Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotitestissä korona positiivinen, olen rokottamaton, joten pitäisi mennä labratestiin, mutta MIKSI

Vierailija
27.12.2021 |

Luin juuri että positiivisen kotitestistä saaneita _rokotettuja_ on muualla yleisesti kehotettu vain pysymään kotona ja eristäytymään viikoksi.

Miksi mun rokottamattomana pitäis lähtee labraan? Kuka siitä hyötyy?

Eristän vaan itseni kuten rokotettukin tekisi. Ellen saa jotain uutta näkökulmaa ja hyvää perustelua lähteä labraan?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten vahingossakaan ole voinut altistaa ketää muuta? Elelit vain omassa tyhjiössäsi ja korona iski avaruudesta?

Mitä väliä, jos kerran enää ei jäljitetä? Tarkoitatko ehkä, että tilastoon on saatava yksi rokottamattoman korona? Ei se taida enää heilauttaa, pääosa sairaista käsittääkseni jo rokotettuja...

Vierailija
22/59 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme kiukuttelua. Ei kai sinne pakko ole mennä. Senkun olet menemättä. Ei ketään kiinnosta sinun rajoituksesi kun ei ole koronapassia.

Aika moni rokottamaton haluaa toiminnallaan huomiota. Riskeeraavat oman terveytensä psyykkisen häiriön vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napapiikit veritulppaan määrätään rokottamattomille. Saat muutenkin ohjeet hengitysvaikeuksien helpottamisesta yms.

Vierailija
24/59 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten vahingossakaan ole voinut altistaa ketää muuta? Elelit vain omassa tyhjiössäsi ja korona iski avaruudesta?

En kyllä käsitä mistä olen tartunnan voinut saada. Olen käynyt viimeisten 1,5 viikon aikana vain 2 x ruokakaupassa, ja sielläkin maski päässä ja hanskat kädessä, ja pidin turvavälit. Muuten ollut yksin kotonani.

Ap

Tuskin sulla on koronaa, onhan muitakin flunssia nyt liikkeellä. Korona on kova tauti rokottamattomalle. Toivottavasti selviät, ilmeisesti sinullakin syynä jokin pelko terveydenhuoltoon liittyen, kun et ole testiinkään  menossa. Nämä ovat hankalia psyykkisiä juttuja.

Suurimmalle osalle rokottamattomiakin korona on oireeton, lieväoireinen tai kotonasairastettava.

Kerroin tuosta tuttavastani, joka sai keuhkovaurion. Itse sairaus oli kuin flunssa, mutta jälkioireena tuli keuhkovaurio. Ei pysty esim kävelemään reippaasti. 

Vierailija
25/59 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi mitään sellaista hyötyä mitä olisi 100% varmuudella.

En menisi minäkään mihinkään testiin. Ihan sama se mulle on mikä tauti se on, jos siitä parannun itsekseni.

Vierailija
26/59 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin hakisin kiljuen koronapassin.

Vierailija
27/59 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Napapiikit veritulppaan määrätään rokottamattomille. Saat muutenkin ohjeet hengitysvaikeuksien helpottamisesta yms.

Tavallaan kunnioitan ap:ta sikäli, että rokottamattomana ei ota yhteyttä terveydenhuoltoon ja kuormita sitä. Kenenkään ei ole pakko hakeutua hoitoon, vaan voi jäädä kotiin ja ottaa seuraukset vastaan. Näin sairaalat eivät kuormittuisi rokottamattomien takia.

Vierailija
28/59 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronapassi sairastetun koronan perusteella?

Itse pohdin tätä mutta päädyin siihen etten passia tarvitse ja en mennyt "viralliseen" testiin. Tähänkin mennessä selvitty ihan hyvin ilman passia.

Vierailija
29/59 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessa sinulle voi olla hyötyä siitä, että tiedoissasi on sairastettu korona.

"jossain vaiheessa" "voi olla"

Ei vakuuta lähtemään jonottamaan labraan. Eikä sinne matkaaminenkaan ole ihan vaivatonta.

Ap

Sanotaan sitten näin: Sinulle on siitä hyötyä, että tiedoissasi on merkintä jo sairastetusta koronasta. 

Kerrotko ystävällisesti vielä, että mitä hyötyä?

Ap

Esimerkiksi Espoossa vaaditaan koronapassi kaupungin liikuntatiloihin. Ellet ole rokotettu, eikä sinulla ole tilastoissa sairastettua koronaa, niin et pääse kyseisiin liikuntatiloihin. Koronapassia kysytään myös kulttuuritapahtumissa, ravintoloissa jne.

Ei riitä kohta passi. Pitää olla mikrosiru. Sen pohjalta myös jokainen pystyy lukijalla tarkastamaan tinder-tyypistä, onko eronnut vai karannut, onko sukupuolitauteja ja pitääkö kaikki valheet paikkansa. Mikrosirulla katsotaan myös leipäjonossa, ettei sinulla ole omaisuutta ja ruokalassa siitä näkee, oletko oikeasti vegaani, vai k*setatko.

Vierailija
30/59 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin hakisin kiljuen koronapassin.

Eihän ap:lla edes ole koronaa, hän vain itse ajattelee niin. Ei koronaa voi itse diagnosoida.

Vierailija
31/59 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pohdin tätä mutta päädyin siihen etten passia tarvitse ja en mennyt "viralliseen" testiin. Tähänkin mennessä selvitty ihan hyvin ilman passia.

Onpa lyhytnäköistä. Voi olla, että korona poistuu nopeasti, tai siis luokitellaan ei-vaaralliseksi. Mutta jos se ei tapahdukaan? Et kertaakaan halua edes vuoden sisällä - tai kahden - ravintolaan, museoon, konserttiin tai mihinkään? Tai mitä jos muut maat pitävät passin voimassa? Et edes Tallinnassa ajatellut käydä seuraavan vuoden, kahden tai kolmen sisällä?

Erakko pärjää ilman passia. Muut eivät.

Vierailija
32/59 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan kunnioitan ap:ta sikäli, että rokottamattomana ei ota yhteyttä terveydenhuoltoon ja kuormita sitä. Kenenkään ei ole pakko hakeutua hoitoon, vaan voi jäädä kotiin ja ottaa seuraukset vastaan. Näin sairaalat eivät kuormittuisi rokottamattomien takia.

Ai onko jotenkin merkitystä sillä, että saako hoitoa rokottamattomat vai rokotetut 😀?

Eikö se nyt ole päinvastoin halvempaa käyttää nyt terveydenhuoltoa? Ei mennyt turha raha rokotteisiin jne., vaan valtio maksaa pelkän hoidon? 20 punkkaa, joista vaikka puolet rokottamattomia. Melko säästö piikeissä ja haitoissa. Ja taitaa prosentit olla jo jotain muuta, kuin 50/50.

Vierailija
33/59 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroin tuosta tuttavastani, joka sai keuhkovaurion. Itse sairaus oli kuin flunssa, mutta jälkioireena tuli keuhkovaurio. Ei pysty esim kävelemään reippaasti. 

Siitäkin huolimatta suurimmalle osalle korona on harmiton tai korkeintaan ikävä ilman sen pitkäaikaisia seuraamuksia.  Mitä labratulos auttaa, jos saat jälkioireita? Meinaatko ettei ihmistä hoideta, jos hänellä on jokin selvä oire muttei koronatulosta? Keuhko-oireitahan voi tulla monesta muustakin taudista kuin pelkästä koronasta.

Vierailija
34/59 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tarvitse koronapassia, niin älä sitten mene.

Vierailija
35/59 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinusta ei ole syntynyt tartuntaketjua (kuten kerroit että vaan yksin ja kaupassa) niin tartunnan jäljitystä ei tehdä. Rokotettujen katsotaan tartuttavan niin vähän, että siksi ei vaadita koronatestin todennusta ja siitä alkavaa jäljitystä, ja sairaus siis lievä ettei vaadi virallista karanteenia. Sen sijaan rokottamattoman virusmäärä on suurempi= suurempi tartuntojen mahdollisuus, virallinen jäljitys. 

Vierailija
36/59 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa lyhytnäköistä. Voi olla, että korona poistuu nopeasti, tai siis luokitellaan ei-vaaralliseksi. Mutta jos se ei tapahdukaan? Et kertaakaan halua edes vuoden sisällä - tai kahden - ravintolaan, museoon, konserttiin tai mihinkään? Tai mitä jos muut maat pitävät passin voimassa? Et edes Tallinnassa ajatellut käydä seuraavan vuoden, kahden tai kolmen sisällä?

Pitääkö olla erakko, jos ei käy tuollaisissa paikoissa VUODESSA??

Erakko ilmoittautuu 🖐

Vierailija
37/59 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessa sinulle voi olla hyötyä siitä, että tiedoissasi on sairastettu korona.

"jossain vaiheessa" "voi olla"

Ei vakuuta lähtemään jonottamaan labraan. Eikä sinne matkaaminenkaan ole ihan vaivatonta.

Ap

Sanotaan sitten näin: Sinulle on siitä hyötyä, että tiedoissasi on merkintä jo sairastetusta koronasta. 

Kerrotko ystävällisesti vielä, että mitä hyötyä?

Ap

Esimerkiksi Espoossa vaaditaan koronapassi kaupungin liikuntatiloihin. Ellet ole rokotettu, eikä sinulla ole tilastoissa sairastettua koronaa, niin et pääse kyseisiin liikuntatiloihin. Koronapassia kysytään myös kulttuuritapahtumissa, ravintoloissa jne.

Ilman niitä on oltu jo jonkin aikaa. Miksi niihin nyt yhtäkkiä haluisin mennä? Ravintoloita jonkun verran ikävä mutta voin ihan hyvin odottaa lisää että kaikki tämä sekoilu menee ohi.

Vierailija
38/59 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitäkin huolimatta suurimmalle osalle korona on harmiton tai korkeintaan ikävä ilman sen pitkäaikaisia seuraamuksia.  Mitä labratulos auttaa, jos saat jälkioireita? Meinaatko ettei ihmistä hoideta, jos hänellä on jokin selvä oire muttei koronatulosta? Keuhko-oireitahan voi tulla monesta muustakin taudista kuin pelkästä koronasta.

En viitsi osallistua tuollaiseen lässytykseen, kerroin vain mitä on tapahtunut.

Vierailija
39/59 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö olla erakko, jos ei käy tuollaisissa paikoissa VUODESSA??

Erakko ilmoittautuu 🖐

Mä en ole käynyt noissa mainituissa paikoissa ainakaan kahteen vuoteen , ehkä jopa kolmeen. Ei tee ees tiukkaa.

Vierailija
40/59 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla 6kk sairastetulla passi voimassa. Ei vuotta tai kahta. Jos noihin olisin tämän suunnilleen puolenvuoden aikana halunnut olisin voinut negatiivisella tuloksella mennä. Puolessa vuodessa haluni tuskin muuttuu niin että alkaisin paikoissa jatkuvasti juosta ettei testi enää tarvittaessa minulle riittäisi.

En ole erakko, nytkin töissä ja ennen tykkäsin käydä tapahtumissa ja syömässä. Kiinnostavia tapahtumia ei ole pitkään aikaan ollut eikä näkyvissä 6kk sisällä.

Ilman ravintoloita opin jo olemaan ja jatkuvasti muuttuvat rajoitusket ei houkuta niihin menemään.