Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten eroon BED:stä?

Vierailija
12.04.2015 |

Olen säännöllistänyt ruokarytmiä, mikä on auttanut pahimpiin ahmismiskohtauksiiin. Mitä muuta voin tehdä, että BED ei ota valtaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse selvisin lääkityksen ja psykoterapian avulla. Nyt en ole ahminut kahteen vuoteen. Milloin sinulla on tuo diagnosoitu?

Vierailija
2/9 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin veikkaan, että nuppinikkarin heiniä tuo on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole diagnoosia mutta aika selvää, kun voi vettä kolme isoa sipsipussia kerralla ja sen lisäksi vaikka kakkua, kermaleivoksia ja jäätelöä... Ap

Vierailija
4/9 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hakeudu nyt vaikka aluksi lääkäriin.

Vierailija
5/9 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lähete psyk.polille ja ravitsemusterapeutille.

Itse olen sairastanut anoreksiaa vuosia. Sain aikoinaan lähetteen ravitsemusterapeutille mutta vasta nyt 15 vuoden päästä siitä on hyötyä, kun psyyke on jo kunnossa. Eli kuten edellisetkin ovat vastanneet: ensin psyyke kuntoon. Ravitsemusterapiasta on apua jos haluat nyt jo ruokailutottumukset kuntoon. Mutta välttämättä niitä ei kykene heti noudattamaan jos ei ole psyyke ok.

Vierailija
6/9 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljo tuo terapia tulee maksamaan? Olen vältellyt terapiaa, koska luulen, ettei minulla toistaiseksi ole varaa mielenterveydenhoitoon. Ap

Vierailija
7/9 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:13"]

Paljo tuo terapia tulee maksamaan? Olen vältellyt terapiaa, koska luulen, ettei minulla toistaiseksi ole varaa mielenterveydenhoitoon. Ap

[/quote]

Jos saat psykiatrilta lausunnon sairaudestasi ja kelalta maksusitoumuksen psykoterapiaan, niin kela korvaa terapiastasi 37 e (jos olet 26-67-vuotias) tai 52e (jos olet 16-25-vuotias). Psykoterapeuttien hinnat vaihtelevat, halvimmillaan olen nähnyt 45 minuutin session 55 euron hintaan ja kalleimmillaan 90 euron hintaan. Eli sinun maksettavaksi jää parista eurosta moniin kymppeihin riippuen iästäsi ja terapeutin hinnasta. Jos et saa kelan korvausta, niin silloin maksat tuon koko summan itse. Siksi kannattaa käydä hakemassa työterveyslääkäriltä/tk-lääkäriltä lähete psykiatrille, jonka kanssa juttelet ja mietitte olisiko Kelan korvaama terapia sinun juttusi.

Vierailija
8/9 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:13"]Paljo tuo terapia tulee maksamaan? Olen vältellyt terapiaa, koska luulen, ettei minulla toistaiseksi ole varaa mielenterveydenhoitoon. Ap
[/quote]

Julkisella maksutonta

Vierailija
9/9 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos selvennyksestä. Voisihan tuon noin tehdä, jos pääsisi tästä ahmimisen himosta pois. Olen juuri ja juuri päässyt tuosta nuoremmasta luokasta pois. Ahmimista on ollut nuoresta saakka ja olen tehnyt sen salaa.  Ap