Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyksin kätilöt osaa taas!!

Vierailija
12.04.2015 |

Kävin laskettunapäivänä tyksissä kun paikat sattui enkä pystynyt kävelemään kun kipu oli niin kova. Sanoin että minusta tuntuu että tämä vauva on todella paljon kookkaampi kuin esikoinen (3600g).

Tehtiin sitten vauvan painoarvio ja kätilö sanoi että maximissaan kolmekiloisen vauvan saat,tuntuu nyt vain niin isolta kun olet itse niin siro. 

Vauva syntyi samana päivänä ja painoa oli kiitettävät 4630g. On se hienoa kun potilaita kuunnellaan. Synnytys oli vaikea vauvan koon takia ja henkilökuntaa huoneessa todella paljon kun vauvaa ei meinattu saada ulos.

oma painoni nousi 50 kilosta 59kg ettei siitä ollut kyse että olisin syönyt niin paljon ja vauva kasvanut noin isoksi.

Onko muilla tyksistä samoja kokemuksia? Kätilön ja neuvolatädin mukaan jos tulee vielä lapsia niin joudun suoraan sektioon koska vauvan kokoa ei voida välttämättä seuraavaksikaan katsoa oikein. Enkä haluaisi sektiota niin enempää lapsia ei tule.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sektioitu lapsi ei ole syntynyt? näin ollen minullakaan ei ilmeisesti ole SYNTYMÄPÄIVÄÄ, koska äidin ahtaan lantion takia minut leikattiin ulos..

Vierailija
82/87 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että nämä alatiesynnytystä ainoa oikea synnytyksenä pitävät eivät ole revenneet tarpeeksi synnyttäessään.

Itse sain 4.asteen repeämän synnyttäessäni esikoistani reilu vuosi sitten. Voin sanoa, että toista lasta joudun miettimään tarkasti. En tiedä uskallanko enää synnyttää. Uutta mahdollista repeämää ei välttämättä pystytä enää korjaamaan. Myös sektio pelottaa.

Ja tähän nämä superäidit voivat tietysti todeta, että mitäs läksit! Ei sun sitten pidäkään saada enempää lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tyksi on paska

Voi voi et sitten tiedä Heidekenistä mitään.

Vierailija
84/87 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:50"]Mulla oli tyksissä ihana kokemus, pelkosektio. Kaikki kätilöt, lääkärit, hoitajat olivat ihania, empaattisia ja kohteliaita. En tiedä oliko syyni sektioon kaikilla tiedossa, mutta kokemus synnytyksenä tämä oli huojentava, kiireetön ja rauhallinen. Jännitin ihan suunnattomasti, mutta hyvin meni.

Tarkoittanet leikkausta, etkä synnytystä? Sektio ei ole synnyttämistä. Ihan näin btw.

Ai niinku se lapsi ei ole tänä päivänäkään olemassa eli syntynyt?

Lapsi on kyllä syntynyt, mutta hänen äitinsä ei ole synnyttänyt. Lapsi on syntynyt sektiolla. Kannattaa vaan olla hiljaa ennen kuin nolaat itses pahemmin.

Vierailija
85/87 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:50"]Mulla oli tyksissä ihana kokemus, pelkosektio. Kaikki kätilöt, lääkärit, hoitajat olivat ihania, empaattisia ja kohteliaita. En tiedä oliko syyni sektioon kaikilla tiedossa, mutta kokemus synnytyksenä tämä oli huojentava, kiireetön ja rauhallinen. Jännitin ihan suunnattomasti, mutta hyvin meni.

Tarkoittanet leikkausta, etkä synnytystä? Sektio ei ole synnyttämistä. Ihan näin btw.

Ai niinku se lapsi ei ole tänä päivänäkään olemassa eli syntynyt?

Lapsi on kyllä syntynyt, mutta hänen äitinsä ei ole synnyttänyt. Lapsi on syntynyt sektiolla. Sektio on synnytystapa siinä missä alatiesynnytyskin.

Vierailija
86/87 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm,itse synnytän käynnistyksellä viikonpäästä.Olen kokoajan puhunut,että vauva on iso, mutta kun kokoajan tyksissä on eri lääkärit niin olen henkisesti ihan puhki näiden asioiden jatkuvaan valvomiseen. Joka kerta sanotaan, että on ne pienet naiset ennenkin.synnyttäneet isoja lapsia jne.Itse en haluaisi riskeerata vauvaa enkä itseäni yli 4kgn vauvan kanssa. Kokoajan puhutaan luomu synnytyksestä. Ovatko kaikki lääkärit tulleet elämäntapa intiaaneiksi??? Ja jos synnytys ilman kipulääkkeitä ei kiinnosta,,ei akupunktiota, vaan ihan järkevästi jotenkin suunniteltu synnytys jossa lääkkeellinen kivunlievitys. Ja mielenkiintoista on ettei nykylaitteilla pystytä selkeästi arvioimaan vauvan kokoa vaan heittoa voi olla+-500grammaa. Ja jos oma vauva on 2vk.ssa kasvanut 700grammaa niin järkikin sanoo ettei pieneksi jää. Olisi tosiaan ollut kiva kävellä itse synnätiltä pois, mutta taitaa haaveeksi jäädä. Tässä mietin vielä potilaan oikeuksia.Onko niitä???

Vierailija
87/87 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tyksi on paska

Voi voi et sitten tiedä Heidekenistä mitään.

Minä synnytin kaksi lasta Heidekenillä ja meni oikein mukavasti. Heidekeniä tosin ei ole ollut enää aikoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi