse roikut narsistissa” -läpät on jo säälittävän läpinäkyviä.
No, yli ja eteenpäin vaan! Nää on nähty.
Vierailija kirjoitti:
Narsistit saalistavat hyviä ja empaattisia ihmisiä.
Loppu onkin sitten ihan narsistin omaa puppua, johon empaattiset ja muiden hyvyyteen uskovat ihmiset valitettavasti sotkeutuvat kuin hämähäkinseittiin.
Exäni ihaili niin jumalattomasti omaa elintään. Puhui siitä välillä pitkiä pätkiä. Pesi sen hammastahnalla ja laittoi siihen kauneusvoiteitani. Kerran soitti että lenkille lähtiessään laittoi siihen peräpukamavoidetta että on valmiina liukastevoiteet jos pääsee lenkkeillessä panemaan jotain pe***eseen.
Että sellasta
No kerrotaan vielä tämäkin;
Kerran jäädessään kiinni pettämisestä josta ei ollut enää mitään mahdollisuuksia selvitä valheilla, laittoi tekstiviestin:
"Ja tästähän ei sitten aleta keskustelemaan ennenku panen sua kunnolla pe****een"
Selkee..
Vierailija kirjoitti:
Exäni ihaili niin jumalattomasti omaa elintään. Puhui siitä välillä pitkiä pätkiä. Pesi sen hammastahnalla ja laittoi siihen kauneusvoiteitani. Kerran soitti että lenkille lähtiessään laittoi siihen peräpukamavoidetta että on valmiina liukastevoiteet jos pääsee lenkkeillessä panemaan jotain pe***eseen.
Että sellasta
No kerrotaan vielä tämäkin;
Kerran jäädessään kiinni pettämisestä josta ei ollut enää mitään mahdollisuuksia selvitä valheilla, laittoi tekstiviestin:"Ja tästähän ei sitten aleta keskustelemaan ennenku panen sua kunnolla pe****een"
Selkee..
Oletko mies?
t.mies
Haistakaa narsistin paskainen perse!
Vierailija kirjoitti:
Haistakaa narsistin paskainen perse!
MENE POIS TÄÄLTÄ.
HUS HUS! VEKS VEKS