Mies avaa joka ilta ruoan kanssa viinipullon
Juodaan se sitten puoliksi, mutta ollaanko me alkoholisteja?
Kommentit (67)
Alkoholi on solumyrkky. As simple as that.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan kokemuksella, että olette. Itse join ennen päivittäin tuon määrän ja vaikka olin aivan toimintakykyinen normaali ihminen, niin kyllä se riippuvuutta oli. Välillä jo aamulla mietin sitä illan viinilasillista ja todella vaikeaa oli lopettaa juominen. Yhteisellä päätöksellä puolison kanssa ja alkoholittomilla korvikkeilla lopetettiin.
Siis alkoholittomilla viineillä? Vai noillain muilla.
Hyvä päätös, jota ei varmaan kukaan kadu, joka sen tekee vaan.
Alkoholitonta viiniä join ihan alkuun pari viikkoa. Sitten alkoi tympiä viinin maku, kun ei siinä alkoholia ollut ja siirryin hetkeksi limsahyllylle. Pian limsatkin jäi.
En ole tosiaan katunut. Ennen sitä selitteli alkoholin juomista raskaalla arjella ja rentoutumisen tarpeella. Lopetettuani huomasin, ettei arki niin raskasta olekaan, mutta jatkuva alkoholin juominen sai aikaan lieviä masennus- ja ahdistusoireita.
Vaihtakaa alkoholittomaan olueen. Hämmästytte, miten aidon makuisia niitä on. Ja nykyään on myös hyviä alkottomia viinejä, tosin niitä joutuu vähän pidemmän aikaa etsimään, että löytää hyvän. Pahimmat alkottomat viinit tosi pahoja (kun taas lähes kaikki alkottomat oluet tosi hyviä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan kokemuksella, että olette. Itse join ennen päivittäin tuon määrän ja vaikka olin aivan toimintakykyinen normaali ihminen, niin kyllä se riippuvuutta oli. Välillä jo aamulla mietin sitä illan viinilasillista ja todella vaikeaa oli lopettaa juominen. Yhteisellä päätöksellä puolison kanssa ja alkoholittomilla korvikkeilla lopetettiin.
Siis alkoholittomilla viineillä? Vai noillain muilla.
Hyvä päätös, jota ei varmaan kukaan kadu, joka sen tekee vaan.
Alkoholitonta viiniä join ihan alkuun pari viikkoa. Sitten alkoi tympiä viinin maku, kun ei siinä alkoholia ollut ja siirryin hetkeksi limsahyllylle. Pian limsatkin jäi.
En ole tosiaan katunut. Ennen sitä selitteli alkoholin juomista raskaalla arjella ja rentoutumisen tarpeella. Lopetettuani huomasin, ettei arki niin raskasta olekaan, mutta jatkuva alkoholin juominen sai aikaan lieviä masennus- ja ahdistusoireita.
Juuri näin koin itsekin, kun syksyn olin juomatta ja nyt ketuttaa kun jouluna on tullut juotua. Olen sellainen, että jos kotona on viiniä, se on pakko juoda pois. Hiljalleen. Mutta se ei maistu hyvälle eikä siitä tule hyvä olo. Vaan aiheuttaa juuri masennusta ja synkkyyttä, ja väsymystä. Odotan vaan että saan juotua kaiken pois kotoa.
Itse tissuttelen illasta helposti kaksikin viinipulloa, eihän se pullo ole kuin jotain kuusi alkoholi annosta. Otan ehkä kerran kahdessa kuukaudessa, en kuitenkaan enempää.
Paljon vaikuttaa sekin, onko ns. isoluinen vain pieni. Mun pinta-ala on vähäisehkö, joten tulen humalaan jo puolestatoista lasista. Sitten en enää muista olevani humalassa, joten jatkan viinin nauttimista samaa tahtia kuin isokokoisemmat, jotka edelleen sivistyneesti selvin päin ja minä tillin tallin. Tosi vähän muistetaan korostaa sitä, että lasi viiniä on eri kokoisille ihmisille eri asia samalla tavalla kuin 2000 kcal päivässä ei tosiaankaan ole sama asia 175-senttiselle ja 157-senttiselle kropalle, toiselle ehkä sopiva päiväannos ja toiselle ihan liikaa.
Näin on, on hyvä ainakin kokeilla olla vaikka yksi viikko ilman, jollei onnistu, niin silloin se on ongelma. Ostakaa ap pikkupulloja 0, 375.