Sitä postissa tullutta lippua EI tarvita mukaan äänestämään!
Pelkät henkkarit riittää ennakkoäänestyksessä ja myös vaalipäivänä. Muistakaa äänestää!
Kommentit (64)
Ei se äänestyslippu edes riitä, henkkarit pitää olla silti, poikkeuksena tapaukset, jos tunnetaan. Esim. meillä on ollut vaalipäivänä naapuri siinä istumassa, ja silloin ei ole tarvittu henkkareita. Eli se pelkkä äänestyslippu on yksinään arvoton joka tapauksessa, sitä ilman saa äänestää, ilman henkkareita ei onnistu, paitsi tosiaan tapauksessa, että joku toimikunnassa voi tunnistaa sinut luotettavasti.
"Sitä postissa tullutta lippua EI tarvita mukaan äänestämään!" Kai kuitenkin voi äänestää yhdessä sen lipun kanssa, jos haluaa? Mihin sillä muuten pääsee?
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:06"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:51"]Mitä jos henkkarit on menneet wanhaksi? [/quote] Voi hakea poliisilaitokselta ilmaiseksi väliaikaisen henkilökortin (kaksi passikuvaa mukaan)
[/quote]
Se äänestäminen tuskin on kellekään niin tärkeä että siitä vielä maksaisi :D
[/quote]
Ei saatana, anna kun arvaan. Persut on lähimpänä sun ajatusmaailmaasi? Äänestit viimeksi Aku Ankan sijaan Teuvo Hakkaraista, vai veditkö varman päällä ja kirjoitit lappuun Timo Soinin numeron? Pelle.
[quote author="Anonyymi nihilisti" time="12.04.2015 klo 14:23"]"Sitä postissa tullutta lippua EI tarvita mukaan äänestämään!" Kai kuitenkin voi äänestää yhdessä sen lipun kanssa, jos haluaa? Mihin sillä muuten pääsee?
[/quote]
Minä otin sen mukaan ja näytin sen virkailijalle ja kysyin tarvitseeko tätä. Hän sanoi, että voi ottaa sen arkistoon?? ja laittoi laatikkoon missä oli paljon muitakin näitä lappusia. En tiedä mitä meinaavat niillä.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:30"][quote author="Anonyymi nihilisti" time="12.04.2015 klo 14:23"]"Sitä postissa tullutta lippua EI tarvita mukaan äänestämään!" Kai kuitenkin voi äänestää yhdessä sen lipun kanssa, jos haluaa? Mihin sillä muuten pääsee?
[/quote]
Minä otin sen mukaan ja näytin sen virkailijalle ja kysyin tarvitseeko tätä. Hän sanoi, että voi ottaa sen arkistoon?? ja laittoi laatikkoon missä oli paljon muitakin näitä lappusia. En tiedä mitä meinaavat niillä.
[/quote]
Silppuriin menevät. Ei ne virkailijat sitä mihinkään tarvi mutta ottavat kumminkin ettei niitä jää äänestyspaikalle pyörimään.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:25"]Voiko Kela-kortilla äänestää?
[/quote]
Kuvallinen kela-kortti kelpaa, kuvaton ei.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:14"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:06"] [quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:51"]Mitä jos henkkarit on menneet wanhaksi? [/quote] Voi hakea poliisilaitokselta ilmaiseksi väliaikaisen henkilökortin (kaksi passikuvaa mukaan) [/quote] No ei tod ole aikaa moiseen. Eikä rahaa kuviin. [/quote] Verkkokauppa.com saa ma-to 9-16 kuvat eurolla. Ei ne muutenkaan usein viittätoista euroa enemmän maksa ja itsekin voi ottaa jos löytyy kamerat ja oikeanlainen tulostin. Ei se äänestäminen varmaan kovin tärkeä juttu ole jos tuon verran ei aikaa ja rahaa siihen irtoa.
[/quote]
Tyhjästä on hieman paha nyhjäistä, että näin tässä meidän vitun hienossa hyvinvointivaltiossa. Minulla ei ihan oikeasti ole edes sitä vitun euroa. Jessus teitä kokkareita.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:22"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:06"] [quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:51"]Mitä jos henkkarit on menneet wanhaksi? [/quote] Voi hakea poliisilaitokselta ilmaiseksi väliaikaisen henkilökortin (kaksi passikuvaa mukaan) [/quote] No ei tod ole aikaa moiseen. Eikä rahaa kuviin. [/quote] Verkkokauppa.com saa ma-to 9-16 kuvat eurolla. Ei ne muutenkaan usein viittätoista euroa enemmän maksa ja itsekin voi ottaa jos löytyy kamerat ja oikeanlainen tulostin. Ei se äänestäminen varmaan kovin tärkeä juttu ole jos tuon verran ei aikaa ja rahaa siihen irtoa.
[/quote]
Tyhjästä on hieman paha nyhjäistä, että näin tässä meidän vitun hienossa hyvinvointivaltiossa. Minulla ei ihan oikeasti ole edes sitä vitun euroa. Jessus teitä kokkareita.
[/quote]
Kyllä nyt euro jostakin pitäisi löytää. Sen takia just sun olis tärkeää äänestää, ettei lisää kokkareita hallitukseen pääse.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:53"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:51"]Mitä jos henkkarit on menneet wanhaksi? [/quote] Sitte ei voi äänestää. Sry :(
[/quote]
Ei pidä heittää mutua faktoina.
Henkilöllisyyden selvittäminen tapahtuu oikeusministeriön vaaliohjeiden mukaan pääsääntöisesti kuvallisilla henkilöllisyystodistuksilla, joita siis ovat mm. ajokortti, passi ja kuvallinen Kela-kortti. Kuvallista henkilöllisyystodistusta edellytetään, koska kuvattomasta asiakirjasta vaalitoimitsijan on lähes mahdoton varmistua, onko kyseessä sama henkilö. Lähtökohtaisesti myös vanhentuneet em. henkilöllisyystodistukset käyvät henkilöllisyyden todistamiseen, mikäli henkilö on niistä tunnistettavissa.
Mä olisin tänä aamuna saanut kyllä parin euron edestä pulloja ja tölkkejä ihan peruslenkillä aamuyhdeksän aikaan. En ole keräillyt niitä enää sen jälkeen kun sain töitä, koska joku muu tarvitsee enemmän.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:37"]
Mä olisin tänä aamuna saanut kyllä parin euron edestä pulloja ja tölkkejä ihan peruslenkillä aamuyhdeksän aikaan. En ole keräillyt niitä enää sen jälkeen kun sain töitä, koska joku muu tarvitsee enemmän.
[/quote]
Minun hoodeilla ei ole kuin pari pientä koffitölkkiä, joku mummo ne on kuitenkin kerännyt. Miksi IHMISILLE ON NIIN VAIKEAA YMMÄRTÄÄ ETTÄ KAIKILLA EI OLE RAHAA KÄYDÄ KAHVILASSA, ELOKUVISSA, MÄKKÄRISSÄ, OSTELLA UUSIA VAATTEITA, AJAA AUTOLLA, ASUA SÄÄLLISESTI, TEHDÄ NS. NORMAALEJA ASIOITA? Kyse ei ole siitä että olisi laiska, saamaton, kyvytön, tyhmä, sivistymätön ja rikollinen kun ei ole rahaa. Tähän tämä saatanan paska vitun perseestä revitty yhteiskunta on mennyt. Ei täällä enää elä kuin isin ja äipän perinnöillä hillonsa "ansainneet" bättre folkit.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:51"]Mitä jos henkkarit on menneet wanhaksi? [/quote] Voi hakea poliisilaitokselta ilmaiseksi väliaikaisen henkilökortin (kaksi passikuvaa mukaan)
[/quote]
[/quote]
Vaan henkkareiden luulisi olevan.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:47"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Minkä helvetin takia niitä henkkareita pitää olla uusimassa muutaman vuoden välein!? Siinä on taas esimerkki systeemistä joka perustelee itse itsensä, jotta virkailijoilla olisi työtä. Sellainen "työ" on täysin turhaa, ja jopa haitallista. Samaan suojatyökastiin tippuu tosin moni muukin julkisella "työskentelevä".
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:49"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Minkä helvetin takia niitä henkkareita pitää olla uusimassa muutaman vuoden välein!? Siinä on taas esimerkki systeemistä joka perustelee itse itsensä, jotta virkailijoilla olisi työtä. Sellainen "työ" on täysin turhaa, ja jopa haitallista. Samaan suojatyökastiin tippuu tosin moni muukin julkisella "työskentelevä".
[/quote]
Ajokortti on voimassa aika paljon pitempään kuin nuo varsinaiset henkkarit, ja kelpaa henkilökkisyyden todistamiseen mm. äänestäessä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Muutaman vuoden? Mun ajokortti on ainakin voimassa vielä yli 30 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:53"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Muutaman vuoden? Mun ajokortti on ainakin voimassa vielä yli 30 vuotta.
[/quote]
Ei minulla mitään ajokorttia ole. Se nyt vielä puuttuisi että tuhoaisin luontoa ajelemalla jollain taunuksella.
Mulla on muovinen henkkari palasina, muutamalla teipillä kiinni. Saa nähä kelpaako.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:22"]
[/quote]
[/quote]
Mutta silti on varaa maksaa nettiyhteydestä. Jessus teidän persaukisten logiikkaa.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:06"]
[/quote]
[/quote]
Mitä hittoa? Sen todellakin pitäisi olla niin tärkeää! Se on meidän oikeus ja velvollisuus.