Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ala tai ammatti jossa sosiaalisuus ei ole tärkeää?

Vierailija
11.04.2015 |

Olen lukion toisella, ja mietin tätä jo nyt lähinnä siksi että nyt vielä ehdin lukea jonkun aineen jos se on tarpeellista ko. alan kannalta. Minulla on diagnosoitu Aspenger, mutta se ei ole niin vaikea ettenkö pärjäisi tavallisessa elämässä. Lähinnä se näkyy että en oikein osaa jutella koulutoverien kanssa, mieluummin opettajien, ja sitten netissä. Olen oppinut terapian avulla sosiaalisen kanssakäymisen suhteellisen hyvin, ja uskon että kaverittomuuskin on enemmön kiinni siitä etten jaksa olla porukan kanssa missä minulla ei ole juuri mitään yhteistä.

Sosiaaliset kontaktit eivät silti luonnollisesti lukeudu vahvuuksiini, joten heitelkää jotain :) ehkä keksin jotain minulle sopivaa. 

Olen opiskelija joka yleensä saavuttaa vähintään kohtuullisia tuloksia jos motivoidun asiaan, joten alan vaikeapääsyisyys ei ol suoraan syy miksi se ei sopisi. Vahvuuksia minulla tällä hetkellä on biologia, matematiikka ja terveystieto. Vaikeaa eniten äidinkieli sekä uskonto (koska olen ateisti ja tuntuu väärältä opsikella väärän katsomuksen asiaa)

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkis ja siitä suuntautuminen tutkijaksi? Kun kerta bilsa sujuu, ja matikka. Vaaditaan fysiikkaa ja kemiaa, mites ne sujuu?

Vierailija
2/34 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkikseen ja tutkijalinjalle. Jos kielet sujuvat niin myös kääntäjä voisi olla yksi vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT.

Vierailija
4/34 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja

Vierailija
5/34 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastonhoitaja

Vierailija
6/34 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti lääkis :) varmasti töitä, mielenkiintoinen ja monipuolinen ala jos teet töitä kentällä, tai mahdollisuus tosiaan tutkijaksikin :) Toteuta mun unelmani ja mene mun puolesta lääkikseen :D

Vierailija
7/34 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 22:50"]

Lääkis ja siitä suuntautuminen tutkijaksi? Kun kerta bilsa sujuu, ja matikka. Vaaditaan fysiikkaa ja kemiaa, mites ne sujuu?

[/quote]

En ollutkaan tullut ajatelleeksi tuota, ajattelin vain että lääkiksestä päädyn lääkärin työhön ja joudun kohtaamaan monenlaisia ihmisiä jotka eivät kaikki edes välttämättä halua tulla toimeen kanssani, kiitos ideasta :) (myös kolmoselle) 

Fysiikka ja kemia sujui kympin arvoisesti ne eka kurssit mutta syventäviä ei ole tullut käytyä. Vieläköhän ne ehtisi aloittaa, kyllä varmaan. Kurssi per jakso.

-ap

Vierailija
8/34 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jokin uusiutuvaan energiaan liittyvä tai muoviteollisuus...

Vierailija
9/34 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 22:55"]

Kirjastonhoitaja

[/quote]

Ei. Paljon asiakaspalvelua ja koulutuksia ja viestintää. Kuva harmaasta ja hyssyttävästä kirjastotädistä on vanhentunut pahasti.

T. kirjastonhoitaja

Vierailija
10/34 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetologi

Vierailija
11/34 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 23:00"]

Kosmetologi

[/quote]

Kosmetologit (toisinaan) juttelevat asiakkailleen työn aikana. Vähintään siitä mitä asiakas toivoo iholleen tehtävän.

t. Kosmetologi

Vierailija
12/34 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppaohjaaja

Vierailija
13/34 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutistenlukija

Vierailija
14/34 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posteljooni

Vierailija
15/34 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ateistina opiskelet uskontoa? Sehän ei mikään pakko ole. 

Ja typerä kysymys muutenkin. Ihan kaikkialla tulee omata sosiaaliset taidot. Tutkimus on todellakin yhteistyötä. Ne, jotka suosittelevat tutkimustyötä jotenkin "epäsosiaalisena" ovat aivan pihalla. Joitain lähäreitä ehkä itse ja tutkimustyön mielikuva on saatu amerikkalaisista elokuvista koeputkien kanssa hääräävästä omituisesta, yksinäisestä tyypistä. 

Vierailija
16/34 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 23:08"]

Ja typerä kysymys muutenkin. Ihan kaikkialla tulee omata sosiaaliset taidot. Tutkimus on todellakin yhteistyötä. Ne, jotka suosittelevat tutkimustyötä jotenkin "epäsosiaalisena" ovat aivan pihalla. Joitain lähäreitä ehkä itse ja tutkimustyön mielikuva on saatu amerikkalaisista elokuvista koeputkien kanssa hääräävästä omituisesta, yksinäisestä tyypistä. 

[/quote]

Esim. minäkin oli lukiossa jo ateisti, mutta koska minut on vauvana liitetty kirkkoon niin minun piti opiskella uskontoa. Kirkosta ei voi erota itsenäisesti kun vasta 18 vuotiaana, joten jos vanhemmat eivät suostu erottamaan kirkosta niin uskonnontunneilla on istuttava.

Mutta tuosta tutkijan työstä olen täysin samaa mieltä. Tutkijat joutuvat myös reissaamaan alansa konferensseissa ja verkostoitumaan.

Vierailija
17/34 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lääkärit ei o usein kovin hyvillä sosiaalisilla taidoilla varustettuja, joten asiakkaat i ehkä odota ihmeemmin lämmintä asiakaspalvelua. Ja muuten hei: hammaslääkäreiden ei tarvi välttämättä sanoo mitään! muuta kuin hoitajalle :) Hammaslekuril on aina joku avustaja siin joka hoitaa myös tän asiakaspalvelun. Eli mee hampaalle!

Vierailija
18/34 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 23:00"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 22:55"]

Kirjastonhoitaja

[/quote]

Ei. Paljon asiakaspalvelua ja koulutuksia ja viestintää. Kuva harmaasta ja hyssyttävästä kirjastotädistä on vanhentunut pahasti.

T. kirjastonhoitaja

[/quote]

Joo, säälin teitä. Ainakin Helsingin monikulttuurisuushelv*etissä kirjastot on lasten riehumispaikkoja nykyään... ja kirjastontädeillä ei mikään helppo homma yrittää pitää niitä kurissa.

Vierailija
19/34 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 23:08"]

[/quote]

No juu, tietysti joka alalla joutuu hieman sosialisoitumaan, mutta AP nyt ei selkeästi ole täysin sosiaalisesti kyvytön, ja onhan siinä eroa kommunikoiko päivittäin samojen mukavien, samat intressit jakavien työ/tutkijakavereiden kanssa, vai esim aspattyössä päivittäin vaihtuvien milloin mitenkin käyttäytyvän porukan. 

Vierailija
20/34 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri tai DI voi päästä mukavaan suht yksinäiseen työhön jos on tuuria. Itselläni oli. Tosin joki opiskelukaveri on toimitusjohtajakin, ja aika moni muu jonkinlaisessa esimieshommassa, että riippuu paikasta. Mutta voi päästä inrovertille sopivaan työhön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi