Ihminen tarvitsee ihonhoitoon vain puhdistusaineen, kasvoveden ja kosteusvoiteen. Oletko samaa mieltä?
Kommentit (46)
Vesi ja perus/kosteusvoide tarvittaessa.
Mutta se mikä käy yhdelle, ei välttämättä toiselle. Joten turha näistä on peistä vääntää.
Vierailija kirjoitti:
Kasvovettä ei tarvitse. Se on turhaa kemikaalien levittämistä kasvoille. Puhdistuksen voi viimeistellä laittamalla vanulappuun hieman kosteusvoidetta. Kosteusvoide on parempi vaihtoehto kuin kasvovesi.
Ja kosteusvoideko ei sisällä kemikaaleja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvovettä ei tarvitse. Se on turhaa kemikaalien levittämistä kasvoille. Puhdistuksen voi viimeistellä laittamalla vanulappuun hieman kosteusvoidetta. Kosteusvoide on parempi vaihtoehto kuin kasvovesi.
Ei päde ainakaan omaan ihooni. Käytän aina kasvovettä. Niissäkin on eroja. Joku muu ei ehkä tarvitse.
Kyseiset kolme tuotetta riittäisivät jos voide tarpeeksi laadukas ja kerran vuoteen saa ottaa hoitolasarjan ja joskus kuoria ihon. Ja kesällä käyttää aurinkovoidetta.
Ai pahus, olisi pitänyt lisätä aloitukseen, että kuorinta kerran kuukaudessa. ap
Siihenkin voi käyttää suolaa tai sokeria tai saunassa hieroa kuollutta ihoa pois. Happokuorinta toimii toisille.
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko edes puhdistusainetta, ellei käytä meikkivoidetta?
Mä en käytä meikkivoidetta ja tarvitsen todellakin kunnon putsarin koska olen likaisissa ja hikisissä olosuhteissa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei iho oikeasti _tarvitse_ mitään noistakaan. Mutta kyllä huomaa, ketkä pesee kasvonsa pelkällä vedellä tai jollain suihkusaippualla eikä hoida mitenkään. Ihon pinta on samea, harmaa ja röpelöinen ja juonteet on syvät.
Mistä sinä voit tietää miten ihoaan hoitavat tai ovat hoitamatta?
Minä olen saanut jättipotin geenilotossa, joten käytän vain puhdistusainetta ja kosteuttajaa. Meikkaan aina ihmisten ilmoille lähtiessäni, mutta lähtemistä on viime vuosina ollut niin vähän, että pitkiäkin aikoja menee sekä puhdistamatta että kosteuttamatta, eikä iho kärsi yhtään.
Ne, joiden ihossa on ongelmia, tarvitsevat tietenkin täsmätuotteita ongelmien minimoimiseen.
Pärjäisin oikein hyvin vain kosteusvoiteella ja vedellä, mutta käytän omaksi ilokseni puhdistusmaitoa ja misellivettä. Pärjäisin varmasti vain pelkällä vedelläkin, mutta kosteusvoide on mukavan tuntuinen laittaa ja kasvoni tykkäävät siitä. Käytän apteekin tuotetta. Näin siis omalla 47 vuotiaalla ihollani, muiden naamoista en tiedä ja välitä, en myös huomaa, vaikka ihmiset käyttäisivät mitä tököttejä, enkä usko, että muutkaan huomaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei iho oikeasti _tarvitse_ mitään noistakaan. Mutta kyllä huomaa, ketkä pesee kasvonsa pelkällä vedellä tai jollain suihkusaippualla eikä hoida mitenkään. Ihon pinta on samea, harmaa ja röpelöinen ja juonteet on syvät.
Mistä sinä voit tietää miten ihoaan hoitavat tai ovat hoitamatta?
Ei mitenkään, kunhan jauhaa jaskaa vain.
Aiemmin käytin jotain puhdistusgeeliä tms aika vahvaa puhdistajaa ja kevyttä kosteusvoidetta, mutta huomasin n. vuosi sitten puolivahingossa että vielä parempi tulos tulee kun käyttää kosteuttavaa puhdistusainetta, siis sellaista valkoista, eikä kosteusvoidetta ollenkaan. Olen rasvoittuva- mutta en varsinaisesti akneihoinen.
Vierailija kirjoitti:
Poistan meikit kookosöljyllä ja pumpulilla. Sen jälkeen vesipesu ja kosteutukseen taas se kookosöljy. Yhdelläputelilla pärjää siisn hyvin.
Mä kokeilin kookosöljyä, mutta on liian rasvanen mulle. Seesamiöljy on itselle ollut hyvä meikinpoistoon ( EI paahdettu seesamiöljy vaan se pelkkä seesamiöljy)
Jos ei käytä meikkiä niin pelkkä vesi riittää. Katsokaa miehiä. Suurin osa ei käytä mitään saippuaa kummepaa, ja kummasti se naama pysyy kasassa. Naisille myydään lapsesta asti ajatusta että tarvitaan kymmentä eri putelia, ihan vaan siihen että naama pysyy jotakuinkin normaalina.
Toki eri asia jos on jotain iho-ongelmia, atoopista ihottumaa, aknea tms. Silloin tietenkin monet tuotteet on tarpeeseen.
"Puhdistusaine, kasvovesi, kosteusvoide"
Hyi helvetti miten hienostelusanoilta nuo voi kuulostaa 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistan meikit kookosöljyllä ja pumpulilla. Sen jälkeen vesipesu ja kosteutukseen taas se kookosöljy. Yhdelläputelilla pärjää siisn hyvin.
Mä kokeilin kookosöljyä, mutta on liian rasvanen mulle. Seesamiöljy on itselle ollut hyvä meikinpoistoon ( EI paahdettu seesamiöljy vaan se pelkkä seesamiöljy)
Minäkin kokeilin joskus tuota seesamiöljyä. Tykkään vaan enemmän tuosta kookosöljyn kiinteästä olomuodosta ja tuoksusta. Ja minulla myös vähän kuiva iho kovilla pakkasilla, niin siihen tuo kookos on tuntunut sopivan paremmin.
Liiallinen putelien määrä kylppärissä voi saada ihon todella huonoon kuntoon. Ylihoitaminen, ylikuoriminen, ylijynssääminen. Sitten ihmetellään, kun iho on kukertava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kokeilin joskus tuota seesamiöljyä. Tykkään vaan enemmän tuosta kookosöljyn kiinteästä olomuodosta ja tuoksusta. Ja minulla myös vähän kuiva iho kovilla pakkasilla, niin siihen tuo kookos on tuntunut sopivan paremmin.
Tuosta, tuo, tuohon. Kiinteä olomuoto. Lässytilää😁
Saippuaa ja kosteusvoidetta minä käytän.
En ole tarvinnut mitään noista. No jotain bepanthenia tms rasvaista rasvaa joskus jos on iho-ongelma, mutta yleensä ei ole niitäkään.
En ole. Olen aivan eri mieltä asiasta
Iha vaan siksi että sinä esität tuota omana faktanasi
Asia ei ole kuten sinä sanot.
Itse käytän sitä nimenomaan tähän. En halua käyttää kuivattavaa, liian pesevää puhdistusainetta vaan olen todennut parhaaksi jopa vähän öljyisen tuotteen ja poistan liput meikinjämät tiukoista huokosistani kasvovedellä. Toki se myös hoitaa ihoa.