Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka osaa sanoa veroista?

Vierailija
27.12.2021 |

Katsoin ensi vuoden verokorttia ja minun kohdalla on tuloraja on 62000€ ja arvio koko vuoden tuloista 67000€. Miksi karkea 5000€ heitto? Tuo 62000€ on minun oikea vuosituloni, joten maksan turhaan isompaa veroa jos laskennassa käytetään tuota 67000€.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä verohallinnon asiakaspalvelu-chat?

Vierailija
2/12 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täällä uliset? Tulorajoja voi korjata ihan itse verkossa asioimalla tai vierailemalla verotoimistossa. Mitä me täällä sinun tuloistasi tai verotuksestasi muka tiedetään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottaja haluaa lainata sinulta vähän rahaa. Älä hätäile, se palauttaa liiat ja maksaa korkoakin.

Vierailija
4/12 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten nämä kyselijät pärjäävät tosielämässä.

Vierailija
5/12 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle on laskettu siihen 1 % palkankorotus, sillä useimmat palkat nousevat säännöllisesti hieman.

Voit tilata uuden verokortin, jos näet sen tarpeelliseksi.

Vierailija
6/12 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noin pienistä vuosituloista tarvitse edes paljoa veroa maksaa. Maksat mätkyinä takaisin sitten ne roposet.

Vierailija
7/12 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tälläkin kyselijällä työ, josta joku maksaa melkein 5000€/kk.

Vierailija
8/12 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole koskaan ennen ollut tuollaisia eroja palkassa ja tulorajassa. Siksi kysyn täältä. Mutta ei ole tulossa 5000€ lisää ensi vuonna. Pahoittelen myös etten laita oikeita summia tähän. Saanette idean näilläkin luvuilla. 

AP

Vierailija
9/12 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin, että 99% ihmisistä ei ymmärrä verotuksen päälle paljoakaan. Tulorajoja voi muuttaa verottajan sivulla jos tahtoo, mutta nuo ap:n antamat luvut ovat ennakkoveron perusteena jotka sitten korjataan lopullisessa verotuksessa aivan oikeudenmukaiseksi. Joten vähimmällä pääset kun et tee mitään.

Vierailija
10/12 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se verokortti toimii helmikuusta vuoden loppuun, siitä johtuu!

Vierailija
11/12 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on ARVIO. Ilmoita itse oma arviosi hakemalla muutosverokortti, jos ahdistaa.

Vierailija
12/12 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se verokortti toimii helmikuusta vuoden loppuun, siitä johtuu!

Juurikin näin. Se verokortti on voimassa helmikuusta, eli tammikuun ansiot ovat siitä pois, ne menee vielä edellisen vuoden verokortilla. Mutta veroprosentti määräytyy kuitenkin koko vuoden tuloilla. Verottaja laskee tulorajan pohjauten edellisen vuoden tuloihin ja laittaa pikkusen siihen päälle.

Tilaa uusi verokortti, jos tuo häiritsee. Minä en ainakaan koskaan halua just jämptiä tulorajaa, jos sattuukin vahingossa tekemään ylitöitä tai tuleekin jotain ylimääräistä tuotantolisää tms. muuta yllätyksellistä. Mieluummin "lainaan" rahaa verottajalle ja otan ne palautuksina takaisin kuin maksan mätkyjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan