Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sitä postissa tullutta lippua EI tarvita mukaan äänestämään!

Vierailija
12.04.2015 |

Pelkät henkkarit riittää ennakkoäänestyksessä ja myös vaalipäivänä. Muistakaa äänestää!

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä lippulappuja sitten edes postitellaan?

Vierailija
2/64 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 10:34"]

Miksi niitä lippulappuja sitten edes postitellaan?

[/quote]

Siinä kerrotaan vaalipäivän äänestyspaikka osoitteineen ja kelloinaikoineen. Sisäpuolelle on myös listattu oman vaalipiirin ennakkoäänestyspaikat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestää voi vanhentuneilla henkkareilla ja jopa ilman. Riittää, että mukana on joku henkilö, joka todistaa sun olevan sä.

Vierailija
4/64 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 18:14"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:22"] [quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:14"] [quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:06"] [quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:51"]Mitä jos henkkarit on menneet wanhaksi? [/quote] Voi hakea poliisilaitokselta ilmaiseksi väliaikaisen henkilökortin (kaksi passikuvaa mukaan) [/quote] No ei tod ole aikaa moiseen. Eikä rahaa kuviin. [/quote] Verkkokauppa.com saa ma-to 9-16 kuvat eurolla. Ei ne muutenkaan usein viittätoista euroa enemmän maksa ja itsekin voi ottaa jos löytyy kamerat ja oikeanlainen tulostin. Ei se äänestäminen varmaan kovin tärkeä juttu ole jos tuon verran ei aikaa ja rahaa siihen irtoa. [/quote] Tyhjästä on hieman paha nyhjäistä, että näin tässä meidän vitun hienossa hyvinvointivaltiossa. Minulla ei ihan oikeasti ole edes sitä vitun euroa. Jessus teitä kokkareita. [/quote] Mutta silti on varaa maksaa nettiyhteydestä. Jessus teidän persaukisten logiikkaa. [/quote] Mulla netti kuuluu vuokraan, ihan sama käytänkö vai en, se silti kuulu siihen. Niinkuin nykyään jo monissa taloissa....

[/quote]

Ja se laite jolla vuokraan kuuluvaa nettiä käytetään on ilmainen?
[/quote]

Se laite on voinut olla omistuksessa jo ennen huonoa taloudellista tilannetta/saatu käytettynä tutulta, joten kyllä se periaatteessa voi olla ilmainen. Okei joo, sähkölasku tulee (ellei sisälly könttisumma vuokraan), mutta esim. tietokoneen vaikutus kokonaissummaan on aika pieni, varsinkin jos sitä käyttää vain silloin tällöin eikä se ole koko ajan kiinni pistorasiassa.

Vierailija
5/64 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:22"]

Tyhjästä on hieman paha nyhjäistä, että näin tässä meidän vitun hienossa hyvinvointivaltiossa. Minulla ei ihan oikeasti ole edes sitä vitun euroa. Jessus teitä kokkareita.

[/quote]

Ei se ole Kokoomuksen vika ettet sinä osaa pitää huolta raha-asioistasi.

Vierailija
6/64 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:31"]

Pelkät henkkarit riittää ennakkoäänestyksessä ja myös vaalipäivänä. Muistakaa äänestää!

[/quote]

Ei tarvi niin, mutta mikä kitinä ja valitus irtosi viimeksi vaalivirkailijasta, kun ei ollut kuponkia mukana! Tällä kertaa otan ehdottomasti lappusen mukaan, ettei mene taas virkailijalta päivä kokonaan pilalle. Vaan pakkoko sinne on ängetä itsensä töihin, jos on niin vaikeaa!

Vierailija
7/64 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:09"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:51"]Mitä jos henkkarit on menneet wanhaksi? [/quote] Voi hakea poliisilaitokselta ilmaiseksi väliaikaisen henkilökortin (kaksi passikuvaa mukaan)

[/quote]

Se äänestäminen tuskin on kellekään niin tärkeä että siitä vielä maksaisi :D

[/quote]

Vaan henkkareiden luulisi olevan.

[/quote]

Minkä helvetin takia niitä henkkareita pitää olla uusimassa muutaman vuoden välein!? Siinä on taas esimerkki systeemistä joka perustelee itse itsensä, jotta virkailijoilla olisi työtä. Sellainen "työ" on täysin turhaa, ja jopa haitallista. Samaan suojatyökastiin tippuu tosin moni muukin julkisella "työskentelevä".

[/quote]

Muutaman vuoden? Mun ajokortti on ainakin voimassa vielä yli 30 vuotta.

[/quote]

Ajokortti on voimassa kyllä pitkään, mutta henkilöllisyystodistus se ei ole vaikka riittää äänestykseen henkilöllisyyden todistamiseen.

Vierailija
8/64 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Vanhentuneilla henkkareilla äänestämään. Voiko se olla laillista...

Vierailija
9/64 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua. Voinko kutsua äitini mukaan todistamaan että olen todella minä?:D

Vierailija
10/64 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 15:54"]Voi apua. Voinko kutsua äitini mukaan todistamaan että olen todella minä?:D
[/quote]

Ei taida onnistua.

Vierailija
11/64 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 15:21"]

Siis mitä? Vanhentuneilla henkkareilla äänestämään. Voiko se olla laillista...

[/quote]

Niillä rajoilla. Vaalitoimitsijat arvioivat, onko henkilöllisyystodistus äänestäjän, katsovat kuinka paljon se on vanhentunut, onko pienentäkään mahdollisuutta että äänestäjä olisi joku muu kuin kertoo olevansa. Tapauskohtaisesti siis toimitaan.

Vierailija
12/64 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 15:54"]

Voi apua. Voinko kutsua äitini mukaan todistamaan että olen todella minä?:D

[/quote]

Teoriassa kyllä. Mikset silti mieluummin hankkisi henkkareita?

Vierailija
13/64 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakkoäänestyksessä sillä lapulla ei tee mitään. Vaalipäivänä siitä voi tarkistaa, mikä on oikea paikka äänestää ja monessa paikassa ne myös kerätään kaikilta äänestäjiltä (jos ei ole, kirjoitetaan lappu tilalle). Välttämätöntä niiden kerääminen ei ole, mutta ne toimivat sellaisena varmistuksena siitä, ketkä ovat äänestäneet. Varsinaisesti äänestäneistä pidetään kirjaa ruksimalla vaaliluetteloon, mutta kun aina välillä on jotain pientä sähläystä, lapuista voi tarvittaessa tarkistaa, jos ei esim. annettujen äänien määrä ja vaaliluetteloon ruksittujen määrä täsmää. Tai kun rupee miettimään, tuliko ruksi varmasti oikealle riville luettelossa, kun Hämäläisiä oli niin monta.

Vierailija
14/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:51"]Mitä jos henkkarit on menneet wanhaksi? [/quote] Voi hakea poliisilaitokselta ilmaiseksi väliaikaisen henkilökortin (kaksi passikuvaa mukaan)

[/quote]

No ei tod ole aikaa moiseen. Eikä rahaa kuviin.
[/quote] Oot just tommonen joka valittaa kaikesta, ja kun ratkaisuja ehdotetaan, mikään ei kelpaa. :D ole sitten äänestämättä

Vierailija
15/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:38"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:06"] [quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:51"]Mitä jos henkkarit on menneet wanhaksi? [/quote] Voi hakea poliisilaitokselta ilmaiseksi väliaikaisen henkilökortin (kaksi passikuvaa mukaan) [/quote] No ei tod ole aikaa moiseen. Eikä rahaa kuviin. [/quote] Oot just tommonen joka valittaa kaikesta, ja kun ratkaisuja ehdotetaan, mikään ei kelpaa. :D ole sitten äänestämättä

[/quote]

Sinunko mielestäsi laskujen maksaminen tai muiden kulujen maksaminen on vaikeaa? Ei minulla ole vaikeuksia hoitaa maksuja ja laskuja per se, mutta kuten todettu, tyhjästä on paha nyhjästä. Kun rahaa ei ole niin vaikea sitä on minnekään tiskillekään antaa.

Vierailija
16/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:29"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:08"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:06"] [quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:51"]Mitä jos henkkarit on menneet wanhaksi? [/quote] Voi hakea poliisilaitokselta ilmaiseksi väliaikaisen henkilökortin (kaksi passikuvaa mukaan) [/quote] No ei tod ole aikaa moiseen. Eikä rahaa kuviin. [/quote] Verkkokauppa.com saa ma-to 9-16 kuvat eurolla. Ei ne muutenkaan usein viittätoista euroa enemmän maksa ja itsekin voi ottaa jos löytyy kamerat ja oikeanlainen tulostin. Ei se äänestäminen varmaan kovin tärkeä juttu ole jos tuon verran ei aikaa ja rahaa siihen irtoa.

[/quote]

Tyhjästä on hieman paha nyhjäistä, että näin tässä meidän vitun hienossa hyvinvointivaltiossa. Minulla ei ihan oikeasti ole edes sitä vitun euroa. Jessus teitä kokkareita.

[/quote]

Mutta silti on varaa maksaa nettiyhteydestä. Jessus teidän persaukisten logiikkaa.

[/quote]

Et ole tosissasi? Nettiyhteys on perusedellytys kaikelle, se nyt vielä puuttuisi että siitä luopuisin. Ruoasta voi nipistää mutta on sairasta väläytellä jotain nettiyhteydestä luopumista. Missä vitun Pohjois-Koreassa elämme kun porukka on noin pihalla? Mikä on logiikkasi? Luuletko ihan tosissasi olevasi minua kyvykkäämpi, ansaitset sen kaiken hyvän mitä elämä eteesi on kantanut? Ehei, ei sinne päinkään. MINÄ olen sinua parempi aivan kaikessa, ja jos olet töissä niin luovutat paikkasi minulle VÄLITTÖMÄSTI.

[/quote]

Kuule kyllä olen tosissani. OMA nettiyhteys ei ole mikään välttämättömyys, vaan ilmankin pärjää oikein hyvin. Kokemusta on, noin viiden vuoden takaa. Kirjastoissa saa käyttää ilmaiseksi nettiä, siellä voi hoitaa asiansa. Eli kyllä, tekosyyltä haiskahtaa vahvasti ettei muka ole rahaa edes pariin passikuvaan.

Vierailija
17/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää keksiä tekosyitä, että ei voi äänestää? Sanoisitte ees suoraan, että ei kiinnosta. Vituttaa nämä "ei oo henkkareita..ai että ihan passikuva ja joku paperi pitäis täyttää..no siis onhan toi poliisiasema ihan täys ja niin kaukana..emmäää julkisilla sinne lähde, en määää kävele..passikuvakin maksaa..en mä sitä, en mä tätä, enkä totakaan".

Vierailija
18/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:06"] [quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:51"]Mitä jos henkkarit on menneet wanhaksi? [/quote] Voi hakea poliisilaitokselta ilmaiseksi väliaikaisen henkilökortin (kaksi passikuvaa mukaan) [/quote] No ei tod ole aikaa moiseen. Eikä rahaa kuviin. [/quote] Verkkokauppa.com saa ma-to 9-16 kuvat eurolla. Ei ne muutenkaan usein viittätoista euroa enemmän maksa ja itsekin voi ottaa jos löytyy kamerat ja oikeanlainen tulostin. Ei se äänestäminen varmaan kovin tärkeä juttu ole jos tuon verran ei aikaa ja rahaa siihen irtoa.

[/quote]

[/quote]

Mutta silti on varaa maksaa nettiyhteydestä. Jessus teidän persaukisten logiikkaa.
[/quote]
Mulla netti kuuluu vuokraan, ihan sama käytänkö vai en, se silti kuulu siihen. Niinkuin nykyään jo monissa taloissa....

Vierailija
19/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 18:14"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:22"] [quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:14"] [quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:06"] [quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:51"]Mitä jos henkkarit on menneet wanhaksi? [/quote] Voi hakea poliisilaitokselta ilmaiseksi väliaikaisen henkilökortin (kaksi passikuvaa mukaan) [/quote] No ei tod ole aikaa moiseen. Eikä rahaa kuviin. [/quote] Verkkokauppa.com saa ma-to 9-16 kuvat eurolla. Ei ne muutenkaan usein viittätoista euroa enemmän maksa ja itsekin voi ottaa jos löytyy kamerat ja oikeanlainen tulostin. Ei se äänestäminen varmaan kovin tärkeä juttu ole jos tuon verran ei aikaa ja rahaa siihen irtoa. [/quote] Tyhjästä on hieman paha nyhjäistä, että näin tässä meidän vitun hienossa hyvinvointivaltiossa. Minulla ei ihan oikeasti ole edes sitä vitun euroa. Jessus teitä kokkareita. [/quote] Mutta silti on varaa maksaa nettiyhteydestä. Jessus teidän persaukisten logiikkaa. [/quote] Mulla netti kuuluu vuokraan, ihan sama käytänkö vai en, se silti kuulu siihen. Niinkuin nykyään jo monissa taloissa....

[/quote]

Ja se laite jolla vuokraan kuuluvaa nettiä käytetään on ilmainen?

Vierailija
20/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tehdään päätöksiä Suomen tulevaisuudesta. Vain äänestämällä voit vaikuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä