Pelottavin kohtaus kauhuelokuvassa
Mikä on mielestäsi ollut pelottavin? Minulle edelleen Manaajassa se tilanne, kun se riivattu tyttö tulee niitä portaita alas. Hui! Tämä on jotenkin jäänyt mieleen.
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:08"]- Kaunan alkuperäisversion porraskohtaukset.
- Ringu 0:n loppupuolella kohtaus, jossa Sadako tulee kulman takaa ja lähestyy nykivästi kävellen uhrejaan.
- Mama-elokuvassa se, joss mama piileskelee sängyn alla ja kiepsahtaa sieltä esiin
Hyyhhyy!
[/quote]
Aah! Minneköhän oon siivousintoiluissani ton Mama elokuvan säilöny??!!?!?!! Pitääpäs kaivaa se esiin ja kattoo uudestaan joku pv. :)
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:07"]The Conjuring-elokuvan jälkeen jääneet kauhuleffat vähemmälle.. Katsoin sen elokuvissa ja säikähdin niin monta kertaa. Kovat äänet vaikuttivat paljon, mutta silti. Pahin kohta oli ehkä se akka kaapin päällä tai tyttöjen huoneen nurkassa. Hyi helvetti.
Parin vuoden tauon jälkeen ajateltiin katsoa se poikaystäväni kanssa uusiksi Netflixistä. Alkumusiikin aikana muutin mielipiteeni :D
[/quote]
Joo mäkin oon miettinyt ton Evil Deadin uudestaan katsomista, jos traumat vähän helpottaisi, mutten oo vielä uskaltanut koska saan paskahalvauksen jos näen vaan kuvankin siitä oliosta :D
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 10:15"]
Tälläkin hetkellä ympärilläni on henkiä. Aistin ne kylmänä ilmana ympärilläni. Ja todellakin on henkiä. Normaalisti tässäkin kohtaa missä istun on lämmin, jopa kuuma. Juuri tällä hetkellä on viileämpää mitä normaalisti. Tiedän, että lähelläni on henkiä ja en pelkää, koska tiedän niiden olevan hyviä ja minun tukenani.
Ja taidanpa myös tietää kkuka henki on lähelläni tällä hetkellä. :) Tuttu haju ympäröi minua.
Ei sun tarvi keksiä mun kokemuksille rationaalisia selityksiä. Kyllä mä tiedän mitä koen. ;)
-26
[/quote]
Öh, aluksi peukutin sun aijempaa kommenttia, mut tää osio.. nyt menee jo yli :D
Honogurai mizu no soko kara:ssa eli alkuperäisessä Dark Waterissa se hissikohtaus jossa se tytön ruumis yrittää halata sitä naista. Ihan kammottava leffa kaikkinensa.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:15"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 10:15"]
Tälläkin hetkellä ympärilläni on henkiä. Aistin ne kylmänä ilmana ympärilläni. Ja todellakin on henkiä. Normaalisti tässäkin kohtaa missä istun on lämmin, jopa kuuma. Juuri tällä hetkellä on viileämpää mitä normaalisti. Tiedän, että lähelläni on henkiä ja en pelkää, koska tiedän niiden olevan hyviä ja minun tukenani.
Ja taidanpa myös tietää kkuka henki on lähelläni tällä hetkellä. :) Tuttu haju ympäröi minua.
Ei sun tarvi keksiä mun kokemuksille rationaalisia selityksiä. Kyllä mä tiedän mitä koen. ;)
-26
[/quote]
Öh, aluksi peukutin sun aijempaa kommenttia, mut tää osio.. nyt menee jo yli :D
[/quote]
Millä perusteella?
Kerroin vain sen mitä koen. Uskot tai et, mulle se on ihan se ja sama.
-26
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:16"]Honogurai mizu no soko kara:ssa eli alkuperäisessä Dark Waterissa se hissikohtaus jossa se tytön ruumis yrittää halata sitä naista. Ihan kammottava leffa kaikkinensa.
[/quote]
Tämä elokuva taisi perustua tositapahtumiin? Naisesta löytyy myös videokuvaa, kun tämä sekoilee hississä ennen katoamistaan. En muista onko linkki minfon ketjussa, mutta jos ei, niin kirjoittaa naisen nimen youtubeen ja pitäisi löytyä.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=17&t=14404&sid=861a82215b1bc3d7a73f5daeefa12346
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 12:16"]Honogurai mizu no soko kara:ssa eli alkuperäisessä Dark Waterissa se hissikohtaus jossa se tytön ruumis yrittää halata sitä naista. Ihan kammottava leffa kaikkinensa. [/quote] Tämä elokuva taisi perustua tositapahtumiin? Naisesta löytyy myös videokuvaa, kun tämä sekoilee hississä ennen katoamistaan. En muista onko linkki minfon ketjussa, mutta jos ei, niin kirjoittaa naisen nimen youtubeen ja pitäisi löytyä. http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=17&t=14404&sid=861a82215b1bc3d7a73f5daeefa12346
[/quote]
Tosi samankaltainen tapaus joo, mutta tuo vesitankkiin joutuneen naisen tapaus on paljon tuoreempi kuin leffa. Se alkuperäinen leffa on tehty muistaakseni 2002. Mut muistan lukeneeni tota minfossakin käsiteltyä tapausta ja miettineeni, että kovasti oli yhteistä leffan kanssa.
se kun sen tytön pää pyörähtää ympäri kuin pöllöllä
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 09:44"]
Mikä on mielestäsi ollut pelottavin? Minulle edelleen Manaajassa se tilanne, kun se riivattu tyttö tulee niitä portaita alas. Hui! Tämä on jotenkin jäänyt mieleen.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 09:52"]
se kun sen tytön pää pyörähtää ympäri kuin pöllöllä
[/quote]
Ei noita oikeasti tapahdu kun se on elokuvaa.
Manaaja kans, kun se tyttö hakkaa sillä krusifiksilla itseään 'fuck me jesus' karseeta
Kubrickin Hohdossa se kohtaus, jossa kaunis nainen nousee kylpyammeeksi ja Jackin syleilyssä hirviöksi. Ja tietysti ne kaksostytöt ja se, kun veret valuu sieltä hissin ovista ja hotellin seinistä. Joskus edelleen karmii joissain hotellin käytävillä, kun tulee tää leffa mieleen.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 10:10"]
Kubrickin Hohdossa se kohtaus, jossa kaunis nainen nousee kylpyammeeksi ja Jackin syleilyssä hirviöksi. Ja tietysti ne kaksostytöt ja se, kun veret valuu sieltä hissin ovista ja hotellin seinistä. Joskus edelleen karmii joissain hotellin käytävillä, kun tulee tää leffa mieleen.
[/quote]
Mitä hoota ja peetä mää just kirjotin? Siis nousee kylpyammeesta ja muuttuu hirviöksi.
Oletteko kaikki ihan urpoja? Ei tuo ole pelottavaa koska se ei tapahdu oikeasti! Se on elokuvaa!
Sitä paitsi se kirjoitetaan peloittava.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 10:14"]Oletteko kaikki ihan urpoja? Ei tuo ole pelottavaa koska se ei tapahdu oikeasti! Se on elokuvaa!
[/quote] arvaa kestä tuli urpo nro. 1
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 10:15"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 10:14"]Oletteko kaikki ihan urpoja? Ei tuo ole pelottavaa koska se ei tapahdu oikeasti! Se on elokuvaa! [/quote] arvaa kestä tuli urpo nro. 1
[/quote]
Susta koska uskot kaikkea hölynpölyä.
Samara ihan jokaisessa kohtauksessa, sekä videonauha että vaikka se, kun videonauhan kärpänen onkin oikea. Telkkarista ulostuleminen on niiiin legendaarinen kohtaus.
Hohdon kiiltävä kylpyammenainen, jo ennen muuttumistaan. Ja se lopun tanssiaiskuva. Olen ollut vanhassa hienossa hotellissa, jossa myös tanssiaiskuvat seinillä, alkaen vuodesta 1909, ja tuli välittömästio hohto mieleen kun kuvaa katsoi.
Sinisterissä kun kuva demonista kääntää päätään tietokoneruudulla kun Ethan Hawke katsoo muualle.
Heti Kaunan jälkeen oli kauheaa, kun teinini kiusasivat mua pitämällä sitä narina-ääntä, mutta tämä trauma jo mennyt ohi :)