luetteko kirjoja?
Eli siis luetteko paljon kirjoja? Minusta tuntuu, että harvat lukevat enää kirjoja. Itse tykkään siitä paljon ja se on minulle hyvä rentoutumiskeino :)En tiedä mukavampaa, kuin uppoutua kirjojen maailmaa. Tuntuu, että elokuvia yms..katsellessa ei pääse samanlaiseen tilaan, kun kaikki on valmiiksi kuviteltua ja ei saa käyttää omaa mielikuvitusta :/
T: nainen 19v
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 12:21"]
Höh, minun mielestäni Dan Brownin kirjat ovat erinomaisia ja kaikki löytyvät myös hyllystäni. Ei sen kirjallisuuden tarvitse olla liian vakavaa ja erilaiset ihmiset pitävät erilaisista kirjoista. Mä olen lukenut myös Sinuhe egyptiläisen ja tuntemattoman sotilaan monta kertaa ja nekin ovat erittäin hyviä. Onpa tullut Danten jumalainen näytelmäkin luettua joutessani. Kaikki natseihin liittyvät on myös mielenkiintoisa, sekä Khaleid Hossein kirjoittaa myös hienosti.
[/quote]
Eivät ole. Huonosti kirjoitettua roskakirjallisuutta.
Kuulostaa samalta kun ihmiset arvostelevat elokuvien laatua viihdyttävyysindeksillä.
[/quote]
Mitäpä jos yrität ymmärtää että jotkut pitävät niistä kirjoista ihan oikeasti eikä sitä muuta se kuinka paljon haukut niitä.
Kirjoja täytyy sekakäyttää! Minusta fiksummalta ja hauskemmalta tyypiltä kuulostaa Dan Brownin ystävä joka lukee huvikseen myös Dantea kuin joku muiden suosikit pelkäksi sonnaksi toteava. Olen yrittänyt lukea Jumalaista näytelmää enkä pääse siinä ensimmäistä sataa sivua pidemmälle. Minun on vaikea uskoa että joku saa siitä irti hupia mutta en ala ketään maun perusteella tuomitsemaan. Tulkitsen tämän niin, että Dantea ymmärtävä on minua älykkäämpi.
Itse luen kausittain erilaisia kirjoja. Joskus naisten kevyttä viihdettä, joskus tietokirjoja esim. luonnontieteistä, historiasta ja lääketieteestä, joskus nuorten kirjoja, joskus yritän jotain klassikoksi laskettua. Luen samoja sarjakuvia kerta toisensa jälkeen, samoin jotkut lapsuuden suosikit pysyvät. Moni kirja jää myös kesken, joitakin luen väkisin loppuun. On mieleenpainuvia kirjoja, on niitä jotka unohtuvat heti kun suljen kannen. Ainakin kerran olen lukenut saman kirjan lähes loppuun asti tajuamatta että olen lukenut sen jo aiemmin. Joskus olen lukenut "hyvän" kirjan uudestaan ja todennut olevani itseni kanssa ihan vastakkaista mieltä. (Sylvia Plathin Lasikellon alla kuului tähän ryhmään.)
Välillä en lue kirjoja. Saatan hakea kirjastosta muutaman opuksen ja uusia niitä sallitut kerrat, sitten palauttaa ne ilman että etenin alkua pidemmälle. Luullen jo, että olen lopullisesti kyllästynyt pidemmän tekstin lukemiseen ja menettänyt kaiken keskittymiskykyni. Mutta tähän asti jokin kirja on aina palauttanut uskoni.
Aloittajalle kirjavinkki, jonka aina annan kirjakeskusteluissa: Monissa kirjastoissa on palautushylly. Eli siis hylly, jossa on vast'ikään palautettuja kirjoja. Pienessä tilassa on eri tyylilajeja. Sattuma vaikuttaa sisältöön. Useimmat kirjat ovat paljon luettuja ja suosittuja.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 12:50"]
Mun mielestä muuten idiootin tunnistaa helposti siitä, että hän ylentää itsensä haukkumalla toisten ihmisten kiinnostustenkohteita, kuten nyt vaikka kirjamakua. En usko, että tällaiset ihmiset sivistyvät kirjojakaan lukemalla.
Kukkahatu ja sosialisti siellä!
Kyllä, on olemassa heikkolaatuista kioskikirjallisuutta ja sitten korkeakulttuuria.
On myös olemassa älykkäitä ja vähemmän älykkäitä ihmisiä.
Kyllä maailma on raaka ja julma paikka, voi voi!
[/quote]
Jos kirjavinkkejä kaipaa niin rekisteröidypä http://www.goodreads.com Sieltä voi etsiä ehdotuksia esim. omien kiinnostusten tai aiemmin lukemien kirjojen perusteella. :)