Minä en tiedä, miten työllistyä.
Yliopistosta olen valmistunut, muttei ole yhtään työpaikkaa, jota voin suoraan koulutuksen perusteella hakea.
Kommentit (8)
Kerrot aika vähän tilanteestasi. Esim. mikä tutkinto?
Mene työkokeiluun ja pari vuotta työttömänä oltuasi palkkatukitöihin.
SAat työkokemusta ja voit etsiä itse mielekkäät paikat.
En tiedä itsekään, vaikka 2 tutkintoa on
En minäkään ja tuore tutkinto löytyy sekä alan työkokemusta. Hallituksen harjoittama politiikka on karannut todellisuudesta hyvin, hyvin kauas. Työttömiä rangaistaan ansiosidonnaisen portaittaisella laskulla vaikka töitä, joita hakea ei yksinkertaisesti ole riittävästi niin että kaikille riittäisi töitä. Vaikka hakisi eri alan töitä niin hakemuksia on se 600, joista yksi valitaan. Oon parhaassa työllisyysiässä ja ollut työttömänä jo 4 kk. N30+
Mene kerjäämään palkaton työ jostain pajalta. Suomalaisia on palkattomissa töissä 150000 ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Mene työkokeiluun ja pari vuotta työttömänä oltuasi palkkatukitöihin.
SAat työkokemusta ja voit etsiä itse mielekkäät paikat.
No mä olin palkkatukipaikassa ja nyt sen jälkeen taas 2 vuotta työttömyyttä.
Suomessa on tehty maan kilpailukyvylle haitallista politikkaa estämällä työttömän täydennyskouluttautuminen. Missään muussa maassa eivät akateemiset työttömät mene ammattikouluun hankkimaan toista, kolmatta jne tutkintoa. Eiköhän se olisi luontevampaa jos työtön vuori-insinööri täydentäisi tutkintoaan toisella insinööritieteiden tutkinnolla kuin se, että opiskelisi suurtalouskokiksi ilman taipumuksia alalle?
Mikä ala?