Minun lapseni opiskelevat parhaillaan valtakuntamme halutuimissa opinahjoissa
Katselin tekstitv:n uutisista, että halutuimmat opiskelupaikat Suomessa ovat Hki:n yliopisto ja Metropolia ammattikorkeakoulu. Edellä mainittuihin opiskelulaitoksiin pyrkivien määrä on korkein, mutta eihän sinne sitten jokainen halukas sisään pääsekkään. Miksi nuo ovat niin suosittuja?
Kommentit (64)
Toivotaan lapsille menestystä, kun ainakaan äiti ei tunnu olevan sitä tetävintä kärkeä.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 00:25"]
Onhan pakko olla jokin muukin syy, kuin että ovat pääkaupungissamme, mikä vika on esim. Turun yliopistossa tai Tampereen yliopistossa? Kai niissäkin saa yhtälailla hyvää opetusta kuin Hki:n yliopistossakin?
[/quote]
Ei se pelkkä opetus, vaan (huippu)tutkimus. Yliopisto ei ole koulu...
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 00:28"]
Toivotaan lapsille menestystä, kun ainakaan äiti ei tunnu olevan sitä tetävintä kärkeä.
[/quote]:D ja sitähän sinä et tiedäkkään, kattos kun se terävyys periytyy, mutta sinusta ei voi sanoa samaa - lue tekstiäsi: ..."tetävintä"... Kaksi viisasta kimpassa synnyttää aina viisaita jälkeläisiä:DDDDDD
Riippuu kyllä erittäin paljon alasta kuinka vaikeaa se sisäänpääsy on. Helsinki nyt sattuu olemaan suosittu opiskelijakaupunki ja täällä on muutenkin paljon ihmisiä, joten tietty hakijoita on paljon. Opiskelen itse Helsingin yliopistossa ja poikaystäväni sekä kaverini opiskelevat Metropoliassa ja pakko myöntää, että ihan tavallisia ihmisiä me ollaan,ei siis mitään superviisaita yli-ihmisiä.
Onhan pakko olla jokin muukin syy, kuin että ovat pääkaupungissamme, mikä vika on esim. Turun yliopistossa tai Tampereen yliopistossa? Kai niissäkin saa yhtälailla hyvää opetusta kuin Hki:n yliopistossakin?
[/quote]
[/quote]
Miksi alapeukut? Helsingin Yliopisto on ainoa kansainvälisissä rankingeissa top-100:n pääsevä tutkimuksen laadun perusteella. Suomen ainoa Nobel-tutkija, A.I. Virtanenkin, oli proffana nimenomaan Helsingissä.
[/quote] :D ja tässä oiva esimerkki kateellisen ihmisen panettelusta:)
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 00:38"]
[/quote]
[/quote]
Miksi alapeukut? Helsingin Yliopisto on ainoa kansainvälisissä rankingeissa top-100:n pääsevä tutkimuksen laadun perusteella. Suomen ainoa Nobel-tutkija, A.I. Virtanenkin, oli proffana nimenomaan Helsingissä.
[/quote]
No jotenkin säälittävää korostaa sitä, että yliopisto on jotain.. Tule sitten pätemään, kun sinulla itselläsi on jotain meriittejä. Yliopisto nyt voi olla mitä vain, mutta ei se tee kenestäkään kandi-tai maisteriopiskelijasta yhtään sen ihmeellisempää pulliaista. t. VTM, Helsingin yliopisto
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 00:27"]
Pääkaupunkiseudulla asuu eniten ihmisiä eikä ne uskalla muuttaa sieltä pois, kun eivät ole aiemminkaan kehä kolmosen ulkopuolelle uskaltaneet, siksi.
[/quote] Ja miksi ei uskalla ulkopuolelle pääkaupunkiseudulta opiskelemaan? Minunkin lapseni on ollut ulkomailla yliopistossa opiskelemassa.
Mitä jos laittaisit ne opiskelemaan Kuopioon. Siellähän niitä viisaita miehiä syntyy :)
ketään ei kiinnosta missä sun lapset opiskelee, vai että oikein yliopistossa lol!
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 00:47"]
Mitä jos laittaisit ne opiskelemaan Kuopioon. Siellähän niitä viisaita miehiä syntyy :)
[/quote]kuopio on kiva city! ei liian iso, mut ei mikään pahanen tuppukyläkään ja ihmiset on lutjakkaita savolaisia
Tekeekö se sinusta tai lapsistasi jollain tavalla muita parempia, kun asiaa pitää näin mainostaa? Kyllä omatkin lapseni opiskelevat toinen yliopistossa ja toinen ammattikorkeassa, ei tosin mainitsemissasi paikoissa, mutta äitinä olen ylpeä heistä opinahjosta riippumatta.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 00:48"]
ketään ei kiinnosta missä sun lapset opiskelee, vai että oikein yliopistossa lol!
[/quote] :D sinua näytti kiinnostavan kovastikin, kun kommentoit.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 00:48"]
[/quote]Niin ottaako koville; entäs sinun lapsesi vai onko niitä lainkaan?
No ei kait kukaan kuvittele, että jos tietyssä yliopistossa tehdään korkeatasoista tutkimusta (ja todellisuudessahan siellä on laitosten välillä suuriakin eroja, Helsingin yliopistossa täällä av:llä yleisesti halveksutuissa humanistisissa koulutusohjelmissa monissa toteutetaan maailmankuulua, laadukasta tutkimusta), kaikki yliopiston perusopiskelijat olisivat korkeatasoisia hekin? Ei kait täällä kukaan päde omalla lahjakkuudellaan, vaan kyse on tutkimuksen laadun ja opetuksen arvionnista.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 00:52"]
Tekeekö se sinusta tai lapsistasi jollain tavalla muita parempia, kun asiaa pitää näin mainostaa? Kyllä omatkin lapseni opiskelevat toinen yliopistossa ja toinen ammattikorkeassa, ei tosin mainitsemissasi paikoissa, mutta äitinä olen ylpeä heistä opinahjosta riippumatta.
[/quote] Olenko sanonut niin, että minun lapseni olisivat parempia kuin sinun?
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 00:36"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 00:28"]
[/quote]:D ja sitähän sinä et tiedäkkään, kattos kun se terävyys periytyy, mutta sinusta ei voi sanoa samaa - lue tekstiäsi: ..."tetävintä"... Kaksi viisasta kimpassa synnyttää aina viisaita jälkeläisiä:DDDDDD
[/quote]
Yhtä näppäilyvirhettä ei voi kyllä edes verrata sun kielelliseen lahjakkuuteen... ohis
Ja mä olen opiskellut peräti kolmessa erittäin halutussa korkeakoulussa. Eipä se yksin tee autuaaksi, ja vaikka olen saanut kiitettävät arvosanat, en ole kuin keskitasoinen älykkyydeltäni. Nykyisin korkeakouluihin pääsee ihan keskilahjakkaat pulliaiset, ihan sinne Helsingin yliopistoonkin, sekä esim. Aaltoon. Ja koulutusohjelmiin, minne pääsee 5-10% hakijoista. Tarvitaan myös motivaatiota ja perslihaksia.
En tiedä, oletko? Itse en ainakaan tee vastaavanlaisia aloituksia ko. palstalla ylpeillen lasteni koulupaikoista ja niiden suosiosta.
No ei saa, Helsingin yliopisto on maailmallakin rankattu Suomen parhaimmaksi yliopistoksi kun tarkastellaan tutkimuksen laatua, ja tutkimukseen perustuvasta opetuksestahan yliopistoissa on kyse.