Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautiset laukaisee migreenin?

Vierailija
10.04.2015 |

Moi!

onko täällä muita, joilla kuukautisten alkuun liittyy päänsärkyä? En tiedä voiko puhua migreenistä, mutta kipu on niin kovaa että vaatii särkylääkettä. Silmät on lisäksi valonarat.

tämä on minulle suht' uusi vaiva, ilmaantunut vasta toisen lapsen synnyttyä. Liittyykö tämä johonkin hormonaalisiin muutoksiin? Olen "vasta" 34v, alkaako mulla jotkut vaihdevuosioireet tms?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 23:30"]10 vuotta keinotekoisia hormoneja kehoon tekee kyllä tuhoja, vaikka ei siitä kauhean moni tiedä/halua uskoa. 

[/quote]

En ole koskaan käyttänyt hormonaalisia ehkäisyä, ja kuukautisia edeltävä migreeni on tuttu vieras.

Vierailija
22/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

21, niin sitä juuri, ne ketkä eivät ole syöneet/ vähän syöneet keho toimii noin, eli luontaisesti tulee estrogeenivajeesta migreeni, ei kaikille tietenkään. Vaikka olisi joskus syönyt e-pilsuja, se voi tapauskohtaisesti vaikuttaa tai olla vaikuttamatta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontaisesti voi hoitaa, älkää vetäkö lääkkeitä.

Vierailija
24/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon kaikille vastanneille, mahtavaa lukea muiden kokemuksia ja kuulla etttei tosiaan tarkoita että mulla alkaa nyt vaihdevuodet... :D Nyt on pakko lähteä antamaan unta kipeälle päälleni, mutta tästä viisastuneena lääkitsen jatkossa itseäni heti tuhdilla kipulääkearsenaalilla ja hakeudun tarvittaessa lääkäriin jos tämä oikein ikäväksi muuttuu,

Aamulla palaan katsomaan josko tänne kertyy enemmänkin kokemuksia :)

-Ap

Vierailija
25/29 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 23:28"]

11, juu ruokavaliokin auttaa ja tietyt yrttiuutteet. Lugestorinia käytetään myös tähän vaivaan.

[/quote]

Kerro lisää! SEkä ruokavaliosta, yrttiteestä että lugesteronista!

Minä kärsin todella pahasta hormonaalisesta migreenistä, kohtauksia saattaa olla kuukautisten aikaan pahimmillaan 10 päivää putkeen. Olen jo kokeillut vaikka mitä ja ideat alkaa loppua mitä vielä kokeilla. Sokeriton dieetti ei auta, acetiumia kokeilen juuri, ei vaikuta hyvältä, estolääkitykset ei tehoa, akupunktiossa ollut 2 kertaa, vielä ei apua siitäkään, ubikinon kokeiltu tuloksetta, jne. Minulla on kyllä täsmälääke triptaani, mutta ei ole kiva syödä niitä yli 10 kertaa kuussa.

Vierailija
26/29 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 23:36"]Luontaisesti voi hoitaa, älkää vetäkö lääkkeitä.
[/quote]

Saisiko jotain vinkkiä miten? Tai linkkiä? Olen yrittänyt googlettaa vaikka kuinka ja lekea hormoneista mutta ei löydy ohjeita.

Vierailija
27/29 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ikää jo 45v ja hormonaalinen migreeni todettu kuopuksen syntymän jälkeen 8v sitten.
Mulla kohtu poistettu 4v sitten, mutta edelleen siis migreeni vaivaa.
Teen 3-vuorotyötä ja myös yövuoron jälkeen migreeniä. Kohtauksia pahimmillaan 5krt viikossa.
Nyt vuoden verran olen syönyt triptyliä estolääkkeenä joka ilta, se auttanut jonkin verran.
Täsmälääkkeenä sumatriptan 100mg, normi särkylääkkeet eivät auta tippaakaan.

Vierailija
28/29 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 23:26"]

Migreeniä on, kannattaa hommata estolääkkeet tavalliset ei oikein tepsi. Itsellä Imigran. Saa tabletteina, suppoina, nenäsumutteina ja injektiona (pistettävä muoto siis). Itsellä jostain  syystä nuo nenäsumutteet ei toimi (moni kyllä niitä kehuu). Injektio toimii nopeimmin mutta tabletti on kyllä kätevin.

[/quote] Hupsista, mokasin. Eli Imigran ei ole esto vaan täsmälääke...mikä lie ajatusmoka vaikka olen näitä jo 25v käyttänyt. (Estolääkkeet minulla ei ole toimineet)

Vierailija
29/29 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 23:42"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 23:28"]

11, juu ruokavaliokin auttaa ja tietyt yrttiuutteet. Lugestorinia käytetään myös tähän vaivaan.

[/quote]

Kerro lisää! SEkä ruokavaliosta, yrttiteestä että lugesteronista!

Minä kärsin todella pahasta hormonaalisesta migreenistä, kohtauksia saattaa olla kuukautisten aikaan pahimmillaan 10 päivää putkeen. Olen jo kokeillut vaikka mitä ja ideat alkaa loppua mitä vielä kokeilla. Sokeriton dieetti ei auta, acetiumia kokeilen juuri, ei vaikuta hyvältä, estolääkitykset ei tehoa, akupunktiossa ollut 2 kertaa, vielä ei apua siitäkään, ubikinon kokeiltu tuloksetta, jne. Minulla on kyllä täsmälääke triptaani, mutta ei ole kiva syödä niitä yli 10 kertaa kuussa.

[/quote] Sama minulla. Sekä kuukautisten että ovulaation aikaan migreeniä runsas viikko kerrallaan. Testattiin kaikki mahd estolääkkeet mitä markkinoila on, ainoa mikä itsellä auttanut on täsmälääke Imigran ja Botox piikit niskaan (kokeiltiin kerran , auttoi hyvin, mutta ei ole niihin varaa). Tätä siis olut 25v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan