Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ryyppäämällä kavereita

Vierailija
16.09.2025 |

Vain alkoholia juomalla on mukana sosiaalisessa elämässä. On kavereita, tapaa vastakkaisen sukupuolen edustajia ja voi perustaa perheen.

Jos ei juo, katoavat kaverit ja vastakkaiseen sukupuoleen ei tutustu. Perhekin jää perustamatta ja edessä on yksinäinen loppuelämä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöstä tää on.

Vierailija
2/23 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mahdollista ilmankin, mutta juominen on lännessä kieltämättä melko isossa roolissa sosiaalisen kanssakäymisen toteutumisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen kohdalla pitkälti totta.

Vierailija
4/23 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa siis juoda vaikka sillä alkoholilla on ikävätkin puolet. Mutta perheettömäksi ja yksinäiseksi jääminen on vielä ikävämpää.

Vierailija
5/23 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaas hömpsyt sille!

Vierailija
6/23 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppykaverit ne tosiystäviä onkin, sen näkee kun vastoinkäymisiä tulee. Heistä löytyy tuki ja turva.

Vierailija
7/23 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko sitten poikkeus.  Muutaman kerran raitistumisen jälkeen ollut baarissa kuskina. Naisen saanut mukaan etupenkille ja kotiin, mutta ne känniset ollut keskenään yön.

Vierailija
8/23 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon ryyppykaveri ryyppää kyllä mielellään sinunkin rahasi, mutta kun sinä olet rahaton ei hänellä riitäkään juotavaa sinulle ryypättäväksi.

Vierailija
9/23 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta voi lähteä baariin kuskiksi, pitää olla niitä kavereita jotka kuskia kaipaa. Monella raitistuneella ei enää niitä ole vaan ne entiset kaverit kulkevat mieluummin taksilla.

Vierailija
10/23 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa siis juoda vaikka sillä alkoholilla on ikävätkin puolet. Mutta perheettömäksi ja yksinäiseksi jääminen on vielä ikävämpää.

Voisi melkein kai sanoa, että ojasta allikkoon.

Vierailija
11/23 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta voi lähteä baariin kuskiksi, pitää olla niitä kavereita jotka kuskia kaipaa. Monella raitistuneella ei enää niitä ole vaan ne entiset kaverit kulkevat mieluummin taksilla.

En lähtisi juoppokuskiksi, enkä selvinpäin ravintolaan. Mikään ei ole ärsyttävämpää, kun kuunnella kännisiä juttuja.

Vierailija
12/23 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen eronnut viisikymppinen. Juuri katselin Tampereelle yhtenä yksinäisenä sunnuntaina, miten keskustorilla oli 5 miehen porukka nuokkumassa Keskustorin kulmilla. Kolme heistä nukkui, osa penkillä, osa maassa. Ja kaksi vieressä "vahti" heidän untaan nauttien jotain ilolientä. Hetkellisesti olin kateellinen, enpä muista, koska olisin tuntenut yhteenkuuluvaisuutta kenenkään kanssa. 

Vierailija
13/23 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen eronnut viisikymppinen. Juuri katselin Tampereelle yhtenä yksinäisenä sunnuntaina, miten keskustorilla oli 5 miehen porukka nuokkumassa Keskustorin kulmilla. Kolme heistä nukkui, osa penkillä, osa maassa. Ja kaksi vieressä "vahti" heidän untaan nauttien jotain ilolientä. Hetkellisesti olin kateellinen, enpä muista, koska olisin tuntenut yhteenkuuluvaisuutta kenenkään kanssa. 

Yhteenkuuluvuuden tunne on tärkeä juttu, mutta ehkei sen kaikista muodoista kannata olla kauhean kateellinen. Itse en haluaisi tuntea sitä rappiojuopottelun kautta.

Vierailija
14/23 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vain luusereiden tapa toimia, helppo ja yksinkertainen niin vetoaa muihinkin luusereihin. Keinoja on monia sanoi mummo kun kissalla pöytää pyyhki.

Vierailija
15/23 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko sitten poikkeus.  Muutaman kerran raitistumisen jälkeen ollut baarissa kuskina. Naisen saanut mukaan etupenkille ja kotiin, mutta ne känniset ollut keskenään yön.

Krapulassa sitten kaduttaa.

Vierailija
16/23 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. juomalla kun hankit sen perheen, niin viimeistään, kun lapsia tulee vaimo raitistuu ja jos sinä et, heittää sinut pellolle. Jos taas molemmat jatkatte juomista, on lasten kohtalo kuolemaakin pahempi. Joten en suosittele. 

Juomalla saadut kaveritkaan ei ole oikeita kavereita, vaan juopposeuraa. Niiltä voi saada puukkoa kylkiluiden väliin, kun tulee riitaa pullosta. 

Vierailija
17/23 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä useampi on juuri sen juomisen takia perheetön. Kuka huolii ryyppäävän ukon? toinen juopottelija. Ja nämä kun perustaa perheen, niin siitä saamme jatkuvasti lukea lehdistä, kun toinen (yleensä nainen) on päässyt hengestään.

Lapsia ei tuollaisiin liittoihin  saa hankkia kärsimään. 

Jos ukko juo liikaa, vaimo yleensä jossain vaiheessa kyllästyy ja heittää ukon pilalle. Sitten virheellisesti ulkopuoliset sanoo, että se ukko alkoi juomaan, kun sen akka otti ja lähti. Näinhän ei yleensä ole, vaan se ukko jätetään just sen juomisen takia. Kuka sellaista jaksaa katsoa, jos itse ei joka viikonloppu ole pää sekaisin? Ei kukaan. 

Perhe(varsinkaan lapsiperhe) ja viina ei sovi yhteen.

Vierailija
18/23 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia sillä ukolla vaimo oli kun se ryyppäsi. Ei raitis mies missään naisia tapaa.

Vierailija
19/23 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi juoppokuskiksi, enkä selvinpäin ravintolaan. Mikään ei ole ärsyttävämpää, kun kuunnella kännisiä juttuja.

Ei yleensä kauan tarvinnut kännisiä juttuja kuunnella, kun suurin osa ainakin minun kavereistani häipyi omille menoilleen ja vasta kotiinlähdön aikaan muistivat olemassaoloni. Yksi parhaista ystävistä sitä vastoin piti mukana seurueessa, eikä häirinnyt jutut, koska parhaimmillaan pöytäseurue koostui alkuun tuntemattomista tyypeistä. Tämän parhaan ystävän kanssa siitten kuskina vuorottelimme, niin että puntit menivät suurinpiirtein tasan.

Vierailija
20/23 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi paras paikka hankkia kavereita oli yksi kesäduunipaikka, siellä oli porukkaa jokaisesta alueen koulusta ja juuri samaa ikäluokkaa. Naisista vaan moni seurusteli siinä vaiheessa, joten sitä seuraa ei järjestynyt, mutta pari kaveria kylläkin, joista toisen kanssa on oltu frendejä 36 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi