Idyllinen sunnuntaiaamu - kerro rehellisesti!
Kerro rehellisesti millainen sunnuntaiaamu sinulla on tänään ollut. Itselläni rauhallinen, auringonvalo siivittyy verhojen läpi ja nautiskelen aamukahvia yksin. Muu perhe tuhisee onnellisena sängyissään. Tänään vietämme perheaikaa.
Totuus : heräsin niskakipuun ja otin särkylääkkeen. Auringonvalo paljastaa pölyt joten vedän verhoja ikkunan eteen. Mies kuorsaa kovaa. 11v on hereillä ja pelaa eikä tuu aamupalalle vaikka oon pyytäny jo kolme kertaa. Juon tässä kahvia. Tänään varmaan ihan tavallinen päivä, kuka tekee mitäkin. EHKÄ pihahommia yhdessä jos saan porukan innostumaan (tuskin!)
Kommentit (60)
Nukahdin eilen 3 aikaaan, noustiin tänään puol yhdeksän maissa miehen ja vauvan kanssa, laittauduin ja täytin sämpylät ja mentiin Aurajoelle aamiaiselle (todellisuudessa satoi ja syötiin sämpylät hätäisesti autossa:D) ja kun sade jatkui, mentiin kahvilaan kakkukahville ja oltiin 12 asti :D
Heräsin klo 11 jälkeen, kun vauva viesessä halusi tissiä. Imetin pientä ja klo 12 aikaan noustiin sängystä. Tein itselleni aamiaista, kahvia, täytetyn sämpylän ja sokerittoman proteiinirahkan(se on tosi namia). Sitten kylvetin vauvaa ja vaihdoin potkarin. Tulin koneelle faceen ja katsastin kirppismyynnin koneelta. Myyntiä ollut tänään tosi paljon, mistä olen aika onnessani. Mies nukkuu edelleen. Kun se herää, oletaan laittamaan listoja tai kodinhoitohuonetta kuntoon( rakennusprojeksi vielä hiekan kesken). Illalla otetaan pari lasia kuoharia ja toivottavasti sekstaillaan:) Ihan kiva sunnuntai<3
Heräsin yövuoron jälkeen klo 11 siihen kun äitini tuli omilla avaimillaan eteiseen huhuilemaan. Oli erehtynyt kellonajasta ja luuli että olen nukkunut pommiin ja että on jo kiire lähteä viemään lapsia koulukaverin synttäreille. Eli ihan hyvässä tarkoituksessa tuli vaikka itse tokkuraisena ihmettelin että mikä on hätänä. Sitten lapset hiljaksiin synttärikuntoon ja juhliin, itse takaisin kotiin rauhalliselle aamupalalle. En edes tiskikonetta raaski käynnistää kun haluan nauttia tästä täydellisestä hiljaisuudesta ja rauhasta olla kerrankin yksin kotona :) Ehtii tiskit illallakin.
Pääsin yövuorosta kotiin klo 7. Pyöräilin pikkupakkasessa kotiin n. 4 km matkan. Kotona 5-vuotias on herännyt ja katsoo yle areenasta piirrettyjä. Mies hereillä, mutta sängyllä köllöttelemässä. Käyn suihkussa, teen itselle ja lapselle aamupalaa. Klo 7.50 sanon miehelle, että ylös, tulen itse nukkumaan. Mies nousee. Nukun klo 13 saakka, herään kun mies ja lapsi tulevat ulkoa sisään. Ovat käyneet ulkoilemassa ja samalla Mäkkärillä lounaalla.
Paljon puuhaa tälle päivälle, toivottavasti energiaa riittää.
Heräsin klo 9, kattelin harmaata säätä ja suunnittelin maha kurnien mitä kaikkea hyvää hakisin kaupasta. Huulessa on kipeä herpes. Katselin nauhalta Tuulitunnelin ja Vino Shown. Kello tuli kaksitoista, olisi siis voinut mennä kauppaan, mutta satoi. En mene tänään kauppaan. Söin kaksi lautasellista jauhelihakeittoa. Mieli tekee karkkia. Katsoin ja katson vieläkin nauhalta The possession - Riivatut -leffaa, aika tylsä. Ja koko sunnuntai on niin tylsä, sisällötön, yksinäinen ja pysähtynyt.
Huh, mä vedän varmaan sitten pohjat, koska olen yhä sängyssä. Sairastelu ja antibioottikuurit on vieneet mehut ja unirytminkin olen saanut sekaisin. Aamulla noin ysin aikaan heräsin miehen kanssa kahville ja juotiin ne sängyssä voileipien kanssa. Täytettiin miehen kanssa sen veroilmoitus, kun sitä itteään inhottaa nettilomakkeet vielä enemmän niin autoin sitä sitten. Ei ollenkaan hommaa mitä haluttaisi sunnuntaiaamuna tehdä...
Haluaisin nousta ja keittää itselleni uuden kupin kahvia, mutta vähän arveluttaa kun maha on ollut jo sen pari viikkoa sekaisin, edelleen noiden antibioottien takia. Maitohappobakteeritkin pitäisi muistaa syödä. Ei ole mitään hyvää kaapissa, no leipoa voisi jotain jos jaksaisi. Meinasin askarrella jotain pientä keväistä koristusta kämppään, katsotaan saanko keskityttyä.
No hep, nyt nousen kyllä täältä sängystä, avaan ikkunat ja laitan tuoksukynttilän. :) Kisut on päiväunilla mokomat.
Heräsin klo 10 kun mies tuli herättämään aamupalalle, mikä oli mahtavaa tietty. Sen jälkeen mies on tehnyt töitä koko ajan, minä luin hesarin ja aloitin siivousurakan joka piti tehdä loppuviikosta yhdessä mutta mies ei töiltään ehtinyt. Kaikki muu on hoidettu suihkukaapin pesua myöten, mutta imuroida en voi koska mies puhuu puhelimessa ulkomaille. Nälkä ois mutta tahtoisin saada siivouksen loppuun ennen kuin teen ruoan. Vituttaa miehen työt, tiedän kyllä että tämä on vain väliaikaista ja ettei miehellä oikein ole vaihtoehtoa, mutta raivostuttaa kun tuossa se istuu ja näpyttelee huonossa ryhdissä ja huokailee eikä vastaa kun siltä yrittää kysyä jotain. Ei olla puhuttu kuin ehkä viisi lausetta koko päivänä.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:02"]
Miksi muuten oletetaan, että Instagramin arvoinen sunnuntaiaamu olisi jotenkin vaikea suoritus? Kyllä se ainakin kahden aikuisen talouksilta onnistuu yhdeksän kertaa kymmenestä. Ei ole vaikeaa ostaa viikonlopuksi leikkokukkia, keittää hyvää kahvia, ladata hesari tabletille, paistaa pekonit ja keittää uppomunat leivän päälle.
Tietenkin se vaatii, että on kiinnostusta fiilistelyyn, mutta teknisesti ei ollenkaan paha rasti. Pikemminkin ihmettelen, mikseivät kaikki tee noin. -29
[/quote]
Mä en ole fiilistelijä. Eikä ne leikkokukat niistä aamuista sen parempia tee.
Tässäkin ketjussa on taas katkera alapeukuttaja paikalla :D
Joo, varsinkin sana seksi saa tiytyt henkilöt ärsyyntymään,,
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:27"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:02"]
Miksi muuten oletetaan, että Instagramin arvoinen sunnuntaiaamu olisi jotenkin vaikea suoritus? Kyllä se ainakin kahden aikuisen talouksilta onnistuu yhdeksän kertaa kymmenestä. Ei ole vaikeaa ostaa viikonlopuksi leikkokukkia, keittää hyvää kahvia, ladata hesari tabletille, paistaa pekonit ja keittää uppomunat leivän päälle.
Tietenkin se vaatii, että on kiinnostusta fiilistelyyn, mutta teknisesti ei ollenkaan paha rasti. Pikemminkin ihmettelen, mikseivät kaikki tee noin. -29
[/quote]
Mä en ole fiilistelijä. Eikä ne leikkokukat niistä aamuista sen parempia tee.
[/quote]
Minusta ne kyllä tekevät. Mutta minä olenkin fiilistelijä ja nautiskelija. Viikonloppuaamun kiireetön tunnelma tuottaa minulle ja vaimolleni älyttömästi mielihyvää. -29
Herättiin miehen kanssa kello 11.00. Keitettiin kahvit ja juotiin terassilla ne. Sitten aloin siivoamaan ja mies tekemään ruokaa. Syötiin ja sitten makoiltiin sohvalla hetki. Nyt istun koneella ja surffaan netissä ja mies sohvalla kattoo telkkaria. Perkeleen tylsää.
Kävin lenkillä, mikä onkin päivän ainoa hyvä saavutus. Lopun ajan päivästä olen pelannut tietokoneella, syönyt keksejä ja suolapähkinöitä enkä ole vielä päässyt edes suihkuun asti. Piti siivota ja pestä pyykkiä...
Heräsin seitsemän jälkeen ja söin aamupalaa. Aloin tehdä yhtä tehtävää, mikä pitää olla valmis ti. Söin lounaan ja jatkoin tehtävän tekemistä. Nyt olen syönyt välipalan ja makaan sängyssä. Mulla on flunssa, mut silti suunnitelmissa olis tehdä peruskuntolenkki. Ja tehtävä ei ole lähelläkään valmista.
Heräsin 10.30 ja pikaisesti pesut ja meikit naamaan ja töihin muutamaksi tunniksi. Nyt kotiin syömään puolison tekemiä lihapullia ja makoilemaan sohvalle leffamaratonin ääreen.
heräsin kuudelta siihen, että menkkaveret oli lakanoissa. tosi kiva ylläri,revin lakanat sängystä ja laitoin pyykkikoneen pyörimään, vitutti heti aamusta.
Herätys 0830 ja telkusta Voi paremmin. Sit ylös, aamupalaksi kahvia ja avokado-&lohileipiä. Opinnäytetyön kimppuun. Välillä jaloittelutaukoja ja pientä puuhastelua kotosalla.
Koira tuli herättämään kuudelta, kateltiin sen kanssa leffaa ja mentiin sitten herättämään mies. Lähti koiran kanssa ulos ja mä laitoin aamupalaa.
Heräsin 11 jälkeen. Pää täynnä räkää ja ääntä ei lähtenyt pihaustakaan, nyt jo vähän lähtee. Menin suoraan keittiöön ja huomenet toivoteltiin. Sitten menin vessaan. Söin lihamureketta. Datasin puhelimella..söin leivän. Edelleen olin yökkärillä, kunnes 15.00 lähin suihkuun ja sen jälkeen laitoin kivat vaatteet ja hiukset ja naaman kuntoon. Nyt on hyvä ja nätti fiilis! Mitään erityistä ohjelmaa ei ole tulossa aikoihin, sillä olen lomalla kirjoitusten jäljiltä.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:19"]Heräsin 7.30 siihen, kun teini vetäisi omassa huoneessaan verhot auki ja valaisi samalla myös meidän makuuhuoneen. Nousin ylös, luin Hesaria ja litkin 2 kuppia teetä. Teini jäi siivoamaan huonettaan ja lähdin miehen kanssa reippaalle metsäkävelylle, jossa vierähti 45 min. Takaisintultuani tein vielä lyhyen punttitreenin kotona, jonka jälkeen kävin suihkussa ja luin Hesarin loppuun.
Puolen päivän aikaan tein ruuan ja jatkoin muuta lukemista. Samalla vilkuilin ulos, josko lähtisi pihahommiin, mutta se vähän venähti kun siivoilin ohimennen taloa. Teini teki läksyjä ja luki kokeisiin.
Nyt notkun vähän aikaa av:lla ja kohta lähden sinne pihahommiin. Voi olla, että pitää piipahtaa ruokakaupassakin jossain vaiheessa.
Iltapäivällä todennäköisesti kuulustelen teinin koealueen, teen toisen ruuan ja loppuillasta tillitän töllötintä ja jatkan ohimennen siivoilua (laittelen roippeita paikoilleen).
Aika samansuuntaisia on meidän muutkin sunnuntait...
Tämä ei ole totta. Yksikään teini ei herää klo 7.30 ja avaa verhoja.
[/quote]