Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen oma elämä lapsiperheen arjessa

Vierailija
12.04.2015 |

Mä jaksan aina ihmetellä, miten mies pitää kiinni kaikista omista pikku harrastuksistaan, vaikka meillä on pieniä lapsia. Esimerkiksi haluaa keskellä päivää lukea kirjaa tai katsoa boksilta ohjelmia, jotka ei välttämättä sovi lasten silmille. Tai pelaa tietokoneella eikä siedä keskeytyksiä. Itse mä en ehdi kuin vähän surffailla koneella ja tehdä kotitöitä. Kaikki ns. oma aika jää mulla iltaan, ja jotain kirjoja en koskaan edes ehdi lukea, koska päivällä ei voi keskittyä ja illalla taas nukahdan kirjan ääreen.

Tuntuu, kuin nää ruuhkavuodet koskis vain mua. Mies jatkaa elämäänsä niinkuin ennenkin.

Kohtalotovereita?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:55"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:14"]Mistä ihmeestä te löydätte näitä vesseleitä? Muuttuuko ne lasten saannin jälkeen itsekeskeisiksi mulkuiksi vai näkeekö siitä viitteitä jo aiemmin? En vaan voi käsittää. Eihän mikään talous toimi niin että toinen sooloilee minkä ehtii ja toinen tekee kaikki työt, oli lapsia tai ei. Potku persuuksille tollaselle nysvälle jos ei muuten tokene.
[/quote] Tässä taas yksi, joka ihmettelee, mistä löytyy tollasia miehiä ja kyllä minä antaisin lähtöpassit ja pitikö tehdä lapsi tollasen kanssa... Millaiset ihmemiehet tällaisten kommenttien kirjoittajilla on? Aina ollaan moralisoimassa että itse ei tuollaista vätystä kestäisi, mutta ei mitään neuvoa, miten sai oman miehensä koulutettua tai mistä löysi valmiiksi hyvän. t. yksi jonka mies on laiska itsekäs paska
[/quote]

Ei ole kyse mistään ihmemiehestä.[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:02"]

Esimerkiksi haluaa keskellä päivää lukea kirjaa tai katsoa boksilta ohjelmia, jotka ei välttämättä sovi lasten silmille. Tai pelaa tietokoneella eikä siedä keskeytyksiä.

[/quote]

En minäkään luopuisi tällaisista asioista. Ymmärrän miestäsi varsin hyvin. Oma aika on minulle elintärkeää.
[/quote]

Sitten et tee lapsia.

Vierailija
42/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:14"]Mistä ihmeestä te löydätte näitä vesseleitä? Muuttuuko ne lasten saannin jälkeen itsekeskeisiksi mulkuiksi vai näkeekö siitä viitteitä jo aiemmin? En vaan voi käsittää. Eihän mikään talous toimi niin että toinen sooloilee minkä ehtii ja toinen tekee kaikki työt, oli lapsia tai ei. Potku persuuksille tollaselle nysvälle jos ei muuten tokene.
[/quote]

Kyllä ainakin meidän talous toimii. Minä teen melkein kaiken + elätän tämän perheen. Kyllähän mies eilen auton renkaat vaihtoi, syksyllä sitten taas. Siksi tuntuu hassulta lukea näitä palstoja joissa kakarat vertaa naisen arvoa (?) perseen ulkonäköön (just äsken sellaiseen törmäsin) ja ylipäänsä noihin ketjuihin joissa miehet vinkuu ettei suomalaiset naiset näytä tarpeeksi hyvältä. Olis saatana tyytyväisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on näin, että vaimo on kotona kahen pienen lapsen kanssa ja kun tulen töistä kotiin hän alkaa tekmään omia juttua ja mä alan tekee kotitöitä. Hän perustelee asian niin, että on ollut koko päivän kotona lasten kanssa? Eli olen aamut töissä ja illat kotihommia. Missä on mun vapaa? Pitääkö erota????

Vierailija
44/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:21"]Meillä on näin, että vaimo on kotona kahen pienen lapsen kanssa ja kun tulen töistä kotiin hän alkaa tekmään omia juttua ja mä alan tekee kotitöitä. Hän perustelee asian niin, että on ollut koko päivän kotona lasten kanssa? Eli olen aamut töissä ja illat kotihommia. Missä on mun vapaa? Pitääkö erota????
[/quote]

Eikö tule mitään muuta mieleen kuin eroaminen? Vaimo töihin ja kummallakin omat kotityöt.

Vierailija
45/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vähän sama tilanne. Entinen vaimo kitisi jatkuvasti pelaamisestani. Ratkaisin asian niin, että kehotin häntä menemään kotiinsa sitten. Vei lapset mukanaan ja otti avioeron. Pelasin viimeksi Dragon Age Inquisitionia. Mahtava peli. Ei minulla ole aikomustakaan leikkiä mitään perhettä. Menkööt etsimään onneaan ja etsiköön sellaisen miehen, joka menee kätevästi tossun alle.

Vierailija
46/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itsehän te tuon toiminnan mahdollistatte. Turha uhriutua, jos ette tee asialle mitään. En hyväksyisi tuollaista käytöstä, en toisaalta olisi tuollaisen lapsimiehen kanssa koskaan perhettä perustanutkaan. On myös typerää luulla, että mies muuttuu kuin taikaiskusta siinä vaiheessa, kun lapsi syntyy.

Vierailija
47/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:14"]

Sitten et tee lapsia.

[/quote]Tai sitten puoliso hoitaa lapsen. Sekin on suosittu vaihtoehto.

Vierailija
48/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:28"]Ihan itsehän te tuon toiminnan mahdollistatte. Turha uhriutua, jos ette tee asialle mitään. En hyväksyisi tuollaista käytöstä, en toisaalta olisi tuollaisen lapsimiehen kanssa koskaan perhettä perustanutkaan. On myös typerää luulla, että mies muuttuu kuin taikaiskusta siinä vaiheessa, kun lapsi syntyy.
[/quote]
Mistä sen huomaa kun niitä lapsia ei vielä ole? Mitä se sellainen mies tekee, ilmeisesti ei siis pelaa tai katso telkkaria vapaa-ajallaan?
Pyörittelee peukaloita tai siivoaa maanisesti ja miettii mitähän hyödyllistä tässä tekisi?
Aika vaikealta tuntuisi osata ennustaa kuka ei muuta tapojaan lasten myötä, muuttavathan naisetkin.

Vierailija
49/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vähän sama, varmaan aika yleistä melkein joka perheessä, ainakin jossain mittakaavassa. Vähintäänkin niin, että vaikka mies tekisikin kotitöitä ja hoitaisi lapsia, niin nainen on se joka pitää langat käsissä: kalenteroi menot, neuvolat, päiväkodin keskustelut, pakkaamiset, ulkovaatteiden ostot ja suunnittelut jne.

Meillä on alle vuoden ikäinen lapsi vielä ja kun olemme koko perhe kotona, mies olettaa että lapsi on koko ajan minun vastuullani. Vaihtaa kyllä vaippaa yms. kun käsken, mutta ei oma-aloitteisesti, saati että pitäisi mielessä koska seuraavan kerran pitäisi vaihtaa uusi tai syöttää yms. Mies saattaa yhtäkkiä vetää kuulokkeet päähän ja alkaa katsoa leffaa. Nyt lapsi on ollut kipeänä ja selvästi miestä harmittaa että HÄNEN viikonloppunsa on mennyt pilalle, kun on jouduttu valvomaan ja olemaan kotona.

Vierailija
50/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:28"]Ihan itsehän te tuon toiminnan mahdollistatte. Turha uhriutua, jos ette tee asialle mitään. En hyväksyisi tuollaista käytöstä, en toisaalta olisi tuollaisen lapsimiehen kanssa koskaan perhettä perustanutkaan. On myös typerää luulla, että mies muuttuu kuin taikaiskusta siinä vaiheessa, kun lapsi syntyy. [/quote] Mistä sen huomaa kun niitä lapsia ei vielä ole? Mitä se sellainen mies tekee, ilmeisesti ei siis pelaa tai katso telkkaria vapaa-ajallaan? Pyörittelee peukaloita tai siivoaa maanisesti ja miettii mitähän hyödyllistä tässä tekisi? Aika vaikealta tuntuisi osata ennustaa kuka ei muuta tapojaan lasten myötä, muuttavathan naisetkin.

[/quote]

Normaalisti ihmiset hankkivat lapsia vasta sitten, kun he jo tuntevat toisensa. Usein on eletty yhdessä ja sitä tavallista arkea, ennen kuin perheeseen tulee lapsia. Kyllähän siinä jo näkee, miten mies toimii kotona, eli tekeekö kotitöitä, miten suhtautuu kotitöihin, onko tasa-arvoinen, osaako ylipäätään toimia arjessa. Jos jo tuossa vaiheessa on ongelmia, niistä keskustellaan. Jos mies ei muutu, ei lapsia hankita.

Edelleen monessa parisuhteessa ja perheessä on se asetelma, että nainen tekee suurimman osan kotitöistä ja hoitaa vielä mahdolliset lapsetkin, mies sitten vähän auttelee. Tai jos mies jotain tekeekin, se tekee hommat niin huonosti, että olisi melkein parempi olla tekemättä, mutta tämähän pitää miehille sallia, koska eihän ne nyt vain pysty niinkin vaikeisiin juttuihin kuin... siivoaminen tai lasten perään katsominen.

Vierailija
51/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne. Tosin minä olin se, joka halusi lapsia. Mies olisi ollut mieluummin lapseton, mutta suostui mun mielikseni lapsiin. 

Vierailija
52/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä lapsiperhe-elämästä ja toisen tekemättömyydestä voi tietää ennen niitä lapsia, tämä niille jotka kysyy, tuliko miehen passiivisuus ja muu paska täytenä yllätyksenä. Meillä mies urheili, äiti ja lapset elivät perheenä. Nykyään urheilee jossain muualla.

Vierailija
53/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin hyvän ja osallistuvan mieheni netistä. On diplomi -insinööri koulutukseltaan ja on jo lapsuudessaan tottunut laittamaan ruokaa ja osallistumaan arkeen. Hän on isosta perheestä, jossa kaikki ottivat vastuuta.

Synnytyslaitoksella jo otti homman haltuun ja hoiti kaikki vaipanvaihdot. Heräsi yöt ja antoi minun nukkua. Vietti pitkät vapaat kotona lapsen synnyttyä. Käytti säästetyt lomansa siihen.

Kaikki tämä oltiin toki puhuttu jo etukäteen. Ei tullut yllätyksiä.

Vierailija
54/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:28"]Ihan itsehän te tuon toiminnan mahdollistatte. Turha uhriutua, jos ette tee asialle mitään. En hyväksyisi tuollaista käytöstä, en toisaalta olisi tuollaisen lapsimiehen kanssa koskaan perhettä perustanutkaan. On myös typerää luulla, että mies muuttuu kuin taikaiskusta siinä vaiheessa, kun lapsi syntyy. [/quote] Mistä sen huomaa kun niitä lapsia ei vielä ole? Mitä se sellainen mies tekee, ilmeisesti ei siis pelaa tai katso telkkaria vapaa-ajallaan? Pyörittelee peukaloita tai siivoaa maanisesti ja miettii mitähän hyödyllistä tässä tekisi? Aika vaikealta tuntuisi osata ennustaa kuka ei muuta tapojaan lasten myötä, muuttavathan naisetkin.

[/quote]

Ööh. Kyllä minusta ainakin tietää, että olen mukavuudenhaluinen, en kovin tarmokas, että kaipaan paljon omaa aikaa ja että en tee kotitöitä enempää kuin vartin päivässä. Ihmettelisin, jos vuosia kanssani asunut ihminen ei näitä piirteitä tunnistaisi. Jos kanssani haluaa lapsia, kannattaa varautua hoitamaan suurin osa kotitöistä ja lastenhoidosta itse.

Vierailija
55/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:12"]

Eihän sitä lapsiperhe-elämästä ja toisen tekemättömyydestä voi tietää ennen niitä lapsia

[/quote]

Kyllä voi. Kaikki eivät tietenkään pysty, mutta ei se mahdotonta.

Vierailija
56/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:13"]

[/quote]

Ööh. Kyllä minusta ainakin tietää, että olen mukavuudenhaluinen, en kovin tarmokas, että kaipaan paljon omaa aikaa ja että en tee kotitöitä enempää kuin vartin päivässä. Ihmettelisin, jos vuosia kanssani asunut ihminen ei näitä piirteitä tunnistaisi. Jos kanssani haluaa lapsia, kannattaa varautua hoitamaan suurin osa kotitöistä ja lastenhoidosta itse.

[/quote]

Just näin. Ihmettelen kyllä näitä selittelyitä, ettei voinut yhtään tietää, millainen mies tulisi olemaan lasten kanssa. Kyllähän se perusluonne ja tavat ovat selvillä jo ennen niitä lapsiakin, paitsi jos kyseessä on jokin parin viikon tai kuukauden tuttavuus, jonka kanssa niitä lapsia aletaan tehdä.

Vierailija
57/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lapsia niitä kotitöitäkään ei ole niin paljoa että ehtisi huomata. Ja kyllä vaan usein käy niin että se mies muuttuu, vaikka sen kanssa olisi keskustellut ennakkoon asioista kuinka paljon.
Mukavuudenhaluisia ja laiskoja ovat monet naisetkin, he vaan kummasti saattavatkin parantaa tapansa.

Vierailija
58/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:28"]

Minulla oli vähän sama tilanne. Entinen vaimo kitisi jatkuvasti pelaamisestani. Ratkaisin asian niin, että kehotin häntä menemään kotiinsa sitten. Vei lapset mukanaan ja otti avioeron. Pelasin viimeksi Dragon Age Inquisitionia. Mahtava peli. Ei minulla ole aikomustakaan leikkiä mitään perhettä. Menkööt etsimään onneaan ja etsiköön sellaisen miehen, joka menee kätevästi tossun alle.

[/quote] Ja miksiköhän sitten teit lapsia? Vaimo käski?

Vierailija
59/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:20"]

Ennen lapsia niitä kotitöitäkään ei ole niin paljoa että ehtisi huomata. Ja kyllä vaan usein käy niin että se mies muuttuu, vaikka sen kanssa olisi keskustellut ennakkoon asioista kuinka paljon. Mukavuudenhaluisia ja laiskoja ovat monet naisetkin, he vaan kummasti saattavatkin parantaa tapansa.

[/quote]

Ja sinäkö sitten vain hyväksyt sen, että mies on urpo ja elää omaa elämäänsä perheen kustannuksella? Että sinä teet kaiken, mies saa harrastaa ja mennä, saa täyden palvelun kotona ja vielä varmaan seksiäkin palkinnoksi? Ei tulisi onnistumaan mun kanssa. Asiasta keskusteltaisiin, ja jos mies ei muutu, suhde päättyy. En rupea aikuista ihmistä passaamaan tai kasvattamaan, lapsissa olisi tarpeeksi. Älkää alistuko, naiset.

Vierailija
60/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sääliksi naisia, jotka ovat erehtyneet tekemään lapsia itsekkään miehen kanssa. Mies on kuin ylimääräinen lapsi suhteessa, mutta eron ottaessa saa olla huolissaan kun lapset ovat miehen luona täysin heitteillä.

Joillakin miehillä tuntuu vaan olevan joku kumma käsitys, ettei tarvi ottaa vastuuta ikinä mistään. Tehdään lapsia naisen mieliksi ja sitten ulistaan kun niitä pitää hoitaa ja viihdyttää. Nainen kun olettaa että mies tietää mihin on lapsia tehdessä ryhtynyt. Vastuuttomat siat, älkää tehkö niitä lapsia jos ette halua hoitaa niitä.

t. vela

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi