Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Introverttiys

Vierailija
26.12.2021 |

Onko palstalla erittäin introverttejä tapauksia? Voisitteko selittää minulle itseänne ja miten toivoisitte jonkun toimivan tapailusuhteessa. Tapasin miehen joka vaikuttaa todella estyneeltä ja sanoikin olevansa introvertti, mutta jatkaa kaikesta huolimatta viestittelyä ja haluaa tavata

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen on introvertti ja millainen on ekstovertti?

Olen aina luullut että introvertti on ihminen kuka tykkää olla enemmän omissa oloissa ja ekstovertti on ihminen kuka tykkää muiden ihmisten seurasta mutta tässä ketjussa tuntuu siltä ettei introvertillä ja ekstovertilla ole eroavaisuuksia?

Se on henkilön kannsakäymistyyli, että millä tavoin kommunikoi toisten mielestä. Jotkut pystyy joustamaan enempi ja joillakin on kapea-alaisempi, että siinäkin suhteessa eroavuutta yksilöiden kesken.  

Vierailija
42/55 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhauttavaa aina huomata, miten vääriä ja kummallisia käsityksiä ihmisillä on introverteista.

Korjaa toki vääriä väittämiä haluaisin tietää

Sitä on tässä ketjun aikana yksi jos toinen tehnytkin jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen myös näitä jotka tiuskivat muille että haluan olla yksin ja omassa rauhassa tyyppejä juurikin niitä introverttejä.

Ystäväni poikaystävä oli myös intro ja oli kyllä musertavaa katsoa vierestä kun laittoi suhteen tuosta noin vain poikki. Kaveri jäi nyyhkyttämään. Oli tehnyt eroa sisäisesti reilu vuoden verran ei ikinä sanonut tai näyttänyt epävarmuuden fiilistään kellekkään. Juurikin tämä hiljaisuus ja oma sisäinen maailma on se rikkaus heillä

Vierailija
44/55 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen myös näitä jotka tiuskivat muille että haluan olla yksin ja omassa rauhassa tyyppejä juurikin niitä introverttejä.

Ystäväni poikaystävä oli myös intro ja oli kyllä musertavaa katsoa vierestä kun laittoi suhteen tuosta noin vain poikki. Kaveri jäi nyyhkyttämään. Oli tehnyt eroa sisäisesti reilu vuoden verran ei ikinä sanonut tai näyttänyt epävarmuuden fiilistään kellekkään. Juurikin tämä hiljaisuus ja oma sisäinen maailma on se rikkaus heillä

Mä taas tunnen monia ekstroverttejä, jotka tiuskivat ja ovat veemäisiä läheisilleen. Hyvin näkyvästi ja kuuluvasti.

Taas väärinymmärrys numero yksi, että introverttiys olisi sama kuin kuspäisyys tai huonot käytöstavat. Ei ole. Toki introvertti voi hermostua siitä, jos joku ei pyynnöistä huolimatta anna hänelle omaa rauhaa, vaan puskee päälle.

Mutta että ekstroverttikin ihan hirveä kuspää ja kohdella ihmisiä huonosti.

Vierailija
45/55 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas tunnen monia ekstroverttejä, jotka tiuskivat ja ovat veemäisiä läheisilleen. Hyvin näkyvästi ja kuuluvasti.

Taas väärinymmärrys numero yksi, että introverttiys olisi sama kuin kuspäisyys tai huonot käytöstavat. Ei ole. Toki introvertti voi hermostua siitä, jos joku ei pyynnöistä huolimatta anna hänelle omaa rauhaa, vaan puskee päälle.

Korjaus: "Mutta että ekstroverttikin VOI OLLA ihan hirveä kuspää ja kohdella ihmisiä huonosti."

Vierailija
46/55 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se kun miten heistä ottaa mitään selvää kun ulosanti on niin epäselvää ja niukkaa. Jotkut ovat täysin pokerinaamoja ei ota siitäkään elekielestä selvää mitä siellä pään sisällä liikkuu. Mutta introt saavat syyttää siitä myös itseään että useat eivät ota heistä selvää

Vierailija
47/55 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti = lataa akkuja omassa seurassaan

Ekstovertti = lataa akkuja muiden seurassa

Akut ladattuna kumpikin tulee toimeen muiden ihmisten kanssa ja viihtyy seurassa - tai sitten ei, jos on antisosiaalista sorttia.

Vierailija
48/55 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se kun miten heistä ottaa mitään selvää kun ulosanti on niin epäselvää ja niukkaa. Jotkut ovat täysin pokerinaamoja ei ota siitäkään elekielestä selvää mitä siellä pään sisällä liikkuu. Mutta introt saavat syyttää siitä myös itseään että useat eivät ota heistä selvää

Ulosanti voi olla hyvinkin selvää, kun introvertti on saanut ensin aikaa muodostaa kantansa johonkin asiaan. Jos on kyseessä vaikeampi asia tai vaikka riita suhteessa, se voi viedä pidemmän aikaa, kuin mikä tahansa päivittäinen triviaali asia. Mutta jos joku ekstrovertti painostaa vieressä eikä ole kärsivällisyyttä odottaa ja kuunnella rauhassa, niin intro voikin mennä lukkoon etkä saa senkään vertaa ulos, kuin mitä olisit ilman painostusta saanut. Silloin molempien pitäisi tulla puolitiehen vastaan tai ei vain kerta kaikkiaan sovi yhteen.

Ja jos haluaa ekstroverteista myös kertoa ongelmia, niin ekstrovertillä voi sanan säilä käydä vähän liiankin vikkelästi ilman, että yhtään ajattelevat, mitä sanovat toiselle ja miten se voi toiseen vaikuttaa. Se on se ekstrovertin huono puoli, että voi loukata muita helposti tai muuten vain antaa idiootin kuvan itsestään, kun sanoo ja laukoo ennen kuin ajattelee.

Vierailija
49/55 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no huutaminen, kovaan ääneen nauraminen ja tunkeileminen ovat suurimpia turnoffeja.

Vierailija
50/55 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mieheni on ulospäinsuuntautunut, harrastaa joukkuelajeja, juttelisi työpäivän jälkeen mielellään kanssani päivän sattumuksista. Kuuntelee autossa radiota, eikä välitä mitä sieltä tulee. Ei suurin surminkaan kirjoittele viestejä, vaan soittaa asiansa. Hänellä on valtava määrä tuttuja, muttei ainuttakaan sellaista luottoystävää.

Minä olen joka suhteessa täysin päinvastainen, vaikkakin ulospäinsuuntautunut, tiettyyn rajaan asti. Työni on erittäin vuorovaikutteista, joten en jaksaisi vapaa-ajalla tavata useita ihmisiä, enkä pahemmin jutella. Olen erittäin tarkka musiikin suhteen ja autossa radio on lähes aina kiinni. Inhoan puhelinkeskusteluja, mutta viestittelen paljon.

Valikoin seurani ja omaan kolme sydänystävää.

Olemme olleet yhdessä kolmekymmentä vuotta ja yhteiselomme on tasaista ja mukavaa. Arvostamme toisiamme.

Vierailija
51/55 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mieheni on ulospäinsuuntautunut, harrastaa joukkuelajeja, juttelisi työpäivän jälkeen mielellään kanssani päivän sattumuksista. Kuuntelee autossa radiota, eikä välitä mitä sieltä tulee. Ei suurin surminkaan kirjoittele viestejä, vaan soittaa asiansa. Hänellä on valtava määrä tuttuja, muttei ainuttakaan sellaista luottoystävää.

Minä olen joka suhteessa täysin päinvastainen, vaikkakin ulospäinsuuntautunut, tiettyyn rajaan asti. Työni on erittäin vuorovaikutteista, joten en jaksaisi vapaa-ajalla tavata useita ihmisiä, enkä pahemmin jutella. Olen erittäin tarkka musiikin suhteen ja autossa radio on lähes aina kiinni. Inhoan puhelinkeskusteluja, mutta viestittelen paljon.

Valikoin seurani ja omaan kolme sydänystävää.

Olemme olleet yhdessä kolmekymmentä vuotta ja yhteiselomme on tasaista ja mukavaa. Arvostamme toisiamme.

Hienoa. Ja kun tosiaan molemmat ovat täyspäisiä, mukavia ja kunnioittaa toista, niin myös ekstrovertin ja introvertin yhteiselo on hyvinkin mahdollista saada toimivaksi.

Ja sitten taas toisaalta, on ihan sama, onko ekstrovertti tai introvertti, jos on superhankala, joustamaton, kuspäinen luonne. Näitä voi löytyä kummasta persoonallisuustyypistä vain.

Vierailija
52/55 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti nainen ja todennut etten koskaan löydä sopivaa kumppania. Yrittäminenkin on liian rasittavaa. Olen mieluummin yksin kuin sellaisen kanssa joka ei minua ymmärrä.

Vierailija
53/55 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen introvertti nainen ja todennut etten koskaan löydä sopivaa kumppania. Yrittäminenkin on liian rasittavaa. Olen mieluummin yksin kuin sellaisen kanssa joka ei minua ymmärrä.

Mitä se sinun ymmärtäminen vaatisi?

Vierailija
54/55 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koko palsta on täynnä näitä intromortteja ja -verttejä, alvariinsa ne täällä kehuskelevat introverssillään ja kilvoittelevat siitä kuka on kaikkein epäsosiaalisin. Katsos kun nämä vertit ovat sellaista vähän parempaa väkeä, meidän tavisten yläpuolella, ja he edellyttävät meiltä että me katselemme heidän kuninkaallisia verttiyksiään ylöspäin. Näillä verteillä on sellainen käsitys, että kunhan vain näyttää yrmeää sitruunanaamaa lähimmäisilleen ja käyttäytyy oikein pissapäisesti "sosiaalisissa tilanteissa", ihminen ylenee normaalikäytöksisestä tavistylsimyksestä suureksi historialliseksi merkkihenkilöksi ja neroksi.

Nämä vertit ovat oikein varsinaisi paskiaisia kaikki tyynni.

Vierailija
55/55 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti insinööri. Olen tiimini tuottavimpia henkilöitä niin laadun kuin muidenkin mittareiden (mm. aikatauluissa pysyminen) mukaan, ja työnantaja on minua myös provikalla palkinnutkin tuloksista aina välillä.

Sen sijaan palaverit ovat minulle todella raskaita. Aina. Rakastan, kun voin paneutua rauhassa etätöissä asioihin ja tehdä projektit laadukkaasti eteenpäin. Sitten ihmiset ja työtoverit kehuvat työtäni, koska se on tehty perusteellisesti ja huolellisesti. Työnantaja arvostaa.

Mutta hyvä Jumala sentään ne palaverit. Ja sitten se itsensä esitteleminen. Se on aina vaikeinta. Sosiaalisuus kuormittaa hirveästi. Ei siis sitten se sosiaalisuus kun voi olla oma itsensä hyvien ystävien kanssa. Ei se kuormita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan