Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ryyppäsin kaikki rahani. Ja lapselle pitäisi olla ruokaa viikoksi!

Vierailija
12.04.2015 |

Yleinen haukkumisketju siis. 

Antakaa palaa, ansaitsen sen. 

Tilanne on siis sellainen, että tänä viikonloppuna meni täysin överiksi paikallisissa baareissa. Tilillä on 20 euroa ja lapsi on tästä illasta lauantai-iltaan luonani. 

Eikä nyt mitään Martta-kerho -vinkkejä, kiitos. Brutaalia haukkumista siis toivon, jotta parantaisin tapani. 

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:35"]

Riisi-tonnikalaseosta voi syödä muutaman päivän, on halpaa. Puuro on ilmaista jos sulla on hiutaleita kaapissa. Tee iso satsi keittoa, jossa paljon perunaa ja muita halpoja kasviksia ja sit jotain proteiinia. Mene diakonille ja leipäjonoon.

Ja lopeta päihteiden käyttö TÄHÄN. Tai sit luovu kokonaan lapsesi huoltajuudesta. En voi ymmärtää kuinka kauheita "vanhempia" voi olla olemassa (vaikka sinuakin paskempia ikävä kyllä on) :(

[/quote]

Haluan korostaa, että lapsi oli isällään. En missään tapauksessa harrasta tällaista, jos lapsi on minulla. 

Nyt on vain hataria muistikuvia siitä, mihin rahat oikein paloivat. Minulle tarjottiin kyllä juomia, ostin vissiin sitten vastavuoroisesti toisillekin. Taksilla lähdettiin jonnekin ja siinä vaiheessa lyö tyhjää. 

Aamulla kuitenkin kotiin selvisin. 

Vierailija
102/128 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroonia ja ketsuppia sekä kaurahiutaleita ja vettä ni voitte ehkä vielä vuokrata leffan. Toivottavasti oli ryyppy tämän arvoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:33"]

Ei! 

Haluan kunnon ruoskintaa! Solvatkaa niin perkeleesti, ettei tällaista ikinä enää pääse tapahtumaan. 

Miten usein täällä on sellaista ja sitten, kun oikein toivoo, niin ihan leppeitä sanamuotoja vain kommenteissa. 

ap

[/quote]

Jep jep, juopot on oikeesti aina ihan helvetin itsekkäitä. Tässäkin ap esittää katuvaa, mutta oikeasti tässäkin on nyt juoppo itse pääosassa eikä juopon lapsi. Juu, huomattiin sinut nyt ja huomattiin että oot ryypänny ja huomattiin, että lapsi on luonasi viikon.

Riittikö nyt sun osalta huomio?

Osta sitä ruokaa tänään minkä saat ja mene huomenna hakemaan apua. Monta vaihtoehtoa ketjussa on jo tarjottu, mikäli huomasit niitä itsesäälisi ja omakorostuksesi keskeltä. Nyt on sinut huomattu ja nyt on aika ajatella LASTA.

[/quote]

Joo, en mene tänään kauppaan, mutta huomenna. 

Olen laatinut listan, niin hyvin kuin vain kykenen. Itse asiassa muistin, että pakastimessa on suurehko lohipala. Perunalla ja sipulilla siitä saa oivan lohikeiton pariksi päiväksi. 

Sitten leivon sämpylöitä. Juustoakin näköjään on tosi iso klöntti. 

Kyllä tämä tästä... ja kiitos kovasti muistutus itsekkyydestä. Sitähän tuo riekkuminen tavallaan aina on. Mutta miksei joskus ihan itsekkäästi saisi olla itselläkin kivaa? Vaikka lapsi on olemassa. 

Pitääkö heti äitinä ajatella, että kaikki (KAIKKI) on aina ja vain lapselle. Enkö minäkin ole olemassa ja huomion arvoinen, minkä kyseenalaistit. 

Vierailija
104/128 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:52"]

Ei! 

Haluan kunnon ruoskintaa! Solvatkaa niin perkeleesti, ettei tällaista ikinä enää pääse tapahtumaan. 

Miten usein täällä on sellaista ja sitten, kun oikein toivoo, niin ihan leppeitä sanamuotoja vain kommenteissa. 

ap

[/quote]

Jep jep, juopot on oikeesti aina ihan helvetin itsekkäitä. Tässäkin ap esittää katuvaa, mutta oikeasti tässäkin on nyt juoppo itse pääosassa eikä juopon lapsi. Juu, huomattiin sinut nyt ja huomattiin että oot ryypänny ja huomattiin, että lapsi on luonasi viikon.

Osta sitä ruokaa tänään minkä saat ja mene huomenna hakemaan apua. Monta vaihtoehtoa ketjussa on jo tarjottu, mikäli huomasit niitä itsesäälisi ja omakorostuksesi keskeltä. Nyt on sinut huomattu ja nyt on aika ajatella LASTA.

[/quote]

Olen laatinut listan, niin hyvin kuin vain kykenen. Itse asiassa muistin, että pakastimessa on suurehko lohipala. Perunalla ja sipulilla siitä saa oivan lohikeiton pariksi päiväksi. 

Kyllä tämä tästä... ja kiitos kovasti muistutus itsekkyydestä. Sitähän tuo riekkuminen tavallaan aina on. Mutta miksei joskus ihan itsekkäästi saisi olla itselläkin kivaa? Vaikka lapsi on olemassa. 

Pitääkö heti äitinä ajatella, että kaikki (KAIKKI) on aina ja vain lapselle. Enkö minäkin ole olemassa ja huomion arvoinen, minkä kyseenalaistit. 

[/quote]

No ei aina, mutta sinun tapauksessasi olet ryypännyt rahat joilla sun piti ruokkia lapsi. Silloin on ihan oikeasti syytä miettiä sitä itsekkyyttä.

Vierailija
105/128 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lasten isä on juoppo ja käytös kuulostaa tutulta. No, meillä on ihan asualliset välit ja hän osaa/uskaltaa sanoa, että mokasin, anteeksi. Ja minä oon jokusen kerran vienyt ruokakassin lasten mukana. Ettei lasten tarvitse kärsiä vaikka vanhempi hölmöilee. Enkä minä mene vahtimaan sitä, syökö isä niitä ruokia myös.

Vierailija
106/128 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahellakympillä saa aika paljon jos on ees jtn kaapissa valmiina.

Vierailija
107/128 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei! 

ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vau. Vedit pohjat vaikka luulin ettet pääse enää alemmas. Kyllähän pitää ÄIDILLÄ olla oikeus ryypätä rahansa, vaikka on tiedossa että lapsi on luonaan viikon. Ja normaalijärjellä varustettu tajuaa että lapsi tarvitsee ruokaa ja tulee muitakin kuluja.

Olet kyllä todellista roskaa. Ja taatusti tämä ei ole ainutkertainen tilanne elämässäsi. Eikä viimeinen.

Vierailija
108/128 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:59"]

Ei! 

ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vau. Vedit pohjat vaikka luulin ettet pääse enää alemmas. Kyllähän pitää ÄIDILLÄ olla oikeus ryypätä rahansa, vaikka on tiedossa että lapsi on luonaan viikon. Ja normaalijärjellä varustettu tajuaa että lapsi tarvitsee ruokaa ja tulee muitakin kuluja.

Olet kyllä todellista roskaa. Ja taatusti tämä ei ole ainutkertainen tilanne elämässäsi. Eikä viimeinen.

[/quote]

Ja ennen kuin kukaan tulee nillittämään niin totean että ihan yhtä roskasakkia on isä, joka ryyppää rahansa kun lapsi tulee kylään. Vanhempien on vain tajuttava se, etteivät he enää ole vastuussa vain itsestään. Ap ei ole sitä tajunnut vaan jatkaa itsekästä elämäänsä kuten alkoholistit ja narkit yleensäkin tekevät. Sääli lapselle.

Vierailija
109/128 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:21"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:20"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:18"]

Selitä tilanne lapsen äidille. Sopikaa että tulee luoksesi joku toinen viikko?

[/quote]

Olen se äiti!

ap

[/quote]

Siinä tapauksessa haista vittu ja kärsi ilman apua. Et varmaan muutenkaan ole kovin hyvä äiti, jos lapsesi asuu ilmeisesti pääasiallisesti isällään?
[/quote]

Ahaa siis isälle tällainen käytös ois ollut ihan ok mutta äiti voi haistaa vitun? Niinpä niin..

Vierailija
110/128 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sua jaksa ruoskia tai sääliä. Se miten kuvailet tilannetta kertoo siitä että et ole valmis muuttumaan, eikä tää tuu jäämään viimeiseksi kerraksi. Onneksi lapsellasi on kouluruokailu ja ilmeisesti hyvä isäkin.
Oma äitini oli alkoholisti ja yksinhuoltaja, mutta pystyi aina sentään tarjoamaan minulle terveellistä ruokaa. Jotkut ihmiset pystyvät pitämään lapsensa perustarpeet etusijalla vaikka elämänhallinta muuten olisikin niin ja näin. Kaikkea hyvää toivotan lapsellesi kuitenkin.

Vierailija
111/128 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 20ellä saa ostettuu ja laitettuu ihan ok safkaa viikoksi. Pitää vain olla jonkin verran kreatiivinen luonne. Ihan oikeesti. No problem.

Vierailija
112/128 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo, kai sitä nyt äitikin saa vähän nollata. Mulla on usein ihan ilman ryyppäämistäkin 20e viikoks rahaa, kyllä sillä viikon sapuskat kahdelle saa. Soija-makaronilaatikkoa, sosekeittoa, sämpylöitä Ym. Pizzaakin on edullista tehdä, kun juustoakin löytyy. En mä ees lähtis kauheeta morkkista tosta ottamaan, on ihan sallittua joskus. Ja 20e sentään jäikin :)

Vierailija
113/128 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiijätkö mitä? En tunne yhtään kaltaistasi ääliötä. Onneksi en. Ja jos tuntisin, yrittäisin olla tuntematta. Itseään pelkästään ajattelevat paskat ovat vastenmielisiä. En voi käsittää, miten jollain voi mennä oma etu lapsen edun edelle. En millään.

Tee lapsestasi lastensuojeluilmoitus, jossa mainitset, että äitinsä luona lapsen perustarpeet kuten syöminen ja laadukas ruoka laiminlyödään. Vältyt lapsen pitämiseltä, lapsi välttyy sinulta ja saat ryypätä itsesi hunningolle ihan rauhassa. Paras ratkaisu.

Vierailija
114/128 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän 20€ saa viikoksi lapselle ruokaa hyvinkin jos ei ravintoarvoista ja ruuan laadusta välitä

Vierailija
115/128 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan alkoholisti tämän palstan avulla ole parantunut. Tässäkin todennäköisesti käy niin, että kun ap selviää rahallisesti jotenkin viikosta ja morkkis häviää, ryyppy hirttää taas kiinni. Ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
116/128 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin haluat että sinua haukutaan täällä ja sitten kun joku niin tekee puolustelet itseäsi ja toimintaasi... todella katuvalta vaikutat.

Jos haluat että tämä ketju saisi sinut ymmärtämään että näin ei voi tehdä enää koskaan niin on aika huonosti asiat. Sinun pitäisi se ihan itse ymmärtää ilman mitään ulkopuolisten toteamisia ja kehotuksia...

Auttaisiko asiaa ehkä paremmin lastensuojeluilmoitus? Sitäkö sinä toivot tämän kautta saavasi?

Vierailija
117/128 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:22"]

kyllähän 20€ saa viikoksi lapselle ruokaa hyvinkin jos ei ravintoarvoista ja ruuan laadusta välitä

[/quote]

Niinpä! Kaksi juustohampurilaista illalliseksi joka päivä niin riittä rahat vielä viinipulloonkin!

Vierailija
118/128 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa 20e kunnon pöperöt molemmille, varsinkin jos olet vähä ruokainen. Makaronilaatikko, meillä kestää 2pv ja kaksi paljon syövää niin tuntuisi riittävän teille ainakin kolmeksi päiväksi. Maksaa semmosen about 5e, riippuen onko munia ja maitoa valmiina. Suunnittelet viikon ruuat ja ostat ainoastaan niitä mitä listassa on. Miksi ihmeessä koirasta pitäisi luopua, varsinkin jos vanhemman puoleinen? Kaikki teistä möisi pitkäaikaisen ystävän nopeata jonnekkin, että saa ensiviikoksi ruokaa? Tuskin monikaan. Ap hyi sinua, seuraavalla kerralla mietit prioriteetit ensin!
N21

Vierailija
119/128 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita, että lapsella on myös iltapäiväkerho, jossa saa välipalan. 

Joten ma-ti menee lohikeitolla. Ostan munia ja teen munakokkelia lisukkeeksi. Ja siis leivon sämpylöitä. 

Yksi jauhelihapaketti, kolmisen litraa maitoa, porkkanoita raasteeksi, niin saan munien kera makaronilaatikon ke-to. 

Perjantaina sitten tuo kaapissa jähmöttävä hernekeittopurkki. 

Aamuisin puuroa. Tajusin, että kaapissa onkin jopa avaamaton kaurahiutalepaketti. C-vitamiinin saatavuuden varmistan litralla tuoremehua. 

Ei siis mitään gourmeeta tule tämä viikko olemaan, mutta ravinto-opillisesti tyydyttävää ja emme jää nälkäisiksi. Tai lapsi ei ainakaan jää, se on varma. 

Huonompi homma tässä on se, että poltan tupakkaa, joten yksi aski on pakko ostaa näillä rahoilla. 

ap

Vierailija
120/128 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti poltat tupakkaakin. Lähetä lapsi pois niin saat kaljaa ja tupakkaa koko rahalla ja voit tutkiskella omaa napaasi. Roska.