**LOKAMASUJEN SUNNUNTAISUPINAT**
Kommentit (23)
TURVAKAUKALOSTA: Hain sen tosiaan perjantaina ja tuo onkin hieman erilainen kuin kuopuksen vanha. Se oli siis Britaxin Römer baby safe ja nyt tuo uus on Britaxin Römer baby safe PLUS. Eroja löysin äkkiseltään kaks: Tuo uus on paljon muhkeempi ja pehmeempi ja toiseksi tuo on myös hieman kevyempi kuin se vanhempi malli. Kaikkinensa aivan mahtavan näköinen ja oloinen ja äiti oli tilannu vielä TOSI nätin värin, sellainen vaaleansininen, jossa myös mustaa.
NÄRÄSTYKSESTÄ: Olen myös kuullut tuon sanonnan, että jos närästää niin tulee pitkätukkainen vauva. Mulla ei kyllä oo pitäny paikkaansa. Ekassa raskaudessa ei ollut närästystä, toisessa oli ihan kauheesti, kolmannessa jonkin verran ja nyt taas aika paljon. Esikoisella ja kuopuksella oli tumma tukka, jota oli aika paljon. Kakkonen taas oli lähes kalju ja ihan vaalea muutenkin :)
SYNNYTTÄMÄÄN olen lähtenyt minäkin joka kerta yöllä, tai myöhään illalla. Esikoiselta meni lapsivesi klo 1.30 yöllä. Toisella kertaa supistukset alko klo 23 säännöllisinä, mutta ne sitten pysäytettiin jollain piikillä synnärillä klo 2 aikoihin. Alkoivat sitten uudestaan seuraavana iltana n. klo 21 ja tyttö syntyi 1.08. Viimeksi heräsin supistuksiin klo 2 ja siitä alkoivat tulla heti kipeinä ja säännöllisinä, tyttö syntyi 9.08 aamulla. Joten samaa odotan nytkin, että yöllä se alkaa.
Josta tulikin mieleen, että sanoin tänään miehelle, että jos tämä tulokas syntys samoilla viikoilla kuin meidän vanhempi tyttö, niin se olis jo tasan 2 vkon päästä! Mentiin kumpiki vähän hiljaisiksi. Siis mitä hittoa, onko se oikeesti NIIN lähellä!? Toisaalta, ei oo mitään syytä olettaa, että tämä tulis niin paljon ennen laskettua, joten asennoidun koko ajan sinne lokakuun loppuun.
Kävin kuopuksen kans reilun 1,5 tunnin kävelylenkin rattaita työntäen ja tuntui ihan hyvältä kävellä. Nyt tosin on veemäinen paineentunne tuolla alhaalla, mutta eiköhän se ohi mene.
Meillä on vielä nuo neitit hereillä, täytyy alkaa nukutushommiin..
P.S. Tuosta sanonnasta " lapsia ei tehdä, niitä saadaan" . Olen monesti miettinyt tuota ja -anteeksi nyt vaan- minusta se on aika pöljä sanonta. Nimittäin monestihan on just niin, että niitä ei SAADA vaan ne tekemällä TEHDÄÄN lääkärin avustuksella jne. Toisaalta sen voi käsittää myös niin, että ei niitä nuin vaan tehdä, vaan saadaan JOS saadaan. No, tämä nyt oli turhaa löpinää enkä tiedä ymmärsikö kukaan mun pointtia, mutta tuli vaan mieleen :) Meillä on tosiaan hyvin monenlaista lasta; esikoinen oli " tulee jos on tullakseen" , joka tärppäsi ekasta pillerittömästä kierrosta. Toista yritettiin yli 2,5 vuotta ja lopulta sai alkunsa Terolut + Clomifen-kuurilla. Kolmas on taas " tulee jos on tullakseen" -lapsi, tosin en olis ikinä uskonu, että tärppää helposti, kun tosiaan toista tehtiin niin kauan. No, meni 2kk ja olin raskaana. Ja tämä neljäs on sitten täys ylläri, e-pillereiden aikana alkunsa saanut :D
Höh, miten en huomannut että sinäkin olit vastannut :o Mulla ei yleensä koskaan ole hiivatulehdus kirvellyt mitenkään, ei tunnu oikein siltä... Ja toisaalta tää kirvely tuntuu selvästi siis ulkosynnyttimissä eikä tuolla sisällä, joten ei oikein tunnu että olis mikään tulehdus. Tuntuu siltä kuin iho olis vaan ihan mahdottoman herkkä??
Oon miestä pyytänyt katsomaan mutta ei hänkään siinä oikein mitään eroa nähnyt sellaiseen alueeseen verrattuna, joka ei kirvele... Joten siksi oon ajatellut että jos se olisi jotain sisäistä turvotusta.
Coe
Vähän muistelinkin että olis ollut sinä joka sitä kirvelyä valitteli. Mullakin on keskiviikkona lääkäri :) Jospa minäkin muistaisin kysyä ja voidaan sitten vertailla tuomioita.
Coe