Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Demonit unessa ja unihalvaus

Vierailija
12.04.2015 |

Toisinaan, kun otan torkkuja päiväsaikaan, niin koen hyvin todentuntuisesti, että joku tulee lähelleni esim makaamaan lusikkaan taakseni. Ensin tämä tuntuu hyvältä, jopa kiihottavalta ja nautin tilanteesta, mutta asialla on aina joku demonimainen olento, jonka olemus paljastuu, kun haluaisin lopettaa unen tai päästä tästä olennosta eroon. Tätä tapahtuu mulle todella usein ja yhteistä näille "unille" on aina se, että mun on todella vaikeaa päästä tästä hirvittävästä olennosta eroon. Viime kerralla "huijasin" olentoa sanomalla, että mun on herättävä, jotta pääsen vessaan, että jatketaan leikkiä sitten ja hän päästi mut menemään ja sain herättyä. Tällä kerralla koitin samaa temppua, mutta olento vain kiristi otettaan ja kosti mulle, että olin huijannut viime kerralla. 

Yleensä rukoilen Jumalaa ja enkeleitä apuun ja jossain vaiheessa, pitkän kamppailun jälkeen, olento päästää mut otteestaan. En ole todellakaan mikään uskovainen, mutta tän vinkin luin jostain ja se on auttanut. 

Tiedän, että tää kuulostaa TODELLA sekopäiseltä, mutta ois kiva kuulla, jos jollain muulla on ollut samankaltaisia kokemuksia ja miten pääsee niistä eroon. 

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 19:11"]

Mulle on kerran tullut samantyyppinen unihalvaus, kaverille kans. Me olemmat aistittiin pahan läsnäolo, itseäni kuristi jokin. Kaveri on ihan varma, että unihalvaukseen liittyy pahat voimat eikä se ole pelkästään oman mielen tuotosta.

Rukoile aina Isä meidän -rukousta ja enkeliäsi auttamaan.

[/quote]

Lääkkeet!

Vierailija
42/59 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi puhua unihalvauksesta jos uskoo sen demoniseksi? Sehän on vähän kuin puhuisi vaikka kasvohalvauksesta, jonka aiheutti jokin paha voima...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä. Kannattaa varata aika psykiatrille ja lääkitys kuntoon. 

Vierailija
44/59 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 19:16"]

Siis miksi puhua unihalvauksesta jos uskoo sen demoniseksi? Sehän on vähän kuin puhuisi vaikka kasvohalvauksesta, jonka aiheutti jokin paha voima...

[/quote]

Mitä väliä termillä, jos asia on sama? Unihalvaus lääketieteellisenä ilmiönä voi olla pahan voiman aiheuttama ja sitä voi kutsua tällä lääketieteellisellä termillä riippumatta siitä uskooko asian johtuvan täysin luonnollisesti selitettävistä syistä vai jostain vielä tuntemattomasta voimasta. 

ap

Vierailija
45/59 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olet ollut deekiksellä? Ryyppäsin 10 päivää ja kun aloin selvitä aloin näkemään olemattomia ja hengitys katkeilee ja sydän pitää taukoja lyömisestä.

Vierailija
46/59 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 19:16"]

[/quote]

Mitä väliä termillä, jos asia on sama? Unihalvaus lääketieteellisenä ilmiönä voi olla pahan voiman aiheuttama ja sitä voi kutsua tällä lääketieteellisellä termillä riippumatta siitä uskooko asian johtuvan täysin luonnollisesti selitettävistä syistä vai jostain vielä tuntemattomasta voimasta. 

ap
[/quote]
Noh, onneksi ne tuntemattomat voimat jättivät minut rauhaan kun lopetin mielialalääkityksen.

Vierailija
47/59 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 18:54"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 18:17"] Minullakin on unihalvaus, mutta niihin ei kuulu mitään olioita(onneksi). Oletko ajatellut että voisit kantaa ristiä kaulassasi. Jatkossa rukoile Jeesus Kristusta. Hän on demonien vastainen voima. [/quote] Vittu mitä paskaa. Demoneita eikä jumalia ei ole olemassa. [/quote] Vähät siitä onko vai ei. Minun unihalvaukseni laukeavat kun rukoilen Jeesuksen nimeen. Se on tärkeintä. Vai pitäisikö minun ajatella: Hitto kun on tukala halvaus, rukoilemalla voisi lähteä, mutta voihan nenä, olen rationaalinen aikuinen, enhän voi tehdä moista hölynpölyriittiä.. No kärvistellään nyt sitten tässä...

[/quote] Et ole kristitty, mutta Jeesus auttaa koska sinulle on kerrottu näin.
Jos nyt löytäisit tiedon että kannattaakin ajatella kissanpentuja ja hattaraa, niin se auttaisi yhtä paljon, tai ehkä jopa enemmän kuin jesus johon et edes usko.
Ja jos oikeasti uskot että jeesus auttaa, miten et voi olla kristitty?

Vierailija
48/59 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 19:33"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 18:17"] Minullakin on unihalvaus, mutta niihin ei kuulu mitään olioita(onneksi). Oletko ajatellut että voisit kantaa ristiä kaulassasi. Jatkossa rukoile Jeesus Kristusta. Hän on demonien vastainen voima. [/quote] Vittu mitä paskaa. Demoneita eikä jumalia ei ole olemassa. [/quote] Vähät siitä onko vai ei. Minun unihalvaukseni laukeavat kun rukoilen Jeesuksen nimeen. Se on tärkeintä. Vai pitäisikö minun ajatella: Hitto kun on tukala halvaus, rukoilemalla voisi lähteä, mutta voihan nenä, olen rationaalinen aikuinen, enhän voi tehdä moista hölynpölyriittiä.. No kärvistellään nyt sitten tässä...

Jos nyt löytäisit tiedon että kannattaakin ajatella kissanpentuja ja hattaraa, niin se auttaisi yhtä paljon, tai ehkä jopa enemmän kuin jesus johon et edes usko.

[/quote]

Jos uskon, että hampurilaisia on olemassa, niin pitääkö mun sen takia erikseen julistautua hampurilaisseurakunnan jäseneksi? 

Vierailija
49/59 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on unihalvauksesta, ei sen kummemmasta. Yleensä unihalvaukset ovat ahdistavia, joihin liittyy paniikki, epämääräiset & pelottavat hahmot ja/tai tilanteet (etenkin halu nousta/herätä), jota ei pysty hallitsemaan. Herättyään henkilö saattaa tuntea vielä unien pelottavuuden ympärillään. Toisilla mielen rauhoittumiseen auttaa rukoilu, toisilla amuletin koskettelu, toisilla mantrojen luettelu ja toisilla jokin muu. Mielen rauhoittamiseen on monia tapoja. Suosittelisin kuitenkin miettimään onko näillä unihalvauksilla jokin tietty ajankohta, jolloinka ne toistuvat esim. stressi, poikkeava unirytmi, huono ruokavalio, jolloinka voit käsitellä pelkoasi paremmin.

Itsekin olen kokenut useampia unihalvauksia, joihin liittyy tunne valtavasta painosta rinnan päällä, vaikea hengittämisen & tukehtumisen tunne, haamumaiset hahmot huoneessa, halu huutaa apua & halu herätä vaan ruumis ei tottele (velttous). Näissä kaikissa kokemissani tapauksissa unien huoneet ovat olleet hyvin realistisia muistuttaen juuri sitä huonetta, jossa olen kulloinkin nukkunut, pieniä yksityiskohtia lukuunottamatta. Nukkuma-asennolla ei ole ollut mitään vaikutusta unihalvauksiin. Sen sijaan olen huomannut unihalvauksieni johtuvan epäsäännöllisestä unirytmistä ja/tai syömisistäni (esim. liika makea tai liian vähän ruokaa). 

Vierailija
50/59 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 19:33"]

[/quote]

En ole ap. mutta kyseessä saattaa olla jonkinlainen rituaali juuri sen opitun pohjalta, vastavoima. Vähän sama kuin jos pakko-oireinen kumoaa ajatuksiaan toisilla ajatuksilla. Olen itsekin alkanut unessa lausua ave mariaa jossain pahan uhassa, vaikken tod. ole katolinen/kristitty.

Vierailija
51/59 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 00:06"]

Voi hyvät ihmiset älkää olko tyhmän sinisilmäisia asioissa. Unihalvaukselle on fysiologisesti omat syynsä, stressi, ryyppyputki, yms. Jotka löydätte kyllä googlettamalla. Mielen voima on kuitenkin siitä uskomaton, että monesti kun uskoo jonkun asian poistavan stressiä esimerkiksi, se tekee sen koska ihminen haluaa uskoa näin. Esimerkiksi kaukana idässä ihmisiä jotka kärsivät erilaisista mielen ongelmist, heidät saatetaan viedä lääketieteen ulkopuoliselle parantajalle, tämä voi antaa syvästi siihen uskovalle henkilölle mielenrauhan ja tällä tavalla vaihtoehtohoito onkin ollut hyödyllinen. Eräänlainen lumelääke, kun henkilö uskoo toimenpiteeseen, se tuomielenrauhan ja voi parantaa ongelmaa. Kyse on uskomushoidosta, mieli rauhoittaa itse itsensä. Ei enkelit, eikä muutkaan voimat. Esim. Intiassa oikea lääkäri saattaa josku jopa vihjata asiakkaalle parantajasta. Siellä päin maailmaa kulttuuri ja uskomukset ovat niin erilaisia, että kun puhutaan mielen asioista saattaakin parantajlla käynti olla kertaluontoisena tehokkaampaa kuin kalliit lääkkeet joihin kaikilla ei ole varaa siellä. Samoin tämä unihalvaus-demoni -juttukin on osa kansanperinnettä, ja tulee ilmiönä esiin juuri tällaisinä keskusteluina. Joskaan meillä länsimaissa uskomusrakenne tällaisten asioiden taustalla ei ole yhtä vahva kuin esim. Juuri siellä intiassa.
Senkus pyydätte jeesusta apuun ja käytte jossain enkelihoidoissa, mutta jeesus tai ne enkelit eivät ketään paranna. Se on ihan teidän oman mielenne temppu sillon. Halu ja usko asiaan saattavat tyynnyttää ja rauhoittaa mielen, enkelit eivät sitä tee.
Suosittelen myös perehtymään unihalvaukseen ja siihen mitä aivoissa sillä hetkellä tapahtuu, tieto korvaa tietämättömyyden ja tuo ymmärrystä, eikä syitä tarvitse silloin etsiä demoneista tms.
Ja alottajalle, sanoit että "unihalvaus lääketieteel. Ilmiönä voi olla pahan aiheuttama.." Ei voi, lääketiede ei selitä asiaa möröillä eikä demoneilla, vaan siihen on selitykset jotka nojaavat tieteeseen ja ihmisaivojen toiminnan neurologiaan, mihin ilmiö siis perustuu. Demonien hyökkäys ja unihalvaus eivät ole sama asia lääketieteessä. Lääketiede ja uskomukset asia erikseen.

[/quote]

Perehdyhän vähän paremmin siihenn lääketieteeseen. Halvaantumisen tunteelle on kyllä selkeä lääketieteellinen selitys: REM univauheessa keho on halvaustilassa jotta ihminen ei unia nähdessään liikkuisi ja loukkaisi itseään. Unihalvaus taas on tila jossa tietoisuus herää mutta keho yhä nukkuu. Tähän asti kaikki on tieteellisesti selitettävissä ja todistettavissa. Kuitenkin jos vähän lisää googlailet niin huomaat että ei tiedetä miten hallusinaatiot unihalvauksessa tarkalleen syntyvät. Ei myskään tiedetä tarkkaan miksi mieli herää mutta keho ei. Unihalvauksesta ei siis tiedetä varmasti käytännössä mitään, kaikki selitykset ovat pelkkiä teorioita. Lisäksi kukaan ei osaa vastata sihen miksi nuo "hallusinaatiot ja unikuvat" ovat kaikilla niin samankaltaisia. Huomioitavaa on myös se että jotkut ihmiset (kuten minä) saavat unihalvauksia ilman mitään hallusinaatioita, pelkoa tai pahan läsnäolon tunnetta. Voi myös tapahtua niin että ainoastaan osa kehosta on halvaustilassa.

Siispä unihalvauksessa esiintyville hallusinaatioille ei ole mitään todistettua varmaa tieteellistä selitystä. Ainoastaan teorioita. Yliluonnollisen olemassaolo on siis varteenotettava teoria siinä missä kaikki muutkin , niin kauan kun niitä ei voida todistaa tieteellisesti.

Vierailija
52/59 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkin uskonluopiot. Kuinka kehtaatte väittää ettei demoneita ole olemassa. Olette itse käveleviä demonin riivaamia otuksia. En voi tehdä muuta kuin rukoilla teidän puolesta ja toivoa että Jumala antaa teille anteeksi.

Vierailija
53/59 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä mitä sanoa, mutta ymmärrän sua ap. Mä saan kanssa ihan samanlaisia unihalvauksia, yleensä en kyljellään, mutta jos saan, niin ovat juurikin tuollaisia, että joku tulee halaamaan takaapäin lusikkaan.
Selällään nukkuessa saattaa tulla välillä vaan ihan "lälly" unihalvaus, eli en vaan voi liikkua enkä huutaa, mutta ei muuta. Välillä taas näen kun joku pitää minua paikoillaan tai seisoo vieressä.
Jos näistä yrittää kertoa jollekkin, joka ei ole unihalvausta kokenut, niin kyllähän se sua hulluna pitää. :/

Vierailija
54/59 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:21"]

Senkin uskonluopiot. Kuinka kehtaatte väittää ettei demoneita ole olemassa. Olette itse käveleviä demonin riivaamia otuksia. En voi tehdä muuta kuin rukoilla teidän puolesta ja toivoa että Jumala antaa teille anteeksi.

[/quote]

paviaani

Vierailija
55/59 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koin jotain tuollaista muutama päivä sen jälkeen, kun olin tullut uskoon. Mitään ei huoneessa näkynyt, mutta se tunne mikä paikalle laskeutui oli ihan hirveä. Painostava ja sellainen puhtaan pahuuden läsnäolo, en pystynyt liikkumaan enkä huutamaan apua. Lopulta sain taisteltua suuni auki ja huusin 'Jeesus auta!'. Halvaustila/pahuus katosivat saman tien. En ole koskaan aiemmin tälläistä halvaustilaa kokenut, eikä sellaista ole esiintynyt tuon kyseisen yön jälkeen.

Vierailija
56/59 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös kokemusta unihalvauksista vuosien ajalta, niiden takia olen saanut unilääkityksenkin. Just viime yönä tuli taas halvauskohtaus, ja erikoista oli se, että kissani, joka nukkuu kylkeni päällä öisin, tuijotti myös siihen samaan suuntaan jossa itse näin sen "demonin", ja sähähti. Jäi vain taas mietityttämään, onko se todella pelkkä unihallusinaatio ja mun päässä.. Mutta enää en näistä kenellekään puhu, etteivät pidä hulluna. Ja ne, jotka eivät tätä ilmiötä ole kokeneet, turha kommentoida.

Vierailija
57/59 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:42"]

Mä koin jotain tuollaista muutama päivä sen jälkeen, kun olin tullut uskoon. Mitään ei huoneessa näkynyt, mutta se tunne mikä paikalle laskeutui oli ihan hirveä. Painostava ja sellainen puhtaan pahuuden läsnäolo, en pystynyt liikkumaan enkä huutamaan apua. Lopulta sain taisteltua suuni auki ja huusin 'Jeesus auta!'. Halvaustila/pahuus katosivat saman tien. En ole koskaan aiemmin tälläistä halvaustilaa kokenut, eikä sellaista ole esiintynyt tuon kyseisen yön jälkeen.

[/quote]

Juuri samoin kävi minulle. Ajanmittaa nuo häviävät. Koettavat vain pelotella ja ovat raivoissaan pelastumisestasi.

Vierailija
58/59 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:01"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:42"]

[/quote]

Juuri samoin kävi minulle. Ajanmittaa nuo häviävät. Koettavat vain pelotella ja ovat raivoissaan pelastumisestasi.

[/quote]

Vielä - ehkä noiden tarkoitus on vahvistaa uskoasi ja tietoasi oikeista pahoista voimista.

Vierailija
59/59 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette siis usko Jeesukseen ja jopa pilkkaatte täällä ja vakuutatte että ette ole kristittyjä. Silti tiukan paikan tullen, huudatte Jeesusta apuun, ja kun olette saaneet avun, voitte taas unohtaa ja kieltää hänet.

Ihan oikeasti. Jeesus auttaa teitä ja mitä te teette?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi