Paljonko teillä lapset/teinit saavat viikko-/kuukausirahaa?
Eli laittakaa onko viikko- vai kk-raha, lapsen ikä ja summa.
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:06"]14 ja 16v lapset, kk rahaa saavat kumpainenkin 150€ MUTTA sen edellytyksenä on :
-yli 8 keskiarvo
- ei kokeista alle 7,5
- oma huone pysyttävä siistinä
-autettava viikkosiivouksessa
-tehätävä kotitöitä päivittäin (koneiden täyttö/tyhjennys, roskien vienti, haravointi tms pikkuhommia)
- pidettävä sovituista säännöistä kiinni, esim kotiintuloajoista jos luistetaan niin sitten luistelee rahahanat 2kk ajaksi lomille ja sillon ei tule edes uusia vaatteita (ellei joku tarpeellinen nyt oikeasti hajoa) tai saada uusia kosmetiikkatuotteita (perus hygieniaa ei lasketa)
[/quote]
Mulla oli ihan samat säännöt teininä ja sain vähemmän rahaa. Siivous on itsestäänselvyys, jos on resurssit noihin koenumeroihin ja keskiarvoihin niin todella hyvä sääntö. Kyllä oppii vastuulliseksi ja pitämään huolta omista asioista. Ainakin meillä toimi.
4v ja noin 200e kk. Saa elatusmaksut käyttää leluihin, esim pyörän osti nyt. Leffaan yms...
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:59"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:29"]
Lapsillamme on kuitenkin enemmän merkkivaatteita kuin kenelläkään kavereillaan, vuoden sisällä ovat shoppailleet mm Lontoossa ja New Yorkissa.
[/quote]
Mitä merkkejä? Toivottavasti ei mitään wt-halpiaisia.
[/quote]
Mitä merkitystä sillä hinnalla on? Lapsille mieleisiä amerikkalaisia merkkejä lähinnä. Eli niitä, mitä itse toivovat. Surullisen pinnallinen ja hölmö kysymys ylipäätään.
[/quote]
En se kyllä minä ollut, joka alkoi merkkitavaralla elvistelemään...
Teinitkö peukuttaa isoja summia ja alapeukuttaa liian pieniä?
Merkkivaatteet Lontoosta tai Nycistä:D
Meillä 15v ja 17v saavat kumpikin 50 euroa/kk ja jos on muuta tarvetta niin harkinnan mukaan lisää. Synttärilahjaksi saa 200 euroa. Todistuksesta ja hyvistä nroista eivät saa mitään koska oletan ilman muuta että ne on hyvät. Mä ostan myös heidän vaatteet edelleen. Pienemmät lapset saavat 20 euroa eivätkä käytä rahoja mihinkään vaikka saavat käyttää mutta eivät syö karkkia ja mä ostan edelleen vaatteet, lelut tms.
Meillä 12v ja 14v saavat kumpikin 100€/viikko. Saavat säästää tai käyttää harkintansa mukaan, aika paljon on säästössä molemmilla.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:29"]
Lapsillamme on kuitenkin enemmän merkkivaatteita kuin kenelläkään kavereillaan, vuoden sisällä ovat shoppailleet mm Lontoossa ja New Yorkissa.
[/quote]
Mitä merkkejä? Toivottavasti ei mitään wt-halpiaisia.
[/quote]
Mitä merkitystä sillä hinnalla on? Lapsille mieleisiä amerikkalaisia merkkejä lähinnä. Eli niitä, mitä itse toivovat. Surullisen pinnallinen ja hölmö kysymys ylipäätään.