Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu että olen loukussa kotona näiden kovien pakkasten vuoksi, muita?

Vierailija
28.12.2021 |

Eilen luvattiin tälle päivälle lauhtuvaa mutta nyt kun katsoin pakkaslukemat niin se on lauhtunut vain pari astetta. Ikävä lokakuuta ja plussa-asteita.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Kun pakkanen kovenee, laitetaan enemmän päälle.

Vierailija
2/35 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nope, joka päivä käytävä töissä + käyn joka päivä vähintään tunnin lenkin oli sää mikä tahansa. Eilenkin -16.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä kovilla pakkasilla käyn ulkona vain pakolliset kauppareissut. Vielä pahimmat kuukaudet tammi ja helmi edessä. Suoraan sanoen vtuttaa.

Vierailija
4/35 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole vaatteita päälle laitettavaksi?

Vierailija
5/35 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä kovilla pakkasilla käyn ulkona vain pakolliset kauppareissut. Vielä pahimmat kuukaudet tammi ja helmi edessä. Suoraan sanoen vtuttaa.

Ihan hirveää kun ajattelee miten pitkä aika talvea on vielä edessä. Nyt jo tuntuu että se on kestänyt iäisyyden parin kuukauden jälkeen.

ap

Vierailija
6/35 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ongelma on parran jäätyminen. Jos on pidempään ulkona niin alkaa nipistellä naamasta kun parta jäätyy ja kasvojen liikeet alkaa repiä partakarvoista. Muuttenhan pakkanen on vain pukeutumiskysymys. Joka päivä tulee käytyä monta kertaa koirien kanssa ulkona.

Vierailija
7/35 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi matkustin pois, en kestä

Suomen ilmastoa.

Vierailija
8/35 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasta parikymmentä astetta ja pyöräilin töihin.

Tosin täällä itärajalla ilma on kuivempaa kuin merellisessä Helsingissä. Siinä lienee se ero.

Vierailija
9/35 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänhän ei edes ole kova pakkanen. Mittari näyttää enää 7 astetta ja lauhtuu edelleen. Eikö ap omista talvivaatteita?

Vierailija
10/35 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ollut jo pitkään tiedossa että vuoden 2020 paikkeilla ilmasto alkaa jäähtyä auringon aktiivisuuden muutoksen vuoksi. Vaikka vuosia on jo hoettu että olemme myöhästyneet ihmisen aiheuttaman ilmastonlämpenemisen torjumisessa, niin niinpä se vaan silti alkoi ilmasto jäähtyä. Ilmatohysteerikot varmaan ottavat tästäkin kunnian, onnituivat sittenkin torjumaan ihmisen aiheuttaman ilmaston läpenemisen :D

Vierailija
11/35 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilenkin oli pyöräillessä toppatakki liikaa, muuten ihan mukavat kelit. Eihän siellä ilman vaatteita kannata peuhata, mutta ei sitä voi Suomessa keskellä kesääkään tehdä. Kesä rajoittaa enemmän, kun ei voi ulkoilla kuin sateella tai yöllä. Palan herkästi ja voin huonosti, jos urheilen kuumuudessa.

Vierailija
12/35 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukekaa enemmän vaatetta alle ja kunnon ulkovaatteet. Ei palele.

Minä kävelin työmatkat viime talvenakin, vaikka pakkasta oli -30 astetta. Oli vaatetta sen verran, että saattoi ihan hiki tulla. 😅

Vierailija
13/35 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen loukussa kotona koska olen tilapäisesti liikuntakyvytön. Muuten ulkoilisin joka päivä tuolla ihanassa pakkassäässä. Tasan eivät käy onnen lahjat.

Vierailija
14/35 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin hulluksi jos säiden mukaan jäisin kotini vangiksi.Minulla on sään mukaiset vaateet ja jalkineet: Talveen kuin myös kevät kesä syksyy.Joten todella ulkoilen läpi vuoden aikojen.Tuo hyvän mielen ja hyvät unen lahjat.Enkä ymmärrä jotkut sanoo ei voi kävellä,selkää särkee,polvia. Särkee aivan varmasti niverikokko polveni ja toisen polven kierukan repeäminen. Apu kaveri on eteisessä: kävely keppi,jos tarviin. periksi en anna kivuille en säälle.Ovesta ulos yksin,osaa yksin viellä kuljeskella .Odotan lähimetsään lunta ja hiihtolatuja.Omalla ajalani hiihdän hitaasti ja nuoremat ihmiset sempaa ohi hihtäessä. ( ps.sille jota ärsytää texstini virheet anteeksi olen lukihäiriöinen)

Vierailija
15/35 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tätä ajatella myös niinpäin, että ulkona on kylmä ja olet suojassa siltä pakkaselta sisällä lämpimässä. Kummasti mukavampi ajatus kuin olla jumissa pakkasen takia.

Vierailija
16/35 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova pakkanen sattuu keuhkoihin, ja saa ihon ihan kamalaan kuntoon, vaikka kuinka rasvaa ja pukee päälle lämpämästi. Nysvätään sitten sisällä, plääh.

Vierailija
17/35 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uhriuduin ennen myös, mutta oon valinnut nauttia elämästä riippumatta siitä mitä ulkopuolella tapahtuu. Tämä tietysti vaatii omaan ajatusmaailmaan objektiivisesti tutustumista ja sen kuuntelematta jättämistä ja muokkaamista.

Talvi on vaikka kuinka narisisi siitä. Siispä aloin etsiä siitä kauneutta, asioita, jotka ovat hyvää siinä. Ja niitä talvivaatteita oli pakko ostaa ja käyttää. Nastakengätkin ihan, että voi ulkoilla luonnonhelmassa huolettomasti.

Kyllä sen hyväksyn itsessäni, että kesä on mieluisampi vuodenaika selvästi. Mutta talvenkin kanssa voi elää ja joutuu kuitenkin elämään. Siitä voi oppia nauttimaan.

Vierailija
18/35 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais pysyä koko talven tällaisena mieluummin kuin joku nollakeli ja vesisade. Onhan se pyörä vähän raskaampi mutta onpahan tiet hyvässä kunnossa.

Vierailija
19/35 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kova pakkanen sattuu keuhkoihin, ja saa ihon ihan kamalaan kuntoon, vaikka kuinka rasvaa ja pukee päälle lämpämästi. Nysvätään sitten sisällä, plääh.

Jospa rasvaisit sitä ihoa vähemmän.

Vierailija
20/35 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni sairaus voi alentaa kylmänsietokykyä, se on totta. Itsellänikin tätä on. Silti hurja varustautuminen ja lyhyet ulkoilut toimii, ja kummasti piristää! Sitten äkkiä sisällä vaihtaa toisiin lämpimiin tai jopa ottaa lämmintä pikasuihkua, ettei pääse kylmä leviämään luihin ja ytimiin. Voi ajatella tosiaan olevansa onnekas kun saa sisällä lämmitellä, eikä pakkaseen jäätyä. Kauniita päiviäkin nämä ovat, katseli sitten sisältä tai ulkoa käsin. Kyllä se kevätkin sieltä tulee. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä