Miehen oma elämä lapsiperheen arjessa
Mä jaksan aina ihmetellä, miten mies pitää kiinni kaikista omista pikku harrastuksistaan, vaikka meillä on pieniä lapsia. Esimerkiksi haluaa keskellä päivää lukea kirjaa tai katsoa boksilta ohjelmia, jotka ei välttämättä sovi lasten silmille. Tai pelaa tietokoneella eikä siedä keskeytyksiä. Itse mä en ehdi kuin vähän surffailla koneella ja tehdä kotitöitä. Kaikki ns. oma aika jää mulla iltaan, ja jotain kirjoja en koskaan edes ehdi lukea, koska päivällä ei voi keskittyä ja illalla taas nukahdan kirjan ääreen.
Tuntuu, kuin nää ruuhkavuodet koskis vain mua. Mies jatkaa elämäänsä niinkuin ennenkin.
Kohtalotovereita?
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:51"]
Käy sääliksi naisia, jotka ovat erehtyneet tekemään lapsia itsekkään miehen kanssa.
[/quote]
Turha heitä on säälitellä. Kyllä nämä naiset tietävät, mihin he ovat ryhtymässä. He kyllä näkevät miehestä, ettei tämä ole luonteeltaan ja arvoiltaan mikään osallistuva isä, mutta kiima saada oma lapsi ajaa tämän huomion yli.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:51"]
Käy sääliksi naisia, jotka ovat erehtyneet tekemään lapsia itsekkään miehen kanssa.
[/quote]
Turha heitä on säälitellä. Kyllä nämä naiset tietävät, mihin he ovat ryhtymässä. He kyllä näkevät miehestä, ettei tämä ole luonteeltaan ja arvoiltaan mikään osallistuva isä, mutta kiima saada oma lapsi ajaa tämän huomion yli.
[/quote]
Joo, ei kyse ole mistään erehtymisestä vaan harkinta- ja arvostelukyvyn puutteesta.
Jos vaan pidät niistä harrastuksista kiinni niin kyllähän miehen on pakko vähentää omiaan. Jos siis vaan läjdet lenkille niin mies ei voi surffata sillä aikaa kun oot pois.
Ihan alstenkin kannalta on tärkeää että aikuiset harrastaa, mistä muualta lapset sais mallia että on ihan normaalia ja suotavaa liikkua, lukea jne..
Ymmärrän, että nainen saattaa hairahtua tekemään yhden lapsen tuollaisen miehen kanssa. Eihän sitä välttämättä voi etukäteen tietää, aikuistuuko mies ja kasvaako isäksi, ennen kuin tilanne on päällä.
Mutta kun on nähty, että se lapsi ja koti jää kokonaan äidin hoidettavaksi, niin mikä teitä naisia vaivaa että teette vielä toisenkin lapsen tuohon tilanteeseen?