Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ruokaan oli piilotettu lihaa!!!

Vierailija
12.04.2015 |

Siis voi jumalauta! Mulle tehtiin kylässä 'pieni' källi ja nyt istun sitten sen takia vatsataudissa kotona. En ole 15 vuoteen syönyt mitään eläinperäistä ja "ystäväni" mielestä oli hauska jekku olla kertomatta että ruoka sisältää kananmunaa ja jauhelihaa soijarouheen kanssa.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:08"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:29"]

Ihminen ei ole luonnostaan raadonsyöjä, meillä ei ole raadonsyöjän hampaita. Kypsentäminen on luultavasti keskitty, että ihminen voisi syödä lihaa kasvissyöjän purukalustolla, kun muusta ravinnosta on ollut puutetta. Itse olen sekasyöjä, mutta syön kasvispainotteisesti. 

[/quote]

Ihmisellä ei ole kasvissyöjän purukalustoa, vaan sekasyöjän purukalusto. Ihminen on syönyt eläinperäistä ravintoa koko historiansa ajan, aina kun sitä on ollut saatavilla. Yksi ihmisen valttikorteista on ollut nimenomaan monipuolisuus ravinnonhankinnassa. Tulen keksimisen jälkeen liha on toki ollut entistäkin enemmän arvossaan.

[/quote]

Väärin. Jos ihmisen alkumuotoja (jotka olivat siis jo ihmisiä vaikkeivat homo-sukuun kuulukaan) tarkastellaan, lihansyönti on uusi juttu. Keräilijöitä ne oli.

Jos oikean sekasyöjän elimistön haluatte nähdä, älkää vaivautuko tutkimaan ihmistä. Tutkikaa karhua. Meillä on vääränlaiset hampaat ja liian pitkä suolisto. Pitkä suolisto on yleensä kasveja syövillä eläimillä, puhtailla lihansyöjillä se taas on hyvin lyhyt.

Meidän elimistöä ei ole rakennettu niin, että ruokavalio olisi nykymuotoinen paljon eläinproteiinia ja vähän kasviksia. Se on tottunut kasvisravintoon, jota täydentää välillä pieni määrä eläinproteiinia.

Vierailija
2/40 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:24"]Ihmisen ravintoon kuuluu lihaa. [/quote] Sitten meillä olisi torahampaat ja neljä jalkaa jotta voimme loikata saaliin kimppuun.

[/quote]

Jos jollekin on se epäselvää, onko ihminen luonnostaan kasvis- vai lihansyöjä, niin vilkaisu hampaisiin selvittää tämän kysymyksen. Ihmisen etuhampaat ovat kehittyneet tyypillisesti lihan leikkaamiseen, kun taas poskihampaat ovat kehittyneet kasvisten hienontamiseen. Ihminen on luonnostaan siis sekasyöjä, eli syö sekä lihaa että kasviksia. Tätä tukee myös muut ruuansulatuselimistön ominaisuudet, ruuansulatuselimistömme on sopeutunut sekasyöntiin

[/quote]

Lähdettä peliin, arvon paskanpuhuja. Meidän ruuansulatuselimistömme on kasvissyöjän, ei edes sekasyöjän. Karhu on sekasyöjä, ei ihminen. Keho on rakentunut käsittelemään pääasiassa kasviruokaa, jossa on satunnaisesti lihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:23"] Miten voi saada vatsataudin tuosta ellei ruuassa ollut jotain salmonellaa?   Itse söin 12 vuoden tauon jälkeen leipää eikä tullut mitään oireita. [/quote] Ei mitenkään. Nämä rehunsyöjät on ihan sekaisin, ja kuvittelee saavansa tartuntoja milloin mistäkin. [/quote] Kauan kasvisruokavaliota noudattaneelle tulee vatsavaivoja lihasta jos sitä yhtäkkiä söi T. Entinen vegaani joka takaisin lihaan siirtyessään ripuloi pari päivää

[/quote]

Ihmisen elimistö on sekasyöjän elimistö, joten pieni määrä lihaa ei saa sitä sekaisin. Tuolla teorialla kaikilla olisi matkoilla pari päivää ripulia, kun ruuassa olisi jotain sellaista, mitä elimistö ei ole tottunut sulattamaan.

Miksi minä en ripuloi, jos syön rapuja, vaikka en ole niitä koskaan ennen syönyt?

Vierailija
4/40 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:18"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:14"]

Että oikeen vatsatauti iski.

[/quote]

Jos ei syö lihaa, ei suoliston entsyymit tai bakteerikantakaan ole soveltunut lihan sulattamiseen. Oikeasti kivuliasta

[/quote]

Miksi sama ei päde soijaan?

Vierailija
5/40 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kannatan lihansyöjänä kasvissyöntiä. Kasvissyöjä saattaisi maistua erittäin herkulliselta. Intiasta saattaisi löytyö erittäin herkullisia ihmisiä syötäväksi asti. En kokisi minkäänlaista vastemielisyyttä syödä kasvissyöjää.

Vierailija
6/40 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ääliö kaveri. Omat kaverini eivät ikinä käyttäytyisi noin lapsellisesti. Kannattaa tosissaan harkita kannattaako tuollaista ihmistä pitää elämässään. Jos edelleen sinun kärsimyksesi jälkeen nauraa muka hauskalle "pilalleen" eikä pyydä anteeksi, niin kaveri vaihtoon.

Vierailija
7/40 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:23"] Miten voi saada vatsataudin tuosta ellei ruuassa ollut jotain salmonellaa?   Itse söin 12 vuoden tauon jälkeen leipää eikä tullut mitään oireita. [/quote] Ei mitenkään. Nämä rehunsyöjät on ihan sekaisin, ja kuvittelee saavansa tartuntoja milloin mistäkin. [/quote] Kauan kasvisruokavaliota noudattaneelle tulee vatsavaivoja lihasta jos sitä yhtäkkiä söi T. Entinen vegaani joka takaisin lihaan siirtyessään ripuloi pari päivää

[/quote]

Ihmisen elimistö on sekasyöjän elimistö, joten pieni määrä lihaa ei saa sitä sekaisin. Tuolla teorialla kaikilla olisi matkoilla pari päivää ripulia, kun ruuassa olisi jotain sellaista, mitä elimistö ei ole tottunut sulattamaan.

Miksi minä en ripuloi, jos syön rapuja, vaikka en ole niitä koskaan ennen syönyt?
[/quote]

Ööh, matkaripulihan on TODELLA yleistä ja ihmiset napsii maitohappobakteereita ennen matkaa välttyäkseen erilaisen ravinnon aiheuttamasta ripulista? Toki pitää tarpeeksi kauas matkustaa että bakteerikanta on tarpeeksi erilainen, esim voin taata että saat ripulin jos menet Intiaan :D Puhuit itsesi aikalailla pussiin nyt

Vierailija
8/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitäs sait rehupelle

Vierailija
9/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme mulkku tommonen kaveri... :( Miksei ihmiset voi kunnioittaa toisten valintoja vaan pitää pelleillä muiden kustannuksella? Itse olen sekasyöjä (viimeikoina kyllä vähentänyt lihan käyttöä) ja mun kavereista 3 on vegaaneja. Ei tulis mieleenkään tehdä tollasta. Pärjäile!

Vierailija
10/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalauta mikä sika. Kosta tuo jotenkin!!!

Vierailija
11/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:19"]Ihme mulkku tommonen kaveri... :( Miksei ihmiset voi kunnioittaa toisten valintoja vaan pitää pelleillä muiden kustannuksella? Itse olen sekasyöjä (viimeikoina kyllä vähentänyt lihan käyttöä) ja mun kavereista 3 on vegaaneja. Ei tulis mieleenkään tehdä tollasta. Pärjäile!
[/quote]

Ymmärrän harmittomat käytännönjekut mutta tällainen on terveysriski. Ei mikään pikkujuttu.

Vierailija
12/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska kaveri, katkaisisin välit jos ei osaa yhtään hallita aivopierujaan

Vierailija
13/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi saada vatsataudin tuosta ellei ruuassa ollut jotain salmonellaa?

Itse söin 12 vuoden tauon jälkeen leipää eikä tullut mitään oireita.

Vierailija
14/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuohan on tosi vaarallista! Enkä sanoisi pikkujekuksi. Jekku on sellainen, jolle molemmat voi nauraa jälkikäteen hyvällä mielellä.

Eikö kaverisi tajua, miten leikki terveydelläsi? Käsittämätöntä.

Itse olen sekasyöjä, mutta muutama ystäväni on vegaani eikä tulisi mieleenkään tarjota heille mitään sopimatonta.

Vierailija
15/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh mikä pelle sun kaveris on. Itse en olisi rtekemisissä tuollaisen jälkeen. Ystävät haluavat hyvää, eikä pahaa!! Ei toisten terveydellä, uskomuksilla/vakaumuksilla yms leikitä!! Yök mikä ihminen. Tsempit ap!! Tosiaan pistä välit poikki!! Pieni juttu ehkä monen mielestä, minusta kertoo ihmisestä kattavasti kaiken!!

Vierailija
16/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen ravintoon kuuluu lihaa.

Vierailija
17/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:23"]Miten voi saada vatsataudin tuosta ellei ruuassa ollut jotain salmonellaa?

[/quote]

Leipä on vähän eri asia kuin eläinperäiset tuotteet. Meinaatko muka ettet ole syönyt mitään jauhoja sisältävää 12 vuoteen? Jos olet niin olet syönyt leivän pääraaka-ainetta = miksi leivästä pitäisi sitten tulla joku reaktio?

Vierailija
18/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on taas valittamisen pakkomielteelle keksitty aihe. Elämä on tätä, kun muistelen kouluaikoja perunamuussiin pilotettua ylimääräistä makkaraa.

Vierailija
19/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:23"]

Miten voi saada vatsataudin tuosta ellei ruuassa ollut jotain salmonellaa?

[/quote]

Ei mitenkään. Nämä rehunsyöjät on ihan sekaisin, ja kuvittelee saavansa tartuntoja milloin mistäkin.

Vierailija
20/40 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:24"]Ihmisen ravintoon kuuluu lihaa.
[/quote]

Olkoon tuo mielipiteesi, mutta mistä lähtien toisten ihmisten on ollut tarve huolehtia jonkun ruokavaliosta? Ihmisen ravintoon ei kuulu kauheat määrät sokeria, mutta en minä siltikään mene kenenkään karkkipussia repimään kädestä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme