Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ryyppäsin kaikki rahani. Ja lapselle pitäisi olla ruokaa viikoksi!

Vierailija
12.04.2015 |

Yleinen haukkumisketju siis. 

Antakaa palaa, ansaitsen sen. 

Tilanne on siis sellainen, että tänä viikonloppuna meni täysin överiksi paikallisissa baareissa. Tilillä on 20 euroa ja lapsi on tästä illasta lauantai-iltaan luonani. 

Eikä nyt mitään Martta-kerho -vinkkejä, kiitos. Brutaalia haukkumista siis toivon, jotta parantaisin tapani. 

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:44"]Juu onhan tuolla kyllä minultakin yksi kommentt, jonka voi tulkita puolusteluksi. 

Yritän selventää: en puolustele tätä överiksi menoa ja rahojen tuhlaamista juomiseen. En kuitenkaan ajattele, ettei äiti saa koskaan baarissa käydä, kuten joistain viesteistä oli vähintäänkin rivien välistä luettavissa. 

ap
[/quote]
Juuh, yksi kommentti juu... ts kaikki kommenttisi. Ja kyllä normaalilla järjellä varustettu, lapsen edun itsensä edelle laittava vanhempi saa joskus käydä viihteellä, tottakai, mutta jos on niin tahvo että käyttää siihen lapsen ruokarahat, ei selvästikään ole mitään aihetta vaihtaa viihteelle!

Vierailija
42/128 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:44"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:58"]Unohdin mainita, että lapsella on myös iltapäiväkerho, jossa saa välipalan.  Joten ma-ti menee lohikeitolla. Ostan munia ja teen munakokkelia lisukkeeksi. Ja siis leivon sämpylöitä.  Yksi jauhelihapaketti, kolmisen litraa maitoa, porkkanoita raasteeksi, niin saan munien kera makaronilaatikon ke-to.  Perjantaina sitten tuo kaapissa jähmöttävä hernekeittopurkki.  Aamuisin puuroa. Tajusin, että kaapissa onkin jopa avaamaton kaurahiutalepaketti. C-vitamiinin saatavuuden varmistan litralla tuoremehua.  Ei siis mitään gourmeeta tule tämä viikko olemaan, mutta ravinto-opillisesti tyydyttävää ja emme jää nälkäisiksi. Tai lapsi ei ainakaan jää, se on varma.  Huonompi homma tässä on se, että poltan tupakkaa, joten yksi aski on pakko ostaa näillä rahoilla.  ap [/quote] Tupakkaa PAKKO ostaa? Ei jumalauta! Saatanan helvetti. Ei siitä sanat kuvailemaan sitä miten kuvottava olet, ap. Ota nyt itseäsi vittu edes SEN vertaa niskasta kiinni, ettet käytä viimeisistä rahoistasi NELJÄSOSAA siihen, että pääset kiskomaan myrkkykäärylettä naamaan. Kaikki loppu raha menee nyt lapsen elättämiseen eikä sinun ällöttäviin harrastuksiisi!

[/quote]

Valitettavasti olen niin riippuvainen nikotiinista, että sen yhtäkkinen lopettaminen tässä tilanteessa saisi minut hulluuden partaalle. 

Kävin siis jo seitsemältä kaupassa ja yhden askin ostin. Sen on riitettävä siis ensi maanantaihin asti. Ymmärrän hyvin kyllä pointin.  Lohkaisi tosiaan leijonanosan budjetista. 

Kasasin kaikki kolikot huushollista ja parit juomatölkit  ja -pullot. Siitä tuli 15 euroa. 

Ruokavarastot olivat suht kattavat lisukkeisen osalta. Minulla on perunaa, perunamuusijauhetta, riisiä, spagettia ja makakronia hyvin. Pakastimessa on jonkin verran leipää ja yhdelle aterialle ranskiksia. Myös marjoja löytyy. Lisäksi on siis paketillinen kaurahiutaleita. Hygieniatuotteet ovat kunnossa myös viikoksi eli saippuat, veskipaperi ym. 

Ostin jauhelihaa, halpaa lenkkimakkaraa, pekonia ja kinkkua, kalapuikkoja sekä vähän tuoreita ja pakastettuja vihanneksia. Banaaneja, tuormehua ja maitotuotteita. 

(ja itse asiassa vielä koiran pateen, ettei nyt pelkällä kuivaruualla joudu elelemään mun tyhmyyden takia)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:41"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:40"]Minulla on oikeus tehdä omalla kehollani mitä huvittaa. Ihan turha moralistien tulla sanomaan mitä en muka saisi tehdä. Olen sen arvoinen. [/quote] Entä lapsesi oikeudet? Oletko idiootti?

[/quote]

Minähän sen lapsen olen tehnyt. Vapaa maa.

Vierailija
44/128 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:50"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:44"]Juu onhan tuolla kyllä minultakin yksi kommentt, jonka voi tulkita puolusteluksi.  Yritän selventää: en puolustele tätä överiksi menoa ja rahojen tuhlaamista juomiseen. En kuitenkaan ajattele, ettei äiti saa koskaan baarissa käydä, kuten joistain viesteistä oli vähintäänkin rivien välistä luettavissa.  ap [/quote] Juuh, yksi kommentti juu... ts kaikki kommenttisi. Ja kyllä normaalilla järjellä varustettu, lapsen edun itsensä edelle laittava vanhempi saa joskus käydä viihteellä, tottakai, mutta jos on niin tahvo että käyttää siihen lapsen ruokarahat, ei selvästikään ole mitään aihetta vaihtaa viihteelle!

[/quote]

Siis oikeesti on muutkin tänne kirjoittanut. En puolustele, miksi se nyt on niin vaikea ymmärtää. Miksi puolustelisin? Mitä ihmeen puolusteteltavaa tässä tilanteessa voisi olla. 

Kukaan ei pakottanut, ei edes painostanut baariin eikä jatkoillekaan (mikäli nyt muistan). Kukaan ei pakottanut minua ottamaan vastaan tarjottuja juomia puhumattakaan ostamaan itse. 

Pari tuntia episodista on aika lailla mustanpuhuvaa aivokuoressa. Mutta ei nyt mitään seksiakteja tapahtunut, se on varma. 

Vierailija
45/128 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:55"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:41"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:40"]Minulla on oikeus tehdä omalla kehollani mitä huvittaa. Ihan turha moralistien tulla sanomaan mitä en muka saisi tehdä. Olen sen arvoinen. [/quote] Entä lapsesi oikeudet? Oletko idiootti?

[/quote]

[/quote]
Mutta lapsesi ei ole valinnut syntyä päihdeongelmaisen lapseksi.

Vierailija
46/128 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:26"]

Täällä joku jo tarjosi viittäkymppiä peruspanosta, eikö raha kelpaa? Kumminkin olet kännissä antanut ilmaiseksi.

[/quote]

Joskus oon, se on totta. Mutta ei nyt huokuttele huoraaminen kuitenkaan. Jos olen antanut, niin hetkellisestä himosta olen sen tehnyt. Eri asia myydä itseään. 

ap

(sori, kun unohdan välillä tämän ap-merkinnän. Siksi voi tulla joitain väärinkäsityksiä tietty.)

Vierailija
47/128 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:55"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:41"]

[/quote]

[/quote]

Tämä nyt esim. en ole minä!

ap

Vierailija
48/128 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:55"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:41"]

[/quote]

[/quote]

Taisi mennä vähän ohi sinulta... Minkäs sitä tyhmyydelleen mahtaa. Olisit jättänyt sen lapsen tekemättä, koira olisi riittänyt sulle hyvin. Toivottavasti lapsella on terveitä aikuisia lähipiirissään, ettei kärsi niin pahasti vajakista äidistä.

Vierailija
49/128 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh... olet ihan hakoteillä. Ei sinun pidä lopettaa ryyppäämistä sen takia, että täällä me muut haukumme sinua. Sinun pitää lopettaa ryyppääminen ja juhliminen itsesi ja lapsesi takia.

Vierailija
50/128 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:33"]

Ei! 

Haluan kunnon ruoskintaa! Solvatkaa niin perkeleesti, ettei tällaista ikinä enää pääse tapahtumaan. 

Miten usein täällä on sellaista ja sitten, kun oikein toivoo, niin ihan leppeitä sanamuotoja vain kommenteissa. 

ap

[/quote]

Jep jep, juopot on oikeesti aina ihan helvetin itsekkäitä. Tässäkin ap esittää katuvaa, mutta oikeasti tässäkin on nyt juoppo itse pääosassa eikä juopon lapsi. Juu, huomattiin sinut nyt ja huomattiin että oot ryypänny ja huomattiin, että lapsi on luonasi viikon.

Riittikö nyt sun osalta huomio?

Osta sitä ruokaa tänään minkä saat ja mene huomenna hakemaan apua. Monta vaihtoehtoa ketjussa on jo tarjottu, mikäli huomasit niitä itsesäälisi ja omakorostuksesi keskeltä. Nyt on sinut huomattu ja nyt on aika ajatella LASTA.

[/quote]

Joo, en mene tänään kauppaan, mutta huomenna. 

Olen laatinut listan, niin hyvin kuin vain kykenen. Itse asiassa muistin, että pakastimessa on suurehko lohipala. Perunalla ja sipulilla siitä saa oivan lohikeiton pariksi päiväksi. 

Sitten leivon sämpylöitä. Juustoakin näköjään on tosi iso klöntti. 

Kyllä tämä tästä... ja kiitos kovasti muistutus itsekkyydestä. Sitähän tuo riekkuminen tavallaan aina on. Mutta miksei joskus ihan itsekkäästi saisi olla itselläkin kivaa? Vaikka lapsi on olemassa. 

Pitääkö heti äitinä ajatella, että kaikki (KAIKKI) on aina ja vain lapselle. Enkö minäkin ole olemassa ja huomion arvoinen, minkä kyseenalaistit. 

[/quote]

Ei kaiken tarttekaan olla lapselle, mutta kyllä, lapsi tulee AINA ensin niin kauan kuin on kykenemätön huolehtimaan ja rahoittamaan oman elämänsä. Jos lapsi tarvitsee hoitoa, minnekkään ei lähdetä. Jos lapsi tarvitsee ruokaa niin rahoja ei tuhlata. Vasta siinä vaiheessa kun lapsella on kaikki kunnossa saa miettiä itseään. Sinä päätit sen lapsen hankkia, ja samalla teit päätöksen huolehtia siitä. Se tarkoittaa että aina lapsi ennen kaikkea.

Vierailija
51/128 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:20"]

Myy koira, ihan oikeasti. Sekarotuisestakin saa pari sataa, sillä ruokkii lapsen hyvin.

[/quote]

Ei rakasta ystvävää myydä!

Vierailija
52/128 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 10:07"]

Myy koira, ihan oikeasti. Sekarotuisestakin saa pari sataa, sillä ruokkii lapsen hyvin.

[/quote]

[/quote]

Eipä tosiaan tullut mieleenkään. Lapsi myös rakastaa koiraamme. Se nyt vasta kauheata olisi, että myisin koiran ruokarahoiksi. 

Ei tule kuuloonkaan. Voiko joku tosissaan ehdottaa tuollaista?

ap

Vierailija
53/128 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kuka maksaa koirasta? Niitä saa löytöeläinkodeista ihan ilmaiseksikin.

Vierailija
54/128 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 10:12"]

[/quote]

[/quote]

Kuka maksaa koirasta? Niitä saa löytöeläinkodeista ihan ilmaiseksikin.

[/quote]

Ilmaiseksi ei saa. Ainakin satasen ottavat hoidosta ja muutenkin sillä varmistavat, että edes jossain määrin ollaan tosissaan koiraa ottamassa. 

Mutta tästä nyt turha tässä ketjussa on jauhaa, koska en ole myymässä koiraani. Se on rotukoira ja näytteyissä palkittu. Joten joku jotain varmasti maksaisi. 

MUTTA EI TULE KYSYMYKSEEN!

ap

Vierailija
55/128 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa, että koira on ap:lle tärkeämpi kuin lapsi. Vähistä rahoista meni vielä pateeta ostamaan piskille, vaikka oli tätä papanaa riittävästi. 

Vierailija
56/128 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:09"]

Sulla on siis ilmeisesti ihan hyvä työpaikka. Miten sulla ei ole yhtään säästöjä? Kuinka usein tällaista holtitonta ryyppäämistä ja rahankäyttöä oikein tapahtuu? Hae apua, että saat alkoholin ja rahan käytön kuriin. Lastasi rakastavana äitinä lopetat myös tupakoinnin. Tänään.

[/quote]

Ihan hyvä duuni on, ei siinä mitään. Mutta maksan asuntolainaa, niin kyllä se vähän päälle kolmen tonnin palkka hiipuu siinä vaiheessa, kun kuukausierät on maksettu. Tietysti laajakaista ja puhelimet ovat pakolliset. 

Lisäksi tulee tällainen ylellisyys kuin Hesari. Mieluummin tingin kuitenkin juomisesta kuin tästä. Lapsi harrastaa aika kallista lajia sitten vielä. Mutta isä maksaa kyllä siitä puolet. 

Tiukoilla ollaan, kuten keskipalkkaiset ylipäänsä. 

Se ei kuitenkaan tähän tilanteeseen ole oikeutus. Ei tod. 

ap

Vierailija
57/128 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et liioin ole kykenevä koiranhoitajaksi, jos vietät yösi ties missä ja koirasi on kotona ilman ruokaa ja ulkoilutusta epäinhimillisen pitkiä aikoja. Miksi kaltaistesi täytyy hankkia lapsia ja/tai eläimiä, kun teillä ei selvästikään ole mitään rahkeita huolehtia kenestäkään?????

Vierailija
58/128 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:44"]

Et liioin ole kykenevä koiranhoitajaksi, jos vietät yösi ties missä ja koirasi on kotona ilman ruokaa ja ulkoilutusta epäinhimillisen pitkiä aikoja. Miksi kaltaistesi täytyy hankkia lapsia ja/tai eläimiä, kun teillä ei selvästikään ole mitään rahkeita huolehtia kenestäkään?????

[/quote]

Ei ei... näin ei ole. 

Lähdin seitsemältä illalla ja naapurin kanssa (jolla on avaimiet tänne ja vastavuoroisesti minulla on hänen avaimensa) sovittiin, että lenkittää siinä kymmenen paikkeilla vielä ja kotiin tultuani vein heti koiran ulos. Oisko kello ollut kahdeksan aamulla, jotain niillä paikkeilla kuitenkin. 

Ihan varmasti pääsi ulos kunnolla!

ap

Vierailija
59/128 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:44"]

[/quote]

Ei ei... näin ei ole. 

Lähdin seitsemältä illalla ja naapurin kanssa (jolla on avaimiet tänne ja vastavuoroisesti minulla on hänen avaimensa) sovittiin, että lenkittää siinä kymmenen paikkeilla vielä ja kotiin tultuani vein heti koiran ulos. Oisko kello ollut kahdeksan aamulla, jotain niillä paikkeilla kuitenkin. 

Ihan varmasti pääsi ulos kunnolla!

ap

[/quote]

Ja koiralla on aina tietysti vettä ja kuivamuonaa tarjolla. Kerran päivässä saa jotain tuoretta, esim. kieltä tai maksaa tai kotiruuan tähteitä laittelen vaikka piimän kanssa tarjolle. 

Älkää nyt tästä koirasta olko huolissanne. Ei pointti yhtään tässä jutussa. 

Vierailija
60/128 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaapissasi ole nuudeleita tai manna suurimoit?