Ihminen tarvitsee ihonhoitoon vain puhdistusaineen, kasvoveden ja kosteusvoiteen. Oletko samaa mieltä?
Kommentit (46)
Atoopikkona sen kosteusvoiteen on parasta olla tujua. Ilman ei pärjää varsinkaan näin talvella, heti huomaa jos ei ole rasvannut tarpeeksi. itse käytän ensin vielä seerumia alla ja yöksi paksumpaa voidetta, eron huomaan heti jos yrittää käyttää pelkkää samaa ohuempaa voidetta mitä päivällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistan meikit kookosöljyllä ja pumpulilla. Sen jälkeen vesipesu ja kosteutukseen taas se kookosöljy. Yhdelläputelilla pärjää siisn hyvin.
Mä kokeilin kookosöljyä, mutta on liian rasvanen mulle. Seesamiöljy on itselle ollut hyvä meikinpoistoon ( EI paahdettu seesamiöljy vaan se pelkkä seesamiöljy)
Minäkin kokeilin joskus tuota seesamiöljyä. Tykkään vaan enemmän tuosta kookosöljyn kiinteästä olomuodosta ja tuoksusta. Ja minulla myös vähän kuiva iho kovilla pakkasilla, niin siihen tuo kookos on tuntunut sopivan paremmin.
Tuosta, tuo, tuohon. Kiinteä olomuoto. Lässytilää😁
Relaa vähän :D
Olen samaa mieltä. Tuo ressukka on joutunut kamalaan kierteeseen, jossa hän pakonomaisesti seuraa silmä(kin) kovana keskustelua, jota ei halua seurata.
Vierailija kirjoitti:
Atoopikkona sen kosteusvoiteen on parasta olla tujua. Ilman ei pärjää varsinkaan näin talvella, heti huomaa jos ei ole rasvannut tarpeeksi. itse käytän ensin vielä seerumia alla ja yöksi paksumpaa voidetta, eron huomaan heti jos yrittää käyttää pelkkää samaa ohuempaa voidetta mitä päivällä.
Suosittelen lisäämään tuohon vielä kosteuttavan kasvovesisuihkeen.
Mulla on käytössä minimissään vain kosteusvoide ja misellivesi. Misellivesihän on tavallaan putsari + kasvovesi.
Vierailija kirjoitti:
Kasvovettä ei tarvitse. Se on turhaa kemikaalien levittämistä kasvoille. Puhdistuksen voi viimeistellä laittamalla vanulappuun hieman kosteusvoidetta. Kosteusvoide on parempi vaihtoehto kuin kasvovesi.
Kaikki iholle läästimäsi kosmetiikka koostuu kemikaaleista, ei ole mitenkään erityisesti kasvovesien ominaisuus. Jos kemikaalit huolettaa, voi käyttää esim. hypoallergeenista luonnonkosmetiikkaa, sitä vähäisemmäksi kosmetiikan kemikaalikuormitusta tuskin saa. Kasvovesi tasapainottaa ihon ph:n puhdistusaineiden jäljiltä, minkä lisäksi sen suurimpana ansiona pidetään vesikosteuden lisääminen iholle. Rasvainen ihokin voi nimittäin olla pintakuiva, jolloin rasvaiset voiteet ja öljyt eivät auta, vaan voivat jopa pahentaa tilannetta.
Nykyään kasvovettä ei useinkaan enää mielletä puhdistusaineeksi, kuten vielä kymmenen tai viisikin vuotta sitten, vaan pikemminkin ihon kosteuttamisen ensimmäiseksi vaiheeksi. Monet kosmetologit ovat jopa sitä mieltä, että nimenomaan kosteusvoide onkin se turhake - sehän on käytännössä emulgoitua kasvovettä ja öljyjä, joten (joidenkin) on mahdollista korvata se käyttämällä vain kasvovettä kerrostaen ja laadukkaita ihoöljyjä.
Relaa vähän :D