Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OKSENNUSTAUDIN TARTTUMINEN

Vierailija
11.04.2015 |

7 vuotias poika alkoi 14 tuntia sitten oksetamaan. nyt vasta helpottanut. meillä on täällä 9kk vauva. kuinka kauan menee että oireet ilmenee hänelle jos ilmenee?? toivottavasti ei ilmene ollenkaan. ei ole ollut tekemisissä oksentelun alettua ,mutta sitä ennen kyllä. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norolta kuullostaa! Meillä ensiks tuli 3v tytölle,siitä n.12h alko pikkuveli 1v oksentaa, sitten mies seuraavana ja vikana minä. Kaikille tuli siis peräkkäisinä päivinä. Onneksi noro on lyhytkestoinen että siinä harvemmin pienetkään ehtii kuivumaan. Ja minä hinkkasin kaikilla mahdollisilla desinfiointi aineilla koko asunnon mutta ei auttanut. Ja vatsanväänteet kuuluu asiaan.

Vierailija
22/27 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:53"]Norolta kuullostaa! Meillä ensiks tuli 3v tytölle,siitä n.12h alko pikkuveli 1v oksentaa, sitten mies seuraavana ja vikana minä. Kaikille tuli siis peräkkäisinä päivinä. Onneksi noro on lyhytkestoinen että siinä harvemmin pienetkään ehtii kuivumaan. Ja minä hinkkasin kaikilla mahdollisilla desinfiointi aineilla koko asunnon mutta ei auttanut. Ja vatsanväänteet kuuluu asiaan.
[/quote]

Miksi kuulostaa just norolle? Ei aina tartte maalata piruja seinille. Näin hoitajalle oksennus+mahakipu kuulostaa ihan tavalliselle mahataudille, joka hoituu levolla, nesteytyksellä ja mahaa rauhoittavilla ruuilla/juomilla. Ap, toivottavasti pikkunen ei sairastu. Norm. mahatautitartunnan huomaa yleensä viimeistään muutaman päivän jälkeen. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:53"]Norolta kuullostaa! Meillä ensiks tuli 3v tytölle,siitä n.12h alko pikkuveli 1v oksentaa, sitten mies seuraavana ja vikana minä. Kaikille tuli siis peräkkäisinä päivinä. Onneksi noro on lyhytkestoinen että siinä harvemmin pienetkään ehtii kuivumaan. Ja minä hinkkasin kaikilla mahdollisilla desinfiointi aineilla koko asunnon mutta ei auttanut. Ja vatsanväänteet kuuluu asiaan.
[/quote]

Desinfiointi ei auta mahatautiin, sen tietää varmasti yksinkertaisinkin ihminen. Ahkera käsien pesu saippualla on kaiken A ja O.

Vierailija
24/27 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime lauantaina poika oksenteli ja vaikka pestiin kädet ym.hyvin,alkoi mulla ma päivällä paskatauti.

Vierailija
25/27 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollut todella kattava ja maantieteellisesti laaja vatsatautiepidemia koko maassa! Mun perhe oksenteli viime viikolla, pienin ripuloi nyt kun ei liittynyt oksenteluremmiin viime viikolla.

Vierailija
26/27 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:59"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:53"]Norolta kuullostaa! Meillä ensiks tuli 3v tytölle,siitä n.12h alko pikkuveli 1v oksentaa, sitten mies seuraavana ja vikana minä. Kaikille tuli siis peräkkäisinä päivinä. Onneksi noro on lyhytkestoinen että siinä harvemmin pienetkään ehtii kuivumaan. Ja minä hinkkasin kaikilla mahdollisilla desinfiointi aineilla koko asunnon mutta ei auttanut. Ja vatsanväänteet kuuluu asiaan. [/quote] Miksi kuulostaa just norolle? Ei aina tartte maalata piruja seinille. Näin hoitajalle oksennus+mahakipu kuulostaa ihan tavalliselle mahataudille, joka hoituu levolla, nesteytyksellä ja mahaa rauhoittavilla ruuilla/juomilla. Ap, toivottavasti pikkunen ei sairastu. Norm. mahatautitartunnan huomaa yleensä viimeistään muutaman päivän jälkeen. :)

[/quote]

Miksi noron epäileminen olisi pirujen seinille maalaamista? Norohan on se kaikkein yleisin ihan tavallisen mahataudin aiheuttajavirus. Minustakin tuo on todennäköisimmin noro, voi tietysti olla jokin muukin, mutta erityisesti norossa on äkillistä oksentelua ja mahakipua.

t ei tuo lainattu

Vierailija
27/27 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ILMATEITSE tarttuva. Mikään siivous ei ehkäise tartuntaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän