Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyksin kätilöt osaa taas!!

Vierailija
12.04.2015 |

Kävin laskettunapäivänä tyksissä kun paikat sattui enkä pystynyt kävelemään kun kipu oli niin kova. Sanoin että minusta tuntuu että tämä vauva on todella paljon kookkaampi kuin esikoinen (3600g).

Tehtiin sitten vauvan painoarvio ja kätilö sanoi että maximissaan kolmekiloisen vauvan saat,tuntuu nyt vain niin isolta kun olet itse niin siro. 

Vauva syntyi samana päivänä ja painoa oli kiitettävät 4630g. On se hienoa kun potilaita kuunnellaan. Synnytys oli vaikea vauvan koon takia ja henkilökuntaa huoneessa todella paljon kun vauvaa ei meinattu saada ulos.

oma painoni nousi 50 kilosta 59kg ettei siitä ollut kyse että olisin syönyt niin paljon ja vauva kasvanut noin isoksi.

Onko muilla tyksistä samoja kokemuksia? Kätilön ja neuvolatädin mukaan jos tulee vielä lapsia niin joudun suoraan sektioon koska vauvan kokoa ei voida välttämättä seuraavaksikaan katsoa oikein. Enkä haluaisi sektiota niin enempää lapsia ei tule.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:50"]Mulla oli tyksissä ihana kokemus, pelkosektio. Kaikki kätilöt, lääkärit, hoitajat olivat ihania, empaattisia ja kohteliaita. En tiedä oliko syyni sektioon kaikilla tiedossa, mutta kokemus synnytyksenä tämä oli huojentava, kiireetön ja rauhallinen. Jännitin ihan suunnattomasti, mutta hyvin meni.
[/quote]

Tarkoittanet leikkausta, etkä synnytystä? Sektio ei ole synnyttämistä. Ihan näin btw.
[/quote]
Suksi lehmä veehen.
[/quote]

*reps*
Noh noh :D tuohan on ihan tosiasia, eikä minun mielipiteeni.
[/quote] sektio on epäsäännöllinen synnytys. Se on tosiasia. Terv kätilö

Vierailija
22/87 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä oikein alapeukuttaa tilastofaktoja? Ei niitä ole loukkausmielessä tehty. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tyksistä kaksi hyvää synnytyskokemusta. Molemmilla kerroilla ehti olla useampi kätilö joista kaikki osaavia ja kannustavia. Ja myös mieskätilö:)

Vierailija
24/87 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANGRY AV-MAMMA TÄÄLLÄ! Hyvä ketju meni pilalle... sniif...

Vierailija
25/87 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:50"]Mulla oli tyksissä ihana kokemus, pelkosektio. Kaikki kätilöt, lääkärit, hoitajat olivat ihania, empaattisia ja kohteliaita. En tiedä oliko syyni sektioon kaikilla tiedossa, mutta kokemus synnytyksenä tämä oli huojentava, kiireetön ja rauhallinen. Jännitin ihan suunnattomasti, mutta hyvin meni.
[/quote]

Tarkoittanet leikkausta, etkä synnytystä? Sektio ei ole synnyttämistä. Ihan näin btw.
[/quote]
Suksi lehmä veehen.
[/quote]

*reps*
[/quote]

Ja mitä ohmeen väliä sillä on, synnyttääkö sektiolla vai alakautta? Lopputulos on sama: vauva saadaan maailmaan.
.
T.äiti, joka ei halua sektiota, mutta tajuaa, että synnytystapa ei ole autuaaksi tekevä asia, ei edes vaikuta siihen, onko hyvä vanhempi vai ei..
.
Mulle lääkäri sano ultran painoarviosta, että jos vauvan koko poikkeaa paljon keskiarvosta, ni virhearviot on aina todennäköisempiä ja heitot suurempia. Olikin sitä mieltä, että vauvan koon arvioi luotettavimmin äiti itse.

Vierailija
26/87 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myös muistaa että ultra ei anna koskaan 100% tarkkaa arviota vauvan koosta.

Ja kätilöt/lääkärit ovat ihmisiä hekin ja saattavat tehdä mokia siinä missä muutkin.. vaikka aina kyllä toivois että kukaan ei tee koskaan ikinä mitään virheitä. Varsinkaan kun on ihmiselämästä kyse.

/sivustaseuraaja

Vierailija
27/87 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:50"]Mulla oli tyksissä ihana kokemus, pelkosektio. Kaikki kätilöt, lääkärit, hoitajat olivat ihania, empaattisia ja kohteliaita. En tiedä oliko syyni sektioon kaikilla tiedossa, mutta kokemus synnytyksenä tämä oli huojentava, kiireetön ja rauhallinen. Jännitin ihan suunnattomasti, mutta hyvin meni.
[/quote]

[/quote]
Ihan sama.

Vierailija
28/87 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:50"]Mulla oli tyksissä ihana kokemus, pelkosektio. Kaikki kätilöt, lääkärit, hoitajat olivat ihania, empaattisia ja kohteliaita. En tiedä oliko syyni sektioon kaikilla tiedossa, mutta kokemus synnytyksenä tämä oli huojentava, kiireetön ja rauhallinen. Jännitin ihan suunnattomasti, mutta hyvin meni.
[/quote]

[/quote]
Suksi lehmä veehen.
[/quote]

*reps*
[/quote]

Ja mitä ohmeen väliä sillä on, synnyttääkö sektiolla vai alakautta? Lopputulos on sama: vauva saadaan maailmaan.
.
T.äiti, joka ei halua sektiota, mutta tajuaa, että synnytystapa ei ole autuaaksi tekevä asia, ei edes vaikuta siihen, onko hyvä vanhempi vai ei..
.
Mulle lääkäri sano ultran painoarviosta, että jos vauvan koko poikkeaa paljon keskiarvosta, ni virhearviot on aina todennäköisempiä ja heitot suurempia. Olikin sitä mieltä, että vauvan koon arvioi luotettavimmin äiti itse.
[/quote]

Paitsi että sitä lasta kantavasta äidistä vauva tuntuu aina viimeisillä viikoilla ihan kamalan isolta ja painavalta. Erityisesti ensisynnyttäjistö, joilla ei ole mitään vertailupohjaa. Maallikkoäidin oma kokoarvio on siis kyllä aika subjektiivinen.

Vierailija
29/87 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:50"]Mulle räyhäs mieskätilö ovelta,kun en halunnut mieskätilöä ainutlaatuiseen tilanteeseen jonka koen kerran elämässäni. Olen tosi ujo ja kohteliaasti merkinnyt äitiyskorttiin että "ei mieshoitajia". En halunnut ujouteni tähden miestä kätilöksi ja kyllä heidän se pitäisi ymmärtää. Muissa lääkärikäynneissä mies lääkäri ei haittaa mutta synnytykseen en huolinut niin siitä sain kauheat vittuilut ovelta. :( [/quote] Oliks se se kalju mies?

[/quote]

Oli kalju. Niitä kaljuja tais olla siellä parikin silloin samaan aikaan

Vierailija
30/87 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 21:50"]Mulle räyhäs mieskätilö ovelta,kun en halunnut mieskätilöä ainutlaatuiseen tilanteeseen jonka koen kerran elämässäni. Olen tosi ujo ja kohteliaasti merkinnyt äitiyskorttiin että "ei mieshoitajia". En halunnut ujouteni tähden miestä kätilöksi ja kyllä heidän se pitäisi ymmärtää. Muissa lääkärikäynneissä mies lääkäri ei haittaa mutta synnytykseen en huolinut niin siitä sain kauheat vittuilut ovelta. :( [/quote] Oliks se se kalju mies?

[/quote]

Oli kalju. Niitä kaljuja tais olla siellä parikin silloin samaan aikaan
[/quote]

Jos se on keneksi luulen, niin googlettamalla siitä löyty aikamoisia juttuja, mitä ihmiset oli esim suomi24:een kirjottanut. Musta se oli mukava mies, mutta uteliaisuus vei voiton ja piti googlettaa

Vierailija
31/87 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin esikoisen tyksissä.
Oli maksa-arvot koholla ja sain tietää siitä synnytyksen jälkeen.
Kukaan ei kertonut että se voi johtua raskausmyrkytyksestä vaan epäilivät että olen ottanut alkoholia.
Pisaraakaan en siis oo raskausaikoina juonut.

Vierailija
32/87 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:05"]

[/quote] Tarkoittanet leikkausta, etkä synnytystä? Sektio ei ole synnyttämistä. Ihan näin btw.

[/quote]

Voi ei....... Taas joku jokaiseen ilmansuuntaan revennyt tulee tänne katkerana tilittämään...

[/quote]

Huh, olipa katkera kommentti! En ole tähän ketjuun aiemmin kirjoittanut, mutta todella mauton kommentti. Av:lla on ihmeellinen sektioita ihannoiva kulttuuri, missään muualla en ole tällaiseen törmännyt. Tosielämässähän 9/10 naisesta haluaa edelleen synnyttää alateitse. Itsekin synnytin, minulle leikattiin episiotomia eikä siitä ole mitään jäljellä näin kahden vuoden kuluttua. :) Synnytys oli oikein voimaannuttava kokemus, eikä sitä voi mielestäni verrata vatsanalueen leikkaukseen. Mutta kukin tyylillään, veikkaanpa että ne sektioidut mammat ovat revenneet hieman enemmän jokaiseen ilmansuuntaan, jos olet nimittäin nähnyt kun sektio tehdään, tiedät että se ei ole kovin kaunista katseltavaa kun mennään kaikkien vatsan alueen kerrosten, vatsalihasten ja kohdun läpi ja viilletään koko kohtu auki. Sikäli erikoinen kommentti sinulta.

Vierailija
33/87 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:05"]

[/quote] Tarkoittanet leikkausta, etkä synnytystä? Sektio ei ole synnyttämistä. Ihan näin btw.

[/quote]

Voi ei....... Taas joku jokaiseen ilmansuuntaan revennyt tulee tänne katkerana tilittämään...

[/quote]

Huh, olipa katkera kommentti! En ole tähän ketjuun aiemmin kirjoittanut, mutta todella mauton kommentti. Av:lla on ihmeellinen sektioita ihannoiva kulttuuri, missään muualla en ole tällaiseen törmännyt. Tosielämässähän 9/10 naisesta haluaa edelleen synnyttää alateitse. Itsekin synnytin, minulle leikattiin episiotomia eikä siitä ole mitään jäljellä näin kahden vuoden kuluttua. :) Synnytys oli oikein voimaannuttava kokemus, eikä sitä voi mielestäni verrata vatsanalueen leikkaukseen. Mutta kukin tyylillään, veikkaanpa että ne sektioidut mammat ovat revenneet hieman enemmän jokaiseen ilmansuuntaan, jos olet nimittäin nähnyt kun sektio tehdään, tiedät että se ei ole kovin kaunista katseltavaa kun mennään kaikkien vatsan alueen kerrosten, vatsalihasten ja kohdun läpi ja viilletään koko kohtu auki. Sikäli erikoinen kommentti sinulta.
[/quote]

Otitpa sä nokkiis

Vierailija
34/87 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa sinulle video sektiosta, jos et tiennyt mitä sinulle on tehty. Hieman..... En tiedä kuinka joku voi pitää tuota parempana tapana kuin luonnollista alatiesynnytystä. Mutta kivat sulle hei;) 

Vierailija
35/87 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 23:25"]

Tuossa sinulle video sektiosta, jos et tiennyt mitä sinulle on tehty. Hieman..... En tiedä kuinka joku voi pitää tuota parempana tapana kuin luonnollista alatiesynnytystä. Mutta kivat sulle hei;) 
[/quote]

Mä kyllä tiedän mitä sektiossa tehdään. Linkitänkö sulle miten sun eppari tehtiin ja kuinka repesit joka ilmansuuntaan? Kivat sullekin hei ;)

Vierailija
36/87 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 23:25"]

Tuossa sinulle video sektiosta, jos et tiennyt mitä sinulle on tehty. Hieman..... En tiedä kuinka joku voi pitää tuota parempana tapana kuin luonnollista alatiesynnytystä. Mutta kivat sulle hei;)  [/quote] Mä kyllä tiedän mitä sektiossa tehdään. Linkitänkö sulle miten sun eppari tehtiin ja kuinka repesit joka ilmansuuntaan? Kivat sullekin hei ;)

[/quote]

Ei tarvitse. Episiotomia on keskimääräisesti 2cm pitkä, hieman eri kuin vatsan alueen leikkaus, joka suurudeltaan verattavissa avosydänleikkaukseen.

Vierailija
37/87 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 23:27"] [quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 23:25"]

Tuossa sinulle video sektiosta, jos et tiennyt mitä sinulle on tehty. Hieman..... En tiedä kuinka joku voi pitää tuota parempana tapana kuin luonnollista alatiesynnytystä. Mutta kivat sulle hei;)  [/quote] Mä kyllä tiedän mitä sektiossa tehdään. Linkitänkö sulle miten sun eppari tehtiin ja kuinka repesit joka ilmansuuntaan? Kivat sullekin hei ;) [/quote]   Ei tarvitse. Episiotomia on keskimääräisesti 2cm pitkä, hieman eri kuin vatsan alueen leikkaus, joka suurudeltaan verattavissa avosydänleikkaukseen. [/quote] Onko se sitten oikeasti synnytys jos on pitänyt leikata? Ihmeellistä leikkaamisen ihannointia. Se 2 cm on muuten aikamoinen repsotus levällään. Kannattaa käydä tsekkaamassa joltakin sivulta. Voi sitten itse kukanenkin miettiä onko hyvä äiti kun ei muuten saanut lastaan ulos.

[/quote]

No huhhuh. Oletko tosissasi? Oletpa katkera alateitse synnyttäneille. Minulle on aivan sama synnytätkö sinä sektiolla vai et, ihmettelin vai tuota kommenttia jolla halveerasit alateitse synnyttäneitä. Ymmärrätkö, että se 2cm viilto ommellaan kauniisti kiinni. Minulla ei näy enää edes arpea tai mitään jälkeä siitä. Ja vaikka näkyisikin, minusta se olisi sen arvoista, että synnytin lapseni alateitse. Koska halusin synnyttää hänet niin. Synnytä sinä sektiolla jos haluat, mutta ei siinä mitään hienoa ole, että sitä kannattaisi jotenkin ylistää. Sama kuin ihannoisi jotain umpisuolileikkausta.

Vierailija
38/87 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se, joka kirjoitti ihanasta synnytyksestään tyksissä. Ihan epäolennaiseen tartuttiin! Eikö teillä ole lukutaitoa? Pointtini tekstissä oli, että tyks:ssä synnyttäminen oli minulle hyvä kokemus. Ihan kauhea haloo lähtenyt siitä liikkeelle, jopa vihamielisyyttä - synnytyksestä, joita on erilaisia. Väliäkö sillä!?!?

Loppukevennys: Jos Av-mammoilla olisi vaalit, tämä olisi keskeinen vaaliteema. Toinen ääripää (vaikka oikeisto) sektio ja toinen ääripää (vaikka vasemmisto) on luomusti alakautta. Ja sitten on se puolue, joka ajaa miehiä synnyttämään.

Vierailija
39/87 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 23:42"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 23:27"] [quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 23:25"]

Tuossa sinulle video sektiosta, jos et tiennyt mitä sinulle on tehty. Hieman..... En tiedä kuinka joku voi pitää tuota parempana tapana kuin luonnollista alatiesynnytystä. Mutta kivat sulle hei;)  [/quote] Mä kyllä tiedän mitä sektiossa tehdään. Linkitänkö sulle miten sun eppari tehtiin ja kuinka repesit joka ilmansuuntaan? Kivat sullekin hei ;) [/quote]   Ei tarvitse. Episiotomia on keskimääräisesti 2cm pitkä, hieman eri kuin vatsan alueen leikkaus, joka suurudeltaan verattavissa avosydänleikkaukseen. [/quote] Onko se sitten oikeasti synnytys jos on pitänyt leikata? Ihmeellistä leikkaamisen ihannointia. Se 2 cm on muuten aikamoinen repsotus levällään. Kannattaa käydä tsekkaamassa joltakin sivulta. Voi sitten itse kukanenkin miettiä onko hyvä äiti kun ei muuten saanut lastaan ulos.

[/quote]

No huhhuh. Oletko tosissasi? Oletpa katkera alateitse synnyttäneille. Minulle on aivan sama synnytätkö sinä sektiolla vai et, ihmettelin vai tuota kommenttia jolla halveerasit alateitse synnyttäneitä. Ymmärrätkö, että se 2cm viilto ommellaan kauniisti kiinni. Minulla ei näy enää edes arpea tai mitään jälkeä siitä. Ja vaikka näkyisikin, minusta se olisi sen arvoista, että synnytin lapseni alateitse. Koska halusin synnyttää hänet niin. Synnytä sinä sektiolla jos haluat, mutta ei siinä mitään hienoa ole, että sitä kannattaisi jotenkin ylistää. Sama kuin ihannoisi jotain umpisuolileikkausta.

[/quote]

En ole kirjoittanut tähän keskusteluun aiemmin, mutta mulla jäi sektiossa vatsa auki repsottamaan. Ei sitä ommeltu siististi kiinni. Älä ystävä hyvä hauku muita "halveeraaviksi" kun itse teet samaan aikaan samaa...

Vierailija
40/87 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei kannata ihannoida oman lapsen syntymää. Tai se on sama asia kuin umppari.

Tuolla logiikalla kakkaaminen olisi samanarvoista kuin alakautta synnytys.

Jokin nyt ontuu :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi