Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista epäasiallista käytöstä sinä suvaitset?

Vierailija
28.12.2021 |

Itse en nykypäivänä yhtään. Herkkänä ihmisenä koen todella rumaksi epäasiallisen käytöksen. Se on poikki suhde ja sillä selvä. Ihmisen epäasiallinen käytös on merkki siitä, että hänen pitää ottaa oppia ja tehdä jotain epäasialliselle käytökselle. Oppiiko ihminen, se on sitten jo uusi kysymys.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä suvaitse. Esimerkiksi jos ihminen soittaa humalassa, en minä kyllä enää halua olla tekemisissä.

Millaisia esimerkkejä ap tarkoitti?

Vierailija
2/12 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on luontainen taipumus pysytellä erossa ihmisistä, jotka eivät osaa käyttäytyä. Vaikka olen hiljainen, sanon kyllä  jos esimerkiksi jossain asiakaspalvelutilanteessa en saa sellaista kohtelua kuin kuuluisi. Olen pistänyt välit poikki käytännössä kokonaan pariin sukulaishenkilöön, joista toinen on täysi moukka ja toinen sellaisen kanssa kimpassa. Ensimmäisen kohdalla kamelin selän katkaisi julkinen, kovaääninen mukahauska vitsailu. Toinen loukkasi muutoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on luontainen taipumus pysytellä erossa ihmisistä, jotka eivät osaa käyttäytyä. Vaikka olen hiljainen, sanon kyllä  jos esimerkiksi jossain asiakaspalvelutilanteessa en saa sellaista kohtelua kuin kuuluisi. Olen pistänyt välit poikki käytännössä kokonaan pariin sukulaishenkilöön, joista toinen on täysi moukka ja toinen sellaisen kanssa kimpassa. Ensimmäisen kohdalla kamelin selän katkaisi julkinen, kovaääninen mukahauska vitsailu. Toinen loukkasi muutoin.

Jotkut ovat tuollaisia. Jotkut puolitututkin. Ei sille mitään voi. Aika lievää kuitenkin tuollainen. Muuten olen ankara.

Vierailija
4/12 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain nähdä todella rumaa käytöstä useaa ihmistä kohtaan ja silloin ymmärsin, että joku raja pitää olla ihmisen käytökselle. Joskus pitää luopua ihmisistä ja mennä vain heistä poispäin. Rumaa käytöstä ei tarvitse kestää, ei todellakaan. Kukaan ei koskaan enää tule meidän elämäämme huutelemaan ja omalla käytöksellä yrittämään muuttaa minua tai minun perhettäni. Joskus tietää vain, että muutosta ei tule, joten silloin pitää jopa jättää ystävyys, jos sitä on silloin ollutkaan. Epäasiallista käytöstä ei tarvitse kenenkään kestää. Ei kenenkään. Oppia ikä kaikki sanontaan, mutta miten on jos tarvitaan muuta apua epäasialliseen käytökseen myös.  

Vierailija
5/12 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään.

Vierailija
6/12 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taustalla on mielenterveysongelma/dementia tai vastaava, jolloin tietyille kohtauksille ei voi mitään, siedän ja ymmärrän niitä hieman paremmin kuin jos terve saa vastaavia kohtauksia. Suvaita ei niitäkään tarvitse, eli suomeksi en mitään ja heiltäkin tuollaisen käytöksen voi kieltää. 

Vierailija
7/12 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos taustalla on mielenterveysongelma/dementia tai vastaava, jolloin tietyille kohtauksille ei voi mitään, siedän ja ymmärrän niitä hieman paremmin kuin jos terve saa vastaavia kohtauksia. Suvaita ei niitäkään tarvitse, eli suomeksi en mitään ja heiltäkin tuollaisen käytöksen voi kieltää. 

Mitä jos ihminen itse ei myönnä mielenterveyden sairautta tai oma perhe ei halua sitä edes myöntää, sanoa ääneen, edes yrittää, niin se on jo paha tilanne.

Vierailija
8/12 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku käyttäytyy minua tai läheisiäni kohtaan epäasiallisesti, annan samalla mitalla takaisin. Sellaisissa tilanteissa hyväksyn.

Toinen on se, jos joku änkeää liian lähelle kaupassa tai muualla. Tässä on nyt pian kaksi vuotta paasattu turvaväleistä, mutta joidenkin ymmärrys tai älykapasiteetti ei näköjään riitä yksinkertaisimpienkaan ohjeiden noudattamiseen.

Vierailija
9/12 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykskään eriävä mielipide mun kans niin son siinä.

N18

10/12 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä minulla on käynyt seuran suhteen hyvä tuuri, sillä en ole itse käytännössä koskaan tuntenut tulleeni loukatuksi toisen käyttäytymisestä. Tai sitten olen vain lehmänhermoinen. Eli ehkä siedän mitä vain epäasiallisuuksia, enkä hirveästi noteeraa niitä.

Vierailija
11/12 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri mitään enää nykyisin, en jaksa. Mikään ihmissuhde ei ole minulle sen arvoinen, että jäisin kokemaan jonkun narsismia/traumoja. En myöskään enää halua ”selvitellä asioita” - annan olla ja katoa. Ihmisyys on niiiiin turhaa ja tylsää.

Vierailija
12/12 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä suvaitse. Esimerkiksi jos ihminen soittaa humalassa, en minä kyllä enää halua olla tekemisissä.

Millaisia esimerkkejä ap tarkoitti?

No älä ole tekemisisissä mutta ei humalassa yhteydenpito ole asiatonta käyttäytymistä. Vai onko sinun kaikki sukulaiset ja tuttavat kokopäiväjuoppoja? Jos on niin sitten saat syyttää vain itseäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi