Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen oma elämä lapsiperheen arjessa

Vierailija
12.04.2015 |

Mä jaksan aina ihmetellä, miten mies pitää kiinni kaikista omista pikku harrastuksistaan, vaikka meillä on pieniä lapsia. Esimerkiksi haluaa keskellä päivää lukea kirjaa tai katsoa boksilta ohjelmia, jotka ei välttämättä sovi lasten silmille. Tai pelaa tietokoneella eikä siedä keskeytyksiä. Itse mä en ehdi kuin vähän surffailla koneella ja tehdä kotitöitä. Kaikki ns. oma aika jää mulla iltaan, ja jotain kirjoja en koskaan edes ehdi lukea, koska päivällä ei voi keskittyä ja illalla taas nukahdan kirjan ääreen.

Tuntuu, kuin nää ruuhkavuodet koskis vain mua. Mies jatkaa elämäänsä niinkuin ennenkin.

Kohtalotovereita?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvassa ois miehet jotka suostuis tekee lapsia jos asiat kerrottas etukäteen.

Seksi ja henkisessä mielessä menettää puolison, saa emon tilalle.

Lapsiin menee kaikki raha ja voimat.

Vapaa-aika mennyttä.

Useimmiten naiset kuitenkin nauttivat lapsista.

Isä joka ei jaksa enää.

Vierailija
22/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 18:14"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:13"]

Jos vaan pidät niistä harrastuksista kiinni niin kyllähän miehen on pakko vähentää omiaan. Jos siis vaan läjdet lenkille niin mies ei voi surffata sillä aikaa kun oot pois. Ihan alstenkin kannalta on tärkeää että aikuiset harrastaa, mistä muualta lapset sais mallia että on ihan normaalia ja suotavaa liikkua, lukea jne..

[/quote]

Kyllä mä onneksi harrastamaan pääsen, 1-2 kertaa viikossa hilppaisen salille, mutta muut ulkoilut ja sellaiset hoidan lasten kanssa. Ei tulis kyllä mieleenkään alkaa lukea kirjaa ja olettaa, että saisin olla rauhassa, kun lapset valvoo. Mutta mies sanoo, että hänen pitää saada lukea kirjaa ja mun pitäisi sitten huolehtia, ettei lapset häiritse. Kyllä se osallistuu, ei siitä ole kyse, mutta se kummastuttaa, kun mä automaattisesti luovun tuon tyyppisistä harrastuksista (lukeminen, musiikin kuuntelu, pelaaminen) lasten hereillä ollessa, niin mies ei voi harkitakaan.

[/quote]

Joillekin meistä oma aika on välttämätöntä hyvinvoinnin kannalta.

[/quote]

Eivät alapeukut asiaa miksikää muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:02"]

Mä jaksan aina ihmetellä, miten mies pitää kiinni kaikista omista pikku harrastuksistaan, vaikka meillä on pieniä lapsia. Esimerkiksi haluaa keskellä päivää lukea kirjaa tai katsoa boksilta ohjelmia, jotka ei välttämättä sovi lasten silmille. Tai pelaa tietokoneella eikä siedä keskeytyksiä. Itse mä en ehdi kuin vähän surffailla koneella ja tehdä kotitöitä. Kaikki ns. oma aika jää mulla iltaan, ja jotain kirjoja en koskaan edes ehdi lukea, koska päivällä ei voi keskittyä ja illalla taas nukahdan kirjan ääreen.

Tuntuu, kuin nää ruuhkavuodet koskis vain mua. Mies jatkaa elämäänsä niinkuin ennenkin.

Kohtalotovereita?

[/quote]

Niin tuttu tunne. :( En jaksa useimmiten edes enää sanoa, mutta välillä vedän ihan hirveitä raivokohtauksia miehelle koska mitään ei todellakaan tapahdu ellen minä ole tekemässä/pyytämässä/neuvomassa! :,( Rasittavaa!

Vierailija
24/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:28"]

Minulla oli vähän sama tilanne. Entinen vaimo kitisi jatkuvasti pelaamisestani. Ratkaisin asian niin, että kehotin häntä menemään kotiinsa sitten. Vei lapset mukanaan ja otti avioeron. Pelasin viimeksi Dragon Age Inquisitionia. Mahtava peli. Ei minulla ole aikomustakaan leikkiä mitään perhettä. Menkööt etsimään onneaan ja etsiköön sellaisen miehen, joka menee kätevästi tossun alle.

[/quote]

Arvojärjestys kohdillaan ja sillee.

Vierailija
25/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan pidät niistä harrastuksista kiinni niin kyllähän miehen on pakko vähentää omiaan. Jos siis vaan läjdet lenkille niin mies ei voi surffata sillä aikaa kun oot pois. Ihan alstenkin kannalta on tärkeää että aikuiset harrastaa, mistä muualta lapset sais mallia että on ihan normaalia ja suotavaa liikkua, lukea jne..

[/quote]

Kyllä miehet vaan voi. Meillä ainakin jos lähden käymään kaupassa ja mies jää 3-vuotiaan kanssa kahdestaan, niin saattaa istua omalla tietokoneella lukemassa nettiä ja lapsi on sillä aikaa hätistetty olemaan omassa huoneessaan yksin lelujensa kanssa (ainut lapsi). Tai mies on mennyt toiseen huoneeseen puhumaan puhelimeen ja jättänyt lapsen olemaan yksikseen. Kyllä mä ainakin siinä vaiheessa pahoitan mieleni lapsen puolesta ja tunnen myös ettei mun näkemääni vaivaa perheen eteen arvosteta ollenkaan. Pointtini oli: miehet ottaa kyllä oman aikansa vaikka se ei olisi perheen etu. :(

Vierailija
26/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 19:32"]

[/quote]

Kyllä miehet vaan voi. Meillä ainakin jos lähden käymään kaupassa ja mies jää 3-vuotiaan kanssa kahdestaan, niin saattaa istua omalla tietokoneella lukemassa nettiä ja lapsi on sillä aikaa hätistetty olemaan omassa huoneessaan yksin lelujensa kanssa (ainut lapsi). Tai mies on mennyt toiseen huoneeseen puhumaan puhelimeen ja jättänyt lapsen olemaan yksikseen. Kyllä mä ainakin siinä vaiheessa pahoitan mieleni lapsen puolesta ja tunnen myös ettei mun näkemääni vaivaa perheen eteen arvosteta ollenkaan. Pointtini oli: miehet ottaa kyllä oman aikansa vaikka se ei olisi perheen etu. :(

[/quote]

Miksei kolmevuotias voi olla yksin lelujensa kanssa? Minun lapsuudessani sitä kutsuttiin leikkimiseksi.

Vierailija
27/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 19:34"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 19:32"]

[/quote]

[/quote]

Miksei kolmevuotias voi olla yksin lelujensa kanssa? Minun lapsuudessani sitä kutsuttiin leikkimiseksi.

[/quote]

Kyllä voikin ja on, sitä yritin sanoa että lapsi on ainut lapsi ja joutuu muutenkin olemaan paljon omin päin, joten olisi kiva että sillä aikaa kun minä olen kaupassa hakemassa koko perheelle ruokaa, hänet huomioitaisiin edes jotenkin. Ehkä olen sitten vaan hysteerikko.

Vierailija
28/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:20"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:28"]

Minulla oli vähän sama tilanne. Entinen vaimo kitisi jatkuvasti pelaamisestani. Ratkaisin asian niin, että kehotin häntä menemään kotiinsa sitten. Vei lapset mukanaan ja otti avioeron. Pelasin viimeksi Dragon Age Inquisitionia. Mahtava peli. Ei minulla ole aikomustakaan leikkiä mitään perhettä. Menkööt etsimään onneaan ja etsiköön sellaisen miehen, joka menee kätevästi tossun alle.

[/quote] Ja miksiköhän sitten teit lapsia? Vaimo käski?

[/quote]

Vaimo ei suostunut aborttiin kun tuli raskaaksi. Ei kyllä kiinnosta pätkääkään silti. Minulla on tärkeämpää tekemistä.

Vierailija
29/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:09"]7:lle. Näinpä. Jotenkin sitä naivisti kuvitteli miehen muuttuvan lapsen myötä jossei nyt radikaalisti, ni edes vähän. Nuo huutelijat on periaatteessa oikeassa, mutta arpapeliä se lopulta on, ovat vetäneet pidemmän tikun - onnea vaan. Hyväkin mies voi kyllästyä ja ottaa hatkat hetkenä minä hyvänsä. Siksi jokaisen naisen kannattaa oikeasti miettiä kuinka monta lasta tekee, että pärjää yksin niiden kanssa niin taloudellisesti kuin muuten. Miesten varaan ei todellakaan kannata laskea yhtään mitään.
[/quote]Mun mielestä siinä mennään vikaan jos ajatellaan miehen muuttuvan lasten syntymän jälkeen. Jos ongelmia on jo ennen ei lapsi niitä korjaa. Mulla oli hyvä mies jo ennen lapsen syntymää. En todellakaan olisi lapsia hankkinut jos ei olisi ollut. Tosi kurjalta kuulostaa arki jossa toinen ei osallistu.

Vierailija
30/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monellakaan naisella ei ole minkäänlaista käsitystä siitä minkälaista on tehdä täysi työpäivä ja tulla kotiin huudon ja riehumisen keskelle. Siinä vaiheessahan nainen heittää vauvan miehelle syliin ja ilmoittaa että nyt alappa hoitaa kun minä olen täällä koko päivän näitä hoitanut.

Kyllä minäkin olen päiviä viettänyt lasten kanssa kotona ja raskaudeltaan se on aivan eri tasoa kun työni.

Missäs vaiheessa työssä käyvä mies sitten harrastaa jos ei iltaisin ja viikonloppuisin? Naisten toivoma hoitomalli "minä hoidan päivät mies illat" ei mahdollista miehelle sekunttiakaan vapaa-aikaa. Se unohtuu monelta naiselta.

Vierailija
31/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan toivo että "minä hoidan päivät ja mies illat", vaan että molemmat hoitaa osansa iltaisin ja viikonloppuisin. Puoliksi. Miesten toivoma hoitomalli "minä hoidan työni, vaimo kodin ja lapset 24/7" ei mahdollista naiselle sekuntiakaan vapaa-aikaa. Se unohtuu monelta mieheltä.

Vierailija
32/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 20:08"]
En mä ainakaan toivo että "minä hoidan päivät ja mies illat", vaan että molemmat hoitaa osansa iltaisin ja viikonloppuisin. Puoliksi. Miesten toivoma hoitomalli "minä hoidan työni, vaimo kodin ja lapset 24/7" ei mahdollista naiselle sekuntiakaan vapaa-aikaa. Se unohtuu monelta mieheltä.
[/quote]
Tuo on niin totta ja tuttua meillä.

Vierailija
33/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:39"]NO kyllä meilä on jossain määrin samanlaista, tosi ei kyllä pelaa ikinä mitään videopelejä eikä katso telkkaa keskellä päivää sentään. Mutta lukee kirjaa samalla kun "seurustelee" lasten kanssa ja käy urheilemassa 3xvko. Keskusteluista tulee aina riita, ei kestä kritiikkiä. Muutama viikko sitten ilmoitin että mä alan nyt kans harrastamaan 3x viikko ja liityin jäseneksi kuntosalille. Mies sanoi, että sopii. Olen käynyt eikä pistä vastaan, mutta kyllä minä naamasta näen että on tajunntu että on se vähän raskasta hoitaa lapsia jos toinen huitelee siellä täällä. Käsittääksein tää on aika yleistä, valitettavasti. 
[/quote]

Mä tein kanssa näin ja mies tuki kovasti kunnes joutui jäämään niiden lasten kanssa. Tokalla kerralla jo kauhee napina että kaikki piti olla valmiiksi tehty ennen kuin lähden että miehellä ois mahdollisimman helppoa :D Mutta onneksi on pikkuhiljaa helpottanut. Toisaalta taas oon aina ollut sellainen että en vaadi sitä omaa aikaa montaa kertaa viikossa, pari kertaa kuussa riittäis ihan hyvin. Siksi en ärsyynny niinkään miehen " omasta elämästä" mutta se alko ärsyttää millainen haloo oli kun lopulta johonkin lähdin. Nyt ehkä mieskin on alkanut ymmärtää oikeasti miten typerää se on.

Vierailija
34/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sama täällä!

Mutta olen keksinyt ratkaisun kun mikään ei auta. Eroan

Vierailija
35/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:02"]

Esimerkiksi haluaa keskellä päivää lukea kirjaa tai katsoa boksilta ohjelmia, jotka ei välttämättä sovi lasten silmille. Tai pelaa tietokoneella eikä siedä keskeytyksiä.

[/quote]

En minäkään luopuisi tällaisista asioista. Ymmärrän miestäsi varsin hyvin. Oma aika on minulle elintärkeää.

Vierailija
36/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä te löydätte näitä vesseleitä? Muuttuuko ne lasten saannin jälkeen itsekeskeisiksi mulkuiksi vai näkeekö siitä viitteitä jo aiemmin? En vaan voi käsittää. Eihän mikään talous toimi niin että toinen sooloilee minkä ehtii ja toinen tekee kaikki työt, oli lapsia tai ei. Potku persuuksille tollaselle nysvälle jos ei muuten tokene.

Vierailija
37/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:14"]

Mistä ihmeestä te löydätte näitä vesseleitä? Muuttuuko ne lasten saannin jälkeen itsekeskeisiksi mulkuiksi vai näkeekö siitä viitteitä jo aiemmin? En vaan voi käsittää. Eihän mikään talous toimi niin että toinen sooloilee minkä ehtii ja toinen tekee kaikki työt, oli lapsia tai ei.

[/quote]

Todella monet taloudet toimivat juuri näin.

Vierailija
38/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO kyllä meilä on jossain määrin samanlaista, tosi ei kyllä pelaa ikinä mitään videopelejä eikä katso telkkaa keskellä päivää sentään. Mutta lukee kirjaa samalla kun "seurustelee" lasten kanssa ja käy urheilemassa 3xvko. Keskusteluista tulee aina riita, ei kestä kritiikkiä. Muutama viikko sitten ilmoitin että mä alan nyt kans harrastamaan 3x viikko ja liityin jäseneksi kuntosalille. Mies sanoi, että sopii. Olen käynyt eikä pistä vastaan, mutta kyllä minä naamasta näen että on tajunntu että on se vähän raskasta hoitaa lapsia jos toinen huitelee siellä täällä. Käsittääksein tää on aika yleistä, valitettavasti. 

Vierailija
39/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:14"]Mistä ihmeestä te löydätte näitä vesseleitä? Muuttuuko ne lasten saannin jälkeen itsekeskeisiksi mulkuiksi vai näkeekö siitä viitteitä jo aiemmin? En vaan voi käsittää. Eihän mikään talous toimi niin että toinen sooloilee minkä ehtii ja toinen tekee kaikki työt, oli lapsia tai ei. Potku persuuksille tollaselle nysvälle jos ei muuten tokene.
[/quote] Tässä taas yksi, joka ihmettelee, mistä löytyy tollasia miehiä ja kyllä minä antaisin lähtöpassit ja pitikö tehdä lapsi tollasen kanssa... Millaiset ihmemiehet tällaisten kommenttien kirjoittajilla on? Aina ollaan moralisoimassa että itse ei tuollaista vätystä kestäisi, mutta ei mitään neuvoa, miten sai oman miehensä koulutettua tai mistä löysi valmiiksi hyvän. t. yksi jonka mies on laiska itsekäs paska

Vierailija
40/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7:lle. Näinpä. Jotenkin sitä naivisti kuvitteli miehen muuttuvan lapsen myötä jossei nyt radikaalisti, ni edes vähän. Nuo huutelijat on periaatteessa oikeassa, mutta arpapeliä se lopulta on, ovat vetäneet pidemmän tikun - onnea vaan. Hyväkin mies voi kyllästyä ja ottaa hatkat hetkenä minä hyvänsä. Siksi jokaisen naisen kannattaa oikeasti miettiä kuinka monta lasta tekee, että pärjää yksin niiden kanssa niin taloudellisesti kuin muuten. Miesten varaan ei todellakaan kannata laskea yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän