Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ruokaan oli piilotettu lihaa!!!

Vierailija
12.04.2015 |

Siis voi jumalauta! Mulle tehtiin kylässä 'pieni' källi ja nyt istun sitten sen takia vatsataudissa kotona. En ole 15 vuoteen syönyt mitään eläinperäistä ja "ystäväni" mielestä oli hauska jekku olla kertomatta että ruoka sisältää kananmunaa ja jauhelihaa soijarouheen kanssa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:24"]Ihmisen ravintoon kuuluu lihaa.
[/quote]

Sitten meillä olisi torahampaat ja neljä jalkaa jotta voimme loikata saaliin kimppuun.

Vierailija
22/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteilla kyseessä on ihan vatsatauti? Kyllähän tottumaton elimistö menee hetkeksi sekaisin mutta ei se nyt tauti ole. Kurjaa se toki on, itsekin olen ollut samassa tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:23"]

Miten voi saada vatsataudin tuosta ellei ruuassa ollut jotain salmonellaa?

Itse söin 12 vuoden tauon jälkeen leipää eikä tullut mitään oireita.

[/quote]

Ei mitenkään. Nämä rehunsyöjät on ihan sekaisin, ja kuvittelee saavansa tartuntoja milloin mistäkin.
[/quote]

Kauan kasvisruokavaliota noudattaneelle tulee vatsavaivoja lihasta jos sitä yhtäkkiä söi

T. Entinen vegaani joka takaisin lihaan siirtyessään ripuloi pari päivää

Vierailija
24/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei ole luonnostaan raadonsyöjä, meillä ei ole raadonsyöjän hampaita. Kypsentäminen on luultavasti keskitty, että ihminen voisi syödä lihaa kasvissyöjän purukalustolla, kun muusta ravinnosta on ollut puutetta. Itse olen sekasyöjä, mutta syön kasvispainotteisesti. 

Tuo on inhottava jekku. Myös sitä pelkään, kun joskus sanotaan, että "soijakinkkua" voi syöttää lihansyöjälle tavallisena kinkkuna eikä kukaan huomaa eroa. Itse saan taas soijasta todella kivuliaat vatsavaivat, joten ymmärrän ap:ta tosi hyvin, vaikka oma tilanteeni on juuri päinvastoin, ja pelkään todella, että mulle tehtäisiin tuollainen jekku. Kaverillekin oli tehty jekku, kun ei oltu uskottu hänen allergiaa. Siinä oli ruuan tarjoaja kyllä ollut hätää kärsimässä, kun kaverilla alkoi turvota koko keho eikä pystynyt hengittämään, vaan ambulanssilla sairaalaan. Eivät ole kavereita enää kuulemma. 

Vierailija
25/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:24"]Ihmisen ravintoon kuuluu lihaa. [/quote] Sitten meillä olisi torahampaat ja neljä jalkaa jotta voimme loikata saaliin kimppuun.

[/quote]

Kaikki lihansyöjät ei todellakaan itse ruokaansa metsästä.

Vierailija
26/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:24"]Ihmisen ravintoon kuuluu lihaa. [/quote] Sitten meillä olisi torahampaat ja neljä jalkaa jotta voimme loikata saaliin kimppuun.

[/quote]

Jos jollekin on se epäselvää, onko ihminen luonnostaan kasvis- vai lihansyöjä, niin vilkaisu hampaisiin selvittää tämän kysymyksen. Ihmisen etuhampaat ovat kehittyneet tyypillisesti lihan leikkaamiseen, kun taas poskihampaat ovat kehittyneet kasvisten hienontamiseen. Ihminen on luonnostaan siis sekasyöjä, eli syö sekä lihaa että kasviksia. Tätä tukee myös muut ruuansulatuselimistön ominaisuudet, ruuansulatuselimistömme on sopeutunut sekasyöntiin

Vierailija
27/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin menee maha aivan sekaisin, jos syön lihaa. Ja ihan luonnollistahan se on, kun elimistö ei ole tottunut. Jotain arvostusta meitä kasvissyöjiä kohtaan, en minäkään saarnaa sekasyöjille heidän valinnoistaan.

Vierailija
28/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:23"] Miten voi saada vatsataudin tuosta ellei ruuassa ollut jotain salmonellaa?   Itse söin 12 vuoden tauon jälkeen leipää eikä tullut mitään oireita. [/quote] Ei mitenkään. Nämä rehunsyöjät on ihan sekaisin, ja kuvittelee saavansa tartuntoja milloin mistäkin. [/quote] Kauan kasvisruokavaliota noudattaneelle tulee vatsavaivoja lihasta jos sitä yhtäkkiä söi T. Entinen vegaani joka takaisin lihaan siirtyessään ripuloi pari päivää

[/quote]

Varmasti tulee vatsavaivoja, vastasin vain kysymykseen vatsataudista.

Vierailija
29/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että jaksat kuitenkin palstailla.

Vierailija
30/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:19"]

Ihme mulkku tommonen kaveri... :( Miksei ihmiset voi kunnioittaa toisten valintoja vaan pitää pelleillä muiden kustannuksella? Itse olen sekasyöjä (viimeikoina kyllä vähentänyt lihan käyttöä) ja mun kavereista 3 on vegaaneja. Ei tulis mieleenkään tehdä tollasta. Pärjäile!

[/quote]

Vegaanithan eivät koskaan tyrkytä aatettaan muille tai edes syyllistä lihansyöjiä.

Vierailija
31/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:19"]

Jumalauta mikä sika. Kosta tuo jotenkin!!!

[/quote]

Joo. Anna sille lehtisalaattia ja väitä lehtipihviksi.

Vierailija
32/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tulee muuten vatsavaivoja (vatsakipua ja parin päivän ripuli) jos syön kokolihaa, esim. pihvin. Vaikka olen syönyt lihaa koko ikäni lähes päivittäin. Yleensä vaan syön pienempiä määriä, esim. kastikkeessa vähän jauhelihaa.

Vierailija
33/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän tapauksen jossa erään yliopiston ruokalassa laitetaan "soijarouhetta" kasvisruokiin, joka on oikeasti vähän kuivempilaatuista jauhelihaa. 

Ja vegaanit siellä aina kehuu ja ylistää miten hyvää kasvisruokaa, tietäisivätpä vaan :D 

Kyllä ihminen on sekasyöjä, eikä pelkkien kasvisten puputtaja. Toki ne lihan aminohapot enimmäkseen voi korvata oikein hifistelemällä, mutta käytännössä aikamoinen työ.

Vierailija
34/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:30"]

Jos jollekin on se epäselvää, onko ihminen luonnostaan kasvis- vai lihansyöjä, niin vilkaisu hampaisiin selvittää tämän kysymyksen. Ihmisen etuhampaat ovat kehittyneet tyypillisesti lihan leikkaamiseen, kun taas poskihampaat ovat kehittyneet kasvisten hienontamiseen. Ihminen on luonnostaan siis sekasyöjä, eli syö sekä lihaa että kasviksia. Tätä tukee myös muut ruuansulatuselimistön ominaisuudet, ruuansulatuselimistömme on sopeutunut sekasyöntiin

[/quote]

Toi oil kursiivilla, eli se oli lainattu jostain, eli se oli joku lähde, eli se oli varmaan tosi pätevä.

Vierailija
35/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan samantasoinen juttu, kun joidenkin mielestä on ihan hirveän hauskaa piilottaa "ns. lihansyöjän" ruokaan soijaa ymv. Vituttais mua yhtä paljon. Ja todellakin kaveri saisi huudot, jos mulle syöttäis salaa näitä tofuja sun muita. En ole kiinnostunut näistä, niin en ymmärrä miksi mulle pitäis väkisin niitä syöttää. Joten kunnioitetaan kaikki toistemme ruokavalioita ja ruokatottumuksiamme.

Vierailija
36/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apinatkin ovat sekasyöjiä. Ihminen on geeneiltään hyvin lähellä orankeja. Samanlaiset hampaat niillä on.

Vierailija
37/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:24"]Ihmisen ravintoon kuuluu lihaa.
[/quote]

Sitten meillä olisi torahampaat ja neljä jalkaa jotta voimme loikata saaliin kimppuun.
[/quote]
Mitäs kulmahampailla tekee? Nehän on ruoan repimiseen.

Vierailija
38/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:29"]

Ihminen ei ole luonnostaan raadonsyöjä, meillä ei ole raadonsyöjän hampaita. Kypsentäminen on luultavasti keskitty, että ihminen voisi syödä lihaa kasvissyöjän purukalustolla, kun muusta ravinnosta on ollut puutetta. Itse olen sekasyöjä, mutta syön kasvispainotteisesti. 

[/quote]

Ihmisellä ei ole kasvissyöjän purukalustoa, vaan sekasyöjän purukalusto. Ihminen on syönyt eläinperäistä ravintoa koko historiansa ajan, aina kun sitä on ollut saatavilla. Yksi ihmisen valttikorteista on ollut nimenomaan monipuolisuus ravinnonhankinnassa. Tulen keksimisen jälkeen liha on toki ollut entistäkin enemmän arvossaan.

Vierailija
39/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oikeen vatsatauti iski.

Vierailija
40/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:14"]

Että oikeen vatsatauti iski.

[/quote]

Jos ei syö lihaa, ei suoliston entsyymit tai bakteerikantakaan ole soveltunut lihan sulattamiseen. Oikeasti kivuliasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän