Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä lapset/teinit saavat viikko-/kuukausirahaa?

Vierailija
11.04.2015 |

Eli laittakaa onko viikko- vai kk-raha, lapsen ikä ja summa.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut mitään viikko/kuukausirahaa vanhemmilta kun olin lapsi.

Vierailija
2/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

17v. saa 100e kuukaudessa, lisäksi saa pitää Kelan maksaman matkakorvauksen n. 60e kuukaudessa. Sitä ei tule kesällä. 11v. ei saa vielä yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 18:38"]12-v tyttö saa satunnaisesti rahaa, jos antaisin kk rahana, summa olisi n.50€, josta maksaa elokuvaliput, meikit, (saa käyttää peitepuikko+puuteri+ripsari+cc-voide yhdistelmää) menot harrastuksesta, (lähinnä pelien jälkeen ruokailuja) siteet, ja kaupungilla käynnit, eli kun käy pari kertaa kaverin kanssa kuukauden aikana juomassa jotain Robert's Coffeessa. Syksyllä ajattelin antaa tytölle myös sisävaatteiden osto vastuun ja kk rahaa 75€, kun siirtyy yläasteelle.
[/quote]Siis mitä vittua maksaa itse siteet. Ihme kun ei wc-paperinkin

Vierailija
4/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:06"]14 ja 16v lapset, kk rahaa saavat kumpainenkin 150€ MUTTA sen edellytyksenä on : 

-yli 8 keskiarvo

- ei kokeista alle 7,5

- oma huone pysyttävä siistinä

-autettava viikkosiivouksessa

-tehätävä kotitöitä päivittäin (koneiden täyttö/tyhjennys, roskien vienti, haravointi tms pikkuhommia)

- pidettävä sovituista säännöistä kiinni, esim kotiintuloajoista jos luistetaan niin sitten luistelee rahahanat 2kk ajaksi lomille ja sillon ei tule edes uusia vaatteita (ellei joku tarpeellinen nyt oikeasti hajoa) tai saada uusia kosmetiikkatuotteita (perus hygieniaa ei lasketa)

[/quote]

Hirveetä olis tällainen äiti.
N40

Vierailija
5/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:06"]14 ja 16v lapset, kk rahaa saavat kumpainenkin 150€ MUTTA sen edellytyksenä on : 

-yli 8 keskiarvo

- ei kokeista alle 7,5

-tehätävä kotitöitä päivittäin (koneiden täyttö/tyhjennys, roskien vienti, haravointi tms pikkuhommia)

- pidettävä sovituista säännöistä kiinni, esim kotiintuloajoista jos luistetaan niin sitten luistelee rahahanat 2kk ajaksi lomille ja sillon ei tule edes uusia vaatteita (ellei joku tarpeellinen nyt oikeasti hajoa) tai saada uusia kosmetiikkatuotteita (perus hygieniaa ei lasketa)

[/quote]

Mulla oli ihan samat säännöt teininä ja sain vähemmän rahaa. Siivous on itsestäänselvyys, jos on resurssit noihin koenumeroihin ja keskiarvoihin niin todella hyvä sääntö. Kyllä oppii vastuulliseksi ja pitämään huolta omista asioista. Ainakin meillä toimi.
[/quote]

Jos on resurssit hyviin numeroihin noin ei kai sitä tarvii lahjoa. Tulee luonnostaan.
- 10 oppilaan vanhempi -

Vierailija
6/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotiaaksi sai 5e viikkorahaa, sitten 13-17-vuotiaana sai 20e viikkorahaa. Poika. 13v eteenpäin imuroi koko talon kerran viikossa.

Vierailija
7/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kolme alle 6v saavat lapsilisät tille jaettuna tasan.

Vierailija
8/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saa senttiäkään rahaa vanhemmiltani. He maksavat ruokani ja kännykkälaskuni, mutta kaiken muun joudun maksamaan itse. Käyn sitä varten monta kertaa viikossa töissäkin, sillä vanhemmillani ei ole varaa ostaa minulle edes uusia kenkiä tai vaatteita. Minusta se on väärin, mutta minkäs teet.

T15

Vierailija
9/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saanut mitään viikko-/kuukausirahaa ja menoni maksoin itse lahjarahoista.

N22

Vierailija
10/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite täytän kohta 16 eli olen ysillä, saan 80e/kk. Sillä maksan ite bensat, meikit, osan vaatteista (ne ei-niin-tarpeelliset) ja kahvittelut kavereiden kanssa. Vanhemmat ostaa kaikki esim. hiustuotteet, takit, kengät, urheiluvaatteet jne. ja antaa rahaa leffaan/syömiseen. Hyvistä koenumeroista saan myös vähän taskurahaa.

Rahan eteen tarvitsee auttaa kotitöissä ja välillä tehdä ruokaa, ei oikeestaan muuta.

Vierailija
11/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:06"]14 ja 16v lapset, kk rahaa saavat kumpainenkin 150€ MUTTA sen edellytyksenä on : 

-yli 8 keskiarvo

- ei kokeista alle 7,5

[/quote]

Mulla oli ihan samat säännöt teininä ja sain vähemmän rahaa. Siivous on itsestäänselvyys, jos on resurssit noihin koenumeroihin ja keskiarvoihin niin todella hyvä sääntö. Kyllä oppii vastuulliseksi ja pitämään huolta omista asioista. Ainakin meillä toimi.
[/quote]

Jos on resurssit hyviin numeroihin noin ei kai sitä tarvii lahjoa. Tulee luonnostaan.
- 10 oppilaan vanhempi -
[/quote]

Ei se ole lahjomista vaan palkitsemista siitä että tekee töitä ja näkee vähän vaivaa koulun eteen.

Vierailija
12/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotispäivänä pistettiin rahahanat kiinni, sitä ennen sain 10-20 e/kk satunnaisesti. Hommasin lukiokirjatkin itse. N23

Vierailija
13/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut näistä menee kyllä pahasti yli ja osa ali. Ei mitään järkeä antaa 12 v. tytölle sataa euroa per viikko, huh. Oma 12 v. saa kympin viikko, käyttää koiraa ulkona ja hoitaa pesukoneen. Niin ja siivoaa huoneensa. Käyttää nämä rahat jos käy kaupungilla tms.

Vierailija
14/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 22:49"]Jotkut näistä menee kyllä pahasti yli ja osa ali. Ei mitään järkeä antaa 12 v. tytölle sataa euroa per viikko, huh. Oma 12 v. saa kympin viikko, käyttää koiraa ulkona ja hoitaa pesukoneen. Niin ja siivoaa huoneensa. Käyttää nämä rahat jos käy kaupungilla tms.

[/quote]
Mietin ihan samaa. Varsinkin noita kymppien tai satasien antajat. Aivan älyttömiä summia. Miks ylipäätään pitää antaa jotain viikkorahaa! Koulu on lasten työ ja yhtä lailla ne siellä kotona sotkee joten siivotkoon jälkensä ihan ilmaseks. Maksaako joku teille kun siivoatte kotianne? Tai maksatteko miehillenne kans viikkorahaa jotta tekee osansa? Huh huh.

Vierailija
15/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:06"]14 ja 16v lapset, kk rahaa saavat kumpainenkin 150€ MUTTA sen edellytyksenä on : 

-yli 8 keskiarvo

- ei kokeista alle 7,5

[/quote]

[/quote]

- 10 oppilaan vanhempi -
[/quote]

Ei se ole lahjomista vaan palkitsemista siitä että tekee töitä ja näkee vähän vaivaa koulun eteen.
[/quote] Minä en saa kuukausirahaa, mutta voin kuvitella, kuinka kauheaa olisi, jos tuollainen rahamäärä menisi sivu suun yhden huonon koenumeron takia. Mielestäni järkevintä on kehua onnistumisista ja olla tekemättä epäonnistumisista suurta numeroa, jos lasta kerran kiinnostaa koulunkäynti. Minua ainakin olisi helpottanut, jos olisi riittävästi painotettu, ettei huonoilla numeroilla ole niin väliä. Ei olisi niin suuria paineita saada sitä kymppiä joka ainoasta kokeesta:/

T. tyttö lähes kympin keskiarvolla

Vierailija
16/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9v poika saa 2e viikonloppuisin.

Vierailija
17/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 ja 17 v ja saa kumpikin 100 €/kk

Vierailija
18/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa viikkorahaa saamaan, kun täyttää 12v. Sitä nuoremmat saavat silloin tällöin pientä taskurahaa, jotta oppivat rahan arvoa ja käyttöä, mutta vasta tuon ikäinen on minusta tarpeeksi vanha saamaan omaa rahaa. Ei kovin pienet lapset sitä omaa rahaa edes niin paljon tarvitse, kun harvemmin niillä mitään omia menoja edes on.
12v saa viikossa seitsemän euroa. Työnkuvaan kuuluu koiran ulkoilutus, huoneen siistinä pitäminen, tiski- ja pesukoneen täyttö ja tyhjennys.

Vierailija
19/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotias on saanut nyt vuoden alusta 20€/kk. Osallistuu kotitöihin ihan mukavasti ja kuukausirahan saamisen edellytyksenä on, että edellisen kuukauden kirjanpito on tehty valmiiksi.

Vierailija
20/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 v ja 30 e kk menee suoraan tilille. Joskus ostaa jotain isompaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi