Ryyppäämällä kavereita
Vain alkoholia juomalla on mukana sosiaalisessa elämässä. On kavereita, tapaa vastakkaisen sukupuolen edustajia ja voi perustaa perheen.
Jos ei juo, katoavat kaverit ja vastakkaiseen sukupuoleen ei tutustu. Perhekin jää perustamatta ja edessä on yksinäinen loppuelämä.
Kommentit (23)
On se mahdollista ilmankin, mutta juominen on lännessä kieltämättä melko isossa roolissa sosiaalisen kanssakäymisen toteutumisessa.
Kannattaa siis juoda vaikka sillä alkoholilla on ikävätkin puolet. Mutta perheettömäksi ja yksinäiseksi jääminen on vielä ikävämpää.
Ryyppykaverit ne tosiystäviä onkin, sen näkee kun vastoinkäymisiä tulee. Heistä löytyy tuki ja turva.
Olenko sitten poikkeus. Muutaman kerran raitistumisen jälkeen ollut baarissa kuskina. Naisen saanut mukaan etupenkille ja kotiin, mutta ne känniset ollut keskenään yön.
Kunnon ryyppykaveri ryyppää kyllä mielellään sinunkin rahasi, mutta kun sinä olet rahaton ei hänellä riitäkään juotavaa sinulle ryypättäväksi.
Jotta voi lähteä baariin kuskiksi, pitää olla niitä kavereita jotka kuskia kaipaa. Monella raitistuneella ei enää niitä ole vaan ne entiset kaverit kulkevat mieluummin taksilla.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa siis juoda vaikka sillä alkoholilla on ikävätkin puolet. Mutta perheettömäksi ja yksinäiseksi jääminen on vielä ikävämpää.
Voisi melkein kai sanoa, että ojasta allikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Jotta voi lähteä baariin kuskiksi, pitää olla niitä kavereita jotka kuskia kaipaa. Monella raitistuneella ei enää niitä ole vaan ne entiset kaverit kulkevat mieluummin taksilla.
En lähtisi juoppokuskiksi, enkä selvinpäin ravintolaan. Mikään ei ole ärsyttävämpää, kun kuunnella kännisiä juttuja.
Itse olen eronnut viisikymppinen. Juuri katselin Tampereelle yhtenä yksinäisenä sunnuntaina, miten keskustorilla oli 5 miehen porukka nuokkumassa Keskustorin kulmilla. Kolme heistä nukkui, osa penkillä, osa maassa. Ja kaksi vieressä "vahti" heidän untaan nauttien jotain ilolientä. Hetkellisesti olin kateellinen, enpä muista, koska olisin tuntenut yhteenkuuluvaisuutta kenenkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen eronnut viisikymppinen. Juuri katselin Tampereelle yhtenä yksinäisenä sunnuntaina, miten keskustorilla oli 5 miehen porukka nuokkumassa Keskustorin kulmilla. Kolme heistä nukkui, osa penkillä, osa maassa. Ja kaksi vieressä "vahti" heidän untaan nauttien jotain ilolientä. Hetkellisesti olin kateellinen, enpä muista, koska olisin tuntenut yhteenkuuluvaisuutta kenenkään kanssa.
Yhteenkuuluvuuden tunne on tärkeä juttu, mutta ehkei sen kaikista muodoista kannata olla kauhean kateellinen. Itse en haluaisi tuntea sitä rappiojuopottelun kautta.
Tuo on vain luusereiden tapa toimia, helppo ja yksinkertainen niin vetoaa muihinkin luusereihin. Keinoja on monia sanoi mummo kun kissalla pöytää pyyhki.
Vierailija kirjoitti:
Olenko sitten poikkeus. Muutaman kerran raitistumisen jälkeen ollut baarissa kuskina. Naisen saanut mukaan etupenkille ja kotiin, mutta ne känniset ollut keskenään yön.
Krapulassa sitten kaduttaa.
Joopa joo. juomalla kun hankit sen perheen, niin viimeistään, kun lapsia tulee vaimo raitistuu ja jos sinä et, heittää sinut pellolle. Jos taas molemmat jatkatte juomista, on lasten kohtalo kuolemaakin pahempi. Joten en suosittele.
Juomalla saadut kaveritkaan ei ole oikeita kavereita, vaan juopposeuraa. Niiltä voi saada puukkoa kylkiluiden väliin, kun tulee riitaa pullosta.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä useampi on juuri sen juomisen takia perheetön. Kuka huolii ryyppäävän ukon? toinen juopottelija. Ja nämä kun perustaa perheen, niin siitä saamme jatkuvasti lukea lehdistä, kun toinen (yleensä nainen) on päässyt hengestään.
Lapsia ei tuollaisiin liittoihin saa hankkia kärsimään.
Jos ukko juo liikaa, vaimo yleensä jossain vaiheessa kyllästyy ja heittää ukon pilalle. Sitten virheellisesti ulkopuoliset sanoo, että se ukko alkoi juomaan, kun sen akka otti ja lähti. Näinhän ei yleensä ole, vaan se ukko jätetään just sen juomisen takia. Kuka sellaista jaksaa katsoa, jos itse ei joka viikonloppu ole pää sekaisin? Ei kukaan.
Perhe(varsinkaan lapsiperhe) ja viina ei sovi yhteen.
Sen takia sillä ukolla vaimo oli kun se ryyppäsi. Ei raitis mies missään naisia tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi juoppokuskiksi, enkä selvinpäin ravintolaan. Mikään ei ole ärsyttävämpää, kun kuunnella kännisiä juttuja.
Ei yleensä kauan tarvinnut kännisiä juttuja kuunnella, kun suurin osa ainakin minun kavereistani häipyi omille menoilleen ja vasta kotiinlähdön aikaan muistivat olemassaoloni. Yksi parhaista ystävistä sitä vastoin piti mukana seurueessa, eikä häirinnyt jutut, koska parhaimmillaan pöytäseurue koostui alkuun tuntemattomista tyypeistä. Tämän parhaan ystävän kanssa siitten kuskina vuorottelimme, niin että puntit menivät suurinpiirtein tasan.
Yksi paras paikka hankkia kavereita oli yksi kesäduunipaikka, siellä oli porukkaa jokaisesta alueen koulusta ja juuri samaa ikäluokkaa. Naisista vaan moni seurusteli siinä vaiheessa, joten sitä seuraa ei järjestynyt, mutta pari kaveria kylläkin, joista toisen kanssa on oltu frendejä 36 vuotta.
Tämmöstä tää on.