"Outoja" tuoksuja joista tykkäätte?
Minulla on
Bensa (varmaankin aika yleinen)
Koiran tassut, ihana maanläheinen tuoksu
Tuorehiiva :D Aivan ihana!
Maakellari/kivitalon kellari
Vasta avattu multapussi, ihana
Tupakan savu kaukaa vienosti haistettuna, vaikka inhoan tupakoijien hengityksen hajua ja muutenkin tupakan hajua voimakkaana. Tuo hyväntuoksuinen taitaa olla tietyn merkin savua, ehkä camel?
Kommentit (175)
Hiusväri, uusien tennareiden kumipohja, kannabis, vanhat kirjat sekä uudet (tämäkin tosin taitaa olla yleistä), sinitarra. Ja tietysti uusi hiirimatto. Taitaa tosin johtua vaan siitä kumista.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:46"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:32"]
Omien nivusten hien haju tiettyyn aikaan kuusta.
[/quote]
Tämä! Oma pimppihiki. Ei kainalot ikinä, mutta se lehahdus, mikä pikkareista joskus nousee.
[/quote]
Nivusten hiki saa peukkua ylös, pimppihiki alas. Missä logiikka?
Uusien kenkien kumin haju, Camel-tupakka, bensa, autonrenkaiden haju kun joku polttaa kumia ja viimeisenä bitumi.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:05"]Minulla on
Bensa (varmaankin aika yleinen)
Koiran tassut, ihana maanläheinen tuoksu
Tuorehiiva :D Aivan ihana!
Maakellari/kivitalon kellari
Vasta avattu multapussi, ihana
Tupakan savu kaukaa vienosti haistettuna, vaikka inhoan tupakoijien hengityksen hajua ja muutenkin tupakan hajua voimakkaana. Tuo hyväntuoksuinen taitaa olla tietyn merkin savua, ehkä camel?
[/quote]
En tiedä oletko minä, mutta veit jalat suustani!
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:52"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:44"]Autotallien/kellarin haju Leikattujen isovarpaan kynsien palasissa kiinni olevan "töhnän" haju [/quote] Tuleeko muillakin isovarpaista sitä töhnää? Luulin olevani ainoa. Haju on sellainen imelän täyteläinen hapatetun pyllyreiän haju.
[/quote]
Hyi helvetti miten kuvottavaa :(
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 23:10"]
Entisajan monistesprii.
[/quote]
Hienoa! Ne monisteet, joiden teksti ole sellaista hailakkaa siniviolettia, pinta kiiltävän liukas ja usein myös kuuma koneen jäljiltä, tuoksuivat joltakin pinaattikeiton tapaiselta ja miellyttävältä (koetilanteen odotukselta?)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:53"]
Moottorisahan pakokaasu ja siihen kun sekoitetaan esim vasta kaadetun männyn tuoksut niin matkustan lapsuuteeni. Se on vaan niin ihana tuoksu!! ♡
[/quote]
Tai vasta kaadetun kuusen tuoksu ja sulava, vähän sohjoinen lumi. Oi että...
[/quote]
Kyllä vain!
Isäni oli ennen metsuri, siksi nämä kaikki tämmöiset tuoksut vaan on niin ihania! Lapsesta asti rakastanu! :)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:36"]Ilmeisesti tässä krtjussa tarkoitettu kellarin haju. Lapsesta asti olen tykännyt eniten tuosta tuoksusta. Jos tatkkoja ollaan en tiedä onko se kellarin haju vai tuoksu.Tuoksu on positiivisempi ilmaus. Bensan hajua en ymmärrä, aika monet mainitsevat sen. Eikös se ole aika kitkerä ja pökerryttävä haju? Osaisko joku valistaa tässä asiassa? [/quote]Se maakellarin haju on itseasiassa homeen haju.
[/quote] En usko että ihmiset tarkoittaa sitä, koska itse en ainakaan tarkoita. Se haju on suorastaan inhottava. Vaan se "maan haju" joka lähtee niistä kiviseinistä...sen haju haluaisi syödä jos voisi. Mutta sellainen kellari on ehdottomasti homeeton...ja mitä nyt noiden muiden jutuja luin niin tarkoittavat samaa.
Bensa, pyöränkumi ja kumirenkaat, nahka, junarata (ne puiset), lasol, sahanpuru, tietyt koirat (esim. Saksanpaimenkoiran turkki), hevonen, tupakansavu pakkasella, paistuva naudanliha, syksyinen märkä maa. Onhan näitä ;-) mä oon tosi hajuaistiriippuvainen. Jos joku ruoka tuoksahtaa itsestä epämiellyttävälle, niin en kyllä syö.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 23:33"]
Entisajan monistesprii.
[/quote]
Hienoa! Ne monisteet, joiden teksti ole sellaista hailakkaa siniviolettia, pinta kiiltävän liukas ja usein myös kuuma koneen jäljiltä, tuoksuivat joltakin pinaattikeiton tapaiselta ja miellyttävältä (koetilanteen odotukselta?)
[/quote] Minäkin muistan nuo. Se haju oli IHANA!!!!!!!!!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:36"]Ilmeisesti tässä krtjussa tarkoitettu kellarin haju. Lapsesta asti olen tykännyt eniten tuosta tuoksusta. Jos tatkkoja ollaan en tiedä onko se kellarin haju vai tuoksu.Tuoksu on positiivisempi ilmaus. Bensan hajua en ymmärrä, aika monet mainitsevat sen. Eikös se ole aika kitkerä ja pökerryttävä haju? Osaisko joku valistaa tässä asiassa? [/quote]Se maakellarin haju on itseasiassa homeen haju.
[/quote] En usko että ihmiset tarkoittaa sitä, koska itse en ainakaan tarkoita. Se haju on suorastaan inhottava. Vaan se "maan haju" joka lähtee niistä kiviseinistä...sen haju haluaisi syödä jos voisi. Mutta sellainen kellari on ehdottomasti homeeton...ja mitä nyt noiden muiden jutuja luin niin tarkoittavat samaa.
[/quote]
Juuri noin. Sen kiviseinäkellarin hajun voisi tosiaan syödä. Näin minäkin ajattelen. Eilen viimeksi menin yliooiston Alexandian kellariin ja oli pakko painaa nenä kiinni seinään. Aahhhh.
Kaupan pakasteallas. Ihana tuoksu. Ei sitä omasta pakastimesta tule:)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 23:43"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:41"] [quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 22:36"]Ilmeisesti tässä krtjussa tarkoitettu kellarin haju. Lapsesta asti olen tykännyt eniten tuosta tuoksusta. Jos tatkkoja ollaan en tiedä onko se kellarin haju vai tuoksu.Tuoksu on positiivisempi ilmaus. Bensan hajua en ymmärrä, aika monet mainitsevat sen. Eikös se ole aika kitkerä ja pökerryttävä haju? Osaisko joku valistaa tässä asiassa? [/quote]Se maakellarin haju on itseasiassa homeen haju. [/quote] En usko että ihmiset tarkoittaa sitä, koska itse en ainakaan tarkoita. Se haju on suorastaan inhottava. Vaan se "maan haju" joka lähtee niistä kiviseinistä...sen haju haluaisi syödä jos voisi. Mutta sellainen kellari on ehdottomasti homeeton...ja mitä nyt noiden muiden jutuja luin niin tarkoittavat samaa. [/quote] Juuri noin. Sen kiviseinäkellarin hajun voisi tosiaan syödä. Näin minäkin ajattelen. Eilen viimeksi menin yliooiston Alexandian kellariin ja oli pakko painaa nenä kiinni seinään. Aahhhh.
[/quote] Nimenomaan. Esim noissa maanalla olevissa jäähalleissa on usein sellaiset kiviseinät joita tekis mieli nuolla ja syödä jos vaan mitenkään kehtais ja vois.
Bensa ja huvipuistolaitteet (erityisesti Lintsin vanha vuoristorata) ainakin. Hauska kysymys.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 23:38"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 23:33"]
Entisajan monistesprii.
[/quote]
[/quote] Minäkin muistan nuo. Se haju oli IHANA!!!!!!!!!!!!!!
[/quote]
Sitä just tarkoitin, jälki oli välillä vähän suttuista. Tuli mieleen kun autossa joku ikkunanpesuaine joka tuoksuu samalta.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 23:12"]
Iho keväällä ensimmäisten auringonsäteiden jälkeen.
[/quote]
Itse rakastan haistella käsivarsiani ylipäätään kesällä, kun on ollut ulkona lyhythihaisella paidalla. Olen pitkään miettinyt mistä se tuoksu johtuu ja ovatko muut ihmiset huomanneet vastaavaa..
Painomuste, ihana selata kirjoja tai lehtiä, joiden painomuste tuoksuu hyvälle :)