Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua ihmetyttää, -97 ja nuorempien , IKÄRASISTISUUS !

Vierailija
11.04.2015 |

Eivät voi olla esim. 2-3vuotta vanhempien kavereita?

Tälläistä oon havainnu ja ite oon -95 syntynyt ja kotosin pienemmältä paikkakunnalta Savosta... Sillon kun minä olin ylä-aste ikänen tai 16-17vuotias, mulla oli MONIAKIN 2-3vuotta vanhempia kavereita, eikä ollut mitenkään ihmeellistä myöskään, jos 7lk tyttö, seurusteli 9lk pojan kanssa ... Nykyään se on kuulemma ihmeellistä. Pitäisi olla tasan omana vuonna syntynyt ja jos ei ole, niin hyvä ei heilu! Moni mun tyttöpuolisista kavereistakin saattoi seurustella 2-3v vanhemman pojan kanssa, kuin myös oman ikästen kanssa, eikä siinä ollut mitään ihmeellistä ...

Sit jos on ite nuori ja kaverit esim. yli 5 vuotta vanhempia, samoin seurustelukumppani niin sillä rupeaakin olemaan jo vähän merkitystä... Mutta 2-3v vanhempi on sinun OMAA IKÄLUOKKAA ja ikäeroa, on niin vähän ettei sillä ole mitään merkitystä.

Tai ei ainakaan luulisi olevan ... Mutta jos näistä -97 ----> syntyneistä , on kasvatettu niin lapsellisia mulkeroita, niin sittenhän se on ongelma ja enemmän tyhmyyttä tuommonen ikärasistisuus, kuin "viisautta" ... Minun mielestä pitää osata tulla toimeen kaikenikästen ihmisten kanssa ja samoin pystyä olemaan kaveri, jos hyvältä tuntuu ! En tarkota nyt tällä, et teinin tai 20-29vuotiaan pitäisi olla minkään yli 40-vuotiaiden naisten ja miesten kavereita, meillä on varmaan jo sen verran erilaiset ajatusmaailmat varmasti, mutta kyllä nuoret nyt keskenään voi olla kavereita/jopa seurustella...

Hirveä hätä jopa siitäkin, mitä äiti ja isä ajattelee. Minä olen ehkä elänyt sitten jokseenkin poikkeellista elämää, kun mulla on ollu aina vanhempia kavereita nuoremmallakin iällä, en ole koskaan ollut mitenkään ikärasistinen ja jotkut seurustelukumppanitkin ollu ala-ikäsenä yli 12v vanhempia. Ikinä en ole tullut ajatelleeksi, että muita ihmisiä tottelisin ja en eläis elämääni, omalla tavallani. :D sellainen olen ollut nuoresta pitäen.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demi.fi:ssä voisi varmaan saada tästä keskustelua aikaan :)

Vierailija
2/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän väärä palsta, lapsille sopii esim demi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun kakarat

Vierailija
4/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:27"]

Demi.fi:ssä voisi varmaan saada tästä keskustelua aikaan :)

[/quote]

Joo, se on totta.. mut en viitti sinne tunnusta kyl rekata , tämmösen takia :D kun ei tulis todellakaan muuten käytettyä ..

Mut oon vaan jääny ihmettelemään tätä asiaa, kun tullu ihan muutamia kertoja vastaan. Onko maailma muuttunut? Tuntuu, että minä ja 90-95 syntyneet kaverini ollaan esim. ihan erilaisia tietyssä mielin, mitä 97- syntyneet ja nuoremat ...

Noh, 97 täyttää tänä vuonna 18-vuotta, joten pakko ois alkaa jo tuon oman asenteen muuttua ihan kypsyydenkin takia eri ikäsiä ihmisiä kohtaan, ellei halua olla jälkeenjäänyt, kun alkaa baareilemaan ja siellä varmasti tutustuu monen ikäsiin ihmisiin...

Mutta silti kun minä olin ala-ikäinen, teini-ikäinen, ei ollut tuollasta! Ja sen takia, mä tahtosin jatkaa nuorempien kans vaan sitä kaavaa eteenpäin, koska musta se oli just hyvä et oli vanhempia huolehtivia kavereita... Olin vähän niille niin kun pikkusisko. Ja ne vanhemmat miehetkään, keiden kanssa ala-ikäsenä seurustelin, ei koskaan tehny mulle mitään pahaa, päinvastoin, olivat oikeen huomioonottavia ja mukavia...

Ja tulihan sitä elettyä välillä aika villiä elämää, mutta oli se vain mahtavaa ! :D

Vierailija
5/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:33"]

Vitun kakarat

[/quote]

Näimpä.

Vierailija
6/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena pienikin ikäero tuntuu isolta.

Vierailija
7/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen -97 syntynyt ja kotoisin myös Savosta :) Minulta löytyy kavereita ikäluokassa 5-35-v, joten en pidä itseäni kovin ikärasistina. Onpa muutama päälle 50-vuotiaskin kaveri, pääasiassa äitini kavereita, joiden luona saatan käydä yksinkin kylässä kahvilla.

Mun pikkusiskon (-00) vanhin kaveri on 25-v, ja se on tulossa tänään meille saunoo yms tyttöjen ilta juttuja.

Nuorimmat kaverit ovat naapureiden ja kavereiden lapsia ja nuorempia sisaruksia, joita me välillä vahditaan ja käytetään leikkipuistoissa yms.

Aloin myös 13-vuotiaana seurustella 16-vuotiaan pojan kanssa, eikä kukaan pitänyt sitä outona. Nyt mun 17-v kaveri seurustelee 22-vuotiaan kanssa.

Ehkä sinä vain liikut väärässä porukassa, väärien ihmisten kanssa.

N17

Vierailija
8/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:39"]

Nuorena pienikin ikäero tuntuu isolta.

[/quote]

Vain tyhmien ihmisten mielestä ja eiköhän tämä aika paljon ole kasvatuksen tulosta.. että ei sais olla vanhempien kaveri koska ne voi " tehdä sitä sun tätä pahaa... " Huoh. On se kyllä mukavaa, kun nuorempien vanhempien suhtautuminen muuttuu itseä kohtaan tälläiseksi, kun itse kasvaa aikuiseksi... :D

Vierailija
9/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:30"]Vähän väärä palsta, lapsille sopii esim demi
[/quote]
Demi on 13-22 vuotiaille suunnattu.

Vierailija
10/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:41"]

Minä olen -97 syntynyt ja kotoisin myös Savosta :) Minulta löytyy kavereita ikäluokassa 5-35-v, joten en pidä itseäni kovin ikärasistina. Onpa muutama päälle 50-vuotiaskin kaveri, pääasiassa äitini kavereita, joiden luona saatan käydä yksinkin kylässä kahvilla. Mun pikkusiskon (-00) vanhin kaveri on 25-v, ja se on tulossa tänään meille saunoo yms tyttöjen ilta juttuja. Nuorimmat kaverit ovat naapureiden ja kavereiden lapsia ja nuorempia sisaruksia, joita me välillä vahditaan ja käytetään leikkipuistoissa yms. Aloin myös 13-vuotiaana seurustella 16-vuotiaan pojan kanssa, eikä kukaan pitänyt sitä outona. Nyt mun 17-v kaveri seurustelee 22-vuotiaan kanssa. Ehkä sinä vain liikut väärässä porukassa, väärien ihmisten kanssa. N17

[/quote]

Ai minä? Miksi minä niin tekisin? :D

Mutta sähän oot eläny sit ihan samanlaista elämää kun minä...! :) go girl.

T. AP

Vierailija
11/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:30"]Vähän väärä palsta, lapsille sopii esim demi
[/quote]
Demi.fi on teini-ikäisten tyttöjen keskustelupalsta, ei kovinkaan "lapsille suunnattu". Alle 13 vuotiasta en päästäisi sinne ollenkaan.

Vierailija
12/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:43"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:30"]Vähän väärä palsta, lapsille sopii esim demi [/quote] Demi on 13-22 vuotiaille suunnattu.

[/quote]

No harvapa yli 18-vuotias siellä Demissä enää pyörii ja ne jotka pyörii, on sitten vähän jälkeenjääneitä tapauksia... Kyllä yleensä yli täys-ikästä jo kiinostaa vähän aikuisemmat keskustelun aiheet, mitä Demi lehti ei kyllä pysty tarjoamaan. :)

Vierailija
13/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]
Lapsia Demissä harvemmin näkyy, suurin osa meistä on 16-22v :D
Sanomme pikkudemuiksi 13-14-vuotiaita demittäjiä, joita on ehkä 10% koko kirjosta.
Jos teitä kiinnostaa ikäluokka, jolle Demi.fi on suunnattu niin tervetuloa katsomaan. Jutut voivat olla aika rankkojakin, joten toivon ettette kovin nuoria sinne päästäisi :/
T: 17v Demittäjä

Vierailija
14/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:30"]Vähän väärä palsta, lapsille sopii esim demi [/quote] Demi.fi on teini-ikäisten tyttöjen keskustelupalsta, ei kovinkaan "lapsille suunnattu". Alle 13 vuotiasta en päästäisi sinne ollenkaan.

[/quote]

No ala-koulu ikäinen tuskin välttämättä edes haluaisi vielä demiin, jos osaa kunnolla edes käyttää tietokonetta... Mutta mielummin mä esimerkiksi ala-koulu ikäisen lapseni demiin päästäisin, kun esim. tälle aikuisten vauva.fi - palstalle. Siellä demissä on vaan vaarana se, kun itse aikoinani siellä olin niin tiedän kanssa mitä siellä voi olla ( 12-15v. ). Siellä on välillä niin päättömiä ja rumia , teinejen juttuja , ettei sinne edes kukaan täysälyinen teini kirjoita ... Ei ehkä alakoululaisen silmille tee hyvää lukea sellasia haista vittu - juttuja.

Vierailija
15/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:43"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:30"]Vähän väärä palsta, lapsille sopii esim demi [/quote] Demi on 13-22 vuotiaille suunnattu.

[/quote]

No harvapa yli 18-vuotias siellä Demissä enää pyörii ja ne jotka pyörii, on sitten vähän jälkeenjääneitä tapauksia... Kyllä yleensä yli täys-ikästä jo kiinostaa vähän aikuisemmat keskustelun aiheet, mitä Demi lehti ei kyllä pysty tarjoamaan. :)
[/quote]
Demi.fi:ssä ei yleensä keskustella lehdestä lainkaan, ja nuo yli 18v demittäjät eivät juuri koskaan edes lehteä lue.
T. 17v Demittäjä

Vierailija
16/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:49"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:30"]Vähän väärä palsta, lapsille sopii esim demi [/quote] Lapsia Demissä harvemmin näkyy, suurin osa meistä on 16-22v :D Sanomme pikkudemuiksi 13-14-vuotiaita demittäjiä, joita on ehkä 10% koko kirjosta. Jos teitä kiinnostaa ikäluokka, jolle Demi.fi on suunnattu niin tervetuloa katsomaan. Jutut voivat olla aika rankkojakin, joten toivon ettette kovin nuoria sinne päästäisi :/ T: 17v Demittäjä

[/quote]

No mihinkäs sinusta pitäisi päästää sitten 13-15vuotias teini keskustelemaan, ellei Demiin? T. AP

Vierailija
17/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:30"]Vähän väärä palsta, lapsille sopii esim demi [/quote] Demi.fi on teini-ikäisten tyttöjen keskustelupalsta, ei kovinkaan "lapsille suunnattu". Alle 13 vuotiasta en päästäisi sinne ollenkaan.

[/quote]

No ala-koulu ikäinen tuskin välttämättä edes haluaisi vielä demiin, jos osaa kunnolla edes käyttää tietokonetta... Mutta mielummin mä esimerkiksi ala-koulu ikäisen lapseni demiin päästäisin, kun esim. tälle aikuisten vauva.fi - palstalle. Siellä demissä on vaan vaarana se, kun itse aikoinani siellä olin niin tiedän kanssa mitä siellä voi olla ( 12-15v. ). Siellä on välillä niin päättömiä ja rumia , teinejen juttuja , ettei sinne edes kukaan täysälyinen teini kirjoita ... Ei ehkä alakoululaisen silmille tee hyvää lukea sellasia haista vittu - juttuja.
[/quote]
Itse asiassa siellä on ihan asiallistakin keskustelua! Olen käynyt vilkaisemassa, koska mun teini siellä pyörii.

Vierailija
18/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että ikärasismia. :D Asun keskisuomessa pikkupaikkakunnalla ja kyllä täällä kaikki kaveraa toistensa kanssa aika lailla ikään katsomatta. Johtuu varmaan ihan jostain muusta kuin iästä että ihmiset eivät halua olla kanssasi tekemisissä. En haluais olla minäkään.

-97, lapsellinen mulkero joka on rajusti allerginen paskapäille

Vierailija
19/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäsyrjintä, ei ikärasismi.

Vierailija
20/57 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:49"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:30"]Vähän väärä palsta, lapsille sopii esim demi [/quote] Lapsia Demissä harvemmin näkyy, suurin osa meistä on 16-22v :D Sanomme pikkudemuiksi 13-14-vuotiaita demittäjiä, joita on ehkä 10% koko kirjosta. Jos teitä kiinnostaa ikäluokka, jolle Demi.fi on suunnattu niin tervetuloa katsomaan. Jutut voivat olla aika rankkojakin, joten toivon ettette kovin nuoria sinne päästäisi :/ T: 17v Demittäjä

[/quote]

No mihinkäs sinusta pitäisi päästää sitten 13-15vuotias teini keskustelemaan, ellei Demiin? T. AP
[/quote]
Tarkoitin, ettei esim. alle 13v kannata tulla Demiin, sillä niitä ikäviäkin tyyppejä sieltä löytyy ja sisältö ei ole niin nuorille suunnattu.
T. se 17v