Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudutteko laittaan tupot nenään flunssassa?

Vierailija
11.04.2015 |

Oon niin väsynyt tähän flunssaan! Nenä tippuu kuin auki jäänyt hana. Ainoa mahdollisuus on laittaa nenään vessapaperitukot, jotta voi tehdä yhtään mitään, muuten joka paikka räässä. Nukkumaan menoa odotan kauhulla, kun joutuu menemään vaakatasoon tän nuhan kanssa. 

Kadehdin niin paljon niitä ihmisiä, joilla flunssassa senkun niistää vain viiden minuutin välein. Omalla kohdallani paperin pitää olla 24h/vrk nenän alla koska vuotaminen on yhtä mittaista, niistäminen ei auta mitään. Edes duact ei auta mitään. Ja tätä kestää monta päivää + pari viikkoa tämän jälkeen on joka kerta vuorossa jälkitautina poskiontelotulehdus. Aina sama juttu.

Töissä ihmetellään, kun FLUNSSAN takia joutuu olemaan viikon pois. Mitä voisin tehdä? Tavata asiakkaita vessapaperitupot nenässä? Ihan niinkuin itse nauttisin tilanteesta, helvetillistä tämä on! Kyllä kiitos ottaisin mielelläni sellaisen ihan tavallisen flunssan, jossa ei muuta kuin vähän nenää niiskautetaan silloin tällöin. 

Välillä tuntuu että onko kellään muulla flunssa näin järkyttävän kamala?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et osta otrivin nenäsuihketta, niin pääset vaivasta. Minä käytän sitä aina pahimpaan rään tuloon, ei vuoda sitten yhtään.

Vierailija
2/21 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sen jokakertaisen poskiontelotulehduksen voisit välttää sillä, ettet tukkisi rään normaalia ulostuloaukkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta otrivin. Jos on oikein tukossa ei edes avaa kunnolla. Sellaista lievää tukkoisuutta saattaa vähäksi aikaa helpottaa, mutta silti vesimäinen räkä valuu. Mulla on varmaan joku rakennevika nenässä. ap

Vierailija
4/21 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se räkä imeytyy niihin nenässä olevin papereihin. Se on nimittäin sellaista ihan ohutta, niin kuin vettä, mitä sieltä valuu. Kun laittaa tupot nenään, niin pari minuuttia niin ne on ihan märät ja pitää vaihtaa uudet tilalle. Eli ei tuki mitään sen kummemmin, mutta sen pienen hetken ehtii tekeen jotain missä tarvii kahta kättä, kuten laittaan ruokaa tms. ap.

Vierailija
5/21 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan Otrivin comp....muut ei auta.

Vierailija
6/21 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tätä pelkäsin, ettei kukaan näköjään voi ees ymmärtää tällaista flunssaa...eikö todellakaan ole kohtalotovereita, ketään toista jolla nenä valuu näin yhtenään. ap

Vierailija
7/21 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota otrivin COMPia olin mäkin tulossa kehumaan, se kyllä auttaa ainakin mulla. Kuivattaa kyllä paljon. Ootko nenäkannuakin kokeillut? En tie auttaako nenän vuotoon mutta poskiontelontulehdusta tuskin tulee.

Vierailija
8/21 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duact, kapselit, lopettaa rään vuotamisen, tarvii reseptin. Toimii!

Vierailija
9/21 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 21:56"]Duact, kapselit, lopettaa rään vuotamisen, tarvii reseptin. Toimii!
[/quote]

Ap sanoi alotusviestissään ettei duact auta

Vierailija
10/21 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on joku allergia?

Vierailija
11/21 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha,just istun tässä itse tupot nenässä kun räkä valuu solkenaan :D tosi inhottavaa ja nenä kipeä niistämisestä. Eli täällä kohtalontoveri, tsemppiä !

Vierailija
12/21 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile jotain allergialääkettä, zyrtec, kestine.

Vierailija
13/21 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi tuppoilija, nyt en ole pitänyt pitkään aikaan mutta kohta taas kun alkaa allergiaoireet! :) se otrivin ja nää muut paskat avaa nenän hetkeksi vain. Ne kuivattaa niin paljon limakalvoja etten käytä. Se rään tulo riittää, ei siinä jaksa mitään verentuloa ja kirvelyä lisänä.

Vierailija
14/21 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en voi välttyä siltä, että tupot nenässä kuvailu tuo mieleeni Kummelista sen "nää Burman simpanssit on niiin ihania" -tyypin. Sen punatukkaisen. Heh

Vierailija
15/21 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla on myös tosi pahat allergiat, pahentaa asiaa. Jotakin otrivinia olen kokeillut, mutta en tiedä onko se ollut tuota COMP:a. Pitääpä testata sitä, kiitos vinkistä. Inhottavinta on, että nenän limakalvot on niin paskana, että kun niistän, niin välillä tulee vertakin. Duact avaa kyllä jonkinverran nenää, mutta silti sieltä ohut vesimäinen räkävana vaan valuu, tip tip. 

Nenäkannua oon kokeillut, välillä toimii, mutta välillä nenä yksinkertaisesti niin tukossa, ettei se vesi vaan valu. Otatteko nenäkannuun veden hanasta? Mä en jotenkin uskalla ottaa hanavettä, ku pelkään jotain aivoja syöviä ameeboja tulevan siitä tai suolasta ja sen takia keitän veden aina ensin ja jäähdyttelen ja se on vähän työlästä.ap  

Vierailija
16/21 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös kohtalotoveri. Ei tosin noin pitkään kestä se tuppovaihe, mutta päivän pari. Muistan, kun tein kerran yhtä kilpailutyötä vessapaperitupot nenään tungettuina, kun meni hermo jatkuvaan niistämiseen :D

Vierailija
17/21 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tää pahin tiputteluvaihe kestää sellaiset kolme päivää ja sen jälkeen pari päivää on sellaista "ei niin pahaa"-tiputtelua, eli että saatan pystyä käymään vaikka vessassa ilman tuppoja nenässä, mutta sitten pitääkin jo heti niistää. Ehkä vasta joskus kuudentena päivänä se räkä alkaa olla sellaista paksumpaa, että sitä voi oikeasti niistää-niistää ja nenä jopa sillä aukeaa. ap. 

Vierailija
18/21 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 22:14"]Joo mulla on myös tosi pahat allergiat, pahentaa asiaa. Jotakin otrivinia olen kokeillut, mutta en tiedä onko se ollut tuota COMP:a. Pitääpä testata sitä, kiitos vinkistä. Inhottavinta on, että nenän limakalvot on niin paskana, että kun niistän, niin välillä tulee vertakin. Duact avaa kyllä jonkinverran nenää, mutta silti sieltä ohut vesimäinen räkävana vaan valuu, tip tip. 

Nenäkannua oon kokeillut, välillä toimii, mutta välillä nenä yksinkertaisesti niin tukossa, ettei se vesi vaan valu. Otatteko nenäkannuun veden hanasta? Mä en jotenkin uskalla ottaa hanavettä, ku pelkään jotain aivoja syöviä ameeboja tulevan siitä tai suolasta ja sen takia keitän veden aina ensin ja jäähdyttelen ja se on vähän työlästä.ap  
[/quote]

Missä maassa sä oikein asut? :D Eihän sen veden tarvi kuumaa olla, ihonlämpönen riittää. Tai sit keität sen veden ja lisäät kylmää niin jäähtyy nopeemmin, ei se nyt niin työlästä ole. Kai sä kuitenkin kylmää vettä juot hanasta?Silloin kun mulla on oikein tukossa, valuttelen vähän kerrallaan sillä kannulla, hellästi niistän välillä. Kyllä se siitä vähitellen avaa nenän, ainakin vähän. Ja huuhtoo kummiskin sitä räkää sieltä rööreistä. Kyllä se on mulla ollut ihan superhyvä tuote, sitä voi käyttää vaikka päivittäin! Siis silloinkin kun et ole kipeä.

Vierailija
19/21 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa asun, mutta siis kun Amerikassa on ollut tapauksia, jossa hanaveden mukana on nenänkannun käyttäjille tullut se joku aivoja syövä ameeba, niin stressaan. (Eli se ameeba ei tartu juodusta vedestä, vaan pelkästään jos sitä vettä joutuu nenään). tiedän, ettei Suomessa varmaankaan tarvitsisi pelätä sitä, mutta silti vähän kyllä stressaa hanaveden käyttäminen. Ja käsittääkseni suositellaankin keittämään vesi. ap

Vierailija
20/21 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoja syövät ameebat eivät elä Suomen vesissä. Niinkuin ei myöskään tappajahaitkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan