Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen on aina väärän ikäinen työelämään

Vierailija
26.12.2021 |

Parikymppisenä vastavalmistuneena työkokemusta on liian vähän, ei palkata. Sitten olet lapsentekoiässä, ei palkata, koska kohta se jää kuitenkin äitiyslomalle. Pienten lasten äitiä ei palkata, koska olet aina poissa; lapset kipeinä tai olet pyöräyttämässä vielä iltatähteä. Sitten oletkin jo teinien äiti, eli liian vanha palkattavaksi. Nainen on aina väärän ikäinen työmarkkinoille. T. Vajaa viiskymppinen äiti, joka ei enää saa töitä.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä setämies aina muodollisesti pätevän parikymppisen mirrin assariksi palkkaa.

Vierailija
2/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvitusta kehiin, aina löytyy töitä. Tosin voi olla, että välillä täytyy vaihtaa ammattia ja miettiä uusia haasteita. Itsesääliasenteella ei ainakaan töitä saa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus ja lapset eivät pitäisi millään tavalla kuulua työnantajille.

Naiset, syyttäkää Suomen lakia tästä. Nykytilanne on sairas, koska lapsen tekeminen mahdollistaa sossupummina olemisen työnantajan piikkiin.

Vierailija
4/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kerran työpaikan ja hakijoita oli 120. En varmaan ollut se paras hakia, vaikka on  mulla ihan hyvät todistukset ja muut. Mutta haastattelu tulevan pomon kanssa (setämies positiivisessa mielessä) meni niin nauruksi ja höpöttelyksi, että ei kuulemma ollut muita vaihtoehtoja enää. Kuulin tämän myöhemmin. Meillä toimi henkilökemiat ihan täydellisesti ja sain paikan. Tavallaan tuurilla ja olemalla oma itseni

Vierailija
5/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Varmaan on tuollaisiakin rekrytoijia mutta aika moni nainen on töissä, joten...

Vierailija
6/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei tunnu oikeasti ymmärtävän että millainen riski synnytysiässä oleva nainen on pienelle yritykselle joka jo ennestään kipuilee kannattavuuden rajoilla? Ei millään pahalla mutta niin se vain on vaikka kuinka lapsita pitäisi.

Vierailija
7/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse häivyin ulkomaille, kun ei ollut suhteita, joilla olisin työpaikan saanut. Ei ole näkynyt ikärasismia, täällä palkataan ihan minkä ikäisenä tahansa.

T. KTM

Vierailija
8/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kerran työpaikan ja hakijoita oli 120. En varmaan ollut se paras hakia, vaikka on  mulla ihan hyvät todistukset ja muut. Mutta haastattelu tulevan pomon kanssa (setämies positiivisessa mielessä) meni niin nauruksi ja höpöttelyksi, että ei kuulemma ollut muita vaihtoehtoja enää. Kuulin tämän myöhemmin. Meillä toimi henkilökemiat ihan täydellisesti ja sain paikan. Tavallaan tuurilla ja olemalla oma itseni

Mulle on käynyt noin monta kertaa, kemiat on natsannut tosi hyvin ja olen ollut varma että sain paikan. Mutta aina olen hävinnyt sen jollekin toiselle. En pienistä lannistu, mutta nyt ikä alkaa tulla pahasti vastaan, ettei ihan oikeasti palkata. Kele. Ap

Vierailija
9/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt noin monta kertaa, kemiat on natsannut tosi hyvin ja olen ollut varma että sain paikan. Mutta aina olen hävinnyt sen jollekin toiselle. En pienistä lannistu, mutta nyt ikä alkaa tulla pahasti vastaan, ettei ihan oikeasti palkata. Kele. Ap

Millainen koulutus ja työhistoria sinulla on? Oletko ollut töissä vai vaan kotona?

Vierailija
10/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ei tunnu oikeasti ymmärtävän että millainen riski synnytysiässä oleva nainen on pienelle yritykselle joka jo ennestään kipuilee kannattavuuden rajoilla? Ei millään pahalla mutta niin se vain on vaikka kuinka lapsita pitäisi.

Ymmärrän tämän varsin hyvin, en itsekään palkkaisi lapsentekoiässä olevaa. Suomen systeemi on syvältä, vanhempainkustannukset pitäisi jakaa, eikä maksattaa vain naisvaltaisilla aloilla.

Vierailija
11/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas oli niin että en päässyt tekemään koulutustani vastaavaa työtä vaan jotain hanttihommia .Kuitenkin uusia haetaan kokoajan jotka menevät tekemään niitä minun koulutustani vastaavia töitä.Otin loparit.

Vierailija
12/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vaihdoin alaa ihan täysin uudenlaiseen ja pärjään oikein hyvin. Periaatteessa kolmas ammatti itselläni nyt. Tuo haastattelu, josta mainitsin, oli joskus kauan sitten 25-vuotiaana. Sen jälkeen uusi ammatti ja nyt 6 vuotta taas aivan uudessa hommassa.  

Vierailija
13/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen koulutus ja työhistoria sinulla on? Oletko ollut töissä vai vaan kotona?

Kaupallinen koulutus, toimistotöissä, työkokemusta vajaa 30v. Pätkiä ollut työttömänä ja nyt on sellainen menossa. Ap

Vierailija
14/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako liki viiskymppisenä kouluttautua, ja jos, niin mille alalle? Ei lähihoitajaksi ym... Ap

Vierailija
15/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettaa sen hedelmöittymisen, niin kyllä on töitä. Ihan turhia tekosyitä. Oletko lihava ja ruma ja siksi ei kukaan palkkaa?

Minä olen lopettanut jo aikaa sitten hedelmöittymisen. Viimeisin esimerkki avoimesta työpaikasta haettiin toimistotöihin joko uransa alussa olevaa tai jo konkaria, täytin kaikki pyydetyt kriteerit. En päässyt haastatteluun, paikka tuli uusintahakuunkin. Kai se sitten oli naamasta kiinni, jota he eivät ole nähneet. Ap

Vierailija
16/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako liki viiskymppisenä kouluttautua, ja jos, niin mille alalle? Ei lähihoitajaksi ym... Ap

MItenkä sosiaalipuolen hommiin, jaksaisitko? Niitä luulisi riittävän. 

Vierailija
17/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse häivyin ulkomaille, kun ei ollut suhteita, joilla olisin työpaikan saanut. Ei ole näkynyt ikärasismia, täällä palkataan ihan minkä ikäisenä tahansa.

T. KTM

Ikuinen virsi, siitä miten hirveä maa suomi on. 

On se kumma miten koulutettu porukka palaa takaisin kotiin, viimeistään siinä vaiheessa kun aletaan perhettä perustamaan. 

Vierailija
18/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajia tarvitaan, pärstäkertoimella ei väliä.

Vierailija
19/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MItenkä sosiaalipuolen hommiin, jaksaisitko? Niitä luulisi riittävän. 

Luulen etten jaksaisi, olen liian herkkä, työt jäisi mieleen vapaa-ajallakin. Muutoin voisin kyllä harkita. Ap

Vierailija
20/67 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tämän varsin hyvin, en itsekään palkkaisi lapsentekoiässä olevaa. Suomen systeemi on syvältä, vanhempainkustannukset pitäisi jakaa, eikä maksattaa vain naisvaltaisilla aloilla.

Tässä olisi sellainen todella iso tasa-arvon paikka.