Miksi täytyy lapsia ja heidän puolisoitaan nöyristellä
Jotta he pysyvät hyvällä tuulella ja heitä jotenkin jaksan? Viimeiset lähti tänä aamuna. Koko ajan jännitin kelpaako ruoka, onko erikoisruokavaliot huomioitu, oikea kauramaito, pyydän oikealla lailla ruokapöytään tuputtamatta tai hoputtamatta, koko ajan valppaana huomaamaan ärsyyntynyt ilme tai keskinäiset katseenvaihdot.
Ymmärrän että lapsenikin ovat jännittyneitä ettei heidän puolisonsa kovasti pääse morkkaamaan vierailun jälkeen.
En ymmärrä miksi he tulevat, kukaan ei nauti kolmen vuorokauden yökylästä.
Kommentit (14)
Tietysti äidit ja anopit on noloja, onko kukaan koskaan täällä vauvalla sanonut mitään myönteistä näistä mummoista?
Ei kukaan halua kertoo miksi tulee lapsuuden kotiinsa tai anoppilaan naama nyrpyssä? Eikö kaikilla olisi mukavampaa ilman turhia vierailuja, velvollisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan halua kertoo miksi tulee lapsuuden kotiinsa tai anoppilaan naama nyrpyssä? Eikö kaikilla olisi mukavampaa ilman turhia vierailuja, velvollisuudesta.
Minä käyn lapsuuden kodissa koska äiti niin kovasti pyytää (eli se velvollisuudentunne) ja sisaruksia on kiva nähdä. Mutta tunnistan kyllä nuo arvostelevat katseenvaihdot yms. Voi kun joskus saisi lapseni ottaa ruokaa ilman että aina pitää kommentoida isoon ääneen että ottiko nyt liikaa vai liian vähän, ja voi kun kerran saisi istua kokonainen aterian kuuntelematta voivottelua siitä miten homojen esilläolo on niin rankkaa normaaleille ihmisille. Ja voi kun äiti ei yrittäisi niin suurin ponnistuksin miellyttää - en minä voi luvata mitä autistinen lapseni suostuu tällä kertaa syömään kun se on ihan herrassaan kotonakin, joten älä edes yritä, ettei tartte sitten pahoittaa mieltä ja painostaa lasta, me otetaan varmuuden vuoksi eväät.
tietenkin siksi että oot pesueen uusin tulokas.
uusimmat on helpoin pullauttaa jos niitä ei jaksa kattoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn lapsuuden kodissa koska äiti niin kovasti pyytää (eli se velvollisuudentunne) ja sisaruksia on kiva nähdä. Mutta tunnistan kyllä nuo arvostelevat katseenvaihdot yms. Voi kun joskus saisi lapseni ottaa ruokaa ilman että aina pitää kommentoida isoon ääneen että ottiko nyt liikaa vai liian vähän, ja voi kun kerran saisi istua kokonainen aterian kuuntelematta voivottelua siitä miten homojen esilläolo on niin rankkaa normaaleille ihmisille. Ja voi kun äiti ei yrittäisi niin suurin ponnistuksin miellyttää - en minä voi luvata mitä autistinen lapseni suostuu tällä kertaa syömään kun se on ihan herrassaan kotonakin, joten älä edes yritä, ettei tartte sitten pahoittaa mieltä ja painostaa lasta, me otetaa
Minä en pyytele, silti he tulevat yökylään muutaman kerran vuodessa nyrpistelemään. Olen väsynyt
Kutsumattomia vieraita ei tartte ottaa vastaan.
Mä olin perheeni kanssa vanhempieni luona joulun, olen onnellinen että olen perheeni kanssa tervetullut lapsuuden kotiini. Meillä on toki omat mieltymykset, mutta syödään sitä mitä tarjotaan. Ei tarvita kauramaitoja tai muita erikoisjuttuja. Yhdessä tehdään ruokaa, tiskataan ja siivotaan jäljet. Emme mene täyshoitoon. Mukava joulu oli.
Vierailija kirjoitti:
Stressaanun valtavasti noista heidän velvollisuudesta tekemistään yövierailusta. Välimatkaa on kuitenkin mutta päiväseltään ehtisi ne kahvit juoda. Ajomatka vajaat neljä tuntia suuntaansa.
Yksikään ihminen ei ole niin kiva, että istuisin kahdeksan tuntia autossa kahvin ja joulutortun takia.
Mitä he sanoivat kun kysyit tätä heiltä?
Tai siis kai kysyit. Ei me voidaan tietää.
Jos jouluvierailut ovat pelkkää kärsimystä kaikille, kannattaa jonkun uskaltaa aukaista suunsa. Se on ainoa keino välttää välien lopullinen tulehtuminen.
Pelkkää kärsimystä on ehkä vähän turhan kärjistetty ilmaus, älä takerru siihen. Mutta jos lapset ja lastenlapset tulevat velvollisuudesta ja mummo ottaa vieraat vastaan velvollisuudesta, niin kaikki varmasti helpottuvat, kun kehtaat ottaa asian puheeksi.
Eikö niille voi sanoa, että vietätte mieluummin joulun kahdestaan? Voihan ne joulutervehdykset vaihtaa puhelimessa.
Tee nyt niin, että ilmoitat heille jo nyt ja vahvistat vielä kesällä, että ensi joulun haluatte viettää toisin. Kahdestaan. Aikuisten lasten on opittava järjestämään omat juhlansa. Ehkä kutsuvat teidät? Itse olen tehnyt näin pari joulua sitten. Kolmenkymmenen sukujoulun jälkeen ilmoitin haluavani viettää joulunajan rauhassa, ilman ruuanlaiitoa, tiskiä, petien laittoa, lakanoidenpesua. Halusin sitä joulurauhaa.
Tuleeko siitä huoli-ilmo jos kauramaidon sijasta on tavallista maitoa?
Lopeta nöyristely ja passaaminen. Ehkä eivät sitten enää tulekaan.
Stressaanun valtavasti noista heidän velvollisuudesta tekemistään yövierailusta. Välimatkaa on kuitenkin mutta päiväseltään ehtisi ne kahvit juoda. Ajomatka vajaat neljä tuntia suuntaansa.