Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

luetteko kirjoja?

Vierailija
12.04.2015 |

Eli siis luetteko paljon kirjoja? Minusta tuntuu, että harvat lukevat enää kirjoja. Itse tykkään siitä paljon ja se on minulle hyvä rentoutumiskeino :)En tiedä mukavampaa, kuin uppoutua kirjojen maailmaa. Tuntuu, että elokuvia yms..katsellessa ei pääse samanlaiseen tilaan, kun kaikki on valmiiksi kuviteltua ja ei saa käyttää omaa mielikuvitusta :/
T: nainen 19v

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen paljon mutta se menee kausittain. Koulujuttujen takia ei välillä tee yhtään mieli lukea. Sitten taas lomilla luen monta romaania viikossa. Elokuvat eivät kiinnosta minua pätkääkään, en jaksa keskittyä niihin yhtään koska ne ovat aina "valmiiksi pureskeltuja." Vaikka elokuva olisi kuinka hyvä, se on minusta tylsää katsottavaa, en pääse sellaisenn jännityksen virtaan ja ajantajun katoamiseen kuin lukiessa

Vierailija
22/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:40"]

Anna-Leena Härkösen kirjat ovat hyviä! Samoin Dan Brownin kirjat esim tunnetut Da Vinci koodi tai enkelit ja demonit.

[/quote]

Uskomatonta Kurakakkaa. Jos arvostat kirjoja tai lukemista, jätät Dan Brownit välistä ja keskityt lukemaan oikeaa kirjallisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
24/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:40"]

Anna-Leena Härkösen kirjat ovat hyviä! Samoin Dan Brownin kirjat esim tunnetut Da Vinci koodi tai enkelit ja demonit.

[/quote]

Uskomatonta Kurakakkaa. Jos arvostat kirjoja tai lukemista, jätät Dan Brownit välistä ja keskityt lukemaan oikeaa kirjallisuutta.
[/quote]

Mikä on sitten oikeaa kirjallisuutta?

Vierailija
25/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:40"]Anna-Leena Härkösen kirjat ovat hyviä! Samoin Dan Brownin kirjat esim tunnetut Da Vinci koodi tai enkelit ja demonit.
[/quote]

Jos oikeasti pitää lukemisesta ja on normaaliälyinen, Dan Brownin kirjoista ei saa mitään irti. Ne on suunnattu vähän hitaille ja kokemattomille lukijoille, esim. kirjojen "arvoitukset" ovat niin naurettavan helppoja että lapsikin osaa ratkaista ne. Luin Da Vinci -koodin 13-vuotiaana ja minulle jäi mieleen vain se, että ihmiset ovat kyllä helvetin tyhmiä jos pitävät Da Vinci -koodia upeana kirjana...

Vierailija
26/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:21"]

Eli siis luetteko paljon kirjoja? Minusta tuntuu, että harvat lukevat enää kirjoja. Itse tykkään siitä paljon ja se on minulle hyvä rentoutumiskeino :)En tiedä mukavampaa, kuin uppoutua kirjojen maailmaa. Tuntuu, että elokuvia yms..katsellessa ei pääse samanlaiseen tilaan, kun kaikki on valmiiksi kuviteltua ja ei saa käyttää omaa mielikuvitusta :/ T: nainen 19v

[/quote]

Mielikuvituksen käyttäminen on erittäin vaarallista.

Kaikki sodat ovat saaneet alkunsa mielikuvituksen käytön seurauksena.

Kaikki negatiivisuus on siitä lähtöisin, kaikki.

Se saa ihmisen kuvittelemaan olevansa sellaista mitä ei todellisuudessa ole.

Mielikuvitus on totuuden surma.

Mielikuvitus on kaiken pahan alku ja  juuri.

Olemme tuhoon tuomittuja  jos olemme mielikuvituksen vankeja a orjia.

Mielikuvitus luo niin sanotun egon, persoonallisen minän joka on kaiken pahan alku.

Vierailija
27/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:44"]Luen paljon mutta se menee kausittain. Koulujuttujen takia ei välillä tee yhtään mieli lukea. Sitten taas lomilla luen monta romaania viikossa. Elokuvat eivät kiinnosta minua pätkääkään, en jaksa keskittyä niihin yhtään koska ne ovat aina "valmiiksi pureskeltuja." Vaikka elokuva olisi kuinka hyvä, se on minusta tylsää katsottavaa, en pääse sellaisenn jännityksen virtaan ja ajantajun katoamiseen kuin lukiessa
[/quote]

Sama! Iha ku ois mu kirjottama.

Vierailija
28/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toni Morrisonin tuotanto kokonaisuudessaan. Donna Tarttin Jumalat juhlivat öisin teki minuun suuren vaikutuksen sinun iässä. (Tarttin Nukkelapsi oli minusta kuraa.) Jos jotain uutta ja erilaista kaipaat, tutustu Ray Lorigaan. Suht kevyttä ja hauskaa luettavaa löytyy Erlend Loelta.

Suomalaisista suosittelisin Kauko Röyhkää, niitä luin itse lukioaikoina(kin).

Vierailija
29/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:40"]Anna-Leena Härkösen kirjat ovat hyviä! Samoin Dan Brownin kirjat esim tunnetut Da Vinci koodi tai enkelit ja demonit.
[/quote]

Et taida lukea kovin paljoa jos Dan Brownin kirjat ovat mielestäsi mainitsemisen arvoisia

Vierailija
30/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea Rani Manickan Jasmiinin tuoksu

Vierailija
31/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:40"]Anna-Leena Härkösen kirjat ovat hyviä! Samoin Dan Brownin kirjat esim tunnetut Da Vinci koodi tai enkelit ja demonit.
[/quote]

Jos oikeasti pitää lukemisesta ja on normaaliälyinen, Dan Brownin kirjoista ei saa mitään irti. Ne on suunnattu vähän hitaille ja kokemattomille lukijoille, esim. kirjojen "arvoitukset" ovat niin naurettavan helppoja että lapsikin osaa ratkaista ne. Luin Da Vinci -koodin 13-vuotiaana ja minulle jäi mieleen vain se, että ihmiset ovat kyllä helvetin tyhmiä jos pitävät Da Vinci -koodia upeana kirjana...
[/quote]

Itse luin ne, kun niitä niin hehkutettiin, mutta suoraan sanottuna en pitänyt niitä niin ihmeellisinä ja mietinkin miksi ne on niin suosittuja :/
Ap

Vierailija
32/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:46"]Tuolla olisi e-kirjoja
https://kirja.elisa.fi/ekirja/kategoria/ilmaiset-klassikot
[/quote]

En oo tiennykkään tälläsestä, kiitos :)
Ap

Vierailija
33/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:32"]

Danielle Steelin Kaikuja on ihana kirja! Kertoo juutalaisperheestä 2.ms aikaan. Joutuvat vainotuksi, suosittelen lämpimästi!

[/quote

Jo kirjoittajan nimi on minulle varoitusmerkki. Hänhän kirjoittaa naisten hömppää, jota en lue.

Vierailija
34/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, tämä olikin taas paremman väen ketju. En ymmärrä miksi tuomitsette jonkun tykkäämät kirjat, voi kai sitä hömppääkin joskus lukea, telkkaristakaan ette vissiin mitään "vähä-älyistä" viihdettä katso?

Vierailija
35/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:40"]Anna-Leena Härkösen kirjat ovat hyviä! Samoin Dan Brownin kirjat esim tunnetut Da Vinci koodi tai enkelit ja demonit.
[/quote]

[/quote]

Itse luin ne, kun niitä niin hehkutettiin, mutta suoraan sanottuna en pitänyt niitä niin ihmeellisinä ja mietinkin miksi ne on niin suosittuja :/
Ap
[/quote]

Kirjojen suosio ei välttämättä korreloi tason kanssa. On paljon hyviä kirjoja, jotka koko maailma tuntee mutta niin on huonojakin. Joskus kirjasta tulee vain paljon melua tyhjästä

Vierailija
36/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sandra brown, charlaine harris-sookie stockhouse vampyyri sarja, j.r ward- mustan tikarin veljeskunta sarja on mun lemppareita. Myös linda howard on hyvä.

Vierailija
37/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen todella paljon :) -N23

Vierailija
38/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna Karenina on hyvä, joskin vaikealukuinen paikoin, mutta kokeile! :) Suosittelisin myös kevyemmästä kastista Hobitti sinne ja takaisin sekä legendojen legenda; Aarresaari joka on ikuinen suosikkini. Taru Sormusten herrastakin on hyvä, mutta aika raskasta luettavaa paikkapaikoin. Lisäksi pidän myös lastenkirjasta nimeltä Ritari Benjamin Kyyhkynen, jonka voi kyllä lukea näin aikuisenakin ja edelleen se iskee.

Vierailija
39/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:32"]

Danielle Steelin Kaikuja on ihana kirja! Kertoo juutalaisperheestä 2.ms aikaan. Joutuvat vainotuksi, suosittelen lämpimästi!

[/quote

Jo kirjoittajan nimi on minulle varoitusmerkki. Hänhän kirjoittaa naisten hömppää, jota en lue.
[/quote]

Niin kirjoittaa, ja olen muita hänen kirjojaan lukenut ja voin sanoa, että kirjailijasta huolimatta tässä kirjassa ei ole "naisten hömppää". Kannattaa siis ennakkoluuloista huolimatta lukea!

Vierailija
40/64 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:40"] Anna-Leena Härkösen kirjat ovat hyviä! Samoin Dan Brownin kirjat esim tunnetut Da Vinci koodi tai enkelit ja demonit. [/quote] Uskomatonta Kurakakkaa. Jos arvostat kirjoja tai lukemista, jätät Dan Brownit välistä ja keskityt lukemaan oikeaa kirjallisuutta. [/quote] Mikä on sitten oikeaa kirjallisuutta?

[/quote]

Hyvin kirjoitettu. Jos pitää Da Vinci Koodia hyvänä kirjallisuutena, niin tilanne on melko varmasti menetetty. Ehkä silti on mahdollisuuksia nousta kuopasta laajentamalla omaa lukureviiriänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi