Raivostuttaa, pakko purkaa!
Siis nyt tekisi mieli vaan huutaa. Tai itkeä. Aion avautua, sillä tähän aikaa kukaan ystävistäni ei ole hereillä ja käteni tärisevät raivosta. En ole trolli, olen hemmetin kiukkuinen, lievästi nöyryytetty ja kaikkea mahdollista.
Olen reilu parikymppinen opiskelija, naispuolinen. Lähdimme tänään ystäväni kanssa paikasta A paikkaan B, bussilla. Matkan tarkoitus oli mennä tuttavaamme vastaan ja palata kotiin. Matkan alkupäässä bussin kyytiin lappautui 10-15 hengen porukka, joka koostui about ikäisistämme miespuolisista henkilöistä. Poikalauma ahtautui bussin takaosaan, kuuntelivat jonkinlaista gangstamusiikkia matkakaiuttimista tms niin kovalla että koko bussi raikasi. Istuimme ystäväni ja muutaman muun matkustajan kanssa edessä. Meteli oli sietämätön ja käännyin vilkaisemaan heidän suuntaansa, sillä huudosta olisi voinut päätellä olevan tappelu käynnissä. Vastapäätä istuva ystäväni oli kasvot poikiin päin ja pian laittoikin minulle puhelimella viestin, että "Älä nyt käänny enää katsomaan tonne päin, toi yks poika näytti meille keskisormea". No, ei siinä, paska musiikki raikui ja matka jatkui päättärille saakka, jossa pojat jäivät kanssamme pois. Pojat alkoivat haastamaan riitaa noustuamme bussista ulos tönien meitä rinnuksista taaksepäin ja uhitellen "mikä sun ongelmas on" jne. Vastasimme, ettei tässä mitään, ja kerroimme tulleemme ystävää vastaan ja että haluaisimme odottaa häntä rauhassa. Pojat alkoivat huutaa, haukkumaan meitä mm. rumiksi, huoriksi ja tappoilmoituksen jälkeen kaksi poikaa sylkäisivät kasvoillemme. Otimme jalat alle ja pojat jäivät huutelemaan ja näyttelemään sormiaan peräämme.
Siinä hetkessä kaikki tuntui pysähtyvän. Kukaan ei ole koskaan sylkenyt päälleni, enkä ole koskaan ennen kuullutkaan saati nähnyt kenenkään tekevän niin toiselle ihmiselle. Tapahtumasta on tunteja aikaa, mutta tärisen hämmennyksestä, nöyryytyksestä ja raivosta vieläkin.
Pojat eivät olleet ennestään meille tuttuja, mutta pienellä FB-tutkinnalla saimme selville, että pari pojista ovat ystäväni kanssa samassa koulussa, muutama asuu tässä ihan lähelläni ja meillä on joidenkin koulututtavuuksien kautta samoja tuttuja.
Hävettää vähän myöntää, mutta mua pelottaa. Poikien hyökkäys tuli täysin puskista, hyökkäys oli voimakas ja siksi niin lamaannuttava, kukaan näköetäisyydellä oleva ei (uskaltanut?) puuttunut tilanteeseen, poikia oli paljon ja tulemme varmasti joskus vielä törmäämään näihin tyyppeihin, ystävä koulussa ja minä liikkuessani ulkona.
Jälkeenpäin kun yritän edes vähän rauhallisemmin miettiä tilannetta, en keksi mitään miten olisin voinut puolustautua jos tilanne olisi mennyt väkivaltaisemmaksi. Merkintä rikosrekisterissäni tarkoittaisi välittömästi porttikieltoa valitsemani alan työmarkkinoille. Toisaalta millä lihaksilla olisin edes voinut puolustautua. Ahdistaa.
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 03:06"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 02:55"]
No tollaset haistattelee varmaan joka päivä jollekin! Olkaa kuin ette oisi koskaan törmänneetkään tuolleen.
[/quote]
Mitä sitten vaikka tekisivät jollekin joka päivä noin? Uhkailusta, haukkumisesta, eikä fyysisen koskemattomuuden rikkomisesta ei tee hyväksyttävää se, että sitä tehdään usein tai säännöllisesti. Et sä mene väkivaltaa/raiskauksen/ryöstön/muun vahingonteon kokeneelle sanomaan että "se porukka varmaan tekee tota muutenkin"! Liian usein ihmiset tottuvat kaikenlaiseen paskaan ja turtuvat siihen niin etteivät osaa reagoida kun vääryyttä tapahtuu. Nyt oikeesti herätys ja oikeudentaju kohdilleen. Kyseisille pojille tulee ilmaista, että näin ei toimita eikä näin tehdä ja piste. Ap, mene poliisin puheille. Eivät ehkä saa kahden euron sakkoja enempää, mutta ainakin joku on edes yrittänyt tehdä jotain.
[/quote]
Tarkoitin viestini siinä mielessä, ettei ap ottaisi tota kohtelua henk.koht. itseensä eikä myöskään ahdistuisi. Mutta ihan asiaa kirjoitit! T.21
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 02:59"]
Liian hyvin ja järkevästi kirjoitettu kappalejakoineen ollakseen järkyttyneen parikymppisen tekstiä. Ei jatkoon.
[/quote]
Ap:
Selkotekstin tuottaminen tuskin on enää iästä kiinni silloin kun ollaan päästy pois peruskoulusta. Mitä järkyttymiseen tulee, niin en minä tässä hysteerisenä ulvo, vaikka sydän vähän kiivaammin hakkaakin. On mautonta teilata avautumiseni sen kieliasun ja kappaleenjaon perusteella, iästäni puhumattakaan. Olen itse asiassa 22v, mutta ihan samalla tavalla kirjoitin parisen vuotta sitten. En tiedä millainen käsitys sinulla on ikäisistäni tytöistä, mutta emme me kaikki hihittele takapuoli paljaana Onnelan lihatiskeillä huudeltuamme ensin koko teini-iän koulun olevan paskaa.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 02:59"]Liian hyvin ja järkevästi kirjoitettu kappalejakoineen ollakseen järkyttyneen parikymppisen tekstiä. Ei jatkoon.
[/quote]
Luultavasti parikymppinen on parempi kirjoittamaan kuin nelikymppinen, koska on koulun opit vielä tuoreessa muistissa...
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 02:59"]
Liian hyvin ja järkevästi kirjoitettu kappalejakoineen ollakseen järkyttyneen parikymppisen tekstiä. Ei jatkoon.
[/quote]
Niin no, minut yritettiin raiskata puukolla uhaten ja menin seuraavana päivänä kouluun kuin mitään ei olisi tapahtunut (olin siis kyllä aiemmin käynyt jo lääkärissä jne.). Vasta koulupäivän loppupuolella kirjaimellisesti romahdin.
Katsos, me ihmiset koemme asiat eri tavalla ja reagoimme niihin myöskin yksilöllisesti. Minulla ei ole mitään ongelmia uskoa, etteikö ap puhuisi totta.
mitä ihmettä täällä taas vingutaan? toi nyt on aika kevyttä jos vertaa vaikka tapanilan tapaukseen.. luulenpa että sillä tytöllä on vähän pahemmat traumat kun sulla ja sun kaverilla
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 03:20"]mitä ihmettä täällä taas vingutaan? toi nyt on aika kevyttä jos vertaa vaikka tapanilan tapaukseen.. luulenpa että sillä tytöllä on vähän pahemmat traumat kun sulla ja sun kaverilla
[/quote]
Noniin, Tulihan täällä joku paasaamaan, kuinka mistään ei saa järkyttyä tai valittaa, koska Afrikassa lapset kuolee nälkään ja jollain on aina asiat huonommin.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 03:22"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 03:20"]mitä ihmettä täällä taas vingutaan? toi nyt on aika kevyttä jos vertaa vaikka tapanilan tapaukseen.. luulenpa että sillä tytöllä on vähän pahemmat traumat kun sulla ja sun kaverilla [/quote] Noniin, Tulihan täällä joku paasaamaan, kuinka mistään ei saa järkyttyä tai valittaa, koska Afrikassa lapset kuolee nälkään ja jollain on aina asiat huonommin.
[/quote]
Hhahaha :D meinasin just itse tulla sanomaan, että ei se Tapanilan tyttökään oikeastaan saisi tuoda kärsimystään esille, koska Afrikassa on nälkä!
mä en kyl niiku tajuu et mist lähtien kaks kymppiset ei oo osannu niiku kirjottaa helposti luettavaa tekstiä hahah miten typerää olla epä uskoinen sen takia että nuori ihminen ei ole tyhmä hah vai mitä hihi onks tää joku niiku sellanen pulla mössö yleistys lol
Voimia ap:lle /: tuollainen voi olla pitkäänkin ahdistavaa, riippuu niin paljon yksilöstä. Kuitenkin mä katsoisin, että sun tehtävä olisi ilmoittaa poliisille. Vaikkei ne idiootit saisikaan linnaa, he voivat olla vaarallisia muille. Ei ehkä nyt, mutta myöhemmin, jos heitä ei pysäytetä.
Terv. itsekin parikymppinen
huh huh mitä porukkaa ollu liikkeellä... missä päin tää tapahtu?
Käy poliisilla, ihan vaan kertoaksesi asian. Olet samanikäinen kuin vanhin lapseni, enkä sallisi ikinä häntä kohdeltavan noin. Syystäkin olet järkyttynyt!
Mene käymään poliisilaitoksella, ei niitä kusipäitä kiinni saa. Mutta feministi olen ja humanisi: kenenkään oäälle ei syljetä!
Siis miten kukaan voi tehdä noin?! Ihan vaan siksi että käännyit katsomaan jotain mylvivää joukkoa bussissa? Pistää kyllä oikeesti niin vihaksi! Miten on pojilla pokkaa? AAAARGHH voisin haljeta tästä vitutuksesta!
Jo on ollut kolleilla otsaa jos ovat räkineet päin naamaa. Kuriin olisi pitänyt pistää heidät jo matkanne alussa bussikuskin tai muiden matkustajien yhteistoimesta. Ihmisen luonto valitettavasti on sellainen, että kun rajoja ja normeja ei vanhempien toimesta aseteta, niitä ei myöskään sisäistetä.
uskomatonta sylkeä nyt toisen ihmisen kasvoille!?! ei kyllä mene tähän päähän sellaonen
Kannattaako siellä Itä-Helsingissä liikkua?
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 05:33"]Kannattaako siellä Itä-Helsingissä liikkua?
[/quote]
"sulle tehtiin pahaa mutta mitäs olit väärässä kaupunginosassa"
hae keittiöstäs lusikka ja syö pääsi, ole hyvä
Hyvin ikävää tietty, mutta pidä ap pää pystyssä äläkä lannistu tyhmistä ihmisistä! Nuoret tekevät virheitä eikä heidän taustansakaan ole niin helppo kuin mitä me suomalaiset voimme kuvitella. Tsemppiä sinulle ja hyvää kevättä!
N30
Provoooooo!! Ennen vaaleja näyttäs näitä mamuvastaisia provoja ilmestyä tämän tästä. Tää oli vaan yllättävää kyllä aika taitavasti rakennettu provo! Vai kuunteli ne oikein gangstamusaa radiosta? :DD tota on tapahtunut viimeksi 80-luvulla :D
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 05:50"]Hyvin ikävää tietty, mutta pidä ap pää pystyssä äläkä lannistu tyhmistä ihmisistä! Nuoret tekevät virheitä eikä heidän taustansakaan ole niin helppo kuin mitä me suomalaiset voimme kuvitella. Tsemppiä sinulle ja hyvää kevättä!
N30
[/quote]
Vaikeat lapsuuden kokemukset ei ole hyvä syy huudella tappouhkauksia ja käyttäytyä muutenkin uhkaavasti ketään kohtaan. Lapsi oireilee tietty epäterveettä ympäristöään, mutta aikuisen on osattava hallita itseään vaikka joskus olisi ollut kuinka rankkaa. En tosiaankaan vähättele kenenkään kokemuksia, mutta en kestä tätä typeryyteen saakka venyvää ainasta ymmärtämistä ja sormien läpi katselua viattomien uhrien kustannuksella.
Nimim. Seis tyhmyydelle
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 02:55"]
No tollaset haistattelee varmaan joka päivä jollekin! Olkaa kuin ette oisi koskaan törmänneetkään tuolleen.
[/quote]
Mitä sitten vaikka tekisivät jollekin joka päivä noin? Uhkailusta, haukkumisesta, eikä fyysisen koskemattomuuden rikkomisesta ei tee hyväksyttävää se, että sitä tehdään usein tai säännöllisesti. Et sä mene väkivaltaa/raiskauksen/ryöstön/muun vahingonteon kokeneelle sanomaan että "se porukka varmaan tekee tota muutenkin"! Liian usein ihmiset tottuvat kaikenlaiseen paskaan ja turtuvat siihen niin etteivät osaa reagoida kun vääryyttä tapahtuu. Nyt oikeesti herätys ja oikeudentaju kohdilleen. Kyseisille pojille tulee ilmaista, että näin ei toimita eikä näin tehdä ja piste. Ap, mene poliisin puheille. Eivät ehkä saa kahden euron sakkoja enempää, mutta ainakin joku on edes yrittänyt tehdä jotain.