Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä tämmöistä lähipiirissä? Kummeista ja kummilapsista asiaa

Vierailija
27.12.2021 |

Olemme ristikkäin lasten kummeja toisen pariskunnan kanssa

He pyysivät joululahjaksi elektroniikkaa lapselleen. Tyyliin kahvinkeittimen. Ihmettelimme toivetta, mutta hankimme sen, kun heillä ainoa lapsi ja koko maailma pyörii lapsen ympärillä.

He hankkivat meidän lapselle puolestaan värityskirjan.

Ennen kuin joku viisas kommentoi että Oi, kiva, värityskirja. Niin joo, onkin kiva, mutta vähän outoa kyllä oikein pyytää toiselle sadan euron lahjaa, ja muistaa toista itse sitten vastaavasti alle 2e lahjalla.

Joulun jälkeen puskee myös videoita joissa taapero leikkii monen sadan jutuilla kuten uudella pallomerellä, sisätrampoliinillä, ties mitä netistä tilattuja kalliita juttuja.

Vähän jännä kuva jää tälläisistä materian pyytäjistä ja esittelijöistä.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen ihminen ostaa taaperolle kahvinkeittimen?!

Ap käytti sitä vain esimerkkinä tuotteen hinnasta. Järjen käyttö on sallittua...

Vierailija
22/41 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ostaisi taaperolle kahvinkeitintä tai vastaavaa.. kannattaa miettiä itsekin alkaako ihan höynäytettäväksi.

Jos kummilapsi onkin jo teini tai lähes aikuinen ja muuttamassa omilleen?

Aloituksessa lukee, että lapsi on taapero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsella on kummi, joka kyselee aina että minkälaisesta tyttö tykkäisi tällä hetkellä. On sanottu esim. että hevoset on nyt kuumaa kamaa. Kummi saa itse päättää, ostaako kalliin vai halvan hevosaiheisen jutun. Koskaan ei ole pyydetty mitään eksaktia lelua tms.

Vierailija
24/41 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas Kummini!

Toivoisin hartaasti joululahjakseni Sinulta Rakas Kummini 

Mocca Master-kahvikeitintä ja Apple Iphone13 pro max1 tt (kulta)-puhelinta.

Myös ne pullonpalautuskuitit joita keräät vuoden aikana , niin ne voit lähettää samalla edellä mainittujen kahjojen kera kirjekuoressa.

Rakkain terveisin, kummilapsesi Minttu-Ville, 2v10kk

Iso Pusi pusiHali XXXXX

Vierailija
25/41 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakas Kummini!

Toivoisin hartaasti joululahjakseni Sinulta Rakas Kummini 

Mocca Master-kahvikeitintä ja Apple Iphone13 pro max1 tt (kulta)-puhelinta.

Myös ne pullonpalautuskuitit joita keräät vuoden aikana , niin ne voit lähettää samalla edellä mainittujen kahjojen kera kirjekuoressa.

Rakkain terveisin, kummilapsesi Minttu-Ville, 2v10kk

Iso Pusi pusiHali XXXXX

Tää oli hyvä :DDD

Vierailija
26/41 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita röyhkeitä ihmisiä, mutta niihin kannattaa ottaa etäisyyttä ja sopia hyvissä ajoin ennen joulua, että kukin hankkii itse oman lapsensa lahjat. Tai sitten vaihtoehtoisesti ensi vuonna teidän lahja lapselle on se 2e värityskirja.

Minä ainakin lopetin yhden kummilapseni lahjomisen, kun vanhempien vaatimukset alkoivat mennä övereiksi. Rippilahjaksi vein teinille nimellisesti kakkulapion. Ei kiinnosta lahjoa lokkeja.

Vierailija
27/41 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ostaisi taaperolle kahvinkeitintä tai vastaavaa.. kannattaa miettiä itsekin alkaako ihan höynäytettäväksi.

Jos kummilapsi onkin jo teini tai lähes aikuinen ja muuttamassa omilleen?

Aivan, voihan sekin leikkiä pallomerellä ja sisätrampoliinilla ja vanhemmat vaan kutsuu sitä taaperoksi ja laittaa videoita sen leikkimisestä, kun se on niin lutunen.

Vierailija
28/41 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikku kummiseni,

ethän kummikulta ole unohtanut kuinka eräs pieni täällä kaipaa sinua ja odottaa pientä huomionosoitusta siitä, että olen edelleen sinulle tärkeä?

Esimerkiksi kylpylälahjakortti vesiparatiisiin polskimaan pikku jaloillani  viikonloppumajoituksineen täysin ylläpidoin saisi hymyn hampaattomalle suulleni takuuvarmasti, hih!

Terkuin Linnea-Sakari, 6kk

P.s Tuossa muuten teidän Kallelle hauska muovilelu Hesburgerin reissultamme!

Vierailija
29/41 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan kummilastasi tänäkin vuonna.

Mieluiten lahjat Nigeriaan.

Vierailija
30/41 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsella on kummi, joka kyselee aina että minkälaisesta tyttö tykkäisi tällä hetkellä. On sanottu esim. että hevoset on nyt kuumaa kamaa. Kummi saa itse päättää, ostaako kalliin vai halvan hevosaiheisen jutun. Koskaan ei ole pyydetty mitään eksaktia lelua tms.

Meillä on sama käytäntö. En halua ostaa mitään turhaa, vaan mieluummin sellaista mistä lapsi tykkää.

Rehellisesti meidän kolmannen lapsen kummivalintaan vaikutti tämä lahja asia. Pohdittiin että pyydetäänkö miehen sisko vai veli vaimoineen kummiksi. Päädyttiin siskoon, koska sisko näkee vaivaa juuri lahjoissa ym. Ei siis ole oleellista paljonko käyttää rahaa vaan se että aidosti miettii mistä lapsi tykkää eikä vain osta sitä halvinta ryönää siksi että se on halpaa.

Vierailija
31/41 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lahoja kuulu pyytää mutta toiveita voi esittää varsinkin jos toinen kysyy mutta ei sekään tarkoita että just se on pakko antaa lahjaksi tai kaikki toiveet toteuttaa.

Lahjojen ei tarvitse olla saman arvoisia mutta en kehtaisi antaa vaan parin euron juttua jos tietää että saa selvästi kalliimman lahjan.

Vierailija
32/41 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sama käytäntö. En halua ostaa mitään turhaa, vaan mieluummin sellaista mistä lapsi tykkää.

Rehellisesti meidän kolmannen lapsen kummivalintaan vaikutti tämä lahja asia. Pohdittiin että pyydetäänkö miehen sisko vai veli vaimoineen kummiksi. Päädyttiin siskoon, koska sisko näkee vaivaa juuri lahjoissa ym. Ei siis ole oleellista paljonko käyttää rahaa vaan se että aidosti miettii mistä lapsi tykkää eikä vain osta sitä halvinta ryönää siksi että se on halpaa.

Eli lahjat mielessä valitsitte kummin?

Huh huh. Enpä ole härskimpää ennen kuullut.

Vierailija
33/41 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei kuulu kirkkoon, mutta minulla on kolme kummilasta, nyt jo aikuisia. Kummilasten vanhemmat ovat meidän lastenne kummeja. Aina on lahjat olleet samassa hintakategoriassa eli joitain kymppejä suuntaan ja toiseen. Lahjatoiveita esitetään kysyttäessä, lahjaa ei koskaan pyydetä.

Vierailija
34/41 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä. Mulle on ihan sama tuoko lahjoja ollenkaan. Vanhimman kummisetä ei ole esim ikinä ostanut mitään ja se on ihan ok. Mutta haluan että kummi oikeasti ajattelee lasta eikä osallistu vain näön vuoksi. Vähän ikävää jos lapsi kertoo ettei yhtään tykkää muumeista ja kummi tuo muumia koska sitä sai halvalla. Näin esimerkkinä.

Vierailija
35/41 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ajattele noin. Kyse on tädeistä ja jos he muuten ovat ns. tasavahvoja ehdokkaita, on kivempaa olla kummina sellainen, joka haluaa ilahduttaa aidosti lasts lahjoillaan eikä vain ostele mitä sattuu käteen osumaan. Hänhän sanoi, ettei kyse niinkään ollut lahjan rahallisesta arvosta.

Tiedän kyllä itsekin ihmisiä, joille lahjat ovat pakollinen paha ja itsetehostuksen muoto, eli jotka eivät aidosti pätkääkään mieti saajaa - saajan makua, mieltymyksiä ja tarpeita - ostaessaan lahjoja ja tuliaisia. Usein sellasten lahjat päätyvät vähin äänin kierrätykseen tai jopa roskiin. Ikävää ja tarpeetonta rahantuhlausta ostaa vaikkapa nyt hiljaiselle kirjatoukalle käytetyt laskettelumonot tai digitaalista kuvantekoa harrastavalle kuvislukiolaiselle lasten markettitussit.

Ohis

Vierailija
36/41 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä. Mulle on ihan sama tuoko lahjoja ollenkaan. Vanhimman kummisetä ei ole esim ikinä ostanut mitään ja se on ihan ok. Mutta haluan että kummi oikeasti ajattelee lasta eikä osallistu vain näön vuoksi. Vähän ikävää jos lapsi kertoo ettei yhtään tykkää muumeista ja kummi tuo muumia koska sitä sai halvalla. Näin esimerkkinä.

Lahja on lahja, piti saaja siitä tai ei. Muumeilla ei ole pakko leikkiä, mutta lapsesi (ja sinun) on tyydyttävä siihen, että lahjan antaja valitsee itse, millaisen lahjan antaa (jos antaa).

Vierailija
37/41 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ajattele noin. Kyse on tädeistä ja jos he muuten ovat ns. tasavahvoja ehdokkaita, on kivempaa olla kummina sellainen, joka haluaa ilahduttaa aidosti lasts lahjoillaan eikä vain ostele mitä sattuu käteen osumaan. Hänhän sanoi, ettei kyse niinkään ollut lahjan rahallisesta arvosta.

Tiedän kyllä itsekin ihmisiä, joille lahjat ovat pakollinen paha ja itsetehostuksen muoto, eli jotka eivät aidosti pätkääkään mieti saajaa - saajan makua, mieltymyksiä ja tarpeita - ostaessaan lahjoja ja tuliaisia. Usein sellasten lahjat päätyvät vähin äänin kierrätykseen tai jopa roskiin. Ikävää ja tarpeetonta rahantuhlausta ostaa vaikkapa nyt hiljaiselle kirjatoukalle käytetyt laskettelumonot tai digitaalista kuvantekoa harrastavalle kuvislukiolaiselle lasten markettitussit.

Ohis

Tämä siis meillä on tilanne.

Vierailija
38/41 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Hän sanoi, ”ettei osta sitä halvinta ryönää siksi, että se on halpaa”. Eli halpa ei kelpaa, pitää olla laadukkaampaa ja kalliimpaa. Ostakoot itse lapselleen sitä kallista, miksi muilla ihmisillä pitää maksattaa lapsensa tavarat?

Vierailija
39/41 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin meilläkin pojan kummit ovat toimineet. Olen kysyttäessä kertonut mistä tykkää ja he ovat itse pohtineet lahjat. Koskaan en ole rahallisesti enempiä ajatellut, aina on ollut kivoja paketteja vaikkei välttämättä arvokkaita. Mutta ajatuksella ja saajaa ilahduttava. Nyt teinin kohdalla halusivat osallistua kalliimman lahjan kimpparahoitukseen sillä summalla kun pystyivät ja se on ok.

Vierailija
40/41 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme miehen kanssa sanoneet aina, että kummeilta emme toivo mitään muuta kuin nimen/nimet kirkon papereihin. Olemme halunneet kastaa lapsemme ja kuulumme kirkkoon, meille se on tärkeää. Kuitenkin vaikka mielelläni kuulun kirkkoon ja mies myös, on mielestämme kummitraditio täysin aikansa elänyt. Meillä on lähipiirissä paljon kirkosta eronneita ja kummien löytäminen on ollut vaikeaa usealle lapselle.

Niinpä on ollut simppeliä, kun olemme ilmoittaneet reilusti, että suurin lahja on suostua kummiksi ja sen jälkeen meillä ei ole mitään odotuksia kummien suhteen. Tämä on toiminut hyvin. Joskus on joku kummi pienellä lahjalla muistanut jotakuta lapsistamme, mutta nyt jo vuosia kukaan ei ole saanut mitään keneltäkään. Ei haittaa yhtään. Itseäni on suututtanut juuri lahja-automaattina olo omalle kummilapselle. Jälkeen päin on saattanut vielä tulla jopa kommenttia, että lahja oli vähän huono, kun ei xxxxx tykkää piirtää/tehdä palapelejä/leikkiä sillä ja sillä lelulla.

Nykyään annan korkeintaan 10 e lahjakortin johonkin liikkeeseen, jonka tiedän edes etäisesti miellyttävän. Kun lapsi täyttää 15, huokaisen helpotuksesta. Ei tarvitse ostaa enää mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi