Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä lapset/teinit saavat viikko-/kuukausirahaa?

Vierailija
11.04.2015 |

Eli laittakaa onko viikko- vai kk-raha, lapsen ikä ja summa.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-v tyttö saa satunnaisesti rahaa, jos antaisin kk rahana, summa olisi n.50€, josta maksaa elokuvaliput, meikit, (saa käyttää peitepuikko+puuteri+ripsari+cc-voide yhdistelmää) menot harrastuksesta, (lähinnä pelien jälkeen ruokailuja) siteet, ja kaupungilla käynnit, eli kun käy pari kertaa kaverin kanssa kuukauden aikana juomassa jotain Robert's Coffeessa. Syksyllä ajattelin antaa tytölle myös sisävaatteiden osto vastuun ja kk rahaa 75€, kun siirtyy yläasteelle.

Vierailija
22/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 v saa 6€/viikko, 17v saa 40 €/kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 14 täyttävä poika saa kympin viikossa. Elää sillä aika leveästi, kun me maksamme vaatteet ym. Välttämättömät. 6-vuotias saa 3€ viikossa ja haluaisinlisää,mostaa leluja.

Vierailija
24/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 v. tyttö saa 50 e kuukaudessa. Meikit, vaatteet yms. ostetaan minun rahoistani.

Vierailija
25/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 18:41"]

[/quote]

ja siis tarpeelliset jutut ostetaan aikuisten rahoilla tämän lisäksi, esim ne vaatteet ja kosmetiikkajutut, mitkä ovat tarpeellisia. Saavat myös mieheltä aika paljon haluamiaan muotijuttuja tuliaisiksi työmatkoilta.

Vierailija
26/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vanhinta ei saa enää vikkorahaa, kun eivät asu enää meillä (20 ja 18 vuotiaat). Nuorin 15v saa 40€/kk. Käyttää sen elokuviin kavereiden kanssa hesellä yms. Rahaa jää kyllä hänellä myös säästöön ja osallistuu niillä sitten johonkin suurempiin hankintoihin, kuten älypuhelin tai läppäri. Tuolle 18 vuotiaalle maksettiin 100€/kk, mutta hän hoiteli sitten itse myös omia hankintojaan, kuten meikit, vaatteet yms. 20 vuotiaalle maksettiin aikanaan 40€/kk, mutta hänellä oli kallis harrastus, jonka vuoksi kuukausiraha oli pienmpi.

Vierailija
27/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 ja 16v lapset, kk rahaa saavat kumpainenkin 150€ MUTTA sen edellytyksenä on : 

-yli 8 keskiarvo

- ei kokeista alle 7,5

- oma huone pysyttävä siistinä

-autettava viikkosiivouksessa

-tehätävä kotitöitä päivittäin (koneiden täyttö/tyhjennys, roskien vienti, haravointi tms pikkuhommia)

- pidettävä sovituista säännöistä kiinni, esim kotiintuloajoista jos luistetaan niin sitten luistelee rahahanat 2kk ajaksi lomille ja sillon ei tule edes uusia vaatteita (ellei joku tarpeellinen nyt oikeasti hajoa) tai saada uusia kosmetiikkatuotteita (perus hygieniaa ei lasketa)

Vierailija
28/48 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut koskaan viikkorahaa, mutta kävin kerran, pari vuodessa vaateostoksilla äidin kanssa ja hän osti minulle kerralla kahdet housut ja neljä paitaa, jotka sain tietysti itse valita.
Sain sekä jouluna, että synttärilahjaksi toukokuussa päälle 100 euroa sukulaisilta ja niillä sitten piti kustantaa kaikki leffakäynnit, mäkkärit, meikit, karkit, shoppailut, bussikortin lataaminen ja muut "höpöjutut" ja silti vanhempani moittivat minua tuhlariksi kun olin aina persaukinen vähän ennen joulua, tai syntymäpäivää. Tosiasiassa kävin sen puolen vuoden aikana ehkä kerran tai pari leffassa ja shoppailemassa ja muutaman kerran kavereiden kanssa syömässä ja siinä ne rahat melkein jo menivätkin.

Vierailija
29/48 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojat (14 ja 16) saavat kumpikin 200 e/kk. Vaatteet, harrastusmaksut, ym. maksamme lisäksi.

Vierailija
30/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:06"]14 ja 16v lapset, kk rahaa saavat kumpainenkin 150€ MUTTA sen edellytyksenä on : 

-yli 8 keskiarvo

- ei kokeista alle 7,5

- oma huone pysyttävä siistinä

-autettava viikkosiivouksessa

-tehätävä kotitöitä päivittäin (koneiden täyttö/tyhjennys, roskien vienti, haravointi tms pikkuhommia)

- pidettävä sovituista säännöistä kiinni, esim kotiintuloajoista jos luistetaan niin sitten luistelee rahahanat 2kk ajaksi lomille ja sillon ei tule edes uusia vaatteita (ellei joku tarpeellinen nyt oikeasti hajoa) tai saada uusia kosmetiikkatuotteita (perus hygieniaa ei lasketa)

[/quote]

Vittu miten nazi mutsi!!

Vierailija
31/48 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v ja 14v eivät saa yhtään rahaa meiltä vanhemmilta. Kun saavat aika usein isovanhemmilta rahaa ja tytöillä on aina omaa rahaa. Eivät ole koskaan edes pyytäneetkään meiltä vanhemmilta rahaa.

Vierailija
32/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut lapsille aina viikkorahaa luokka-asteen mukaan. Nyt 4 luokkalainen saa 4e ja 9-luokkalainen 9e.

Peruskoulun jälkeen varmaankin se 10e/kk.

Pitää siivota huone ja tehdä muutamat kotihommat

Vierailija
33/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:17"]

Olen antanut lapsille aina viikkorahaa luokka-asteen mukaan. Nyt 4 luokkalainen saa 4e ja 9-luokkalainen 9e.

Peruskoulun jälkeen varmaankin se 10e/kk.

Pitää siivota huone ja tehdä muutamat kotihommat

[/quote]

Siis 10e/vko peruskoulun jälkeen.

Vierailija
34/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi tietää myös, että mitä kaikkea vanhemmat ostavat lapsille, ja mikä taas kuuluu maksaa itse sillä viikko-/kuukausirahalla :) 

Vierailija
35/48 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta teini-iästäni ei vielä ole kovin kauaa, muistan että sain yläasteella 10e/viikko, ala-asteesta ei muistikuvaa, varmaankin n. 5e, sekin vasta viidennellä tai kuudennella luokalla. Tuo raha oli ns "tuhlaamiseen", eli vanhemmat maksoivat omasta pussista puhelinlaskun, matkakortin ja tarvittavat vaatteet, omalla rahalla sain sitten ostaa meikkejä, käydä elokuvissa ja muuta hömppää. Olin jo tuolloin tarkka rahoistani, säästössä oli useita satasia viikko-, synttäri- ja esim isovanhemmilta saaduista rahoista (mummu antoi aika kyläillessä vähän taskurahaa. koin silloin että tuo oli ihan sopiva summa, kyllä vanhemmat myös heltyivät, jos valuutta oli lopussa ja kavereiden kanssa oli vaikka leffareissu edessä. Tuon kympin saadakseen piti oma huone olla aina perjantaina siivottu ja imuroitu, esim tiskikoneen tyhjennys, roskien vienti ja hyvät koenumerot olivat meillä itsestään selvyyksiä eikä niistä palkittu erikseen.

Vierailija
36/48 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v poika 150/vko.

Vierailija
37/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa.

Mutta maksan lapsen menot. Ja höpöhöpöhommiin saa tienata rahaa esim. siivoamalla kotona.

Vierailija
38/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 12v ja 120€/viikko. Viikkorahan määrä määräytyy iän mukaan (inänumero ja siihen nolla perään) ja nousee siis sitä mukaa kun lapsen omatkin menot nousee.

Vierailija
39/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 18:41"]

[/quote]

tätä on paljon alapeukutettu. Lapsillamme on kuitenkin enemmän merkkivaatteita kuin kenelläkään kavereillaan, vuoden sisällä ovat shoppailleet mm Lontoossa ja New Yorkissa. Olen kyllä sitä mieltä, että lapseenkin pitää opetella säästämistä, eikä saada kaikkea heti, vaikka perheellä rahaa olisikin. Kohtuullisella kuukausirahalla opetellaan harkitsevaa rahankäyttöä.

Vierailija
40/48 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 19:29"]

Lapsillamme on kuitenkin enemmän merkkivaatteita kuin kenelläkään kavereillaan, vuoden sisällä ovat shoppailleet mm Lontoossa ja New Yorkissa.

[/quote]

Mitä merkkejä? Toivottavasti ei mitään wt-halpiaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi